Selasa, 13 Mei 2014

Kosmo Online - Dunia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Dunia


Rakyat India selesai mengundi

Posted:

Rakyat India selesai mengundi

Rakyat India selesai mengundi

ORANG ramai berbaris panjang untuk membuang undi di pusat pengundian di sebuah sekolah di bandar Varanasi, India semalam.


NEW DELHI - Pilihan raya umum di India masuk fasa terakhir semalam apabila berjuta-juta penduduk di negeri Uttar Pradesh, Bihar dan West Bengal keluar mengundi untuk memilih pemimpin baharu negara itu.

Pilihan raya tersebut dianggap yang terbesar di dunia apabila seramai 814 juta pengundi akan menentukan pemimpin mereka dalam proses pengundian yang mengambil masa selama lima minggu itu.

Tiga negeri tersebut merupakan negeri terakhir mengadakan pilihan raya dan keputusan pilihan raya di negara itu dijangka mula dikeluarkan Jumaat ini.

Beribu-ribu penduduk di bandar Varanasi di negeri Uttar Pradesh berbaris panjang dalam cuaca panas untuk membuang undi manakala di negeri West Bengal empat cedera dalam satu pergaduhan.

Pergaduhan dilaporkan tercetus di sebuah kampung kira-kira 35 kilometer dari bandar Calcutta apabila seorang lelaki didakwa melepaskan tembakan yang menyebabkan empat pekerja sebuah parti politik cedera.

Sementara itu, calon Perdana Menteri, Narendra Modi daripada parti pembangkang, Parti Bharatiya Janata yang menjanjikan perubahan ekonomi dilihat mengekalkan momentumnya dalam pilihan raya kali ini.

Narendra yang merupakan Ketua Menteri Gujarat sebelum ini menerima pujian kerana berjaya mengukuhkan perkembangan ekonomi di negeri tersebut.

Beliau ditentang oleh ketua parti antirasuah India, Arvind Kejriwal dan Ajay Rai daripada Parti Kongres. - AGENSI

Model jadi hamba seks jutawan minyak

Posted:

Model jadi hamba seks jutawan minyak

Model jadi hamba seks jutawan minyak

MARBELLA, Sepanyol - Seorang jutawan warga Britain ditahan pihak berkuasa Sepanyol kerana didakwa mengurung dan menjadikan sembilan model wanita sebagai hamba seks sehingga melahirkan tujuh orang anak, lapor akhbar Daily Mail semalam.

Jutawan tersebut, Shoja Shojai, 56, didakwa menggoda wanita terbabit dengan mendakwa dia seorang usahawan minyak dan mempunyai hubungan baik dengan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama dan Presiden Rusia, Vladimir Putin.

Semua wanita tersebut yang berasal dari Eropah dan Asia termasuk Rusia, Jerman, Mongolia dan Kazakhtan memberitahu bahawa mereka menemui Shojai ketika belajar di sebuah sekolah fesyen di London.

Satu sumber berkata, sembilan wanita tersebut mendakwa mereka berjumpa dengan Shojai beberapa tahun lalu dan lelaki terbabit mempelawa mereka ke Sepanyol untuk mengembangkan karier sebagai model.

Bagaimanapun, apabila tiba di Sepanyol, semua wanita tersebut dikurung di dalam sebuah rumah mewah yang mempunyai 10 buah bilik di Marbella dan bergilir-gilir tidur dengan mangsa.

Wanita tersebut memberitahu polis, mereka hanya dibenarkan keluar dari rumah tersebut dengan diiringi seorang pemandu.

Kata sumber itu lagi, semua wanita terbabit terpaksa mengikuti arahan Shojai kerana dia mengancam untuk mencederakan anak serta keluarga mangsa.

Bagaimanapun, tindakan Shojai itu akhirnya terbongkar selepas salah seorang wanita tersebut menghubungi polis untuk meminta bantuan.

Semua wanita dan anak mereka yang berusia sembilan bulan hingga tujuh tahun kini di bawah jagaan pihak berkuasa.

Shojai yang dibebaskan dengan ikat jamin selepas disoal siasat oleh polis atas tuduhan melakukan keganasan domestik menafikan dakwaan wanita-wanita tersebut. - Agensi

Pembantu pengadil bola sepak jelita jadi sensasi internet

Posted:

Pembantu pengadil bola sepak jelita jadi sensasi internet

Pembantu pengadil bola sepak jelita jadi sensasi internet

ULIANA yang menjadi pembantu pengadil bola sepak di Brazil kini menjadi perhatian ramai.


SAO PAULO - Seorang gadis jelita di Brazil menjadi sensasi di internet kerana kerjayanya sebagai seorang pembantu pengadil bola sepak.

Gadis itu, Fernanda Colombo Uliyana, 25, menjadi topik perbualan di internet selepas beberapa stesen televisyen tempatan menyiarkan dia beraksi di padang dalam satu perlawanan piala Copa do Brasil baru-baru ini.

Gadis jelita itu dilaporkan sekali lagi membantu pengadil pada perlawanan pembukaan kumpulan A antara pasukan Atletico Mineiro dan Cruzeiro di Brazil kelmarin.

Menurut Uliana yang bekerja sebagai jurulatih kecergasan peribadi, dia berasa teruja untuk meneruskan kerjaya dalam bidang pengadilan bola sepak ke peringkat lebih tinggi.

"Pencapaian ini merupakan hasil komitmen dan dedikasi saya dalam bidang pengadilan bola sepak," katanya dalam satu temu bual bersama media antarabangsa. - Agensi

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved