Isnin, 23 September 2013

Kosmo Online - Dunia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Dunia


29 anggota MNLF dikenakan dakwaan jenayah

Posted:

29 anggota MNLF dikenakan dakwaan jenayah

29 anggota MNLF dikenakan dakwaan jenayah

BEBERAPA orang anggota tentera membuat rondaan untuk mencari saki-baki anggota MNLF di Zamboanga, Filipina semalam.


MANILA - Polis Filipina semalam memfailkan dakwaan jenayah dan pemberontakan ke atas kumpulan pertama daripada 200 orang anggota Barisan Pembebasan Kebangssan Moro (MNLF) yang cuba menawan bandar Zamboanga dan menjadikan penduduknya sebagai tebusan.

Seramai 29 anggota MNLF dikenakan dakwaan tersebut, termasuklah komander Habier Malik, jelas pendakwa kanan, Aristotle Reyes.

Seramai 24 orang daripada mereka sudah pun ditangkap atau menyerah diri.

Dakwaan ke atas anggota MNLF dan pemimpinnya, Nur Misuari akan difailkan pada minggu ini. Mereka didakwa melakukan pemberontakan dan menjadikan penduduk sebagai tebusan.

"Terdapat bukti yang kukuh untuk mendakwa mereka. Kebanyakan daripada mereka ditangkap ketika bertempur dengan pihak berkuasa," kata Reyes.

Setakat ini, dianggarkan 102 orang anggota MNLF terbunuh manakala 117 yang lain berjaya ditangkap atau menyerah diri.

Kini, kira-kira 40 orang pemberontak masih menahan 20 orang tebusan dan bertempur dengan anggota keselamatan Filipina.

Jurucakap tentera, Leftenan Kolonel Ramon Zagala memberitahu, pihaknya mengehadkan penggunaan senjata berat demi melindungi orang awam. - AP

Sandra Bullock kecewa dengan bekas suami

Posted:

Sandra Bullock kecewa dengan bekas suami

Sandra Bullock kecewa dengan bekas suami

AKTRES Sandra Bullock bersama Jessie James semasa Anugerah Oscar di California pada 2010.


LOS ANGELES - Pelakon terkenal, Sandra Bullock mengaku kecewa dengan kecurangan bekas suaminya, lapor akhbar Daily Mail semalam.

Aktres filem Gravity itu membe- ritahu akhbar Daily Mirror bahawa dia mengakui memerlukan tempoh masa yang agak lama untuk melupakan tindakan curang bekas suaminya, Jessie James.

"Saya berasa sangat kecewa dan tidak tahu bagaimana untuk bangkit semula tetapi saya berikan masa kepada diri sendiri," katanya.

Bullock, 49, kini merupakan ibu kepada seorang anak angkat lelaki berusia tiga tahun, Louis yang diambilnya selepas berpisah dengan James pada 2010.

Perkahwinan Bullock dengan James berakhir dua tahun lalu apabila kecurangan bekas suaminya itu terbongkar.

Aktres yang pernah meraih Anugerah Oscar itu berterima kasih ke- pada Louis kerana membantunya melihat dunia dari sudut berbeza dan memberinya perspektif baharu.

"Saya pernah baik dalam hidup seseorang tetapi apabila anda mempunyai anak, semuanya mengenai penerokaan dan membuat perkara yang saya suka tiga tahun lepas," katanya.

"Saya mempunyai kehidupan yang baik sekarang dan menikmati setiap detik bersama Louis. Saya sedang belajar bagaimana untuk rasa gembira dengannya," jelasnya. - Agensi

Kereta berbentuk pesawat makhluk asing dilelong

Posted:

Kereta berbentuk pesawat makhluk asing dilelong

Kereta berbentuk pesawat makhluk asing dilelong


ETV ini nampak lebih menarik dan mengagumkan di bahagian hadapan.- Agensi


TALLAHASSEE, Florida - Seorang lelaki, Michael Vetter melelong sebuah kereta yang memiliki bentuk luar biasa (ETV) miliknya di laman web lelong eBay pada harga AS$100,000 (RM315,337).

Kereta yang diubah suai secara ekstrem dan kelihatan seperti kenderaan makhluk asing itu menyebabkan sesiapa sahaja terpegun apabila melihatnya.

Tindakan Vetter menjual kereta yang dibelinya pada tahun 2012 di eBay itu menarik perhatian ramai peminat kereta.

"Anda melihat sebuah kereta yang ramai orang suka bergambar dengannya pada setiap hari, lebih banyak daripada mana-mana kereta Lamborghini atau Ferrari.

"Pemanduannya sangat lancar, padu dan boleh dipercayai. Berdasarkan rupa bentuknya, semakin laju dipandu, ia akan menjadi semakin senyap," katanya yang memasang enjin Chevy 2.2 liter dalam kereta berkenaan.

Tambahnya, ia juga kelihatan lebih menarik pada waktu malam.

"Saya telah memasang satu sistem lampu LED pada bahagian bawah kereta. Ia menghasilkan kesan cahaya yang menarik," kata Vetter. - Agensi

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved