Khamis, 22 Mei 2014

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Jue tidak sembunyi status

Posted:

Jue tidak sembunyi status

Jue tidak sembunyi status

SEBELUM ini, pelakon Jue Aziz mengambil pendekatan untuk mengunci mulut tanpa membuat sebarang kenyataan berhubung status dirinya, meskipun terdapat dakwaan yang mengatakan dia sudah mendirikan rumah tangga.

Biarpun gambar dirinya bersama seorang jejaka yang dikatakan suaminya itu bertebaran di internet tetapi belum ada sebarang kenyataan yang dibuat oleh pelakon itu sehingga menimbulkan tanda tanya ramai pihak.

Namun begitu, dalam satu sesi fotografi yang diaturkan untuk mempromosi filem terbaharunya, Hantu Nan Sempit yang akan ditayangkan di pawagam pada 5 Jun depan, Jue atau pemilik nama sebenar, Zuliana Abdul Aziz itu mengakui dia kini sudah berkahwin.

"Ya, saya kini sudah berumah tangga dan isteri kepada Bayu yang juga merupakan seorang pemuzik. Kami berdua telah bernikah di kampung kelahiran suami di Makassar, Indonesia pada 9 Mac lalu.

"Tidak dinafikan kami berkenalan dalam tempoh yang agak singkat iaitu empat bulan sahaja sebelum kami mengambil keputusan untuk berkahwin. Saya bersetuju setelah melihat keikhlasan suami yang mahu mengambil saya sebagai isteri," ujarnya yang turut ditemani suami tercinta, Bayu Daniels.

Menceritakan detik perkenalan mereka berdua, Jue memberitahu, semuanya bermula ketika dia sedang bercuti di Pulau Pinang pada bulan November tahun lalu.

Ujarnya, ketika menikmati hidangan di Hard Rock Cafe Penang, tiba-tiba matanya tertumpu kepada kepada seorang pemain gitar yang sedang membuat persembahan di pentas.

"Selepas Bayu selesai membuat persembahan, dia lantas datang ke arah saya dan kami mula bertegur sapa. Pada mulanya saya tidak berasa apa-apa tetapi tiba-tiba wujud satu perasaan yang sukar untuk digambarkan.

"Walaupun kami berkenalan dalam tempoh yang singkat, namun saya melihat Bayu merupakan seorang lelaki yang lemah lembut, merendah diri dan menghormati orang tua. Itu merupakan antara faktor utama yang membuatkan saya tertarik dan bersetuju menjadi isterinya," jelas pelakon yang dikenali menerusi filem Hantu Bonceng itu.


JUE memberitahu akan memuat naik sebuah video di YouTube mengenai majlis pernikahannya dan memberi penjelasan bersama Bayu menerusi video yang sama.


Menurut Jue, keputusan untuk berkahwin juga sebenarnya berlaku dengan begitu pantas dan tidak dirancang sama sekali. Malah, persiapan untuk berkahwin juga dilakukan dalam tempoh seminggu.

"Pada mulanya, saya bersama kedua ibu bapa saya telah pergi ke Makassar dengan tujuan untuk berjumpa dengan keluarga Bayu dan mengenali mereka secara lebih dekat lagi.

"Setelah kami berjumpa dengan keluarga Bayu dan menceritakan tentang hubungan yang terjalin, akhirnya mereka mencadangkan supaya kami terus bernikah sahaja. Memang persiapan dilakukan dalam tempoh yang singkat, namun semuanya berjalan dengan lancar," ujarnya.

Berkenaan dengan tindakannya yang tidak memberikan sebarang komen mengenai kisah perkahwinannya yang sudah tersebar, ternyata Jue mempunyai alasan tersendiri untuk berbuat demikian.

Mengakui langsung tidak berniat untuk menyembunyikan status dirinya yang sudah bergelar seorang isteri, pelakon itu menjelaskan bahawa dia menunggu masa yang sesuai untuk menjelaskan perkara sebenar.

"Sebenarnya saya telah mengambil keputusan untuk mengambil pendekatan berdiam diri setelah apa yang terjadi pada tahun lalu. Saya kecewa apabila ramai yang mengatakan saya hamil anak luar nikah dan memiliki anak haram, sedangkan saya mengambil seorang anak angkat untuk dibela.

"Sejak itu, saya lebih gemar untuk berdiam diri sahaja daripada membuat sebarang kenyataan apabila cerita mengenai saya timbul kerana tidak mahu lagi ada sebarang cerita buruk sehingga menjejaskan nama baik saya," tegasnya.

CINTA di antara Jue Aziz dan suaminya, Bayu Daniels hanya terbit selama empat bulan sebelum mereka mengambil keputusan berkahwin.


Dalam pada itu, Jue dan suami juga mempunyai perancangan untuk menghasilkan sebuah video khas yang menceritakan lebih lanjut tentang kisah perkahwinannya bersama Bayu dan akan dimuat naik ke laman YouTube tetapi ia belum dapat dilakukan lantaran jadual yang padat.

Aktif berlakon

Bercerita tentang kariernya pula, Jue turut menepis tanggapan ramai yang mengatakan dirinya sekarang semakin perlahan dalam bidang lakonan setelah dikatakan kurang muncul di kaca televisyen.

Jelasnya, ketika ini dia masih lagi bergiat aktif sebagai pelakon, namun penampilannya sekarang lebih kerap dilihat di stesen televisyen RTM berbanding dengan stesen lain.

"Bukannya tiada tawaran berlakon dalam drama atau telemovie untuk stesen lain tetapi biasanya jadual yang diberikan selalu bertembung. Selain itu, saya juga lebih selesa bekerja dengan pihak yang saya sudah biasa.

"Rasanya ada yang beranggapan bahawa saya sudah kurang aktif berlakon kerana cerita mengenai diri saya jarang keluar di media. Hakikatnya, rezeki saya dalam lakonan masih lagi banyak yang diterima," ujarnya.

Meskipun tidak banyak cerita mengenai dirinya yang dipaparkan, pelakon itu menyatakan, ia suatu petanda yang positif kerana ini membuktikan dirinya tidak memerlukan cerita yang sensasi untuk melonjak nama sebagai pelakon.

"Ini menunjukkan yang saya ditawarkan berlakon oleh penerbit dan pengarah kerana bakat yang dimiliki. Disebabkan itu apabila bekerja, saya akan serius dan memberikan sepenuh komitmen terhadap kerja bagi membalas kepercayaan yang telah diberikan," luahnya.

Cabaran

Selepas tampil dalam filem Hantu Bonceng terbitan Excellent Pictures pada tahun 2011, kini Jue sekali lagi bekerjasama dalam filem di bawah arahan Ahmad Idham berjudul Hantu Nan Sempit.

Menurut Jue, dalam filem berkenaan dia membawakan watak seorang gadis bernama Suraya yang diam-diam mempunyai perasaan cinta terhadap Ribut yang dilakon- kan oleh Soffi Jikan.

"Boleh dikatakan berlakon dalam filem ini agak mencabar kerana memerlukan saya membuat beberapa babak aksi. Pengarah ada bertanya sama ada saya boleh membuat babak aksi atau tidak dan saya memberitahu yang tiada masalah untuk melakukannya.

"Selain itu, dapat bergandingan dengan pelakon seperti Soffi juga memberikan suatu pengalaman yang menarik. Selain dikenali sebagai seorang pelakon yang bagus, dia juga memiliki gaya dan karakter tersendiri dalam setiap watak yang dibawakan," ujarnya.

Hantu Nan Sempit mengisahkan tentang seorang mekanik, Ady yang bekerja di sebuah bengkel telah membaik pulih sebuah motosikal yang terlibat dalam satu kemalangan tetapi motosikal tersebut seperti mempunyai rohnya sendiri.

Pada masa sama, pemilik bengkel berkenaan iaitu Ribut telah mengalami masalah kekurangan pelanggan di bengkelnya dan membuat keputusan untuk mendapatkan khidmat bomoh atas nasihat rakannya, Suraya.

Selain Jue dan Soffi, filem tersebut turut dibintangi oleh Hazama dan Erin Malek selaku teraju utama. Ia akan ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia pada 5 Jun depan.

Dikritik berambut merah Tiz gembira imej terkini

Posted:

Dikritik berambut merah Tiz gembira imej terkini

Dikritik berambut merah Tiz gembira imej terkini

Oleh KHAIRUL AMRI HASSAN
amri.hassan@kosmo.com.my

TIZ ZAQYAH tidak bercadang untuk menukar warna rambutnya kepada asal kerana berasa selesa dengan imej terbaharunya itu.


MENERUSI sepotong video berdurasi 15 saat yang dimuatkan pelakon yang terkenal dengan drama Nur Kasih, Tiz Zaqyah dua minggu lalu, pelbagai perdebatan timbul selepas pelakon itu mewarnakan rambutnya dengan warna merah.

Video yang dimuatkan dalam laman sosial Instagram miliknya (@tizzaqyah) itu memaparkan Tiz berada di salon rambut dan sedang melalui proses menukar warna rambutnya daripada warna hitam menjadi merah.

Tiz antara lainnya membalas beberapa komentar yang berbaur kasar untuk membela dirinya sehingga kisah mewarna rambut itu berlarutan dalam beberapa foto yang dimuat naik selepas itu.

Bertemu pada majlis pelancaran drama 60 episod, Kusinero Cinta di Hotel The Royale Chulan, Kuala Lumpur baru-baru ini, pihak media mendapatkan komen lanjut daripada pelakon itu. Ikuti temu bual tersebut.

Kosmo!: Tiz kelihatan lantang menegakkan hak peribadi di laman Instagram dan ada juga beberapa peminat anda bersifat cuba menggalakkan perdebatan. Apakah komen anda?

TIZ ZAQYAH: Saya komen ikut mood saya dan kalau ada antara komen yang ditulis di laman sosial saya yang terlalu melampau, saya akan balas dan mungkin menyekat akaun itu daripada terus akses ke akaun saya.

Bagaimanapun, saya rasa situasi provokasi itu pun rasanya tidak seteruk artis antarabangsa lain alami tapi mereka boleh profesional dan enggan ambil peduli.

Adakah sikap tidak ambil peduli yang sedang anda lakukan sekarang?

Ya, mana-mana yang patut dan perlu saya balas saya akan buat tapi kalau merepek sangat saya abaikan sahaja.

Berhubung isu mewarnakan rambut daripada hitam ke merah, apakah penjelasan anda?

Saya mewarnakan rambut menjadi merah kerana tuntutan watak. Sepatutnya selepas tamat penggambaran drama Kusinero Cinta baru-baru ini saya akan berlakon dalam sebuah drama lain yang memerlukan saya menjadi gadis ganas. Jadi, saya berpendapat apa salahnya menukar penampilan saya untuk nampak berbeza kali ini.


MENURUT Tiz, dia memang bersikap terbuka untuk berkongsi tentang kehidupannya di laman Instagram miliknya.


Jadi, bilakah drama itu akan memulakan penggambaran?

Malangnya jadual saya bertindan dan saya tidak dapat meneruskan penggambaran itu. Saya tidak kisah dan saya gembira dengan penampilan terkini saya. Malah, buat masa sekarang saya akan kekal dengan warna rambut ini.

Apabila timbul pelbagai cerita kurang enak atau komentar berbaur negatif, apakah reaksi kekasih anda, Daniel Haziq?

Dia tidak kisah dan okey saja. Kami faham antara satu sama lain dan itu rasanya pokok utama dalam setiap perhubungan. Malah, dia pun ada akaun Instagram sendiri yang dipenuhi komen negatif yang juga tidak kurang hebatnya.

Terlanjur berbicara mengenai kisah cinta, bagaimanakah hubungan kalian berdua sekarang?

Hubungan kami baik-baik saja dan tiada masalah. Untuk ke peringkat seterusnya belum ada sebarang perancangan tapi seandainya ada nanti saya akan maklumkan. Yang pasti bukan tahun ini. Sudah pasti naluri manusia, tiada siapa yang tidak mahu berkahwin bukan?

Mengulas mengenai privasi, adakah kini anda selesa berkongsi cerita dan momen bersama kekasih melalui laman sosial contohnya Instagram?

Saya menjadi diri sendiri dan Instagram saya adalah terhad untuk kawan-kawan dan peminat saya. Saya selesa sebab tiada apa lagi yang perlu disembunyikan dan tidak lagi membebankan. Jujur saya katakan sekarang hidup saya lebih tenang dan senang!

Anda kini lebih terbuka dan personaliti juga berbeza berbanding sebelum ini yang lebih banyak berselindung. Apakah yang mengubah pendirian anda?

Pengalaman yang banyak mengajar saya dari segi penerimaan saya terhadap persepsi orang ramai. Dahulu saya cenderung untuk terlalu memikirkan pandangan orang ramai sehingga diri saya tidak selesa. Saya manusia normal dan masyarakat tidak boleh menjangkakan saya menjadi contoh untuk semua.

Sudi kongsikan sedikit sebanyak peranan anda dalam drama Kusinero Cinta?

Saya melakonkan watak seorang gadis bernama Edrinna Mahadzir yang melawat Manila, Filipina atas tujuan perniagaan.

Bagaimanapun, Edrinna bertemu dengan Freddo yang berhasrat menjadi tukang masak. Pada masa sama Edrinna sedang bercinta dengan Syed Izmir yang taksub menjadi cef terbaik hingga berlaku beberapa insiden.

Watak ini tidak berat dan berbeza daripada watak sebelum ini kerana naskhah ini sangat santai.

Kusinero Cinta bakal ditayangkan di Mustika HD (saluran 134 Astro) pukul 10 malam bermula 26 Mei ini.

X-Men ubah sejarah

Posted:

X-Men ubah sejarah

X-Men ubah sejarah


WOLVERINE lakonan mantap Hugh Jackman memainkan peranan penting menggerakkan sekuel X-Men kali ini.


MERENTAS zon masa untuk kembali ke tahun 1973, X-Men: Days Of Future Past membawa penonton untuk mengubah semula sejarah manusia mutasi yang telah ramai terbunuh akibat perang sesama spesies dan manusia normal.

Selepas X-Men: The Last Stand (2006) dan X-Men: First Class (2011), filem sekuel kali ini lebih banyak menjadikan karakter Raven Darkhölme atau Mystique sebagai subjek utama.

Akibat tindakan Mystique (Jennifer Lawrence) yang telah membunuh seorang saintis bernama Bolivar Trask (Peter Dinklage) pada masa silam, penciptaan robot Sentinel yang boleh menyerupai mutan tercetus.

Untuk mengelakkan kejadian yang telah mengorbankan spesies mutan pada tahun 2023, Profesor Charles Xavier/Profesor X (James McAvoy) nekad kembali ke tahun 1973 untuk menghalang Mystique daripada bertindak sedemikian.


KEMBALI ke tahun 1973 (dari kiri), Beast, Profesor X dan Wolverine berusaha menyelamatkan dunia daripada musnah pada masa depan.


Bagaimanapun, fizikal dan keupayaan Profesor X tidak membenarkan dia melakukan prosedur terbabit, sebaliknya diserahkan kepada Wolverine (Hugh Jackman) untuk menyempurnakannya.

Wolverine yang dibantu oleh kuasa daripada Kitty Pryde/Shadowcat (Ellen Page) berjaya kembali ke era perang antara Vietnam dan Amerika Syarikat dan harus bertemu dengan Profesor X kemudian memujuk beliau untuk menghentikan niat Mystique.

Demi menjayakan misi itu juga, Wolverine perlu mendapatkan bantuan daripada Erik Lehnsherr/Magneto (Michael Fassbender) yang dipenjarakan kerana membunuh Presiden Amerika Syarikat, John F. Kennedy, 10 tahun sebelum 1973.

Dalam pada misi Mystique untuk membunuh Boliver Trask, saintis tersebut juga sedang memburu mutan yang boleh mengubah bentuk fizikal itu untuk kajian lebih lanjut dalam pembangunan projek Sentinel.


MYSTIQUE mempunyai misi tersendiri untuk membunuh saintis Bolivar Trask.


Andai Mystique berjaya membunuh Boliver Trask, maka kajian terhadap asid deoksiribonukleik (DNA) mutan itu akan diaplikasikan kepada Sentinel dan kesannya terjadi seperti tahun 2023.

Dalam beberapa siri pertempuran pada tahun 2013, filem kali ini memperkenalkan beberapa karakter baharu, antaranya Blink (Fan Bing Bing), Bishop (Omar Sy), Quicksilver (Evan Peters) dan Warpath (Booboo Stewart).

Perjalanan plot filem itu dalam beberapa babak dilihat berkecamuk apabila ada antara beberapa babak berbolak-balik kadar waktu semasa (2023) dan tahun 1973.

Tidak dinafikan penonton mudah jemu apabila karakter Wolverine dan Mystique terlampau banyak mengisi plot cerita dan mengetepikan aksi karakter lain yang tidak kurang menariknya.

Apa-apa pun, X-Men: Days Of Future Past masih sarat elemen kekaguman dan penggunaan teknologi kesan visual khas yang luar biasa dalam pembikinan filem.

Masih menghiburkan dan harus diakui Brian Singer berjaya menghidangkan satu sajian terbaik yang dihimpunkan daripada dua naskhah X-Men terdahulu. - KHAIRUL AMRI HASSAN

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved