Ahad, 27 April 2014

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Cinta Instagram Nina Iskandar

Posted:

Cinta Instagram Nina Iskandar

Cinta Instagram Nina Iskandar

NINA ISKANDAR tekad melupakan pelajaran semata-mata mahu bergelar pelakon sepenuh masa.


PENDATANG baharu, Nina Iskandar juga mahu menjadi bunga yang mekar dalam industri seni apabila dia nekad berhijrah melebarkan sayap di Malaysia.

Percubaan pucuk muda dari Bandar Seri Begawan, Brunei itu bagaiamanapun harus melalui episod panas. Belum lagi kerjaya lakonannya mencuri perhatian, namun sensasi cintanya meluru menjaja namanya.

Mula-mula dibakar gosip cinta bersama anak Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa iaitu Muhammad Adib, Nina kemudiannya memperjudikan populariti apabila mendedahkan kekasih terbaharunya, Ahmad Heikal, 30.

Pelakon filem Muka Surat Cinta dan Lu Gua Bro itu membuat kejutan apabila nekad mengambil keputusan untuk bertunang dengan kekasihnya, Ahmad Heikal yang merupakan seorang ahli perniagaan.

Tambah Nina, dia juga tidak kisah untuk berhenti berlakon selepas mendirikan rumah tangga kelak. Pasangan yang berkenalan menerusi laman sosial Instagram sejak November tahun lalu sudah bersedia untuk mengikat tali pertunangan.

"Sebenarnya isu Heikal melarang saya untuk berlakon sebaik kami mendirikan rumah tangga hanya satu salah faham. Perkara tersebut sebenarnya boleh dibawa berbincang.

"Malah, saya bukan akan berkahwin dalam masa terdekat. Tetapi dalam kehidupan ini saya perlu sentiasa bersedia dengan segala kemungkinan kerana setelah saya berkahwin syurga isteri itu terletak di bawah tapak kaki suami," lenturnya memulakan mukadimah.

Menambah nilai sensasi, kekasihnya itu dikatakan pernah mempunyai hubungan istimewa dengan pelakon Hanis Zalikha dan Yana Samsudin suatu dahulu. Nina ternyata tidak melatah ketika ditebak gosip tersebut.

"Ya. Saya tahu perkara tersebut. Sepanjang perkenalan kami yang belum mencecah setahun ini kami sentiasa bersikap jujur. Tidak ada apa yang dirahsiakan antara kami.

"Saya percaya bahawa setiap insan pasti ada masa silamnya. Malah, dia juga tahu tentang gosip saya dahulu. Disebabkan itu juga, kami masih kekal sehingga sekarang kerana kami mengamalkan sikap percaya antara satu sama lain.

"Insya-Allah, kami akan bertunang pada bulan Ogos ini. Walaupun masih baharu dalam industri seni tapi saya berasakan itu semua sudah takdir dan rezeki yang sudah tertulis buat diri saya," tuturnya.

Permulaan karier

Bercerita mengenai permulaan karier Nina di negara ini. Dia mengakui disunting oleh penerbit terkenal, David Teo, juga menerusi laman sosial Instagram.

Selepas menghantar portfolio ke syarikat Metrowealth International Group (MIG) dan dipanggil untuk sesi uji bakat. Akhirnya pemilik nama sebenar Nur Akmalina Iskandar itu ditawarkan menjadi artis di bawah naungan syarikat produksi MIG selama lima tahun.

"Siapa sangka nasihat daripada seorang sahabat dari Malaysia yang memperkenalkan syarikat produksi MIG telah membuka rezeki dan peluang kepada saya untuk menjadi pelakon.

"Biarpun di Brunei saya sudah bergelar pelakon sejak 2011 tetapi di sana kerjaya lakonan itu dianggap sebagai hobi atau kerjaya sambilan sahaja," jelas Nina yang mempunyai pengalaman bergelar pelakon drama di Brunei.

NINA ISKANDAR kini bernaung di bawah syarikat MIG selama lima tahun. Terbaharu Nina muncul dalam filem Sniper yang sedang ditayangkan di pawagam sejak 24 April lalu.


Malaysia Hollywood Asia

Tambah wanita genit berumur 23 tahun itu, disebabkan tawaran yang diberikan oleh MIG dia tekad melupakan soal pelajaran semata-mata mahu mengejar cita-cita yang diimpikan sejak di bangku sekolah.

"Ketika melanjutkan pelajaran dalam jurusan pengurusan perniagaan saya tekad untuk mengejar impian bergelar pelakon yang disegani dan berbakat.

"Bagi saya pelajaran itu tiada had umur. Saya boleh menuntut ilmu bila-bila masa sahaja tetapi buat masa sekarang tumpuan saya lebih terarah kepada dunia lakonan," katanya yang pernah mendapat tawaran biasiswa itu.

Tambah Nina: "Dalam kehidupan ini kita wajar mengikut kehendak hati kerana mengapa perlu memaksa diri untuk belajar sedangkan misi utama mahu menjadi pelakon. Malah, peluang yang diberikan itu hanya datang sekali dalam hidup".

Mengulas mengenai kerjaya dalam industri seni, kata Nina, kerjaya seni lakonan di Malaysia jauh berkembang jika mahu dibandingkan di negaranya.

"Apabila saya bekerja dengan syarikat produksi di Malaysia, perkara pertama saya lihat ialah cara mereka bekerja. Saya begitu kagum kerana mereka begitu serius dalam bidang seni.

"Di Brunei hanya 10 peratus sahaja yang berminat dengan dunia hiburan manakala selebihnya akan fokus dengan pelajaran," katanya.

Tambahnya lagi, Nina beranggapan Malaysia tidak ubah seperti Hollywood Asia. Buktinya banyak filem yang dihasilkan serta industri perfileman di Malaysia juga semakin maju.

Kikis rasa malu

"Saya berminat menyertai dunia lakonan di Malaysia kerana saya fikir Malaysia seperti Hollywood Asia. Peluang untuk memasuki dunia lakonan itu begitu luas dan mampu menjadi profesion yang serius.

"Selain itu, saya juga membawa nama saya dari Brunei ke Malaysia sebagai salah satu platform untuk mengembangkan bakat lakonan saya," tutur Nina yang gemar menonton filem Bollywood.

Mengaku masih kaku dan banyak teknik lakonan yang perlu diperbaiki, Nina menyatakan hasrat untuk mengambil bahagian dalam dunia teater.

"Saya akui kali pertama berlakon di sini saya agak kaku. Namun, saya ada terfikir untuk menyertai sesi latihan teater untuk memperbaiki mutu lakonan saya untuk masa akan datang.

"Bagaimanapun untuk drama bersiri Jika Itu Takdirku, saya menerima maklum balas yang positif daripada penonton. Sedikit sebanyak komen tersebut memberikan saya keyakinan dan motivasi untuk memberikan persembahan yang terbaik selepas ini," katanya.

Sementara itu, sifat pemalu dan pendiam ketika sesi penggambaran filem mahupun drama yang dibintangi merupakan satu masalah besar yang sedang dihadapinya.

"Kadangkala saya cuba menepis dakwaan apabila dikatakan pemalu dan pendiam. Apabila mempunyai waktu rehat saya banyak bercakap dengan kru produksi supaya tanggapan mereka terhadap diri saya sebenarnya salah.

"Malah, saya juga banyak memperoleh ilmu ketika sesi penggambaran kerana saya mahu menjadi seorang pelakon yang disegani dan diterima oleh peminat," katanya.

Terbaharu Nina muncul dalam filem arahan Piere Andre, Sniper yang sedang ditayangkan di pawagam sejak 24 April lalu. Akan datang, Nina juga bakal muncul dengan sebuah lagi filem terbitan MIG berjudul Pengantin Malam.

Fiza merintih, Adam menafikan

Posted:

Fiza merintih, Adam menafikan

Fiza merintih, Adam menafikan

SEHINGGA kini Adam dan Fiza masih membuatkan peminatnya tertanya-tanya mengenai apa yang berlaku sebenarnya dalam hubungan mereka berdua.


KETIKA ada ura-ura duda kepada penyanyi Erra Fazira, Engku Emran mahu rujuk bersama bekas ratu cantik itu, timbul pula perkhabaran mengenai pergolakan rumah tangga pasangan selebriti, Adam AF dan isterinya yang merupakan bekas anggota kumpulan Elite, Fiza.

Masuk minggu kedua selepas tersebarnya khabar angin bahawa rumah tangga pasangan itu ibarat telur di hujung tanduk, tiada lagi hitam-putih yang mengesahkan atau menafikan kesahihan kepada gosip yang tercetus itu.

Segalanya bermula apabila Fiza dilihat banyak meluahkan perasaannya menerusi akaun laman sosial Instagram, @puterimahsuri81 sejak akhir-akhir ini.

Ungkapan-ungkapan tersebut menggambarkan seolah-olah Fiza sedang mengharungi dilema mengenangkan hubungan nya bersama Adam.

Memetik luahan Fiza: "Saya tahu dan pasti semua ini ketentuan daripada Allah. Siapa yang mahu untuk jadi begini. Kalau disoal pada sesiapa pun, tidak mungkin seseorang itu mahu menjalani kehidupan seperti saya.

"Hormatilah apa jua keputusan saya. Saya hanya merancang tetapi Allah lebih mengetahui segala-galanya."

Luahan perasaan yang dimuat naik Fiza itu sekali gus bercanggah dengan kenyataan yang dikeluarkan Adam pada sebuah majlis pratonton filem di Bandar Utama, Damansara, Petaling Jaya, Selangor, pada 16 April lalu.

Menurut Adam, tiada apa masalah yang berlaku antara mereka berdua. Katanya, dia menganggap khabar angin yang tercetus sebagai lumrah kehidupan sebagai anak seni.

"Kami masih suami isteri. Saya sudah 10 tahun dalam bidang seni, dah lali dengan permainan dunia seni. Jadi, apabila timbul gosip panas seperti sekarang ini, saya dah tak cepat melatah," tegasnya.

Malah ketika ditebak dengan pertanyaan mengenai tindakan isterinya memadam gambarnya di Instagram, Adam turut menafikan ia mempunyai kaitan dengan hubungan mereka berdua.

"Itu gaduh-gaduh manja sahaja. Dia tanya kepada saya: Kenapa gambar Ami (bahasa panggilan bagi Fiza) ada tiga sahaja dalam Instagram Abi (Adam)?

"Sedangkan gambar saya banyak dalam Instagram dia. Itu yang (buatkan) dia juga tinggalkan tiga keping sahaja," terang Adam yang ketika itu mengakui hubungan mereka masih baik dan tiada apa-apa yang buruk berlaku.

Namun, pada Rabu lalu, akhbar tempatan mendedahkan bahawa sebutan kes perceraian pasangan itu difahamkan akan disebut di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam, Selangor esok.

Bukan itu sahaja, Fiza juga sebenarnya dikatakan telah memfailkan permohonan perceraian ke atas suaminya pada 16 April lalu di mahkamah yang sama. Ironinya, Adam pada hari sama pula bermati-matian meyakinkan para petugas media bahawa rumah tangganya masih utuh.

Susulan daripada pendedahan itu, Adam ketika dihubungi kemudian enggan memberikan sebarang ulasan dan meminta agar menunggu sehingga tarikh sebutan kes berkenaan.

Kata Adam baru-baru ini: "Maaf, saya tidak boleh komen. Insya-Allah semua akan terjawab pada hari itu (tarikh sebutan)."

Tidak terhenti di situ, kisah hubungan mereka terus menjadi teka-teki apabila pada hari yang sama pendedahan mengenai tarikh sebutan permohonan perceraian dikeluarkan akhbar, Fiza kemudian secara tiba-tiba memuat naik sekeping gambar suaminya di Instagram. Fiza diberitakan akan ke Mahkamah Rendah Syariah, Shah Alam, Isnin ini (esok) untuk memfailkan permohonan tuntutan cerai.

Gambar itu dikatakan dikirim oleh Adam sebelum ia dimuat naik oleh Fiza dengan kapsyen yang menggambarkan seolah-olah menunjukkan hubungan mereka masih baik.

Tulis Fiza: "Still on his meeting, gnite Abi, Ami zzzz dulu, got this pic 5 mins ago from @adamaf2". (Masih dalam mesyuarat. Selamat malam Abi, Ami tidur dulu. Dapat kiriman gambar lima minit lalu daripada @adamaf2).

Bagaimanapun, kelmarin, gambar itu dipercayai telah pun dipadam oleh Fiza daripada akaun Instagramnya.

Sehingga kini, tindakan mereka itu hanya banyak menimbulkan tanda tanya dan spekulasi orang ramai apabila mereka dilihat cuba untuk berselindung.

Apatah lagi apabila Adam dan Fiza kini dilihat bertindak mendiamkan diri daripada menjawab panggilan media.

Apa yang pasti, lambat-laun segala kebenaran akan diketahui umum jua.

Adam atau nama sebenarnya, Mohd. Aizam Mat Saman, 31, diijabkabulkan sebagai suami kepada Fiza, 33, pada 26 September tahun lalu di pejabat Jabatan Agama Islam Selangor selepas hanya dua bulan berkenalan.

Dalam pada itu, Fiza atau nama penuhnya, Zaidatul Fiza Abdul Halim, mempunyai dua orang anak hasil perkahwinan terdahulu.

Akim mengakui cintai Stacy

Posted:

Akim mengakui cintai Stacy

Akim mengakui cintai Stacy

AKIM membuktikan kematangannya selepas dia mengaku menjalin hubungan serius dengan Stacy sejak lima tahun lalu.


"YA. Saya gembira mengakui bahawa Stacy ialah wanita yang bertakhta dalam hati saya sejak lima tahun lalu dan saya serius dengan hubungan cinta kami." Akim berkata demikian tanpa mahu berselindung lagi tatkala ditanya hubungannya bersama rakan artis Stacy, yang selama ini sering dijadikan bahan publisiti.

Barangkali sudah bosan cuba menutup perhubungan yang sudah lama dihidu ramai itu, Akim membuktikan kematangannya yang sedia bertanggungjawab di atas setiap kenyataan yang dikeluarkan.

Pengakuan Akim sekali gus menghapuskan teka-teki peminat yang keliru dengan perhubungannya bersama Stacy atau nama sebenarnya Stacie Angie Anam selama ini. Umum juga tahu, walaupun sama-sama lahir dari pentas Akademi Fantasia, sama muda dan sama popular, Akim dan Stacy mengambil cabaran besar apabila mereka serius mahu menyatu jiwa walaupun jauh berbeza keturunan dan agama.

"Saya bukan mahu sangat berahsia atau takut untuk memberitahu umum tetapi bercakap mengenai soal percintaan yang berlainan agama merupakan isu sensitif.

"Saya dan Stacy enggan melihat kedua-dua ibu bapa kami terluka apabila mengetahui perkara ini. Kami perlukan masa yang sesuai untuk mereka memahami perkara yang sebenar supaya tidak salah anggap," kata Akim ketika dihubungi Sensasi Bintang.

Stacy yang popular dengan lagu Bosan juga pernah mengakui mindanya semakin terbuka tentang Islam namun, untuk bercerita tentang keseriusan menukar agama dan berkahwin, dia juga sedar masih terlalu awal perkara sensitif itu dibawa masuk mengisi publisiti.

Stacy kini masih menganut agama Kristian, namun itu bukan penghalang untuk Akim membawa hubungan mereka berdua ke fasa yang lebih serius.

Kata Akim, dia tidak kisah tentang status agama seseorang itu kerana Islam tidak pernah menghalang berkawan dengan insan berlainan agama.

"Saya tidak kisah kerana Islam sendiri tidak pernah melarang umatnya untuk berkahwin seseorang daripada agama berlainan asalkan pasangan masing-masing memeluk agama Islam terlebih dahulu.

"Namun, jodoh dan pertemuan itu urusan Allah. Dia yang akan menentukan jodoh saya dengan Stacy. Apa yang mampu saya lakukan hanyalah berdoa agar kami akan dipertemukan jodoh dan mendapat restu daripada keluarga," jelas Akim yang begitu tertarik dengan sifat penyayang yang dimiliki Stacy.

Mengulas mengenai sifat penyayang ibu angkat kepada Bella De Luna Velentine itu, Akim memberitahu sifat itulah yang membuatkan dia semakin jatuh cinta terhadap Stacy.

"Karakter penyayang yang dimiliki Stacy menyebabkan saya selesa berkawan dengan dia. Dia juga memiliki keperibadian yang baik dan sanggup bersabar sepanjang tempoh perhubungan kami. Itu yang menjadikan dia begitu istimewa di hati saya," jelas Akim belum menetapkan sebarang tempoh untuk menamatkan zaman bujang bersama Stacy.

Bercakap tentang perkembangan nyanyiannya, Akim baru sahaja merakamkan single berjudul Mewangi. Selain itu, dia juga sedang sibuk dengan beberapa penggambaran drama yang bakal ditayangkan tidak lama lagi.

"Saya baru sahaja masuk studio untuk merakamkan sebuah lagu baharu. Insya-Allah akhir tahun ini saya bakal melancarkan album terbaharu saya.

"Malah, saya juga sibuk dengan penggambaran drama bersiri OMG dan Kampung Girl Raya yang bakal ditayangkan di TV3," katanya yang semakin aktif menceburi bidang lakonan.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved