Isnin, 2 Disember 2013

Kosmo Online - Dunia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Dunia


Hero maut nahas kereta

Posted:

Hero <i>Fast and Furious</i> maut nahas kereta

Hero Fast and Furious maut nahas kereta

HERO filem Fast and Furious, Paul Walker merupakan penumpang kereta sport Porsche ini yang terbakar selepas merempuh sebatang pokok.


LOS ANGELES - Bintang filem aksi kereta Fast and Furious, Paul Walker maut dalam satu nahas jalan raya kelmarin, kata jurucakapnya di akaun Facebook aktor berkenaan.

"Kami dengan berat hati mengesahkan bahawa Paul Walker meninggal dunia akibat kemalangan kereta hari ini ketika dia menghadiri satu acara untuk badan amalnya, Reach Out Worldwide," menurut kenyataan tersebut.

"Dia menumpang kereta seorang rakannya. Mereka terkorban dalam nahas tersebut," tambahnya.

Jurucakap itu yang dikenali sebagai Pasukan PW menyatakan bahawa mereka "terkejut dan amat sedih dengan berita tersebut".

Pengumuman serupa turut disiarkan di laman sosial Twitter.

Walker, 40, dikenali ramai kerana wataknya sebagai ejen rahsia, Brian O'Conner dalam siri filem Fast and Furious.

Dia berlakon dalam lima daripada enam filem itu bersama dua pelakon popular lain, Vin Diesel dan Michelle Rodriguez.

Media Amerika Syarikat melaporkan, Walker meninggal dunia di Daerah Los Angeles apabila kereta sport Porsche yang dinaikinya terbakar selepas merempuh sebatang pokok. - AFP

Yingluck larikan diri ke destinasi rahsia

Posted:

Yingluck larikan diri ke destinasi rahsia

Yingluck larikan diri ke destinasi rahsia


SEORANG penunjuk perasaan antikerajaan membaling bom api ke arah polis pencegah rusuhan semasa mereka menyerbu Rumah Kerajaan di Bangkok, Thailand semalam.


BANGKOK - Beratus-ratus penunjuk perasaan yang mahu menggulingkan kerajaan Thailand menyerbu sebuah kelab polis tempat Perdana Menteri Yingluck Shinawatra berada di sini pagi semalam, sekali gus memaksa beliau meninggalkan tempat tersebut menuju ke satu lokasi rahsia, kata seorang pegawai kerajaan.

Polis melepaskan tembakan gas pemedih mata di pekarangan Rumah Kerajaan di sini selepas huru-hara melibatkan pertempuran jalanan berlaku di tempat-tempat lain di kota raya ini yang meragut dua nyawa dan menyebabkan sekurang- kurangnya 45 orang cedera.

Ketika bandar raya ini bersiap sedia menghadapi cubaan pembangkang menggulingkan kerajaan semalam, beribu-ribu penunjuk perasaan mula berkumpul di beberapa lokasi strategik di sini.

Dalam perkembangan berkaitan, seorang penyokong kerajaan mati ditembak semalam dengan angka demonstrasi yang kini berlanjutan selama seminggu meningkat kepada dua orang.

Tunjuk perasaan itu bertujuan untuk menggulingkan Yingluck dan menamatkan pengaruh keluarganya selama lebih sedekad dalam senario politik Thailand.

Polis meminta bantuan tentera untuk melindungi bangunan-bangunan kerajaan selepas pertempuran meletus antara penyokong dengan penentang Yingluck dan abangnya, bekas perdana menteri Thaksin Shinawatra.

Sebelum ini, sebanyak 70,000 penyokong kerajaan yang terdiri daripada anggota kumpulan Baju Merah berkumpul di sebuah stadium di sini.

Pertempuran itu adalah yang terbaharu dalam konflik dalaman antara penyokong institusi beraja dan golongan kelas pertengahan dengan penyokong Thaksin.

Kebanyakan penyokong bekas perdana menteri itu terdiri daripada penduduk berpendapatan rendah dan miskin yang berasal dari beberapa buah wilayah di utara Thailand.

Menurut satu kenyataan badan penyiaran kerajaan, PBS, ibu pejabatnya telah ditawan penunjuk perasaan manakala 3,000 penunjuk perasaan turut berkumpul di hadapan ibu pejabat polis di sini.

Lima pusat beli-belah telah ditutup sebagai langkah berjaga-jaga.

Dalam pada itu, beribu-ribu penyokong kumpulan Baju Merah mula menaiki bas untuk kembali ke kampung halaman mereka di utara Thailand selepas rancangan mereka untuk berarak dibatalkan dalam usaha meredakan ketegangan.

Namun, tindakan tersebut dilihat gagal untuk menamatkan krisis politik yang kini melanda Thailand. - Reuters

Rumah dibakar lantaran gagal temui hantu

Posted:

Rumah dibakar lantaran gagal temui hantu

Rumah dibakar lantaran gagal temui hantu


BANGUNAN ini dibakar sekumpulan pemburu hantu selepas mereka gagal menemui entiti misteri yang didakwa menghantuinya.


BATON ROUGE, Lousiana - Sekumpulan pemburu hantu yang sedang mengesan kewujudan kelibat makhluk halus di sini ditangkap kerana membakar sebuah bangunan bersejarah di negeri Louisiana baru-baru ini.

Seramai tujuh lelaki berusia antara 17 hingga 31 tahun telah menyelinap masuk ke dalam bangunan LeBeau Plantation, Jumaat lalu, kata polis.

Binaan bersejarah berusia lebih 100 tahun itu dianggap berhantu ekoran banyak kejadian pelik yang pernah berlaku di kawasan tersebut.

"Kami semua pernah mendengar banyak cerita seram tentang tempat itu sewaktu membesar di sini," kata ketua polis tempatan, Sherif Jimmy Pohlman.

"Namun, pada masa yang sama, bangunan itu menjadi sarang penagih," tambahnya.

Menurut jurucakap sherif berkenaan, John Doran, pada hari kejadian sekumpulan pencari hantu yang mabuk dan berada di bawah pengaruh dadah memasuki bangunan itu.

"Mereka cuba menyeru makhluk halus dan puaka tempat tersebut dengan memukul lantai tetapi gagal," katanya.

"Kerana marah, mereka kemudian mula menyalakan api dan membakar bangunan tersebut," tambah jurucakap berkenaan. - Agensi

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved