Isnin, 10 Mac 2014

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Umrah pertama Sarah bersama suami

Posted:

Umrah pertama Sarah bersama suami

Umrah pertama Sarah bersama suami

MEMILIH untuk mengunci mulut dan tidak bercerita mengenai perkenalannya bersama isteri, pelakon Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin, 29, pinta Syamsul, biarlah kisah cintanya hanya dia dan Sarah sahaja yang tahu.

"Saya faham kalau artis lain berkahwin mereka akan berkongsi cerita tetapi saya memilih untuk asingkan kisah peribadi dengan kerjaya saya.

"Pada saya, itu hak masing-masing. Bukan sombong tidak mahu berkongsi tetapi saya memilih untuk tidak mahu kongsikan mengenai perkenalan mahupun percintaan kami," ungkap Syamsul lemah.

Bagaimanapun, Syamsul akui memilih Sarah sebagai isterinya kerana berasakan pelakon Lu Pikir La Sendiri The Movie itu boleh menjadi isteri yang baik dan solehah.

"Bila pertama kali bertemu dengan Sarah, naluri saya mengatakan dia boleh jadi isteri yang baik. Kalau dengan cara bimbingan yang betul, saya yakin dia boleh jadi isteri yang solehah," jelasnya usai majlis akad nikahnya bersama Sarah di Masjid Al-Mukarramah, Bandar Sri Damansara, Petaling Jaya pagi Sabtu lalu.

Biarpun enggan menjalani prosedur rawatan pesakit denggi iaitu dimasukkan G intravenus drip (IV) yang mengandungi cecair saline ketika majlis akad nikah berlangsung, namun Syamsul akur dengan permintaan doktor untuk memasukkan drip ketika sidang akhbar berlangsung.

Dengan wajah sembab dan lemah, Syamsul, 30, tetap bersemangat meneruskan pernikahannya dengan Sarah pada pagi Sabtu lalu.

Dalam suasana sederhana, tepat pukul 10.30 pagi akhirnya Sarah sah menjadi isteri kepada Syamsul dengan sekali lafaz.

Pasangan itu dinikahkan oleh Penolong Pendaftar Nikah Kariah Masjid Al Mukarramah, Mat Syaharuddin Ar Rashid dengan berwalikan bapa Sarah, Megat Kamaruddin Megat Shamsuddin.


DENGAN sekali lafaz, Puteri Sarah Liyana sah menjadi isteri Syamsul Yusof.


Syamsul memberikan mas kahwin sebanyak RM1,111 kepada Sarah. Bagaimanapun, pasangan ini tidak mahu menyatakan jumlah wang hantaran.

Seribu hikmah kena denggi

Mentakrif hari bahagia itu, Syamsul akui bersyukur dapat melaksanakan akad nikahnya biarpun masih belum pulih daripada demam denggi yang dihidapi sejak Selasa lalu.

"Syukur alhamdulillah semuanya selesai. Terus terang saya ingat tidak mampu hendak bernikah pada hari ini. Alhamdulillah berkat pertolongan dan sokongan keluarga saya dan mertua serta kawan, saya mampu datang pada hari ini untuk bernikah. Sarah juga sudah jadi isteri saya yang sah.

"Ada seribu hikmah mengapa saya kena denggi tetapi hikmahnya biarlah saya dan keluarga sahaja yang tahu. Tidak perlulah saya kongsikan," ujarnya.

Sarah yang setia di samping Syamsul pula mengakui sentiasa berfikiran positif menerima dugaan tersebut sebagai persiapannya untuk menjaga Syamsul sehingga pulih daripada demam denggi selepas ini.

"Ini (Syamsul kena demam denggi) merupakan persiapan untuk saya macam mana hendak jaga dia (Syamsul) selepas ini (selepas jadi suami isteri). Macam mana saya hendak menghadapi masa-masa kesukaran bersama dia.

"Saya tidak pernah berasakan ia suatu benda yang sukar atau dugaan sebab saya sentiasa berfikiran positif. Memang tanggungjawab saya menjaga dia di hospital selepas ini," luahnya yang cantik dalam persalinan serba putih rekaan Eja Shahril Collection & Design.

Disoal apa tarikan Syamsul di matanya, kata Sarah, Syamsul mampu membimbingnya selain menganggap suaminya itu seorang guru yang baik kepadanya.

Umrah pertama Sarah

Syamsul juga disoal sama ada mengizinkan Sarah berlakon selepas ini.

Kata Syamsul: "Kita tidak boleh hendak jadi sempurna. Buat apa yang berkat dalam hubungan suami isteri. Kalau dengan menyuruh dia berhenti berlakon memberi keberkatan, saya pilih itu.

"Namun dia juga sudah lama berhenti berlakon. Saya gembira melihat dia bekerja di butik. Dia juga ada masa untuk diri dia dan keluarga.

Menyambung bicara suaminya, ujar Sarah pula, dia sudah berhenti berlakon sejak tahun lalu lagi dan ia keputusan muktamadnya.

"Saya gembira dengan kerja sekarang di butik Eiliya. Selain itu saya juga sudah ada rekaan baju, jubah dan tudung sendiri. Saya mahu fokus kepada perniagaan itu selepas ini," ungkapnya optimis.


YUSOF HASLAM tidak dapat menahan sebak selepas anak keduanya, Syamsul Yusof selamat diijabkabulkan dengan Puteri Sarah Liyana.


Tidak merancang untuk berbulan madu, sebaliknya pasangan ini merancang untuk mengerjakan umrah pada bulan Ramadan nanti.

"Saya rasa lebih afdal kalau kita pergi pada bulan Ramadan tetapi kalau ada masa, kami pergi awal. Kalau tidak, kami pergi masa bulan Ramadan nanti. Saya tidak pernah pergi umrah. Ini kali pertama saya akan pergi umrah dengan suami," lantunnya teruja.

Syamsul juga bersependapat dengan Sarah untuk mengerjakan umrah pada bulan Ramadan.

"Insya-Allah, kami merancang untuk pergi umrah. Ramadan juga sudah hampir tiba. Mungkin hujung Ramadan kami pergi. Cahaya mata pula kalau ada dalam masa terdekat, kami terima. Kami tidak merancang," jelasnya selepas disoal mengenai kehadiran cahaya mata.

Syamsul turut memberitahu bakal aktif semula mengarahkan filem selepas majlis perkahwinannya selesai.

Memilih untuk menghasilkan filem cinta dan seram, ujar Syamsul, dia terpaksa menangguhkan proses menghasilkan filem tersebut kerana ingin menumpukan sepenuh perhatian kepada perkahwinannya.

"Selepas ini saya akan sambung buat filem cinta dan seram. Benda ini sudah ditangguh lama sebab hendak kahwin. Saya tidak mahu fikir kerja kerana ingin membuat persediaan diri menjadi suami," katanya.

Tanggungjawab Datuk Yusof selesai

Usai sahaja anak keduanya, Syamsul dinikahkan, air mata Datuk Yusof Haslam gugur tanpa diminta-minta.

Ada kesedihan dan kegembiraan pada wajah lelaki berusia 60 tahun itu.

"Sebagai seorang ayah, saya sudah laksanakan tanggungjawab saya untuk nikahkan anak. Hari ini anak saya Syamsul sudah bernikah dengan Puteri Sarah pilihan dia. Alhamdulillah saya dengan datin berbesar hati.

"Walaupun dia dalam keadaan kurang sihat tetapi dia tetap kuat semangat untuk meneruskan pernikahannya hari ini (Sabtu lalu)," ujar Yusof.

Amy komen cium Jennifer

Posted:

Amy komen cium Jennifer

Amy komen cium Jennifer


BARISAN lima pelakon utama filem American Hustle (dari kiri), Amy Adams, Christian Bale, Jennifer Lawrence, Jeremy Renner dan Bradley Cooper.


BANYAK momen yang menimbulkan nostalgia dialami aktres Amy Adams ketika membintangi filem American Hustle yang meraih 10 pencalonan Oscar baru-baru ini.

Biarpun filem yang turut dibintangi Christian Bale, Brad Cooper, Jeremy Renner dan Jennifer Lawrence gagal meraih sebarang kemenangan Oscar, namun filem yang kini sedang hangat ditayangkan di Malaysia sudah mengumpul kutipan mencecah AS$200 juta (RM640 juta) hasil tayangan di seluruh dunia.

Antara momen paling diingati sepanjang menjalani penggambaran American Hustle ialah babak ciumannya dengan pemenang Oscar, Jennifer Lawrence.

"Ia suatu malapetaka," ulasnya tentang perkara tersebut. Tambahnya: "Sudahlah kami berdua diperlukan memakai gincu tebal, dan babak tersebut membuatkan kami kelihatan seperti badut selepas adegan cium tersebut."

Azhael dicop lelaki lembut

Posted:

Azhael dicop lelaki lembut

Azhael dicop lelaki lembut

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA
saphilla.isa@kosmo.com.my

SELAIN menyanyi, Azhar menceburi bidang lakonan dengan melakonkan watak utama telefilem, Cinta Di Gerai manakala Hal pula menjadi hos bersama program Propaganza.


BUKAN sekali tetapi sudah banyak kali penyandang tempat kedua dalam program realiti TV, Akademi Fantasia 2013 (AF2013), Azhael dicop sebagai lelaki lembut.

Itu cabaran yang terpaksa dihadapi artis duo Azhael yang dianggotai oleh Mohd. Azhar Osman dan Hal Husaini Razmi selepas mereka keluar daripada pertandingan popular itu.

Sedar perkara itu berpunca daripada golongan pembenci (haters) mereka, Azhael mengakui berasa lega kerana para peminat kumpulan itu sejak menyertai AF2013 masih setia bersama mereka sehingga kini. Malah, peminat Azhael kini juga kian bertambah.

Ikuti temu bual Azhael bersama Kosmo! selanjutnya ketika ditemui pada majlis program Propaganza baru-baru ini. Selain itu, Mohd. Azhar juga bercerita tentang pengalaman berlakon sebuah telefilem manakala Hal Husaini pula berkongsi pengalamannya menjadi pengacara.

AZHAEL dianggotai Azhar Osman (kiri) dan Hal Husaini.


Kosmo!: Apakah cabaran yang Azhael hadapi selepas keluar AF2013?

AZHAR: Selepas AF2013 tamat, baru kami rasa dunia sebenar sebagai anak seni. Memang mencabar. Sebabnya, dulu Azhael hanya bersaing dengan rakan-rakan AF2013 tetapi sekarang kami kena bersaing dengan semua artis yang sedia ada.

HAL HUSAINI: Memang masa mula-mula keluar AF2013 dulu kami rasa canggung sebab orang sudah mengenali kami. Kami tidak boleh bebas memakai seluar pendek atau selipar ketika keluar rumah. Sekarang kena jaga penampilan sebab banyak mata yang memandang.

Kenapakah Azhael berasa canggung untuk memakai selipar dan seluar pendek ketika berada di luar rumah?

AZHAR: Kami pernah ditegur oleh peminat kerana berpenampilan begitu ketika keluar.

Apakah komen-komen negatif lain yang pernah Azhael terima?

HAL HUSAINI: Isu artis duo. Disebabkan kami artis duo dan rapat, ada yang persoalkan hubungan kami. Ada juga yang menuduh kami lelaki lembut.

Apakah perasaan Azhael selepas menerima komen-komen negatif tersebut?

AZHAR: Kami ambil komen-komen itu sebagai positif. Peminat-peminat kami tahu siapa Azhael sebenar. Kami rasa agak gembira juga sebab memperoleh pengalaman sebenar menjadi anak seni. Sebagai anak seni, kami bukan hanya mendapat pujian tetapi juga kritikan yang membina.


DUO ini popular dengan single sulung mereka, Hentian Terakhir.


Apakah yang Azhael lakukan dengan komen-komen negatif itu?

HAL HUSAINI: Kami tidak bidas. Mulut orang, mereka boleh cakap apa yang mereka suka. Kami ambil benda ini secara profesional.

Bagaimana dengan sokongan peminat Azhael sekarang?

AZHAR: Alhamdulillah sokongan peminat Azhael semakin kuat, malah kelab peminat Azhael juga semakin bertambah ahlinya. Setakat ini kelab peminat Azhael, Team Azhael mencecah hampir 50,000.

Apakah aktiviti yang dianjurkan kelab Azhael untuk peminat?

AZHAR: Banyak aktiviti. Antaranya, main boling dan juga bercuti di Pulau Langkawi. Azhael merancang untuk menganjurkan aktiviti untuk peminat setiap bulan.

Apakah projek terbaharu Azhael dalam bidang seni?

HAL HUSAINI: Selepas single Hentian Terakhir mendapat sambutan, kami akan mengeluarkan single kedua pula. Masih belum mempunyai judul, single kedua itu dicipta oleh Omar K dan Audi Mok.

Cerita lebih lanjut mengenai sambutan yang diterima menerusi single pertama Azhael itu?

AZHAR: Kami tidak sangka Hentian Terakhir dapat sambutan hebat daripada peminat. Malah, lagu itu juga pernah menduduki juara carta lagu popular di radio beberapa kali. Kami berterima kasih kepada Team Azhael atas sokongan mereka.

Selain daripada menyanyi, adakah Azhael juga ingin menceburi bidang lain seperti berlakon atau mengacara?

AZHAR: Saya sebenarnya sudah merasai pengalaman berlakon sebuah telefilem berjudul Cinta Di Gerai. Saya membawa watak utama di samping pelakon Erin Malik dalam telefilem yang akan ditayangkan pada bulan Mac ini.

Bagaimana rasanya menjadi pelakon?

Saya rasa sudah cukup saya rasai pengalaman sebagai pelakon kerana ia memenatkan.

Adakah Azhar serik untuk berlakon lagi selepas ini?

Mungkin ini adalah kali pertama dan terakhir saya berlakon. Bagi saya, siapa sahaja yang ingin berlakon mereka kena ada jiwa dan mampu mengawal tekanan dan penat. Jiwa saya lebih ke arah muzik. Kalau ada tawaran selepas ini saya akan meneliti dahulu. Buat masa ini saya hanya ingin fokus menyanyi.

Bagaimana dengan Hal Husaini pula?

HAL HUSAINI: Saya pernah menjadi hos bersama dalam program Propaganza. Pengalaman baharu dan menarik yang saya rasai. Namun, saya juga seperti Azhar yang akan fokus kepada bidang nyanyian.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved