Selasa, 29 April 2014

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Yakin harta karun ditemui

Posted:

Yakin harta karun ditemui

Yakin harta karun ditemui

Oleh NUZULSHAM SHAMSUDDIN
zulsham@kosmo.com.my

BEBERAPA pekerja giat melakukan kerja-kerja menebuk lubang gua yang menempatkan harta karun di Pulau Nangka, Melaka semalam.


JASIN – Meskipun belum menemui sebarang objek selepas kerja-kerja menebuk hampir selesai semalam, kerajaan negeri optimis harta karun berbilion ringgit yang dikatakan tertanam di Pulau Nangka di sini akan dapat ditemui.

Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Pembangunan Pantai, Sungai dan Pulau-Pulau negeri, Datuk Ghazale Mohamad berkata, kenyataan itu bersandarkan perkembangan positif kerja-kerja penggalian yang dijalankan oleh syarikat Smart Partnership International (M) Sdn. Bhd.

Beliau berkata, sekiranya kerja menebuk lubang batu sedalam lima meter yang menutup tempat simpanan harta tersebut selesai sepenuhnya hari ini, semua persoalan mengenai kewujudan harta karun itu akan terjawab.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Sah kandungan plumbum dalam air lombong

Posted:

Sah kandungan plumbum dalam air lombong

Sah kandungan plumbum dalam air lombong


SEBUAH pam digunakan untuk mengepam air dari bekas lombong di Bestari Jaya, Kuala Selangor untuk disalurkan ke Sungai Selangor.


SHAH ALAM - Selepas mendapat tekanan pelbagai pihak, kerajaan Selangor mengesahkan air lombong yang dipam daripada lombong Kampung Hang Tuah, Bestari Jaya, Kuala Selangor ke Sungai Selangor mengandungi bahan logam berat termasuk plumbum yang berbahaya kepada kesihatan.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Belia dan Sukan, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, Dr. Ahmad Yunus Hairi bagaimanapun berkata, kuantiti plumbum tersebut masih mengikut piawaian yang ditetapkan Jabatan Kesihatan negeri.

Kuantiti plumbum berlebihan dalam air yang diminum akan mengakibatkan kerosakan sistem saraf pusat, kegagalan buah pinggang dan fungsi otak dalam tempoh jangka panjang.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Peraduan BuraqLube bermula esok

Posted:

Peraduan BuraqLube bermula esok

Peraduan BuraqLube bermula esok


MOHAMED HASHIM (tiga dari kiri) menerima replika cek penajaan hadiah Peraduan BuraqLube Power-Kosmo! bernilai RM150,000 daripada Zul Hisham di pejabat Kosmo!, Kuala Lumpur semalam. Turut kelihatan Othman (kiri), Baharom (dua dari kiri), Mohd. Hamidi (dua dari kanan) dan Pengurus Kanan BuraqOil Supply Sdn. Bhd., Mohd. Fadhil Kamaruddin (kanan).


KUALA LUMPUR - Syarikat stesen minyak milik bumiputera, BuraqOil Supply Sdn. Bhd. buat julung kalinya bekerjasama dengan akhbar Kosmo! menerusi penganjuran Peraduan BuraqLube Power-Kosmo! yang menawarkan hadiah keseluruhan bernilai RM150,000 bermula esok.

Eksekutif Pengurusan Jenama Kosmo!, Mohd. Fikri Hamdan berkata, menerusi Peraduan BuraqLube Power-Kosmo!, peserta dikehendaki menjawab empat soalan mengenai isyarat jalan raya yang disiarkan akhbar Kosmo! setiap hari bermula esok hingga 17 Jun ini.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved