Selasa, 6 Mei 2014

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Berkat sabar Misha, Firos

Posted:

Berkat sabar Misha, Firos

Berkat sabar Misha, Firos

ANTARA senyuman dan tangisan, dua emosi tersebut bersulam tanpa henti sepanjang hari Jumaat itu. Tarikhnya, 2 Mei 2014.

Ada sebab besar mengapa emosi itu bercampur-baur dalam diri penyanyi Misha Omar atau Samihah @ Aishah Omar.

Dia akhirnya berjaya bernikah dengan lelaki yang telah lama menjadi separuh dirinya, Firos Ezzwan Rossly atau Firos selepas dua kali perancangan bernikah ditangguhkan.

Sementelah usia lapan tahun berkenalan - bercinta - putus - bercinta semula dan bertunangan sudah cukup lengkap untuk membuat mereka bersatu.

Dengan sekali lafaz, maka bersatulah dua hati itu di hadapan jurunikah Imam Masjid Mukim Chempaka, Ustaz Ahmad Khamil Mat dan lebih 200 tetamu yang terdiri dalam kalangan ahli keluarga kedua belah pihak dan sahabat terdekat.

Tiada sebarang wang yang diterima wanita berusia 32 tahun itu. Sebaliknya, dia hanya menerima seutas gelang emas sebagai simbolik mas kahwin serta berbalas lima dulang hantaran.

Namun, ibu mertuanya, Asmah Kenin telah menghadiahkan seutas rantai emas sebagai cenderahati menerima kehadirannya dalam keluarga juruterbang tersebut.

Bercakap mengenai tindakan tidak menerima wang, Misha menyifatkan seperti mana tinggi dan mahalnya nilai emas, begitulah nilai cinta mereka.

"Duit boleh habis, tetapi simbolik mahalnya emas, sama seperti cinta kami yang selama lapan tahun ini sempat dilanda badai yang bukan sedikit, namun tetap utuh. Insya-Allah saya berdoa agar hubungan cinta dan rumah tangga kami harmoni," katanya.

Bagi Firos pula, cinta yang dimeterai dengan ikatan perkahwinan memberi satu tanggungjawab yang baharu buatnya untuk membahagiakan dan melaksana amanah seorang suami dengan sebaik mungkin.

KETERUJAAN jelas terpancar pada wajah Misha pada hari perkahwinannya ini.


Rai

Sementara majlis pernikahan berlangsung lancar pada sebelah pagi, pada sebelah malam, saat meraikan kemenangan cinta mereka di Hotel Renaissance Kota Bharu, Kelantan, Misha yang begitu jelita dalam persalinan pengantin songket kontemporari ciptaan pereka busana Syaiful Bahrim meluahkan rasa.

"Ini rezeki berkat kesabaran saya dan suami. Ini bukti bahawa saya bukan janda seperti yang difitnah sebelum ini. Hanya lelaki ini (Firos) yang saya nikahi," ada baur sebak dan gembira dalam pengakuan tersebut.

Misha turut menyelitkan sebuah pesanan buat kakaknya yang juga pengurus yang telah menguruskan kariernya lebih 10 tahun lalu, Mimie.

Pesan Misha, supaya selepas pernikahannya, Mimie boleh berhenti memikirkan tentang dirinya, sebaliknya sama-sama menjalani satu fasa baharu dalam kehidupannya.

"Mimie, sila fikirkan tentang diri anda sendiri kerana saya kini telah bersuami. Saya harap kita sama-sama akan dapat merentas fasa baharu dalam hidup dengan baik. Jangan bimbang kerana adikmu ini akan berusaha untuk belajar menjadi lebih baik," luahnya yang disambut juraian air mata oleh Mimie yang juga merupakan tulang belakang majlis perkahwinannya pada hari itu.

Sebelum rasa itu dihamburkan, adik penyanyi itu, Nina terlebih dulu memberi sebuah ucapan yang membuat lebih 400 tetamu tergamam sendiri.

Dalam canda ucapannya, Nina mengakhirinya dengan deraian air mata dan turut menyifatkan perkahwinan Misha sebagai sebuah perjuangan panjang yang berakhir dengan kemenangan besar.

Katanya: "Ma, saya harap selepas ini tidak ada lagi yang menelefon dan bertanya tentang hal bukan-bukan tentang Misha.

"Buat kakak, saya harap anda sudah boleh berhenti menangis kerana anda sudah menang besar dengan kesabaran yang anda lalui selama ini."

Perkara yang mereka bangkitkan itu cukup relevan dan terkesan kerana Misha sebelum ini didakwa telah berkahwin dan menyembunyikan status janda kepada seorang usahawan.

Justeru, apabila penyanyi yang sinonim dengan lagu-lagu cinta itu bernikah dengan Firos, seluruh keluarganya menyifatkan hari bersejarah tersebut sebagai hari kemenangan mereka semua.


PASANGAN pengantin bergaya hebat di atas pelamin yang indah.


Aktif

Tidak mempunyai sebarang perancangan keluarga, akui Misha pada usia bukan lagi muda, dia dan Firos mahu segera menimang cahaya mata. Namun, ia bergantung kepada rezeki yang Tuhan berikan buat mereka.

"Memang saya sudah punya seorang anak (Adam Emir, anak angkat), namun saya mahu merasa jadi wanita hamil dan kembali menguruskan seorang anak kecil seperti pernah saya lalui sebelum ini," kata Misha.

Bercakap tentang kerjaya seninya pula, Misha memberitahu, dia akan terus aktif menyanyi, tetapi selektif terhadap tawaran berlakon supaya tidak melanggar sensitiviti sebagai seorang isteri dan mempunyai keluarga yang besar untuk diberi perhatian.

Halangan

Majlis pernikahan dan persandingan yang berlangsung sempurna seperti yang diinginkan, ironinya sempat berhadapan masalah.

Akui Misha, 10 hari sebelum majlis berlangsung, pihaknya menarik diri untuk memakai khidmat pihak pengurusan majlis dari Kelantan kerana kekangan bajet.

Dalam gundah, dia akhirnya diselamatkan oleh pihak Faboulos yang menawarkan harga dalam bajet mereka.

"Walaupun saya seorang artis, soal bajet masih menjadi masalah buat saya kerana semuanya dilakukan tanpa tajaan. Justeru, kerana kekangan bajet, saya terpaksa menolak khidmat sebuah pengurusan majlis dan digantikan dengan yang lain.

"Alhamdulillah, dalam gawat dengan pelbagai lagi isu yang melanda sebelum majlis berlangsung, semuanya dapat diselesaikan satu persatu.

"Saya kini mohon doa semua pihak agar mendoakan kebahagiaan kami hingga ke akhir hayat," luah penyanyi itu.

Noniswara tolak bermadu

Posted:

Noniswara tolak bermadu

Noniswara tolak bermadu

Oleh HARYATI KARIM

WANITA jelita ini sudah bersedia andai bertemu jodoh buat kali ketiga.


TAHUN lalu, pelakon Noniswara, 45, banyak berendam air mata, apabila perkahwinan keduanya bersama ahli korporat Datuk Rosman Ridzwan berakhir dengan perceraian.

Menjanda buat kali kedua, ibu kepada tiga orang anak berusia antara 20 dan 7 tahun itu kini sedang melalui episod bahagia.

Menurut sebuah akhbar mingguan kelmarin, hati pelakon kelahiran Pasir Mas, Kelantan itu sedang berbunga cinta dengan seorang ahli perniagaan yang berstatus duda.

Keakraban mereka jelas kelihatan apabila lelaki bernama Imran Mohd. Nor itu sentiasa berada di sisi Noniswara dalam setiap gambar yang dimuat naik pelakon itu di akaun Instagram miliknya.

Tidak menolak andai dipertemukan jodoh buat kali ketiga, Noniswara bagaimanapun menolak lamaran yang diberikan oleh lelaki yang berstatus suami orang.

Ikuti temu bual Kosmo! bersama Noniswara baru-baru ini.

Kosmo!: Adakah benar Noniswara sedang dilamun cinta bersama lelaki bernama Imran Mohd. Nor?

NONISWARA: Sejujurnya, saya berkawan dengan ramai orang termasuk lelaki. Soal lelaki yang dimaksudkan itu, saya mengaku berkawan rapat dengannya tetapi kami tidak sampai tahap bercinta.

Bilakah anda berkenalan dengannya?

Waktu itu, saya dimasukkan ke hospital akibat sakit dalam perut sekitar bulan Februari. Dia datang melawat bersama rakan-rakan yang lain pada bulan Mac. Selepas itu kami mula rapat tetapi hanya sebagai kawan sahaja.

Sejak bergelar janda, adakah anda menerima lamaran daripada mana-mana lelaki?

Ramai juga yang memberi lamaran, ada yang telah siapkan rumah, kereta dan sebagainya untuk saya hidup senang. Mereka terdiri daripada orang berpangkat, ahli politik dan ahli perniagaan tetapi saya tolak bulat-bulat kerana semuanya suami orang. Buat apa saya ganggu kehidupan orang lain. Kalau mahu hidup senang, boleh sahaja saya terima lamaran untuk jadi isteri kedua atau ketiga, tetapi anak saya berpesan dia tidak perlukan duit tetapi dia mahu lihat saya bahagia. Saya juga tidak kejar harta sebaliknya mencari lelaki yang benar-benar sayangkan saya serta anak-anak.

Sudah mempunyai pengalaman gagal dua kali dalam perkahwinan, adakah anda bersedia untuk bergelar isteri buat kali ketiga?

Saya tidak serik untuk berkahwin kerana saya inginkan kebahagiaan tetapi lebih berhati-hati. Bagaimanapun buat masa ini saya masih belum mempunyai calon suami. Masih dalam proses pemilihan siapa yang terbaik (ketawa). Jika ada jodoh mungkin tahun hadapan saya akan berkahwin. Sekarang fokus saya pulihkan kesihatan dan menjaga anak-anak sahaja.

Adakah anda akan terima lamaran daripada lelaki yang lebih muda?

Saya tidak kisah, jika lelaki muda tetapi matang apa salahnya. Kematangan itu bukan pada usia. Jika lelaki tua yang datang melamar dan serasi dengan saya pun apa salahnya. Jodoh itu kerja Allah, siapa saya untuk menolak jodoh yang diberikan. Sebagai hambanya, saya hanya mampu berdoa diberikan jodoh yang terbaik.

Apakah ciri-ciri suami idaman anda?

Saya mahukan seorang lelaki yang mampu membimbing saya ke arah kebaikan dan mempunyai asas agama yang kukuh. Bertanggungjawab dan penyayang. Apa yang paling penting lelaki itu boleh menerima anak-anak saya seperti anak sendiri.

Bagaimana pula dengan perkembangan kerjaya seni?

Saya menerima banyak tawaran lakonan tetapi sekarang ini saya masih lagi dalam tempoh berehat daripada sakit dalam perut tempoh hari. Sudah 50 hari saya berehat dan kesihatan saya semakin pulih. Mungkin selepas ini saya akan kembali aktif berlakon seperti biasa.

Konsert 68 tahun RTM meriah

Posted:

Konsert 68 tahun RTM meriah

Konsert 68 tahun RTM meriah

Oleh MOHD. IZUAN ROSELI

VOKALIS Bunkface, Sam turut terlibat dalam Konsert Malam Irama Gemilang sempena ulang tahun ke-68 Radio Televisyen Malaysia (RTM).


SUDAH mencecah usia lebih separuh abad, stesen televisyen RTM masih membuktikan ia masih relevan dan boleh diiktiraf sebagai stesen penyiaran yang utuh dalam menyiarkan peristiwa penting negara sejak awal penubuhannya pada tahun 1946.

Bersempena ulang tahun ke-68 Radio Televisyen Malaysia (RTM) pada 1 April lalu, Konsert Malam Irama Gemilang telah diadakan bagi mengenang jasa dan kenangan warga-warga RTM yang pernah menjadi tulang belakang stesen penyiaran tertua di Malaysia itu telah diadakan bertempat di Auditorium Perdana baru-baru ini.

Keserasian ikon penyampai radio RTM, Muaz Muhammad selaku pengacara majlis pada malam itu turut berkolaborasi bersama pelakon terkenal tanah air, Diana Danielle menggamatkan lagi suasana.

Konsert 68 tahun RTM telah membuka tirainya dengan persembahan yang penuh bertenaga daripada empat bintang kelahiran Bintang RTM iaitu Fitri, Aisya, Ernie dan Adlie menjadikan lagu Kita sebagai pembukaan konsert.

Adrenalin peminat dipacu lagi dengan persembahan daripada kumpulan Bunkface yang mempersembahkan lagu We're Are Young nyanyian asal Fun dan lagu mereka, Rentak Lagu penuh semangat.

Sebagai tanda menghormati peristiwa kehilangan pesawat MH370, penonton didengarkan dengan sebuah lagu khas, Doa Dan Harapan MH370 ciptaan Pengarah Muzik Orkestra RTM Datuk Mokhzani Ismail.

Ternyata bait-bait lirik yang penuh bermakna menyentuh emosi penonton.

Mokhzani yang ditemui usai konsert tersebut memberitahu, beliau hanya mengambil masa sekitar 10 minit untuk menyiapkan melodi lagu tersebut, manakala daripada segi susunan lirik pula ia mengambil masa dua hari untuk disiapkan.

"Daripada segi penghasilan lagu, saya turut meminta pendapat dan kerjasama daripada Penerbit Orkestra RTM, Ali Shahir dan pihak kami bercadang untuk menjadikan persembahan pada konsert malam ini untuk dijadikan klip videonya.


GABUNGAN artis kelahiran Bintang RTM (dari kiri), Fitri, Aisya, Ernie dan Adlie turut memeriahkan majlis.


"Apa yang penting di sini ialah mesej di dalam lagu Doa Dan Harapan dapat memberi impak kepada masyarakat dalam mengenang tragedi yang berlaku," katanya mengenai lagu khas tersebut.

Pada malam tersebut, turut memeriahkan konsert ialah Alyah dengan lagu popularnya, Kisah Hati.

Kolaborasi penyanyi dua generasi iaitu Datuk David Arumugam dan Noh Salleh berduet menyanyikan lagu Jika Kau Bercinta Lagi antara persembahan yang menarik perhatian penonton.

Tambah gamat, persembahan hebat daripada kumpulan Paladin menghangatkan lagi suasana. Menggunakan alat muzik celo, muzik unik disajikan kepada penonton dan digandingkan lagi dengan Azlan Typewiter menerusi dua lagu iaitu Fantasia Bulan Madu dan Jeritan Batinku.

Bersempena temasya bola sepak sempena Piala Dunia 2014 yang akan diadakan pada bulan Jun nanti di Brazil, Farhan muncul menyanyikan lagu Rio To Malaysia. Kemudian, tampil Tomok dengan single terbaharunya, Biarkan Sejoli dan Noh sekali lagi tampil secara solo pula dengan lagunya, Angin Kencang.

Momentum konsert diteruskan lagi dengan penyanyi malar segar Zur Eda yang menyanyi dengan penuh tenaga menerusi lagu popularnya Kau Pelitaku yang diberi nafas baharu dengan gandingan bersama artis baharu, AST T dan BIG I.

Menambahkan lagi hiburan dan kerancakan konsert itu, kumpulan One Nation Emcees muncul mempersembahkan medley Kuda Kepang, Dikir Puteri dan lagu rakyat, Tinggi-Tinggi Gunung Kinabalu. Diikuti juga, Ning Baizura dengan medley lagu popularnya, Curiga dan Bukan Wanita Sempurna.

Alyah tampil buat kali kedua dengan single baharu, Sesal Separuh Nyawa dan kemudian gabungan duet penyanyi cilik Muhd. Fikry dan Anis Natasya dengan lagu Muara Hati dendangan asal Datuk Siti Nurhaliza dan Hafiz Suip.

Sebagai penutup tirai bagi persembahan konsert, penyanyi dan komposer terkenal, Datuk M Nasir melengkapkan 'pesta' itu dengan lagu hitnya, Raikan Cinta.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved