Jumaat, 7 Mac 2014

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Anwar kena penjara lima tahun

Posted:

Anwar kena penjara lima tahun

Anwar kena penjara lima tahun

Oleh WAZIHA WAHID, FAIZAL NAZARUDDIN dan AISHAH MD. AMIN
berita@kosmo.com.my

INILAH bangunan Kondominium Desa Damansara, Bukit Damansara, Kuala Lumpur yang dikatakan menjadi lokasi Anwar meliwat Mohd. Saiful Bukhari.


PUTRAJAYA - Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim dijatuhkan hukuman penjara lima tahun oleh Mahkamah Rayuan di sini semalam selepas disabitkan bersalah meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan enam tahun lalu.

Panel tiga hakim diketuai Datuk Balia Yusof Wahi yang bersidang bersama Datuk Aziah Ali dan Datuk Mohd. Zawawi Salleh sebulat suara memutuskan demikian selepas membenarkan rayuan pendakwaan untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang melepas dan membebaskan tertuduh pada 9 Januari 2012.

Anwar dituduh meliwat Mohd. Saiful, ketika kejadian berumur 23 tahun, di Kondominium Desa Damansara, Kuala Lumpur antara pukul 3.10 petang dan 4.30 petang 26 Jun 2008.

Hakim membenarkan hukuman ke atas Anwar ditangguhkan sementara menunggu rayuan di Mahkamah Persekutuan dengan jaminan RM10,000.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Lagi pengikut 'Tuhan Harun' didakwa

Posted:

Lagi pengikut 'Tuhan Harun' didakwa

Lagi pengikut 'Tuhan Harun' didakwa

Oleh IKHWAN IDERIS
ikhwan.ideris@kosmo.com.my


SHAMSINAR (kiri) dan Jefferi dibawa anggota polis ke Mahkamah Majistret Kuantan semalam.


KUANTAN – Dua lagi pengikut 'Tuhan Harun' dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam dengan salah seorang daripadanya dituduh membunuh Ahmad Raffli Abd. Malek manakala seorang lagi didakwa bersubahat membunuh Ketua Penolong Pengarah (Penguat Kuasa) Jabatan Agama Islam Pahang itu pada November lalu.

Kedua-dua pengikut ajaran sesat tersebut, Shamsinar Abdul Halim, 37, didakwa membunuh Ahmad Raffli, 49, manakala rakannya, Jefferi Safar, 37, didakwa bersubahat membunuh lelaki tersebut.

Mengikut pertuduhan, Shamsinar didakwa bersama-sama Sumustapha Suradi, 40, yang telah dituduh sebelum ini dan seorang lagi yang masih bebas membunuh Ahmad Raffli pada pukul 1.50 petang 10 November lalu di rumah No. 7, Lorong IM2/29 Bandar Indera Mahkota di sini.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Negara tetap jadi keutamaan

Posted:

Negara tetap jadi keutamaan

Negara tetap jadi keutamaan

Oleh MOHD. ZAINI SAMSU HADI
zaini.hadi@kosmo.com.my


NAJIB melihat gambar-gambar yang dipamerkan sempena Sidang Kemuncak Dialog Ekonomi Kebangsaan di Kuala Lumpur semalam. Turut kelihatan Cheah (kanan) dan Shabery (belakang kanan).


KUALA LUMPUR – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan bahawa kerajaan akan terus berusaha memastikan kedudukan ekonomi kekal kukuh demi menjamin kesejahteraan rakyat dan kedaulatan negara.

Beliau yang menggariskan perkara itu berkata, adalah menjadi tanggungjawab dirinya melakukan perancangan dengan betul serta menjadikan negara ini lebih kukuh dan makmur untuk masa-masa yang akan datang.

Berucap pada Sidang Kemuncak Dialog Ekonomi Kebangsaan di sini, Najib memberitahu, kepimpinan kerajaan sentiasa berusaha membuat apa yang betul, bukan apa yang mudah kerana keputusan salah akan merencatkan pembangunan Malaysia.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved