Isnin, 17 Februari 2014

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Mayat pegawai tadbir terapung

Posted:

Mayat pegawai tadbir terapung

Mayat pegawai tadbir terapung

Oleh NADZARUL AMIR ZAINAL AZAM
amir.azam@kosmo.com.my

PASUKAN keselamatan mengusung mayat Wan Hariff untuk dibedah siasat di bilik mayat Hospital Sultanah Nur Zahirah di Kuala Terengganu semalam.


KUALA TERENGGANU - Penolong Kanan Pentadbir Tanah Kuala Terengganu yang dilaporkan hilang pada Sabtu lepas ditemui mati di Sungai Terengganu di Kampung Tajin, Kuala Berang di sini semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K. Manoharan berkata, mayat Wan Hariff Rafany Wan Muda (gambar kecil), 35, ditemui terapung di sungai itu pada pukul 10.30 pagi oleh tiga remaja lelaki yang memancing di sungai berkenaan sebelum melaporkan kepada polis.

"Mayat masih lengkap berpakaian kemeja-T berwarna oren serta berseluar trek. Kita percaya mayat berkenaan ialah mayat mangsa yang dilaporkan hilang sejak tiga hari lalu berdasarkan pengecaman yang dilakukan oleh ahli keluarga mangsa," kata beliau pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Terengganu di sini semalam.

Bagaimanapun, menurut beliau, polis masih menjalankan siasatan berhubung kematian mangsa yang ketika ditemui sudah kembung selepas dipercayai sudah meninggal dunia lebih daripada 24 jam.

"Pemeriksaan polis ke atas mayat mangsa menjumpai kunci kereta jenis Audi di dalam poket seluarnya," kata beliau lagi.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Berang sebelum dibawa ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini untuk bedah siasat.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Disambar api ketika leka mewarna

Posted:

Disambar api ketika leka mewarna

Disambar api ketika leka mewarna

Oleh SYALMIZI HAMID
syalmizi.hamid@kosmo.com.my


PASUKAN penyelamat membawa keluar mayat Nurul yang ditemui di sebuah bilik di rumah kayu yang terbakar di Jalan Rozhan, Cheruk Tokun, Bukit Mertajam semalam.


BUKIT MERTAJAM – Seorang budak perempuan berusia dua tahun yang leka mewarna buku lukisan ditemui mati rentung dalam kebakaran di sebuah rumah kayu dua tingkat di Jalan Rozhan, Cheruk Tokun di sini semalam.

Difahamkan, ketika kejadian mangsa, Nurul Adryana Lateesya Mohammad Asyri berada dalam sebuah bilik di tingkat bawah rumah itu bersama abangnya, Danial Mukhriz, 4.

Ketika itu, nenek kedua-dua beradik itu, Siti Zanyah Yaakob, 74, pula berada di tingkat atas rumah untuk menunaikan solat sunat Duha.

"Selepas selesai menunaikan solat sunat pukul 10.45 pagi, saya berasa bahang dari belakang selain turut terhidu bau asap. Sebaik menoleh ke arah tangga, saya nampak api merebak dari tingkat bawah.

"Saya tidak mampu berbuat apa-apa kerana api begitu pantas menyambar rumah. Saya juga tidak dengar cucu (Nurul) meraung meminta tolong menyebabkan saya yang panik keluar dari rumah tanpa sempat menyelamatkan apa-apa," cerita warga emas itu semasa ditemui di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Pemandu teksi bawa pembunuh pengasas AmBank miliki pistol, peluru dipenjara

Posted:

Pemandu teksi bawa pembunuh pengasas AmBank miliki pistol, peluru dipenjara

Pemandu teksi bawa pembunuh pengasas AmBank miliki pistol, peluru dipenjara

Oleh FAIZAL NAZARUDDIN
faizal.nazaruddin@kosmo.com.my

SIANG CHEE dibawa ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Mahkamah Sesyen di sini semalam menjatuhi hukuman penjara 14 tahun dan enam sebatan ke atas pemandu teksi yang membawa suspek pembunuh pengasas kumpulan Perbankan Arab-Malaysia (AmBank), Hussain Ahmad Najadi (gambar kecil) atas dua tuduhan memiliki pistol dan empat butir peluru.

Hakim Azwarnida Affandi menjatuhkan hukuman tersebut terhadap Chew Siang Chee, 46, selepas didapati bersalah mengikut Seksyen 8 Akta Senjata Api 1971 dan Seksyen 8(a) akta sama kerana memiliki pistol dan empat butir peluru pada Ogos 2013.

Dalam penghakimannya, pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes terhadap Siang Chee melampaui keraguan munasabah sehingga akhir pembelaan tertuduh.

"Pembelaan oleh tertuduh bersifat penafian semata-mata dan hanya difikirkan kemudian. Mahkamah mendapati tertuduh mempunyai pengetahuan terhadap senjata tersebut.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved