Selasa, 1 Oktober 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Mental terganggu, jiwa tertekan

Posted:

Mental terganggu, jiwa tertekan

Mental terganggu, jiwa tertekan

Oleh WAZIHA WAHID
Waziha@kosmo.com.my

SHUN YEE


KUALA LUMPUR - Seorang ahli perniagaan wanita mendedahkan dirinya diugut bunuh dan rogol oleh bekas kekasih keturunan Bosnia yang sebelum ini menyamannya kerana mendakwa dia dipergunakan untuk sperma berkualiti.

Malah, Chung Shun Yee, 29, mendakwa Ervin Ahbabovic, 41, mengugut akan mendedah dan mengedarkan gambar serta video peribadi miliknya sekiranya dia ingin berpisah dengan lelaki itu.

Shun Yee juga yakin Ervin mengalami gangguan mental dan tekanan jiwa melampau sehingga bertindak agresif, ganas dan sanggup mencederakan diri dan keluarganya apabila keinginannya tidak dipenuhi.

Justeru, dakwa Shun Yee, tuduhan Ervin mengenai keinginan hubungan seks sebanyak enam kali sehari juga adalah mustahil kerana dia wanita normal yang bekerja dan perlu menjaga seorang anak lelaki.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Seorang lagi mangsa keracunan maut

Posted:

Seorang lagi mangsa keracunan maut

Seorang lagi mangsa keracunan maut

Oleh AHMAD SYAHIR KASSIM dan ABD. RAZAK OSMAN
berita@kosmo.com.my

SEBAHAGIAN mangsa keracunan makanan yang dirawat di Hospital Yan semalam.


SUNGAI PETANI - Kes keracunan makanan yang menimpa tetamu sebuah majlis perkahwinan di Kampung Huma, Tanjung Dawai Sabtu lalu terus meragut nyawa apabila seorang lagi disahkan maut menjadikan jumlah korban setakat ini meningkat kepada empat orang.

Wan Razali Yaakob, 56, disahkan meninggal dunia pada pukul 7.15 malam tadi ketika dirawat di Unit Rawatan Rapi, Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) di sini. Mangsa dimasukkan ke situ sejak pagi kelmarin.

Pengarah Jabatan Kesihatan Kedah, Dr. Ismail Abu Taat berkata, warga emas yang berasal dari Kampung Banggol Belau, Merbok itu berada dalam keadaan kritikal sebelum menemui ajal.

"Ini menjadikan jumlah mereka yang maut akibat keracunan makanan meningkat kepada empat orang. Kajian mendapati ayam masak merah yang menjadi punca keracunan makanan dikesan dicemari oleh bakteria jenis salmonella.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kekejaman harimau Kuala Pilah

Posted:

Kekejaman harimau Kuala Pilah

Kekejaman harimau Kuala Pilah

Oleh MOHAMAD AIZIM BAHARON
berita@kosmo.com.my


PEGAWAI Perhilitan Jempol memeriksa kandang biri-biri yang disyaki diserang harimau kumbang di Kampung Parit Mungkal, Tanjung Ipoh, Kuala Pilah, Negeri Sembilan semalam.


KUALA PILAH – Penduduk di Kampung Parit Mungkal, Tanjung Ipoh dekat sini hidup dalam ketakutan selepas harimau kumbang dipercayai telah menyerang ternakan biri-biri milik seorang penduduk di situ kelmarin.

Penternak, Nor Asiah Yunus, 61, berkata, dalam kejadian pada pukul 7 pagi itu, dua ekor biri-biri miliknya hilang manakala baki sembilan lagi ekor biri-biri ditemui mati dengan kesan kecederaan akibat dibaham haiwan buas.

Menurut wanita itu, dia menyedari kejadian tersebut apabila dua anaknya, Abdul Mujib Nong Singah, 30, dan NorKhairukha, 41, pergi ke kandang tersebut pada pukul 7 pagi.

"Kedua-dua anak saya terkejut apabila menemui sembilan ekor biri-biri di dalam kandang itu dalam keadaan nyawa-nyawa ikan dengan banyak kesan kecederaan pada badan setiap ternakan itu," kata Nor Asiah ketika ditemui di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved