Khamis, 6 Mac 2014

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Mahu serius di Malaysia

Posted:

Mahu serius di Malaysia

Mahu serius di Malaysia

HISYAM bersama keluarga bahagianya.


MULA mengukir nama melalui drama bersiri Ariana Rose, watak Harith yang digalas Hisyam Hamid ternyata meninggalkan kesan kepada penonton dek pesona yang dibawanya.

Wajah tampan dan lakonan bersahaja pantas mencuri hati banyak wanita untuk mengenali Hisyam dengan lebih dekat.

Ramai yang masih tertanya-tanya, entah dari mana Hisyam tiba-tiba sahaja muncul kerana sebelum ini, wajahnya tidak pernah muncul dalam dunia lakonan Malaysia.

Rupa-rupanya, Hisyam adalah pelakon kelahiran Singapura yang berusaha mengembangkan potensi diri selain mencari rezeki di Malaysia.

Bersua dengan Hisyam yang hadir bersama isteri tersayang merangkap pengurusnya, Rosmawati Hanafi pada Majlis Pra Kemuncak Anugerah Bintang Popular 2013 di Kuala Lumpur baru-baru ini, lelaki berusia 29 tahun itu tampak santai dan begitu mesra melayan pihak media.

Meskipun masih bertatih dalam persada seni lakonan Malaysia, tawaran yang diterima oleh pelakon tinggi lampai ini semakin meningkat setelah ramai yang mengetahui bakat dan kebolehannya.

Namun, sebagai pelakon yang masih 'hijau' di sini, Hisyam menyifatkan dia masih belum mencapai fasa selesa, apatah lagi untuk berbangga dengan peluang tawaran yang dikecapi.

"Saya kini berada dalam fasa percubaan dan meletakkan tempoh setahun untuk melihat sejauh mana peningkatan karier lakonan saya di sini.

"Walaupun mencari rezeki di sini, jiwa dan hati saya masih menyayangi Singapura kerana ia merupakan rumah pertama saya. Walau bagaimanapun, saya bercadang tinggal dan mengukuhkan karier saya di sini," ujarnya.

Bercerita mengenai permulaan perjalanan kariernya di Malaysia, beritahu Hisyam, drama Cut Amira (2011 ) gandingannya bersama pelakon Linda Hasyim membuka ruang untuknya terus menapak di sini.

"Ia merupakan sebuah drama hasil kolaborasi stesen televisyen Singapura MediaCorp dan Malaysia Asia Media Content (Astro).

"Selain drama tersebut, saya juga pernah membintangi drama Berlima Ramadhan arahan Jinggo terbitan JS Pictures Sdn. Bhd.

Tayangan drama ini dijangka ditayangkan menjelang bulan Ramadan tahun ini.

"Pada masa yang sama, saya mengambil peluang untuk berkenalan dengan penulis skrip dan pengarah di Malaysia sehinggalah saya ditawarkan membintangi Ariana Rose yang merupakan drama kedua lakonan saya di sini" jelas Hisyam mengenai profil kariernya.

Tambah Hisyam, pemilik Zeel Production Sdn. Bhd., Md. Fadzil Teh merupakan individu yang bertanggungjawab membawanya ke dunia lakonan, selain memperkenalkannya kepada sutradara Ariana Rose, Raja Ahmad Alauddin.

Hisyam mengakui, kesibukan kerjaya seninya telah menyebabkan dia tidak mampu untuk mengurus jadual kerjanya, berbanding di Singapura.

Jadual penggambaran di Malaysia yang agak padat memaksanya untuk diuruskan seorang pengurus.

Bagi Hisham, tiada yang lebih layak dan serasi untuk dijadikan pengurus selain isterinya.

Selain dapat meluangkan masa bersama, hanya isterinya sahaja yang memahami keadaan dan kemahuannya.

"Di Singapura, kebanyakan artis di sana tidak menggunakan khidmat pengurus disebabkan jadual kerja yang tidak padat, selain tawaran berlakon yang sedikit.

"Berbanding di Malaysia, kesibukan di set penggambaran yang diadakan secara terus-menerus membuatkan saya nekad menjadikan isteri sebagai pengurus saya."

Menurut Hisyam lagi, kini dia masih lagi berulang-alik ke Singapura kerana masih lagi mempunyai baki penggambaran bersama produksi Singapura.

"Saya perlu melangsaikan baki penggambaran di Singapura selama dua bulan. Ia merupakan penggambaran terakhir di Singapura sebelum saya memberi sepenuh tumpuan di Malaysia," ujarnya.

Pegawai bomba

Sebelum terjun dalam dunia lakonan, siapa pernah menyangka lelaki kacak ini pernah berkhidmat sebagai seorang anggota bomba di Singapura sejak enam tahun lalu.

Walaupun Hisyam agak berat untuk meninggalkan kerjayanya sebagai seorang anggota bomba tetapi disebabkan ingin perubahan terhadap hidupnya, dia nekad mengambil keputusan untuk bergelar seorang pelakon.

"Saya agak berat untuk meninggalkan kerjaya bomba memandangkan ia merupakan kerjaya yang stabil dan kukuh. Namun, saya rasa risiko diperlukan untuk menjadi seorang yang berjaya.

"Saya berani mengambil risiko kerana saya tahu potensi diri dan saya rasa tak salah kalau kita tonjolkan bakat dan gunakan dengan sebaiknya," katanya.

Bercerita mengenai pengalaman yang tidak dapat dilupakan sepanjang kariernya sebagai anggota bomba, ujar Hisyam, dia amat sedih apabila menerima satu panggilan berkaitan penemuan mayat warga tua yang terbiar.

"Kebanyakan warga tua di Singapura tinggal bersendirian disebabkan anak mereka sibuk bekerja dan tidak mempunyai waris.

"Saya begitu sedih apabila mendapat panggilan daripada seorang pengadu yang mengatakan bau busuk di sekitar rumahnya.

"Apabila kami memeriksa sekitar kawasan tersebut, didapati mayat seorang lelaki telah mereput dan disyaki telah meninggal dunia sejak dua minggu lalu. Perasaan sedih tersebut tidak dapat digambarkan dengan kata-kata," katanya.

Bukan klon Aaron Aziz

Mengakui banyak orang memperkatakan tentang persamaan dirinya dengan pelakon popular Aaron Aziz, tegas Hisyam, dia kurang selesa jika dibandingkan dengan hero filem KL Gangster tersebut.

Antara persamaan yang sering dibandingkan antara dia dengan Aaron termasuk sudah mendirikan rumah tangga, mempunyai dua orang anak dan iras wajah yang agak serupa.

Walaupun mempunyai tujuan dan objektif yang sama, bagaimanapun dia lebih selesa untuk dikenali sebagai Hisyam Hamid.

"Ya, ramai orang melihat saya dan dia (Aaron) sebagai orang yang sama, memandangkan latar belakang kami yang tidak jauh beza termasuk mempunyai isteri dan dua orang anak.

"Saya ingin menjadi seperti Aaron tetapi saya tidak mahu dibayangi olehnya. Setiap orang mempunyai kelebihan masing-masing.

"Saya akui Aaron merupakan seorang pelakon yang hebat dan boleh dikatakan berjaya di Malaysia. Saya juga ingin menjadi sepertinya tetapi dengan cara dan sentuhan saya sendiri," ujarnya yang menjadikan aktor berpengalaman Rosyam Nor sebagai idolanya.

Cahaya mata

Kehadiran dua cahaya mata, Nurish Syameliah, 7, dan Hayden, 5, hasil daripada lapan tahun perkahwinan Hisyam dan isteri tersayang menambahkan lagi seri rumah tangga pasangan itu.

Bagaimanapun, memandangkan Hisyam kini sedang meluaskan empayar lakonannya di Malaysia, anak-anaknya terpaksa ditinggalkan di Singapura bersama ibu mertuanya.

"Isteri saya banyak memainkan peranan dalam menjaga keluarga. Ketika saya sedang sibuk di Malaysia, isteri saya selalu berulang-alik dari Malaysia ke Singapura untuk menguruskan anak-anak dan saya.

"Saya akui pada mulanya anak saya, terutamanya Hayden, selalu menangis disebabkan saya selalu meninggalkannya dan kurang meluangkan masa bersama.

"Dia tahu kalau saya berkemas dan menggalas beg besar, saya akan pergi meninggalkan mereka untuk tempoh yang lama," katanya.

Hisyam menambah, kini anak-anaknya mampu menerima keadaan kerjanya yang tidak menentu.

Walaupun terpaksa berjauhan Hisyam selalu menghabiskan masa dengan anak-anaknya jika mempunyai masa terluang.

"Saya akan membawa anak saya ke Malaysia sekiranya mereka bercuti dan meluangkan masa bersama mereka.

"Saya harap pada masa akan datang mereka dapat menerima keadaan pekerjaan saya sebegini dan saya tidak risau sebab mereka semakin memahami," ujarnya.

Hanez tak bimbang karma

Posted:

Hanez tak bimbang karma

Hanez tak bimbang karma

Oleh HARYATI KARIM


ROMIE (kiri) bersama peguamnya, Rubiah manakala Hanez pula hadir bersama peguamnya, Wan Nurliyana (dua dari kanan) dalam satu sidang akhbar khas yang berlangsung semalam.


SEJAK mengumumkan akan berkahwin pada tahun ini, nama Hanez Suraya cukup hangat. Semuanya bermula apabila pelakon berusia 29 tahun itu merahsiakan status dan identiti bakal suaminya yang dikenali sebagai Romie Razin Adilha, 34.

Pelbagai spekulasi timbul sehingga membuatkan Hanez terlanjur kata bahawa lelaki itu duda anak dua meskipun hakikat sebenarnya kekasihnya masih bergelar suami yang sah kepada wanita bernama Nurliyana Abd. Manan.

Menyedari kesilapannya, Hanez telah pun membuat permohonan maaf secara terbuka. Tidak cukup dengan itu, dakwaan isteri kekasihnya Hanez punca keretakan rumah tangganya dalam sebuah akhbar mingguan telah mengeruhkan lagi keadaan.

Kontroversi ini telah memberi impak yang negatif terhadap kerjaya dan nama baik Hanez menyebabkan pelakon itu tampil membuat sidang akhbar di Hotel One World, Damansara, Selangor semalam.

Dalam sidang akhbar yang berlangsung dengan tenang itu, Hanez ditemani kekasihnya dan juga peguam masing-masing iaitu Rubiah Jaffar dan Wan Nurliyana Abdul Rahman.

Ikuti sesi soal jawab antara pihak Hanez dan juga media.

Kosmo!: Apakah tujuan Hanez membuat sidang akhbar ini?

HANEZ: Tujuan saya membuat sidang akhbar ini adalah untuk membersihkan nama daripada fitnah yang dilemparkan kepada saya.

Boleh Hanez komen apabila dituduh sebagai perosak rumah tangga orang lain.?

HANEZ: Pertama kali saya jumpa Romie pada 20 Disember tahun lalu. Walhal masalah rumah tangga yang dihadapinya telah wujud sebelum dia mengenali saya.

Romie: Saya tidak mahu aibkan sesiapa kerana kes perceraian saya dengan isteri masih berjalan di mahkamah. Apa yang saya boleh beritahu, isteri saya telah memfailkan perceraian sebanyak dua kali, pertama pada 1 April 2011 dan kali kedua pada 8 Oktober 2013.

Dalam kedua-dua permohonan perceraiannya puncanya langsung tidak menyebut tentang orang ketiga.

Kami juga sudah tidak tinggal sebumbung sejak 15 Ogos tahun lalu apabila isteri saya bertindak keluar dari rumah. Saya telah berinya tempoh tiga bulan untuk kembali taat tetapi dia masih ingin meneruskan niatnya untuk bercerai.

Bagaimanakah dengan bukti-bukti gambar percutian kalian di Bangkok, Thailand yang dikeluarkan baru-baru ini?

HANEZ: Kami bukan pergi berdua seperti yang didakwa, sebaliknya seramai tujuh orang termasuk adik-beradik Hanez. Kami pergi bercuti, dalam masa yang sama memberi barang untuk perniagaan adik saya.

RUBIAH (peguam Romie): Gambar-gambar tersebut telah ditolak oleh mahkamah sebelum ini kerana dalam permohonan perceraiannya, isterinya tidak langsung menyatakan orang ketiga sebagai punca dia memohon cerai.

Selepas gambar itu tidak boleh digunakan di mahkamah, dia menggunakan saluran media pula. Sepatutnya gambar tersebut tidak boleh disiarkan kerana telah mendapat arahan daripada mahkamah.

Hanez dilihat seolah-olah tidak sabar untuk berkahwin, walhal kes perceraian kekasih masih belum selesai. Komen?

HANEZ: Saya tidak pernah memberitahu siapa identiti bakal suami dan tarikh perkahwinan kerana saya mahu dia selesaikan masalahnya terlebih dahulu. Dia telah melamar saya sekitar bulan Januari lalu, saya akan tunggu kerana soal kahwin terpulang kepada pihak lelaki.

Andai pihak lelaki mahu mempercepatkan perkahwinan walaupun kes perceraiannya masih tidak selesai, siapa saya untuk menolak. Saya percaya jodoh itu ditentukan oleh Allah.

Mengapakah selepas segala kontroversi yang berlaku Hanez masih setia bersamanya?

HANEZ: Saya sukakannya kerana dia seorang lelaki yang jujur dan ikhlas untuk memperisterikan saya. Selepas apa yang berlaku, dia tidak pernah mengabaikan saya, malah sentiasa ada di sisi saya untuk memberi sokongan moral.

ROMIE: Sebagai lelaki, saya memujuknya dan memberi sokongan supaya dia kuat. Benda sudah berlaku, apa yang kita boleh lakukan adalah hadapinya dengan tenang.

Saya juga telah berjumpa dengan keluarganya tanda saya serius berkawan dengan Hanez, bahkan pihak Hanez tidak pernah desak saya untuk menceraikan isteri saya.

Bilakah tarikh sebenar kalian akan berkahwin?

ROMIE: Saya tidak boleh beritahu lagi kerana nanti kelihatan riak pula, biarlah saya mengikut kententuan Allah, andai kami ada jodoh, kami akan berkahwin. Biarlah kes perceraian saya selesai terlebih dahulu.

Apakah keistimewaan Hanez sehingga anda tertarik kepadanya?

Saya kenal Hanez selepas melihat dia berlakon dalam drama Love You Mr. Arrogant. Selepas itu, tidak sangka kami berjumpa dalam sebuah majlis di Shah Alam, Selangor.

Saya tertarik kerana dia seorang yang ringkas dan boleh menerima anak-anak saya. Apabila saya suka seseorang, saya akan usahakan sampai dapat.

Adakah Hanez bimbang karma akan datang kepada Hanez selepas berkahwin atas kekecewaan orang lain?

Tidak pernah. Apa yang penting keikhlasan dalam sebuah hubungan. Jika saya mampu beri kebahagian dan menjaganya dengan baik, rasanya saya tidak perlu risau tentang karma.

Nad akui hadir kursus kahwin

Posted:

Nad akui hadir kursus kahwin

Nad akui hadir kursus kahwin

Oleh IZWAN MOHD. ISA


NAD ZAINAL dan Azwan dijadualkan berkahwin dalam masa terdekat ini.


BEBERAPA hari lalu, sebuah blog hiburan melaporkan menerima beberapa keping gambar pelakon genit, Nad Zainal, 24, dan kekasihnya, Azwan Kombos, 29, yang dilihat sedang menghadiri kursus perkahwinan di Masjid Taman Tun Dr. Ismail (TTDI), Damansara, Kuala Lumpur.

Menerusi laporan itu juga, terdapat sekeping gambar senarai kehadiran yang memaparkan nama pelakon yang pernah popular menerusi drama Bukan Bidadari itu.

Bagaimanapun, tiada sebarang gambar atau status terkini mengenai kursus perkahwinan yang dihadiri mereka tertera di akaun Instagram peribadi milik Nad.

Sebaliknya, Azwan ada memuat naik sekeping gambar yang memaparkan dirinya memakai baju yang sama ketika menghadiri kursus tersebut pada keesokan harinya.

Ketika berpeluang berbual dengan aktres itu melalui panggilan telefon semalam, Nad tidak menafikan bahawa pasangan yang hadir ke kursus perkahwinan itu adalah dia dan Azwan. Ikuti temu bual selanjutnya antara Kosmo! dan pelakon filem Kami Histeria itu.

Kosmo!: Adakah benar Nad dan Azwan menghadiri kursus perkahwinan baru-baru ini?

NAD: Ya, saya dan Azwan telah menghadiri kursus perkahwinan yang dijalankan di sebuah masjid di Damansara, Kuala Lumpur. Kursus tersebut berlangsung selama dua hari iaitu pada 1 dan 2 Mac lalu.

Siapa yang mencadangkan untuk mengikuti kursus tersebut?

Sejujurnya, idea ini datanganya daripada kedua-dua belah pihak. Kami bersetuju untuk mengikuti kursus tersebut lebih awal.

Adakah kalian berdua telah bersedia untuk mendirikan rumah tangga?

Belum lagi. Kami menghadiri kurus tersebut bagi memudahkan perjalanan kami pada masa akan datang. Jika ada jodoh, perkara-perkara wajib seperti ini telah selamat diselesaikan. Lagipun, kami berdua tidak sibuk. Justeru, lebih baik memanfaatkan masa terluang ini untuk melakukan perkara yang berfaedah.

Jadi, Nad dan Azwan tidak bercadang untuk mengakhiri zaman bujang dalam masa terdekat ini?

Ya, kami tidak berhasrat untuk berkahwin dalam masa terdekat ini.

Apakah perkembangan terbaharu Nad?

Saya akan muncul menerusi sebuah drama bersiri berjudul Tuan Rumah Pembantu Rumah. Selain itu, telemovie lakonan saya untuk slot Cerekarama, Penantian juga bakal menemui penonton tidak lama lagi. Dalam perkembangan lain, saya akan menyertai sitkom komedi Oh My English! yang akan muncul untuk musim terbaharu.

Jika dilihat dengan gaya dan imej terkini, Nad kelihatan lebih muda daripada usia sebenar. Adakah Nad tidak takut jika tawaran berlakon akan berkurangan apabila Nad kerap melakonkan watak remaja?

Saya akui, faktor saiz badan saya sangat mempengaruhi tawaran berlakon yang saya terima. Bagaimanapun, saya berusaha untuk mengurangkan penerimaan watak-watak remaja selepas tamat proses penggambaran Oh My English! nanti.

Jadi, adakah Nad hanya akan melakonkan watak wanita matang selepas ini?

Tidak juga. Ia perlulah selari dengan jalan cerita drama atau filem tersebut. Saya tidak kisah untuk menerima watak yang mempunyai babak imbas kembali. Jika ia memerlukan saya berlakon sebagai remaja sekolah sepanjang perjalanan cerita, mungkin saya akan menolak tawaran itu.

Apakah tujuan Nad berbuat demikian?

Saya mahu dikenali sebagai pelakon serba boleh yang mampu untuk melakonkan watak-watak yang lebih matang.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved