Isnin, 7 April 2014

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Hamil 10 minggu, naik empat kilogram

Posted:

Hamil 10 minggu, naik empat kilogram

Hamil 10 minggu, naik empat kilogram

DERAIAN hilai tawa kedengaran di hujung corong telefon saat temu bual dilakukan baru-baru ini bersama aktres jelita, Rozita Che Wan, 41, atau lebih mesra disapa dengan nama Che Ta.

Ironi, sejak hamil, isteri kepada Zain Saidin itu sukar sekali mengangkat telefon, apa lagi melakukan temu bual dengan pihak media.

"Mahu pergi sesi fotografi pun saya jadi tidak suka sebab saya rasa rimas. Saya rasa semua berbau busuk," katanya seraya mengaku tabiat itu tidak pernah hadir dalam dirinya sebelum dia hamil.

Bicara kami dilanjutkan. Daripada bicara tentang penjagaan waktu hamil sehingga kesediaannya untuk melahirkan secara normal selepas 16 tahun tidak berpengalaman berada di dalam dewan pembedahan. Paling menarik, usia Che Ta juga bukan lagi pucuk hijau, namun sudah meniti angka 41 tahun.

Bukan sesuatu yang janggal untuk wanita seusianya hamil lagi, namun mengenali Che Ta sejak mula menceburi bidang lakonan hingga hari ini, dia seorang yang amat menitikberatkan kecantikan bentuk tubuhnya.

Meskipun usia kandungan baru mencecah 10 minggu atau dua bulan lebih, berat badannya telah bertambah sebanyak empat kilogram, apatah lagi seleranya lebih berat untuk memakan nasi setiap hari.

"Saya sendiri terkejut berat badan naik dengan mendadak. Selera makan semakin bertambah dan saya sekarang sangat suka makan nasi daripada makanan Barat.

"Buat masa ini berat badan saya 54 kilogram. Jadi, saya sudah mula tinggalkan baju yang mengikut badan, sebaliknya pakai baju yang longgar dan selesa," ucapnya.


GAMBAR terkini pasangan Che Ta dan Zain yang dimuat naik dalam Instagram milik Che Ta yang kini hamil 10 minggu.


Ulas Che Ta, dia tidak kisah andai berat badannya semakin bertambah dan telah bersedia dengan perubahan bentuk tubuhnya.

"Memang saya mengaku saya seorang yang sangat mementingkan kecantikan tetapi apabila hamil, banyak perkara yang berubah terutama bentuk badan.

"Saya sudah bersedia dan tidak kisah dengan perubahan itu. Bagi saya, kehamilan dan perubahan badan sesuatu yang dilalui oleh setiap wanita. Paling penting selepas bersalin, saya akan menjaga pemakanan sebaik mungkin," tuturnya.

Ingin bersalin normal

Hamil pada usia 41 tahun merupakan satu anugerah yang terindah tetapi terdapat risiko besar yang harus ditanggung Che Ta kerana faktor usia.

Sedar akan risiko besar di depannya, ibu kepada Ammar Effendy, 18, dan Aniq Ezzra, 16, itu berharap dia dapat bersalin secara normal pada hujung Oktober depan.

"Sebenarnya saya seorang yang tidak tahan sakit. Ketika melahirkan dua orang anak sebelum ini saya menggunakan ubat tahan sakit epidural.

"Kehamilan kali ini saya belum mendapat sebarang nasihat daripada doktor kerana kandungan masih terlalu awal untuk berbincang soal proses bersalin. Jika boleh, saya mahu bersalin secara normal kerana proses penyembuhannya lebih cepat," katanya yang tidak kekok untuk memakan jamu semasa berpantang.

Tegas Che Ta, apabila memikirkan dia diberi peluang sekali lagi untuk merasai pengalaman hamil dan berpantang, terus dipanjatkan kesyukuran kepada Allah.


MACAM KAWAN... Dari kiri: Anak sulung Che Ta hasil perkahwinan terdahulu, Ammar Effendy dan Aniq Ezzra bersamanya dan Zain.


Apatah lagi rezeki yang datang kepadanya dan Zain agak cepat, hanya selepas tiga bulan mereka bergelar suami isteri.

"Kami tidak pernah merancang ingin anak cepat atau lambat kerana semuanya adalah rezeki. Bagaimanapun, tidak sangka secepat ini. Apa pun orang yang teruja dengan kehamilan ini sudah pasti Zain kerana ini pengalaman pertamanya untuk bergelar bapa," kata Che Ta.

Bercakap tentang sikap terbukanya dan Zain dalam berkongsi berita gembira itu kepada peminat, jelas Che Ta, tidak menjadi suatu kesalahan untuk berkongsi berita gembira bersama orang lain.

"Orang tua kata tidak elok untuk umumkan kehamilan pada peringkat awal tetapi bagi saya apa salahnya berkongsi berita gembira.

"Sebenarnya Zain yang tidak sabar untuk umumkan berita saya sah hamil kerana dia terlalu gembira. Apa yang penting saya harus menjaga kesihatan diri dan berharap doa daripada semua orang agar proses kehamilan berjalan lancar," ujarnya yang telah memilih nama Aisyah Alia untuk anak perempuan dan Muhammad Ali untuk anak lelaki.

Buka syarikat produksi

Akui kakak kepada aktres Ayu Raudhah itu, dia cepat berasa letih sejak berbadan dua. Disebabkan itu, dia terpaksa menolak beberapa tawaran berlakon terutama yang menjalani penggambaran di luar Kuala Lumpur.

Bagaimanapun, itu bukan bermakna dia hanya berehat di rumah tanpa melakukan sebarang aktiviti, sebaliknya Che Ta masih sibuk dengan rakaman program

TERKENAL dengan susuk tubuh yang menarik, kata Rozita, dia sudah bersedia dengan perubahan susuk tubuh yang bakal dialami sepanjang hamil dan selepas bersalin nanti.


Primadona, perniagaan tudung di bawah jenama Padusi dan syarikat produksi Padusi Pictures.

"Zain suruh saya banyak berehat dan hanya duduk di rumah. Saya pula sudah biasa sibuk, jadi saya tidak boleh duduk diam tanpa bekerja. Walaupun kurangkan lakonan tetapi kerja yang lain masih berjalan seperti biasa," ujarnya.

Disoal mengapakah dia membuka syarikat produksi sendiri, jawab Che Ta, itu merupakan persediaan andai dia tidak lagi aktif berlakon pada masa hadapan.

"Zain tidak pernah halang saya untuk terus berlakon walaupun selepas saya bersalin. Namun, saya sendiri terfikir sampai bila saya larat untuk berlakon, usia pun bukannya makin muda.

"Jadi, perniagaan tudung dan syarikat produksi merupakan persediaan untuk saya. Duit yang saya dapat ketika berlakon, saya simpan sedikit demi sedikit untuk membuka syarikat produksi sendiri. Mungkin selepas ini saya hanya akan aktif di belakang tabir sahaja dan memberi fokus kepada keluarga," terangnya.

Adi Putra komen foto bertuala

Posted:

Adi Putra komen foto bertuala

Adi Putra komen foto bertuala

ADI PUTRA tidak bercadang untuk menarik diri daripada pementasan teater Islamik, Di Bawah Lindungan Kaabah.


KEMBALI bergema kisah sensasi pelakon popular Adi Putra apabila pada awal minggu lalu, sekeping foto pelakon sasa itu yang hanya memakai tuala tanpa berbaju telah tersebar di Internet.

Foto yang dipercayai dirakamkan secara bersendirian di hadapan cermin sebuah bilik mandi itu memaparkan Adi hanya menyarung sehelai tuala putih.

Apa yang menjadi isu, Adi bakal terbabit dengan pementasan teater Islamik, Di Bawah Lindungan Kaabah di Istana Budaya bermula 9 hingga 18 Mei depan.

Justeru, penyebaran foto itu ketika Adi bakal terbabit dengan teater tersebut sudah pasti mengundang kontroversi.

Ketika ditemui pada majlis sidang akhbar teater tersebut di bilik Seri Nilam, Istana Budaya, Kuala Lumpur, baru-baru ini, Kosmo! mendapatkan penjelasan Adi berhubung perkara itu. Ikuti temu bual tersebut.

Kosmo!: Selepas kes skandal dengan isteri orang, sekeping foto Adi tidak berbaju tersebar pula di internet. Apakah komen anda?

ADI PUTRA: Kadang-kadang manusia terlepas perkara yang kecil dan besar dan kita perlu bertanyakan pada diri sendiri bilakah kali terakhir Tuhan menampar kita? Perkara itu tidak menghalang saya untuk terus memberikan impak kepada pementasan teater Di Bawah Lindungan Kaabah.

Kes sebelum ini sudah selesai tetapi masih ada lagi tindakan daripada pihak terbabit termasuk cuba mengaibkan Adi melalui penyebaran foto itu. Komen Adi?

Saya tidak mahu komen lanjut. Selagi Allah tidak menghalalkan sesuatu itu dan menyatakan itu salah saya, maka saya berpegang pada prinsip ini. Perkataan pendek yang boleh saya ungkapkan ialah bersabar.

Adi tidak marah apabila sewenang-wenangnya diperkotak-katikkan sebegini?Tak marah pun, sebab saya terlalu kerdil untuk berbuat demikian. Kalau nak ikutkan marah, semua manusia ada sifat itu tapi fikir balik ke mana amarah itu membawa kita selanjutnya?

Adakah mungkin Adi akan mengambil tindakan lanjut?Saya akan meneruskan perjuangan dan perkara yang harus dilakukan ialah kenapa saya wujud sebagai seorang manusia? Tanggungjawab saya masih ada lagi dan itu yang perlu saya dahulukan, bukannya yang 'tepi-tepi' ini. Saya tidak akan mengambil sebarang tindakan.

Berdiam diri seperti mengiyakan kekhilafan itu. Komen Adi?Saya tidak kisah. Selagi Allah tidak menyalahkan saya, kenapa perlu saya takut kepada manusia. Bukan dia yang bagi saya makan atau membahagiakan saya. Saya akan ambil kisah apa orang cakap sekiranya ia menyentuh mengenai isteri saya, ibu saya dan Allah. Tapi kalau orang salahkan saya, saya tidak kisah.

Pernahkah terlintas untuk menarik diri daripada pementasan teater ini selepas timbul cerita-cerita kurang enak?

Buat apa tarik diri? Ini nafkah saya kepada anak dan isteri saya dan saya kena bekerja. Bukan disebabkan perkara ini saya harus berundur. Saya tidak kisah pun, mungkin dengan kontroversi ini panggung akan penuh.

Bagaimanakah Adi melihat kekuatan Aida sebagai isteri yang selama ini setia bersama walaupun pelbagai kontroversi tercetus?Dia membawa peranan, kefahaman dan tanggungjawab sebagai seorang isteri.

Alhamdulillah, tiada sebarang konflik tercetus dan kekuatan saya adalah isteri saya.

Rumah tangga kami damai dan dia memahami sebenar-benarnya peranan isteri.- KHAIRUL AMRI HASSAN

Nabil cipta lagu untuk isteri

Posted:

Nabil cipta lagu untuk isteri

Nabil cipta lagu untuk isteri

Oleh IZWAN MOHD. ISA


NABIL dan Adelia saling kenal mengenali antara satu sama lain selama tiga tahun sebelum mengambil keputusan untuk mengikat tali perkahwinan.


HUJAN renyai yang membasahi pekarangan Kampung Pengantin, Setapak, Kuala Lumpur pada hari Sabtu minggu lalu tidak membataskan majlis resepsi penyanyi Nabil Zamanhuri, 27, dan pasangannya, Adelia Citra Hapsari, 26, untuk terus berlangsung dengan penuh meriah.

Pasangan yang terlebih dahulu dinikahkan di Masjid Bukit Indah, Ampang, Selangor itu kelihatan begitu berseri-seri tatkala berjalan masuk ke dalam ruang persandingan sambil diiringi oleh kaum keluarga terdekat dan sahabat handai.

Sama cantik, sama padan, Nabil dan Adelia terus mengukir senyuman walaupun kerap kali diusik oleh pelakon Zulin Aziz selaku pengacara majlis pada malam tersebut. Sepanjang majlis tersebut berlangsung, jelas terpancar riak gembira pada wajah tenang kedua-dua mempelai itu.

Ketika berpeluang bertemu dengan pasangan tersebut sejurus selepas tamatnya majlis resepsi itu, Nabil dengan nada gembira memberitahu, dia berasa cukup teruja dan tidak sabar untuk memulakan kehidupan baharunya sebagai seorang suami.

"Saya ingin memanjatkan rasa kesyukuran yang tidak terhingga kerana diberi peluang untuk melangsungkan majlis pernikahan dan resepsi ini bersama isteri saya, Adelia.

"Sebagai individu yang sudah memiliki status baharu, saya tidak sabar untuk menanti hari esok bagi menjalankan tanggungjawab saya sebagai seorang suami. Ia pasti memberikan sebuah pengalaman baharu untuk diri saya," ujarnya sambil tersenyum.

Ketika ditanya mengenai keistimewaan yang ada pada isterinya, penyanyi yang mula melakar nama menerusi program nyanyian Mentor ini memberitahu, Adelia merupakan seorang wanita yang baik hati serta elok budi pekertinya.

Selain itu, wanita yang berasal dari Surabaya, Indonesia itu juga tidak pernah lokek untuk menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan.

"Sepanjang mengenalinya, Adelia banyak menonjolkan sifat-sifat positif yang ada pada seorang wanita. Selain daripada baik hati, dia juga gemar memberikan sedekah kepada orang-orang yang kurang berkemampuan.

"Itu antara sifat yang ada pada diri Adelia yang membuatkan saya begitu tertarik dengannya," ujar Nabil.


SUASANA meriah pada majlis resepsi pasangan Nabil dan Adelia.


Cipta lagu

Dalam mengekspresikan rasa cintanya terhadap Adelia, Nabil turut menghadiahkan isterinya dengan sebuah lagu yang diciptanya sendiri. Lagu tanpa tajuk itu dipersembahkan bersama-sama rakannya sebelum acara memotong kek berlangsung.

"Pada asalnya, lagu ini merupakan lagu yang saya cipta pada masa senggang bersama rakan-rakan. Lirik yang terkandung dalam lagu demo juga bukan berkisar tentang kisah cinta kami berdua.

"Namun begitu, ketika menghadiri majlis raptai, saya terus terfikir untuk menyanyikan lagu ini sebagai kejutan untuk Adelia. Saya harap dia benar-benar terkejut," ujarnya sambil tertawa.

Selain Nabil, majlis resepsi itu turut diserikan dengan nyanyian rangkaian lagu-lagu berunsur keagamaan oleh Lah, bekas ahli kumpulan R&B terkenal, V.E.

Turut hadir memeriahkan majlis, penyanyi bersuara lantang yang juga mentornya, Nora, hadir bersama suami, Johan Nawawi serta anak-anak.

Masak untuk Nabil

Bagi Adelia, perkahwinannya dengan Nabil merupakan satu titik permulaan untuk menjalankan tanggungjawab sebagai seorang isteri.

Jelasnya, banyak perkara yang perlu dipelajarinya apabila telah bergelar isteri termasuklah memasak untuk suami yang tercinta.

"Saya sudah bergelar seorang isteri, jadi saya harus belajar memasak untuk Nabil," ujar Adelia sambil tersenyum. Adelia yang kini menetap di Kuala Lumpur bekerja sebagai ketua kompositor di syarikat penerbitan animasi, Animonsta Studio Sdn. Bhd. di Cyberjaya.

Pasangan ini mula mengenali antara satu sama lain sewaktu menuntut dalam jurusan Animasi Perfileman di Universiti Multimedia Malaysia (MMU) di Cyberjaya.

Selepas tiga tahun bercinta, Nabil dan Adelia mengikat tali pertunangan pada 23 November tahun lalu.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved