Isnin, 3 Mac 2014

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Wawa tak kesal kahwin muda

Posted:

Wawa tak kesal kahwin muda

Wawa tak kesal kahwin muda

SEGALA kekalutan dan kekusutan berakhir dengan terbongkarnya perkahwinan rahsia antara pelakon Wawa Zainal dan Aeril Zafrel pada Oktober tahun lalu.

Selepas menerima pelbagai tohmahan, kini mereka berdua bebas menjalani kehidupan suami isteri bersama cahaya mata, Ahmad Fakhruddin Attar yang berusia enam bulan dengan tenang.

Kosmo! berkesempatan bertemu dengan Wawa Zainal atau nama sebenarnya Nur Hawa Zainal Abidin, 23, di acara ulang tahun pertama Femes Baazar di Tierra Crest Kelana Jaya, Selangor Sabtu lalu.

Tidak kekok melayani soalan pihak media yang bertubi-tubi, Wawa yang hadir dengan busana berwarna coklat lembut hanya tersenyum manis pada setiap mata yang memandangnya.

Saat diajukan soalan tentang kehidupannya selepas perkahwinannya diketahui umum balas Wawa, terdapat hikmah sebalik apa yang berlaku dan dia kini cukup bahagia dengan apa yang dimilikinya hari ini.

"Hikmah sebalik apa yang berlaku, sekarang ini saya bebas untuk berjalan ke mana-mana bersama anak dan suami. Tidak perlu bimbang pandangan orang lain," katanya.

Mengakui fikirannya agak kusut ketika kontroversi perkahwinannya sedang hangat diperkatakan tahun lalu, kini dia enggan menoleh ke belakang dan tidak menyesal dengan keputusan berkahwin muda saat namanya sedang melonjak naik.

"Saya sudah tidak mahu pandang ke belakang lagi, sebaliknya saya mahu pandang ke hadapan dengan penuh positif.

"Apa yang sudah lepas biarlah ia berlalu kerana saya tidak menyesal berkahwin muda. Ini pilihan yang tepat dan terbaik kerana sekarang saya cukup tenang serta bahagia.

"Kalau orang kata tidak menyesal kahwin muda kerana terpaksa pikul tanggungjawab isteri dan ibu sedangkan kawan-kawan yang lain sedang berseronok. Jawapannya, saya sudah puas menjalani kehidupan remaja, saya tidak akan menyesal dengan keputusan yang saya buat," ujarnya.

Tentang isu artis yang bercadang untuk berkahwin secara rahsia, Wawa menegaskan supaya jangan mengikuti jejak langkahnya.

"Sejujurnya saya tidak tahu beri nasihat pada orang lain, apa yang boleh saya cakap tidak perlu jadi seperti saya. Perkahwinan lebih baik diberitahu kerana ia akan memudahkan semua perkara," ucapnya.

Ditebak adakah dia menyimpan dendam terhadap pihak media kerana membongkarkan perkahwinan rahsianya, Wawa hanya tersenyum lalu menjawab: "Saya tidak berdendam, lumrah sebagai anak seni, saya terima dengan redha."

Kerjaya diuruskan suami

Bercakap tentang kehidupan rumah tangganya, akui Wawa, berat badannya menurun daripada 48 kilogram kepada 40 kilogram akibat kepenatan menjaga anak lelakinya, Attar yang kini sedang lasak.

"Memang penat sebab itu saya semakin kurus. Sekarang Attar sudah enam bulan dan agak lasak, jadi saya harus memberi lebih perhatian kepadanya.

"Alhamdulillah, ibu saya yang menetap di Sabah kini tinggal bersama saya untuk membantu menjaga Attar kerana saya sudah mula sibuk bekerja," katanya.

Seronok dengan tugas sebagai ibu dan isteri, Wawa lebih banyak menghabiskan masa di rumah daripada bekerja.

"Selepas apa yang berlaku saya agak diam tetapi sebenarnya saya menghabiskan masa bersama anak saya dan suami. Saya bukan lari atau menghilangkan diri seperti yang didakwa," tuturnya.

Mula bertudung sejak sidang akhbar pengumuman pengesahan perkahwinannya pada tahun lalu, Wawa menerangkan dia tidak lagi berada di bawah pengurusan Metrowealth sebaliknya kerjayanya kini diuruskan oleh suaminya, Aeril.

"Saya bukan lagi di bawah pengurusan Metrowealth. Bukan kerana kami bergaduh dan saya tidak melanggar kontrak. Pihak saya dan pihak Metrowealth sudah mencapai persetujuan untuk saya keluar secara baik sejak bulan Disember tahun lalu.

"Sekarang segala urusan kerjaya diuruskan oleh suami saya sendiri di bawah syarikatnya Respected Citizen. Jadi, segala tawaran adalah melalui suami saya sendiri," katanya.

Tambahnya, meskipun sudah berumah tangga, minatnya dalam dunia lakonan masih menebal. Selepas agak lama menyepi, kini Wawa bersedia untuk kembali aktif seperti sebelum ini.

"Sebelum ini anak saya kecil lagi, sekarang sudah besar sikit jadi bolehlah saya bekerja. Lagipun, minat saya terhadap lakonan tidak pernah padam.

"Cuma selepas bertudung banyak batas harus dijaga dan saya harus meneliti watak sebelum menerima sebarang tawaran. Setakat ini, rezeki lakonan saya tidak pernah putus," beritahunya.

Menariknya, Wawa dan Aeril turut berlakon bersama dalam filem 354 Nafas terbitan syarikat Aeril dan diarahkan oleh Azhari Zain.

Kata Wawa, mereka lebih senang andai menerima tawaran untuk berlakon bersama dalam mana-mana karya selepas ini.


PELAKON ini kini lega kerana bebas berjalan bersama Aeril tanpa perlu bimbang tentang pandangan orang lain terhadap diri mereka.


"Bagi saya sebenarnya lebih senang kalau berlakon dengan suami sendiri. Ada juga yang memberi tawaran untuk kami berlakon bersama dalam sebuah drama, tetapi pihak kami masih berbincang lagi," ujarnya.

Ceburi bidang perniagaan

Dalam diam Wawa kini dilantik menjadi duta kepada Butik Minaz yang terletak di Bandar Baru Bangi, Selangor. Tidak menyangka tawaran itu datang selepas peristiwa yang berlaku, Wawa menganggap rezeki yang datang adalah untuk anaknya.

"Sebenarnya dalam bulan Januari saya dilantik menjadi duta Butik Minaz. Selain sebagai duta, saya juga sebagai rakan kongsi butik ini," ucapnya.

Walaupun rezeki lakonan tidak pernah putus, Wawa dan Aeril kini sedang merancang untuk melancarkan satu produk bagi menjamin masa depan anak serta keluarga mereka.

"Kami tidak boleh harap kerja dalam bidang seni sahaja untuk jaminan masa depan kami sekeluarga. Sebab itu kami rancang untuk keluarkan satu produk, apa produknya saya tidak boleh beritahu kerana masih terlalu awal.

"Apa yang boleh saya beritahu, ini adalah langkah awal untuk kami menceburi bidang perniagaan. Mungkin selepas ini kami sudah tidak popular, kami ada perniagaan sebagai pendapatan," terangnya.

Aeril Zafrel kini lebih tenang

Posted:

Aeril Zafrel kini lebih tenang

Aeril Zafrel kini lebih tenang

Oleh MOHD. IZUAN ROSELI


AERIL mengakui dia dan isteri kini dalam proses mendalami ilmu keagamaan.


SELEPAS kontroversi yang membadai pelakon kacak, Aeril Zafrel dan isterinya, Wawa Zainal ekoran tindakan mereka menyembunyikan perkahwinan pada tahun lepas, pemilik nama sebenar Suhairil Suhairi itu kini dilihat tampil di hadapan khalayak dengan lebih tenang.

Dia yang mengambil langkah untuk berdiam diri itu kini dilihat semakin matang dan berhati-hati dalam membawa diri sebagai seorang ikon hiburan tanah air.

Kehadiran orang baharu atau cahaya mata mereka, Ahmad Fakhruddin Attar yang kini berusia enam bulan dalam kehidupannya, sedikit sebanyak telah mematangkan pelakon berusia 27 tahun itu.

Aeril yang tampil seorang diri pada malam acara Festival Drama Kuala Lumpur (FDKL) baru-baru ini, tenang menjawab persoalan wartawan mengenai pengalaman pertamanya selepas bergelar seorang ayah.

Ikuti temu bual Kosmo! bersama pelakon yang pernah membintangi filem Hanya Aku Cinta Kau Seorang (Hacks) itu.

Kosmo!: Bolehkah Aeril cerita sedikit mengenai pengalaman bergelar seorang ayah?

AERIL ZAFREL: Saya akui sejak kehadiran cahaya mata kami, komitmen yang tinggi sangat diperlukan. Berbanding kehidupan zaman bujang dahulu, kehidupan saya kini lebih tenang dan teratur. Saya juga masih dalam proses pembelajaran dalam hal yang berkaitan kekeluargaan.

Memandangkan Aeril kini sibuk di set penggambaran, siapakah yang menjaga anak dan isteri anda?

Ibu dan mertua saya bergilir-gilir menjaga isteri saya dan anak saya, namun jika mempunyai kelapangan, saya juga akan turut menjaga mereka dan menyediakan kelengkapan untuk mereka.

Adakah Aeril akan membenarkan Wawa berlakon semula setelah bergelar ibu?

Ya, saya tidak mahu menghalang dia (Wawa Zainal) daripada berlakon. Namun, buat masa sekarang biarlah dia berehat dahulu.

Bolehkah ceritakan sedikit pengalaman Aeril dan isteri bercuti di London baru-baru ini?

Ia merupakan pengalaman bermakna buat kami, sepanjang 10 hari di sana, kami melawat banyak tempat bersejarah dan insya-Allah, pada masa akan datang kami merancang bercuti ke Indonesia apabila anak saya sudah besar sedikit.

Bagaimanakah tawaran lakonan yang diterima setakat ini?

Alhamdulillah, tawaran untuk berlakon buat masa sekarang tidak putus-putus. Namun bagaimanapun, saya juga memilih tawaran berlakon yang diterima. Jika skrip dan watak yang sesuai, saya akan menerima tawaran tersebut.

Perkembangan terbaharu Aeril?

Kini saya ingin tumpukan sepenuh perhatian saya kepada isteri. Dalam masa yang sama, saya juga sedang bersedia dengan penggambaran filem yang akan bermula sekitar bulan Mac dan April ini.

Apakah perancangan masa hadapan Aeril selain bidang lakonan?

Selain kerjaya sebagai pelakon saya juga bercadang membuka perniagaan berasaskan produk kesihatan. Namun ia masih dalam perancangan lagi. Produk kecantikan tersebut menggunakan bahan yang berasaskan organik daripada Korea.

Adakah kontroversi yang melanda Aeril dan isteri memberi pengajaran kepada anda?

Ya. pengalaman tersebut merupakan pengalaman yang paling banyak mengajar saya untuk menjadi seorang yang tabah dalam menghadapi liku-liku kehidupan bergelar seorang artis. Saya dan isteri mengambil keputusan untuk berdiam diri dan dan saya juga jarang menghadiri majlis-majlis yang tidak mempunyai kaitan dengan saya.

Adakah Aeril sedang mendalami ilmu agama?

Ya, saya dan isteri kini sedang mendalami ilmu agama. Saya berasa lebih tenang dengan kehidupan selepas saya mendalami ilmu agama.

Dilema cinta Kate Hudson, Matthew

Posted:

Dilema cinta Kate Hudson, Matthew

Dilema cinta Kate Hudson, Matthew


KATE HUDSON


SEBAGAI orang dewasa, alasan Kate Hudson yang mengaku belum mempunyai keputusan untuk berkahwin dengan tunangannya, Matthew Bellamy yang juga bapa kepada anak mereka, Bing, dua tahun dilihat sebagai langkah yang bijak.

Lebih-lebih lagi apabila dia menggunakan alasan datang daripada latar belakang keluarga yang tidak berkahwin. Ibu Kate, Goldie Hawn dan Kurt Russell sememangnya tidak pernah berkahwin kecuali hidup bersama tanpa ikatan.

Kini, dengan alasan yang kukuh itu, aktres tersebut dikatakan sedang menyelesaikan dilema cintanya dengan vokalis grup Muse tersebut.

Pasangan itu kini dilaporkan sedang berhadapan dengan masalah hubungan mereka yang dilihat sudah tidak seirama lagi.

"Mereka kini menyedari bahawa semakin lama bersama, mereka sebenarnya hidup dalam dunia yang berbeza.

"Matthew berusaha untuk menyelamatkan hubungan mereka kerana dia sangat menyayangi Kate dan anak mereka, Bing.

"Namun, hubungan mereka memang tidak baik sekarang. Mereka kini berpisah buat sementara waktu untuk memulihkan masalah mereka," ujar satu sumber kepada media.

Malah sebelum ini, Kate, 34, dan Matthew, 35, sudah lama tidak dilihat bersama. Kate yang bertemu dengan Matthew pada tahun 2010 baru-baru ini juga muncul dalam sebuah majlis tanpa memakai cincin pertunangan mereka.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved