Isnin, 10 Mac 2014

Kosmo Online - Stailo


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Stailo


Manfaat kecantikan sarang burung

Posted:

Manfaat kecantikan sarang burung

Manfaat kecantikan sarang burung

LIA ZALEE AHMAD, 39, percaya perkongsian rahsia kecantikan bersama wanita lain merupakan satu pendekatan mulia. Ini kerana penampilan cantik dan menawan merupakan impian setiap kaum hawa.

Oleh demikian, Lia memilih nama Reedha, sempena nama anak perempuannya, Amyreedha Razalee, 9, bagi rangkaian produk penjagaan kecantikan keluaran syarikatnya, Tenang Ikhtiar Enterprise (Tenang Ikhtiar).

Bagi beliau, penawaran produk berkualiti tinggi itu diharapkan memberi impak positif pada penampilan segenap lapisan wanita.

Menurut usahawan berkenaan, setakat ini Reedha menawarkan suplemen minuman Reedha Collagen Sarang Burung Plus, rangkaian kebersihan diri dan krim kecantikan yang mampu memberi nilai tambah kepada elemen luaran dan dalaman seorang wanita.

"Bagi saya, kecantikan diri mempunyai maksud tersendiri yang mendalam. Ia terdiri daripada penjagaan rapi kebersihan diri, kulit wajah yang sentiasa licin berseri dan kesihatan dari hujung rambut ke kaki.

"Tidak ketinggalan, keindahan rohani dengan mempunyai niat yang baik dan bersikap positif dalam setiap sudut pandangan," kata ibu kepada dua cahaya mata ini ketika ditemui Stailo di Setapak, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Kelihatan anggun dalam persalinan blaus biru dan seluar jingga yang dipadankan dengan hijab biru bersama selendang sebagai aksesori, Lia tanpa berselindung berkongsi rahsia kejelitaan dirinya.

Ia termasuk amalan rawatan pengelupasan kimia wajah setiap bulan, bersenam tiga kali seminggu dan menjaga pemakanan dengan pengambilan diet seimbang dan jus buah.

Keberkesanan rutin

"Saya tidak ketinggalan minum jus buah-buahan setiap hari. Kandungan seperti saderi, epal dan timun adalah ramuan wajib dalam minuman berkenaan kerana ia kaya dengan kandungan antioksida dan membantu kesihatan organ dalaman saya.

PENYENTAL badan susu dan madu Reedha antara produk terlaris keluaran Tenang Ikhtiar.


"Selain itu, saya juga peka terhadap pengambilan makanan saya dengan mengelak daripada makanan bergula dan berminyak," jelasnya.

Namun, usaha penjagaan diri yang diamalkan Lia tidak terhenti setakat itu sahaja.

Ujarnya, dua tahun yang lalu, dia telah mendapat idea untuk memulakan sebuah perniagaan berkaitan penjagaan diri dan kecantikan.

"Setelah sekian lama menjadi suri rumah dan menjalani rutin penjagaan kesihatan tersendiri yang saya lihat berkesan, wujud satu impian untuk berkongsi ilmu yang ada dengan wanita-wanita di luar sana," katanya.

Justeru itu, Lia mula melakukan penyelidikan sendiri mengenai manfaat sumber alam semula jadi yang menyediakan pelbagai manfaat kesihatan.

Hasilnya, dia memperkenalkan rangkaian produk Reedha ke pasaran tempatan.

Bagi wanita berkenaan, kolagen sarang burung walet merupakan antara ramuan penting dan istimewa dalam produk ulung Reedha iaitu Reedha Collagen Sarang Burung Plus.

Mengulas tentang penggunaan ramuan tersebut, jelasnya, masyarakat umum telah mengetahui bahawa sarang burung walet mempunyai pelbagai manfaat sejak zaman dahulu lagi.

"Semasa kecil, saya suka menonton drama Cina. Antara perkara yang sering menarik perhatian saya ialah bagaimana sarang burung walet sering ditampilkan sebagai satu makanan kecantikan.

"Selain itu, pengambilan sarang burung ini menjadi satu kemestian dalam kalangan wanita Cina dan kesan positifnya terhadap kulit jelas kelihatan. Ini membuatkan saya sentiasa mahu menggunakan ramuan itu sebagai elemen utama dalam rutin penjagaan kecantikan," kata anak kelahiran Kampung Tenang, Labis, Johor ini .

Motivasi

Ketika Lia memasang hajat untuk tampil dengan satu perniagaan produk berasaskan kecantikan, beliau secara kebetulan berpeluang menyertai sebuah satu ekspo kecantikan bersama suaminya, Razalee Ahmad, 40-an, yang diadakan di Kuala Lumpur pada pada tahun 2012.


LIA percaya perkongsian pengetahuan terhadap amalan penjagaan diri dan kesihatan beliau akan mampu memberi manfaat besar kepada wanita lain.


Lia berkata, di situ, beliau telah menerima banyak motivasi dan bimbingan untuk memulakan perniagaannya.

Susulan itu, dia telah mendekati sebuah makmal tempatan yang menguruskan penyediaan suplemen dan produk kecantikan dengan harapan untuk mengeluarkan suplemen kolagen sarang burung.

Memandangkan penggunaan kolagen sarang burung walet dilihat mampu memberikan kesan positif kepada pengguna, makmal berkenaan telah bersetuju menghasilkan Reedha Collagen Sarang Burung Plus yang turut diadun dengan pelbagai ramuan yang lain.

Lia berkata, sarang burung walet merupakan makanan sihat yang diamalkan wanita Cina sejak berzaman-zaman.

"Selain itu, di peringkat tempatan, kita juga dapat melihat peningkatan usaha kerajaan dalam menggalakkan penternakan dan pengkomersialan sarang burung walet. Ini secara tidak langsung membuktikan manfaat ramuan ini," ujarnya.

Rangkaian produk

Menyentuh mengenai suplemen Reedha Collagen Sarang Burung Plus, Lia berkata, pengambilan produk itu digalakkan pada waktu malam.

"Sebaik-baiknya sebelum tidur agar suplemen itu dapat bertindak balas dalam keadaan badan yang sedang berehat.

"Respons pengguna terhadap Reedha Collagen Sarang Burung Plus amat positif dan ini membuka peluang kepada saya untuk memperkenalkan produk penjagaan kulit dan pembersihan diri yang menggunakan ramuan eksklusif yang benar-benar bermanfaat," katanya sambil menunjukkan beberapa lagi produk Reedha.

Antaranya ialah Sabun Sarang Burung Plus + Hablur Emas, Toner Gold, UV Foundation Emas 24K+Apple Stem Cell dan Night Cream Sarang Burung+Hablur Emas 24K Reedha.

Selain itu, dia berkata, produk penyental badan susu dan madu Reedha adalah antara produk terlaris syarikat berkenaan.

"Kegunaan kali pertama sahaja sudah membuktikan perubahan pada kulit. Ia menjadi lebih bersih dan halus dengan segera," jelasnya.

JUS buah-buahan dan sayuran merupakan agen antioksida yang baik.


Tidak menolak kemungkinan untuk menambah tawaran produk di pasaran, Lia bagaimanapun menegaskan bahawa pada masa ini Tenang Ikhtiar mahu memperkukuhkan perniagaan sedia ada terlebih dahulu.

"Salah satu langkah ialah menambah penyertaan individu yang ingin melibatkan diri dalam dunia perniagaan kecantikan ke dalam perniagaan Reedha sebagai pengedar mahupun stokis," jelasnya.

Reedha Collagen Sarang Burung Plus dengan 15 paket seberat 20 gram ditawarkan pada harga RM119.90 sekotak, manakala sabun Sarang Burung Plus+Hablur Emas (RM 69.90), Toner Gold (RM39.90), UV Foundation Emas 24K+Apple Stem Cell (RM49.90) dan Night Cream Sarang Burung+Hablur Emas 24K (RM49.90).

Penyental badan madu dan susu Reedha dijual pada harga RM19.90.

Kesemua produk berkenaan boleh didapati menerusi hampir 30 stokis Reedha di seluruh negara dan Brunei.

Maklumat lanjut boleh diperolehi dengan menghubungi talian 010-303 1441 atau melayari laman web www.reedhacollagen.com.my.

Keperibadian kamar mandi

Posted:

Keperibadian kamar mandi

Keperibadian kamar mandi


GOLONGAN wanita menyukai syampu yang berbau harum.


WAKTU mandi adalah masa paling intim untuk setiap orang. Selain bertujuan membersihkan badan daripada kotoran, mandi juga mengembalikan kesegaran tubuh. Justeru, penting bagi kita memaksimumkan keselesaan waktu mandi dengan menggunakan produk berkaitan yang tepat.

Setiap individu mempunyai turutan rejim membersih tersendiri. Pada asasnya, kebanyakan individu akan memulakannya dengan membersihkan wajah menggunakan pencuci muka pilihan masing-masing. Teknik tersebut sesuai digunakan pada waktu pagi agar tubuh tidak terkejut apabila disiram terus air sejuk atau panas.

Ia diikuti dengan menggosok gigi. Jika pada waktu malam, ia adalah rejim terakhir dilakukan sebelum masuk tidur. Pemilihan ubat dan berus gigi yang sesuai dengan gusi dan gigi dapat memberi kesegaran nafas pada pagi hari.

Apabila tubuh sedia untuk dijirus air, pastikan kelengkapan asas seperti sabun, syampu, pelembap dan span pembersih badan berada dalam lingkungan capaian. Mulakan mandian dengan meratakan air pada keseluruhan badan.

Kemudian, ambil sabun sama ada dalam bentuk cecair atau buku, sapukan pada badan. Kawasan yang perlu disabun adalah bermula dari leher hingga tapak kaki. Ingat, jangan sesekali menjadikan sabun badan sebagai pencuci muka dan rambut. Nilai pH sabun mandi mungkin berbeza dengan produk wajah dan syampu.

Usai bersabun, susuli dengan mencuci rambut. Di sini terletak puncak keselesaan mandian seseorang. Tanpa syampu yang betul, waktu mandi mungkin tidak memberikan kepuasan dan kesegaran kepada individu. Memilih syampu dan haruman yang sesuai dengan rambut mampu mempengaruhi mood mandian setiap orang.

HARUMAN syampu Herbal Essences mampu membangkitkan mood positif.


Kewangian

Bagi golongan wanita, proses pembelian syampu memerlukan penelitian. Setiap penutup botol syampu dibuka dan harumannya dihidu terlebih dulu. Jika aroma syampu itu mencetuskan keterujaan atau ketenangan, ia pasti dibeli.

"Perempuan memang gemarkan syampu berbau harum. Ia antara kriteria penting kepada mereka memandangkan rambut adalah mahkota bagi setiap wanita. Selain kelihatan cantik, rambut juga mesti wangi," ujar Pengurus Komunikasi Procter & Gamble (Malaysia) Sdn. Bhd., Goh Seng Jone pada majlis pelancaran dua syampu baharu Herbal Essences.

Dua penulis blog tempatan, Ringo Tan daripada Cheeserland dan Jane Lau yang mewujudkan Chuckei turut hadir berkongsi kepentingan haruman syampu ketika waktu mandi.

Kongsi Lau, rejim mandian adalah waktu paling penting kepadanya. Ia merupakan momen paling peribadi untuk berasa bebas daripada sebarang kekalutan hidup. Disebabkan itu, kamar mandinya bagaikan spa di rumah yang berfungsi sebagai satu ruang yang menenangkan.

Ini ditambah dengan kehadiran haruman syampu Herbal Essences siri Jepun baharu yang membangkitkan mood positif.

"Ramai orang memuji haruman rambut saya dan ia membuatkan saya terus setia dengan syampu ini," tambahnya.

Dua varian syampu Herbal Essences baharu terdiri daripada siri Touchable smooth dan Touchable moisture. Siri Touchable smooth dihasilkan dengan ekstrak ros merah jambu dan kamelia bagi merawat rambut kering, sementara syampu siri touchable moisture direka khusus untuk mereka yang mengalami rambut rosak dan sering terdedah kepada sinaran ultra ungu. Selain melindung daripada matahari, ia turut memberikan haruman daripada gabungan bunga osmanthus dan teh hijau. – ALIF ABU BAKAR

Rekaan individualiti Ipanema

Posted:

Rekaan individualiti Ipanema

Rekaan individualiti Ipanema


TAMPIL bergaya dan selesa dengan pilihan terbaharu Ipanema.


MENGGUNAKAN pendekatan baharu dalam fesyen selipar santai, jenama Ipanema dari Grendene pasti memberikan satu kejutan kepada para pelanggan.

Menggunakan pendekatan luar jangkaan, rangkaian terkenal dari Brazil ini memperkenalkan empat varian selipar santai yang bukan berpasangan. Malah, ia menawarkan tiga pilihan dalam setiap varian bagi menyempurnakan satu set selipar.

Penghasilan tiga selipar dengan rekaan unik ini bukan sahaja untuk memberi kelainan pada kaki si pemakai tetapi menekankan keperluan individualiti dan memberikan konsep fesyen baharu dalam penampilan.

Berpandukan trend fesyen semasa, setiap rekaan selipar membawakan tema tersendiri agar mampu menepati imej si pemakai.

Rekaan Rocker yang menggunakan keperincian spike atau pepaku dengan cetakan harimau bintang, sesuai untuk wanita yang mahukan fesyen penuh sensasi, pada masa yang sama menyerlahkan identiti berani, manakala Glam menampilkan rekaan penuh glamor tanpa mengabaikan keanggunan wanita melalui penggunaan rona metalik.

Varian Lady Rock pula adalah pilihan untuk wanita yang berperwatakan manis tetapi riang dengan aura tersendiri. Menampilkan warna merah jambu terang dengan keperincian unik, varian ini pastinya satu pilihan feminin yang mampu menonjolkan penampilan si pemakai.

Koleksi terbaharu Ipanema ini boleh diperoleh di semua rangkaian Samba dan Stadium, Royal Sporting House, Studio R dan Sports Station di seluruh negara pada harga RM69.90 sepasang. – NIZHA PERIASWAMY

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved