Rabu, 11 September 2013

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Bawa pulang 60 Vespa dalam tempoh 60 hari

Posted:

Bawa pulang 60 Vespa dalam tempoh 60 hari

Bawa pulang 60 Vespa dalam tempoh 60 hari

PRAVEEN (kanan) dan Lee menunjukkan Vespa LX150 bernilai RM8,800 yang ditawarkan dalam kempen 60 vespa dalam tempoh 60 hari anjuran DiGi baru-baru ini.


MENDEKATI dan menghargai pelanggan adalah antara objektif yang menjadi sasaran DiGi Telecommunications Sdn. Bhd. (DiGi).

Bagi merealisasikan objektif itu, pengguna perkhidmatan internet mudah alih prabayar DiGi kini berpeluang memenangi sebuah Vespa LX150 bernilai RM8,800 setiap hari melalui peraduan 60 buah Vespa dalam tempoh 60 hari bermula 2 September hingga 31 Oktober ini.

Sepanjang tempoh dua bulan itu, pelanggan yang mendaftar pakej internet mudah alih prabayar secara mingguan atau bulanan dapat menyertai pertandingan itu secara automatik.

"Pertandingan terbaharu ini merupakan salah satu usaha DiGi untuk mendekati dan menghargai pelanggan, di samping meningkatkan jumlah pengguna internet di Malaysia sejajar dengan moto kami Internet untuk semua," kata Ketua Perkhidmatan Internet Mudah Alih dan Data Maju DiGi, R. Praveen.

Turut hadir ialah Ketua Komunikasi dan Pemasaran DiGi, Amelia Lee.

Bercerita lanjut mengenai pertandingan itu, Praveen berkata, ia juga terbuka kepada pengguna pelan prabayar DiGi.

"Pelanggan hanya perlu mendail *116# untuk melanggan pelan internet mudah alih DiGi. Mereka boleh memilih pakej mingguan iaitu RM7 bagi 100 megabait yang menawarkan satu penyertaan secara automatik ke dalam sistem sehingga ke pakej bulanan bernilai RM68 bagi lima gigabait yang melayakkan mereka mendapat tujuh penyertaan.

"Lebih tinggi nilai pelan internet mudah alih yang dilanggan, lebih banyak peluang untuk menang," jelasnya.

Menurut beliau, pelanggan yang terpilih setiap hari akan dihubungi oleh pihak DiGi untuk menjawab beberapa soalan mudah sebelum berpeluang membawa pulang hadiah Vespa yang disediakan.

Tambah Praveen, upacara penyerahan hadiah kepada semua pemenang dijangka diadakan pada 9 November ini, nanti sebaik sahaja pertandingan itu berakhir.

"Semua keputusan kemenangan akan diumumkan melalui laman web rasmi, laman sosial Facebook dan Twitter DiGi," ujarnya.

Pengguna yang mahu mendapatkan maklumat lanjut mengenai pertandingan itu boleh layari www.digi.my/vespa. - AMMAR JAZLAN MAD LELA

Habib perkenal Koleksi Harimau Malaya

Posted:

Habib perkenal Koleksi Harimau Malaya

Habib perkenal Koleksi Harimau Malaya


AMRI menunjukkan pelbagai koleksi terbaharu batu permata rekaan Habib yang diinspirasikan daripada Harimau Malaya.


MENGHARGAI semangat berani dan kesungguhan rakyat Malaysia yang telah menyumbang kepada perkembangan pesat dan kemajuan negara sempena Hari Merdeka tahun ini, syarikat barang kemas tempatan, Habib Jewels Sdn. Bhd. (Habib) melancarkan koleksi istimewa yang diilhamkan daripada Harimau Malaya.

Harimau dijadikan inspirasi dalam koleksi khas kaum Adam ini kerana ia sering digambarkan sebagai haiwan yang berani dan tidak gentar terhadap sebarang cabaran.

Pengarah Urusan Habib, Datuk Meer Sadik Habib berkata, penghasilan koleksi Harimau Malaya ini adalah sebagai salah satu cara pihaknya berterima kasih kepada rakyat Malaysia yang telah menjadi tonggak kepada perkembangan negara sehingga menjadi contoh kepada negara-negara membangun yang lain.

"Kami percaya semangat harimau ini akan membawa Malaysia ke tahap kejayaan yang lebih tinggi pada masa hadapan," ujarnya ketika pada majlis pelancaran melancarkan koleksi itu baru-baru ini.

Turut hadir ialah Duta Koleksi Harimau Merdeka yang juga pemain bola sepak kebangsaan, Amri Yahyah.

Batu permata mata harimau dijadikan sebagai permata utama yang disematkan dalam 20 rekaan menarik koleksi yang merangkumi butang Melayu serta variasi cincin lelaki ini.

Batu kumpulan kuarza yang berwarna coklat kemerah-merahan dengan garisan-garisan halus yang menyerupai mata harimau itu mempunyai kilauan licin yang menampakkan kemewahan dan kehalusan rekaannya.

Koleksi Harimau Malaya boleh didapati di semua cawangan Habib di seluruh negara dari harga permulaan RM600. - HAFIZ AHMAD

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved