Rabu, 25 September 2013

Kosmo Online - Sukan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Sukan


12 pemain Perak hadir beri keterangan

Posted:

12 pemain Perak hadir beri keterangan

12 pemain Perak hadir beri keterangan

SERAMAI 12 pemain Perak tampil memberi keterangan bagi membantu siasatan kes rasuah bola sepak di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Perak di Bandar Meru Raya, Ipoh semalam, lapor MOHD. AZLI ADLAN.

Mereka ialah Khairul Amri Salahuddin, Farizal Marlias, Mohd. Nasir Baharuddin, Mohd. Syazwan Mohd. Roslan, Ahmad Shukri Ahmad Hamid, Khairul Asyraf Sahizah, Nurhakim Isa, Mohd. Nazri Mohd. Kamal, Mohd. Failee Mohd. Ghazali dan Mohd Haizal Faquan Sadarudin.

Turut hadir dua pemain import skuad Seladang iaitu Paulo Rangel dan Rafael Souza serta penolong jurulatih, Chong Yee Fatt dan jurulatih kecergasan, M. Pubalan.

Haizal dilihat pemain pertama muncul di pekarangan pejabat SPRM Perak pada pukul 2 petang diikuti pemain-pemain lain secara berperingkat-peringkat sehingga 2.40 petang.

Yee Fatt pula dilihat melangkah tenang memasuki pejabat agensi pencegahan rasuah itu bagi memberi keterangan pada pukul 3 petang.

Sementara itu, Nurhakim berkata, mereka hadir untuk membantu siasatan kes dakwaan menjual perlawanan pada aksi terakhir Kumpulan D Piala Malaysia yang berakhir Perak tewas 1-6 kepada Sarawak di Stadium Negeri, Kuching.


RANGEL (kiri) dan Souza turut hadir ke pejabat SPRM Perak di Ipoh semalam bagi memberi keterangan masing-masing.


"Proses keterangan bagi setiap pemain memakan masa antara sejam setengah sehingga tiga jam. Kami ditemu bual di dalam bilik yang berasingan," katanya ketika ditemui selepas memberi keterangan.

Difahamkan, baki 12 lagi pemain termasuk kapten, Shahrulnizam Mustapha dan pegawai pasukan serta ketua jurulatih, Mohd. Azraai Khor Abdullah akan tampil memberi keterangan kepada SPRM hari ini dan esok.

Kosmo! semalam melaporkan Persatuan Bola Sepak Perak (PAFA) mengambil tindakan drastik dengan menggantung tugas Azraai dan semua pegawai skuad Seladang selama dua minggu berkuat kuasa kelmarin.

Timbalan Presiden PAFA, Khairul Azwan Harun berkata, langkah itu terpaksa diambil setelah pihaknya mengesyaki wujudnya unsur sabotaj dan rasuah membabitkan skuad Kejor Yob Kejor berikutan kekalahan besar kepada Sarawak.

Semangat Azraai tidak luntur

Posted:

Semangat Azraai tidak luntur

Semangat Azraai tidak luntur

Oleh AZIZUL FAHMI
azizulfahmi@kosmo.com.my


AZRAAI (tengah) mahu memperkemas skuad bimbingannya menjelang saingan Liga M musim depan.


TINDAKAN Persatuan Bola Sepak Perak (PAFA) menggantung tugas Mohd. Azraai Khor Abdullah selama dua minggu berkuat kuasa kelmarin ternyata tidak melunturkan semangat ketua jurulatih Perak itu.

Sebaliknya, Azraai seakan-akan mendapat semangat baharu untuk memperkasakan lagi skuad Kejor Yob Kejor bagi menghadapi kempen Liga Malaysia (Liga M) musim depan.

Menurut Azraai, beliau masih mempunyai tanggungjawab yang harus digalas bersama Perak biarpun terpaksa 'berehat' buat seketika.

"Dalam tempoh dua minggu ini, saya sudah ada perancangan tersendiri bagi memperkemaskan kembali pasukan untuk saingan musim depan.

"Selepas Perak gagal layak ke suku akhir Piala Malaysia, saya berpeluang untuk membentuk pasukan lebih awal dan saya tidak harus membuang masa begitu sahaja.

"Jadi dalam tempoh ini, mungkin agenda saya lebih terarah kepada risik-merisik (pemain baharu yang akan menyertai Perak musim depan)," kata Azraai kepada Kosmo! kelmarin.

Kenyataan Azraai itu juga seolah-olah memberi petanda awal bahawa pengendali berusia 60 tahun itu akan terus membimbing Perak musim depan.

Terdahulu, timbul khabar angin yang mengatakan Azraai yang sebelum ini membimbing Negeri Sembilan selama dua musim akan kembali menabur bakti bersama Kedah.

Ditanya sama ada kesahihan spekulasi tersebut, Azraai pantas menjawab: "Saya berpegang kepada kontrak sedia ada dengan PAFA. Saya ada hala tuju saya sendiri.

"Saya seorang yang profesional dan tidak akan melanggar kontrak yang telah ditandatangani sebelum ini dengan PAFA. Buktinya, saya menghormati kontrak saya ketika dua musim bersama Negeri Sembilan.

"Jadi buat masa ini, tumpuan dan fokus saya hanyalah untuk memperkemaskan semula pasukan Perak sebelum menghadapi kempen musim depan," tambah Azraai.

Ketika diminta mengulas lanjut pemilihan pemain yang akan menyarung jersi Perak musim depan, Azraai berkata, beliau sudah mempunyai beberapa nama dalam perancangannya.

"Minta maaf, saya tidak boleh dedahkan siapa pemain terbabit. Masih terlalu awal untuk saya maklumkan.

"Cuma apa yang boleh saya katakan, ramai pemain muda dari skuad Piala Presiden Perak akan diserap masuk menyertai skuad senior," jelasnya yang menandatangani kontrak selama dua tahun bersama Perak.

Azraai mempunyai magis tersendiri ketika membimbing Kedah apabila membantu skuad Kenari itu muncul juara trebel dua musim berturut-turut iaitu pada 2007 dan 2008.

Ketika membimbing Negeri Sembilan, Azraai meneruskan sentuhan luar biasanya apabila menjulang skuad Rusa itu menjuarai Piala Malaysia 2011.

Hodak sangkal spekulasi bakal bimbing Pulau Pinang

Posted:

Hodak sangkal spekulasi bakal bimbing Pulau Pinang

Hodak sangkal spekulasi bakal bimbing Pulau Pinang


HODAK (kanan) kini memberi fokus bagi menghadapi aksi suku akhir Piala Malaysia menentang Johor Darul Takzim.


PENGENDALI Kelantan, Bojan Hodak menyangkal sekeras-kerasnya khabar angin yang mengatakan beliau bakal membimbing Pulau Pinang musim depan, lapor YATIMIN ABDULLAH.

Hodak berkata, beliau tidak mempunyai masa untuk memikirkan isu tersebut, sebaliknya mahu memberikan tumpuan sepenuhnya menghadapi saingan suku akhir Piala Malaysia bertemu Johor Darul Takzim.

Menurut Hodak, beliau sama sekali tidak mengetahui isu tersebut dan menganggap spekulasi tersebut sama sekali tidak benar.

"Beberapa hari lalu saya ada pulang ke Pulau Pinang untuk bercuti. Mungkin ada orang ternampak saya sedang bercakap dengan seseorang, lalu membuat andaian sendiri, padahal itu tidak benar sama sekali.

"Andai kata saya bercuti ke Kuala Lumpur, mungkin orang akan ingat saya nak jadi jurulatih Selangor, begitu juga sekiranya ke Terengganu mahupun luar negara.

"Fokus saya hanya untuk kempen Piala Malaysia yang berbaki beberapa perlawanan dan penyokong boleh bercakap apa sahaja berhubung isu ini," katanya kelmarin.

Terdahulu, timbul 'cakap-cakap' dalam laman sosial Facebook yang mengatakan Hodak sah meninggalkan The Red Warriors musim depan.

Bukan itu sahaja, Hodak turut dikhabarkan bakal membawa beberapa bintang The Red Warriors bersamanya untuk beraksi bersama skuad Harimau Kumbang musim depan.

"Saya tidak pernah menandatangani perjanjian mahupun memorandum persefahaman (MoU) dengan mana-mana pasukan lain.

"Saya masih lagi jurulatih Kelantan dan semua dakwaan ini adalah tidak benar sama sekali termasuklah membawa keluar pemain The Red Warriors untuk bersama saya musim depan," tegasnya.

Menurut Hodak, beliau tidak pernah menerima tawaran daripada mana-mana pasukan kecuali Kelantan untuk menyambung kontrak.

"Saya sudah membalas surat tawaran kontraknya itu kepada Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) tetapi saya tidak boleh dedahkan isinya, ini antara saya dengan Presiden KAFA, Tan Sri Annuar Musa," ujarnya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved