Selasa, 25 Disember 2012

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Minta nasi Arab dapat nasi tomato

Posted:

Minta nasi Arab dapat nasi tomato

Minta nasi Arab dapat nasi tomato

Oleh NORHAYATI YAHAYA
norhayati.yahaya@kosmo.com.my

NASI putih yang dihidangkan kepada tetamu pada majlis perkahwinan anak Fauziah di Shah Alam pada 15 November lalu.


SHAH ALAM – Seorang ibu dan anak perempuannya kecewa apabila majlis perkahwinan yang diadakan di sebuah kelab di Seksyen U9 di sini pada 15 November lalu tidak menepati permintaan mereka.

Fauziah Osman, 53, mendakwa, perancangan yang diadakan sejak Julai bagi perkahwinan anaknya, Siti Mariam Roslan, 31, dengan Mohd. Zulhaidi Zakuan, 24, menjadi sia-sia apabila hidangan perkahwinan yang ditempah iaitu nasi Arab digantikan dengan nasi putih dan nasi tomato.

Lebih malang, kata Fauziah, pakej perkahwinan yang mencecah kos sebanyak RM37,275 itu tidak menyediakan kuantiti makanan yang mencukupi untuk 550 jemputan.

"Kami telah bersetuju untuk hidangan nasi Arab bersama dalca sayur, daging masak lada hitam, ayam goreng berempah dan air kordial seperti ketika uji rasa makanan pada 8 Julai lalu.

"Namun, kami kecewa apabila ketika majlis berlangsung pada pukul 8 malam, 15 November lalu, nasi Arab yang ditempah telah bertukar kepada nasi putih manakala katerer yang digunakan untuk menyediakan hidangan itu pula dikatakan bukan katerer ketika waktu uji rasa dahulu," katanya ketika ditemui di kediaman mereka di Seksyen 13 di sini semalam.

Menurut Fauziah, dia terpaksa mendedahkan masalah tersebut kepada pihak media kerana usahanya untuk menuntut ganti rugi dengan pihak pengurusan kelab terbabit sebelum ini menemui jalan buntu.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Leuniey sendiri jemput bapa

Posted:

Leuniey sendiri jemput bapa

Leuniey sendiri jemput bapa

Oleh YATIMIN ABDULLAH
berita@kosmo.com.my


LEUNIEY bakal bernikah dengan Khairul Fahmi pada Jumaat ini.


KOTA BHARU – "Anak saya sendiri telah menjemput bapa kandungnya itu untuk menghadiri perkahwinan mereka."

Demikian tegas Nor Laila Abu Bakar, 40, ibu kepada Nur Eilunie Natasha Nazri atau Leuniey, 21, yang akan melangsungkan perkahwinan dengan penjaga gol bola sepak kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat, 23, pada Jumaat ini.

"Sebelum ini, Leuniey ada ke rumah bapa kandungnya untuk menandatangani borang sebagai wali nikah dan ketika itu juga Leuniey telah menjemput bapa kandungnya itu turut hadir pada majlis pernikahannya.

"Saya tidak mahu mengulas panjang isu ini kerana ia lebih kepada isu dalaman keluarga," tegas Nor Laila yang menafikan laporan sebuah akhbar semalam yang mendakwa bapa kandung Leuniey, Jaafar Mohamad terguris kerana tidak diundang ke majlis perkahwinan tersebut.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

‘Keng Yaik sukar dicari ganti’

Posted:

'Keng Yaik sukar dicari ganti'

'Keng Yaik sukar dicari ganti'


NAJIB bersama Rosmah (kanan) sambil diiringi Tsu Koon (kiri) menziarahi mendiang Keng Yaik semalam.


PETALING JAYA – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, sukar untuk mencari seorang lagi tokoh dalam landskap politik tempatan seperti Tun Lim Keng Yaik, bekas Presiden Gerakan yang meninggal dunia Sabtu lepas.

"Beliau memiliki gaya yang tidak dapat ditiru dan sukar untuk mencari Lim Keng Yaik yang lain dalam politik Malaysia. Jadi, beliau pasti akan dirindui dan kita akan mengingatinya untuk masa yang lama," katanya kepada pemberita selepas memberi penghormatan terakhir ke atas mendiang di Tropicana Golf and Country Resort di sini semalam.

Dengan diiringi isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor, Najib berada di kediaman Keng Yaik selama setengah jam. Turut hadir, Presiden Gerakan, Tan Sri Koh Tsu Koon yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Turut berangkat memberi penghormatan terakhir ke atas mendiang semalam ialah Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah. Seri Paduka meluangkan masa kira-kira 10 minit di kediaman mendiang dengan diiringi anak mendiang yang juga Ketua Pemuda Gerakan, Datuk Lim Si Pin.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved