Khamis, 19 September 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Agensi tawar pakej pernikahan dalam talian

Posted:

Agensi tawar pakej pernikahan dalam talian

Agensi tawar pakej pernikahan dalam talian

Oleh AFIFI HAFIZ MOHD. NOR
afifihafiz.nor@kosmo.com.my

AGENSI pernikahan kini menawarkan pakej perkhidmatan secara online.


KUALA LUMPUR – Kewujudan agensi yang menawarkan pakej pernikahan secara terbuka di laman-laman web dipercayai menjadi punca banyak pasangan dari Malaysia bernikah di negara Thailand.

Tinjauan mendapati dengan hanya menaip 'nikah Thailand' di enjin carian Google, wartawan Kosmo! mendapati lebih 10 agensi menawarkan perkhidmatan tersebut.

Laman web tersebut turut memberi panduan kepada mereka yang berminat mengenai proses pernikahan, dokumen yang diperlukan serta nombor telefon untuk dihubungi sebelum mereka ke Thailand.

Harga pakej bagi semua proses itu bermula serendah RM1,000.

Agensi terbabit turut menguruskan pengangkutan, penginapan, makanan dan urusan surat-menyurat dengan konsulat Malaysia di negara itu.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Bekalan lembu korban cukup

Posted:

Bekalan lembu korban cukup

Bekalan lembu korban cukup


SEBANYAK 15,000 ekor lembu diimport untuk ibadah korban. – Gambar hiasan


SERDANG – Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, bekalan lembu hidup untuk ibadah korban sempena Aidiladha pada tahun ini adalah mencukupi.

Beliau berkata, perkara itu akan dipastikan oleh Jabatan Perkhidmatan Veterinar sama ada menyediakan bekalan menerusi bekalan lembu tempatan mahupun import.

"Biasanya sebanyak 15,000 ekor lembu akan diimport untuk ibadah korban ini," katanya pada sidang media selepas Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang kementerian itu dan agensi di bawahnya di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Malaysia destinasi pelaburan

Posted:

Malaysia destinasi pelaburan

Malaysia destinasi pelaburan


NAJIB (kiri) menerima prospektus IPO Westports Holding Bhd. daripada Gnanalingam pada majlis pelancaran prospektus syarikat itu di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Malaysia kekal sebagai destinasi pelaburan pilihan berdasarkan kewujudan syarikat berkualiti, rangka kerja kawal aturan pasaran modal yang baik, perundangan kukuh bagi melindungi pelabur dan kerajaan yang komited terhadap pertumbuhan, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Semua faktor ini meletakkan kita dalam kedudukan yang baik, bukan sahaja menarik pelaburan masa hadapan, malah menyediakan objektif yang lebih baik untuk menjadi negara maju menjelang 2020," katanya pada majlis pelancaran prospektus tawaran awam permulaan (IPO) Westports Holdings Bhd. semalam.

Turut hadir ialah Pengerusi Eksekutif Westports, Tan Sri G. Gnanalingam dan Ketua Pegawai Eksekutifnya Ruben Gnanalingam.

Beliau berkata, pendekatan usaha sama awam-swasta dibangunkan bagi mengurangkan beban pentadbiran dan kewangan kerajaan, dan kewujudannya dalam ekonomi membolehkan kuasa pasaran merangsang aktiviti ekonomi serta usaha sama sektor swasta untuk meningkatkan kecekapan dan produktiviti.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved