Khamis, 24 April 2014

Kosmo Online - Sukan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Sukan


Tiada maaf bagimu

Posted:

Tiada maaf bagimu

Tiada maaf bagimu

ON JABBAR (tengah) ditenangkan oleh pihak polis selepas melepaskan tumbukan ke muka pengadil, Sukri Abdul Rahman selepas aksi Liga Premier di Stadium Pasir Gudang, Johor minggu lalu.


PERSATUAN Bola Sepak Malaysia (FAM) harus mengenakan hukuman berat terhadap bekas pengurus pasukan Johor Darul Takzim II (Johor DT II), On Jabbar yang bertindak menumbuk pengadil perlawanan, Sukri Abdul Rahman pada Sabtu lepas.

Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkata, walaupun On telah dilucutkan jawatan dan didenda sebanyak RM25,000 oleh pihak pengurusan persatuan berkenaan, namun tindakan yang dilakukannya adalah terlalu berat dan memalukan.

"Kesalahan yang dilakukan adalah berat, malah sebagai seorang penjawat awam, dia sepatutnya menunjukkan contoh terbaik kepada penyokong.

"Sekiranya tidak berpuas hati, beliau tidak boleh mengambil tindakan sebegitu," tegas Khairy selepas merasmikan majlis penutupan Simposium Kejurulatihan Pelan Pembangunan Bola Sepak Negara (PPBN) di Seri Kembangan, Serdang, Selangor semalam

On mencetuskan gempar pada Sabtu lepas apabila menumbuk muka pengadil, Sukri Abdul Rahman selepas tamat perlawanan antara pasukan Johor DT II dengan UiTM FC di Stadium Majlis Perbandaran Pasir Gudang (MPPG) yang berkesudahan seri 2-2.

Kejadian tercetus ketika pemain kedua-dua pasukan hendak meninggalkan padang dan On tiba-tiba menumbuk muka Sukri sebelum mereka disuraikan dan dibawa keluar padang dengan diiringi pihak polis.

'Hatinya tiada bersama PKNS'

Posted:

'Hatinya tiada bersama PKNS'

'Hatinya tiada bersama PKNS'

Oleh NAN HIDAYAT NAN AZMIE
hidayat.azmie@kosmo.com.my


NAZMI meninggalkan PKNS untuk menyertai Selangor dalam baki kempen Liga Super musim ini.


KETIADAAN arkitek berbakat, Muhammad Nazmi Faiz Mansor menjelang baki perlawanan Liga Super musim ini pastinya memberikan tamparan yang cukup hebat buat skuad Selangor PKNS.

Namun pengendali The Red Ant, Wan Jamak Wan Hassan enggan meratapi pemergian Nazmi yang nekad berhijrah ke Selangor sebelum tarikh pendaftaran pemain ditutup Selasa lalu.

Sebaliknya, beliau percaya barisan pemain sedia ada mampu memastikan PKNS kekal dalam saingan Liga Super musim depan meskipun terperosok ke tangga ke-10 liga setakat ini.

Ini kerana, menurut beliau, Nazmi dikesan tidak lagi memiliki 'jiwa' untuk kekal bersama PKNS selepas menyertai mereka dari kelab Portugal, SC Beira Mar musim lalu.

"Saya sudah lama menyedari perkara ini, sejak saingan liga direhatkan pada Mac lalu lagi.

"Dia (Nazmi) seolah-olah tiada lagi hati untuk beraksi bersama kami, aksinya tidak seperti reputasi yang dimilikinya selama ini.

"Dia jarang membuat hantaran jauh yang berkesan, selain gemar 'berkampung' di bahagian pertahanan.

"Jadi, ada baiknya kami melepaskan Nazmi jika dia tidak lagi mahu beraksi bersama kami," katanya kepada Kosmo! semalam.

Justeru, Wan Jamak percaya kehadiran pemain sayap baharu dari Felda United, Shahurain Abu Samah mampu mengisi kekosongan yang ditinggalkan Nazmi selepas ini.

"Kami benar-benar memerlukan pemain sayap yang pantas di sebelah kanan seperti Shahurain, jadi saya sedang mengenalpasti pemain terbaik untuk digandingkan bersamanya di bahagian sayap kiri," jelas Wan Jamak.

Mengulas lanjut, Wan Jamak juga mengesahkan hanya Shahurain merupakan pemain baharu The Red Ant sejurus sebelum jendela perpindahan pemain ditutup tempoh hari.

Kesemua pemain import iaitu Hamka Hamzah; Patrick Wleh Ronaldinho; Karlo Primorac dan Kim Dong-Chan juga dikekalkan sehingga saingan musim ini berakhir.

"Saya harap kesemua pemain terutamanya pemain import yang dikekalkan dapat memperbaiki prestasi masing-masing dan berupaya membantu kami menamatkan saingan liga di kedudukan yang lebih baik musim ini.

"Saya juga bercadang untuk mengadakan sesi latihan di luar negara sebelum berdepan Kelantan di Stadium Shah Alam ketika saingan liga kembali bersambung bulan depan.

"Namun, ia masih di peringkat perbincangan, jika tidak kami akan mengadakan aksi persahabatan berkualiti di tempat sendiri sahaja," jelas beliau.

Chanturu tekad terus gegar gawang lawan

Posted:

Chanturu tekad terus gegar gawang lawan

Chanturu tekad terus gegar gawang lawan

Oleh MULLER ASEN
muller.asen@kosmo.com.my

PEMAIN sayap Sarawak, S.Chanturu berikrar tidak akan melepaskan peluang untuk merobek gawang lawan sekiranya terus mendapat kepercayaan daripada ketua jurulatih, Robert Alberts.

Berdasarkan rekod, pemain kelahiran Kulim, Kedah itu telah meledak lima gol setakat ini selepas kembali pulih daripada kecederaan.

Bagi Chanturu, tiada yang lebih istimewa buat dirinya selain membantu skuad Bujang Senang untuk terus memberi saingan dalam kempen Liga Super musim ini.

"Selepas berjaya membantu Sarawak mencipta kemenangan hatrik sebaik pusingan kedua liga bermula, saya masih mempunyai impian besar untuk membawa pasukan ini lebih jauh lagi.

"Saya perlu menghasilkan jaringan dan tidak harus melepaskan peluang yang ada. Saya hanya akan gembira jika mampu menjaringkan gol dalam setiap perlawanan," katanya ketika ditemui selepas sesi latihan di Kuching kelmarin.

Skuad Bujang Senang kembali menjalani latihan selepas berehat selama empat hari sebelum berkunjung ke Stadium Majlis Perbandaran Selayang menentang Sime Darby pada 10 Mei depan.

Bekas pemain Perak itu mengakui, dia semakin serasi dengan gandingan dua pemain import baharu, Ryan Griffiths dan Hassan Mohamad termasuk Muamer Salibasic di barisan serangan.

Katanya, jika keserasian dan kerjasama rakan sepasukan terus dikekalkan, hasrat membawa pulang tiga mata penuh dari Stadium Selayang kelak adalah cerah.

Sementara itu, Alberts berkata, tempoh rehat Liga Super masa ini telah memberi ruang buat Gabor Gyepes untuk pulih sepenuhnya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved