Selasa, 11 Februari 2014

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Neelofa tak kejar jodoh

Posted:

Neelofa tak kejar jodoh

Neelofa tak kejar jodoh

SEBENARNYA majlis hari jadi pengacara dan pelakon popular, Noor Neelofa Mohd. Noor yang berlangsung di Hotel One World, Petaling Jaya, Selangor pada malam kelmarin dirancang khas tanpa pengetahuan empunya diri.

Dihadiri ahli keluarga terdekat, rakan-rakan, peminat dan pihak media, majlis berkenaan sengaja diaturkan oleh ibu tersayang, Noor Kartini Noor Mohamed dan pengurusnya, Mohd. Amer Shafiq Khalip bagi memberi kejutan buatnya.

Sebaik sahaja figura jelita yang popular dengan nama Neelofa itu melangkah masuk ke lokasi majlis yang dikenali sebagai Pool Bar di hotel berkenaan kira-kira pukul 8.30 malam, jelas terpancar riak wajah terkejut dirinya melihatkan kehadiran ramai tetamu.

Ujar Neelofa, dia agak terkejut apabila sekali lagi diraikan pada majlis yang dia sendiri tidak mengetahuinya.

Malah, ibu tercinta pula memberitahu ia sekadar makan malam bersama keluarga untuk meraikan hari jadinya yang disambut awal sehari.

"Kalau boleh, saya tidak mahu diadakan lagi majlis kejutan sebegini buat diri saya, apatah lagi dengan usia yang sudah menjangkau 25 tahun.

"Kalau usia saya masih lagi muda sekarang ini, saya tidak kisah sangat untuk diraikan dengan cara sebegini.

"Bagaimanapun, saya tetap berasa terharu dengan majlis yang diadakan ini dan lebih menggembirakan saya apabila melihat kehadiran ramai tetamu yang turut meluangkan masa untuk hadir," ujarnya yang baru sahaja pulang dari Los Angeles, Amerika Syarikat pada Rabu lalu itu.

PADA usia yang mencecah 25 tahun, Neelofa mahu terus fokus dalam bidang yang diceburinya.


Berkongsi cerita mengenai kehidupannya dengan usia yang sudah semakin bertambah, Neelofa tanpa berselindung mendedahkan bahawa dia pernah berasa gusar apabila masih belum bertemu jodoh yang sesuai.

Ujarnya, perasaan tersebut timbul dalam dirinya sebelum ini memandangkan kebanyakan rakan sebayanya sekarang yang sudah berumah tangga serta memiliki anak sendiri.

"Pada mulanya, saya sedikit risau melihatkan kehidupan rakan-rakan yang sudah memiliki keluarga sendiri, tetapi apabila difikirkan semula lebih baik saya tumpu sahaja pada karier terlebih dulu.

"Buat masa ini, saya tidak perlu mengejar jodoh dan tidak mahu terlalu menyentuh mengenainya. Kini, saya mahu memperbaiki lagi segala kelemahan yang ada terutamanya karier sebagai pengacara dan pelakon," jelasnya.

Dalam pada itu, Neelofa turut ditanya tentang pandangannya terhadap kontroversi yang timbul berhubung isu ditangkap khalwat yang heboh diperkatakan sejurus sebelum dia berlepas ke Los Angeles untuk menjalani kursus di New York Film Academy, Los Angeles pada awal bulan lepas.

Enggan mengulas lanjut mengenai perkara berkenaan, Neelofa sebaliknya menjelaskan bahawa sama ada orang menyukai atau membenci dirinya, apa yang lebih penting, dia perlu menjadi seorang wanita yang tabah untuk berhadapan dengan segala cabaran.

"Segala perkara yang telah saya lalui sebelum ini juga akan dijadikan sebagai pengalaman hidup untuk menjalani kehidupan yang lebih baik pada masa akan datang," luahnya.

Pengalaman baharu

Pelakon yang dikenali menerusi filem Lemak Kampung Santan itu turut berkongsi tentang pengalamannya ketika menimba ilmu di New York Film Academy, Los Angeles.

Dengan nada penuh ceria, Neelofa menyatakan bahawa terdapat pelbagai perkara yang dipelajarinya sepanjang berada di sana dan tempoh selama sebulan dirasakan masih belum mencukupi.

"Banyak pengalaman baharu yang saya lalui, misalnya duduk seorang diri dan berjauhan dengan ahli keluarga di Malaysia serta ada beberapa perkara lain yang terpaksa saya uruskan sendiri sehingga ia serba sedikit dapat mengubah cara hidup saya.


SALAH seorang adik perempuan Neelofa, Ameera (dua dari kiri) menyampaikan ucapan kepadanya sambil ditemani adik bongsunya, Faliq dan ibunya, Kartini.


"Selain itu, pengalaman dapat mengikuti kursus lakonan di sana memang sangat menyeronokkan kerana dapat bergaul dengan beberapa rakan dari negara lain seperti Belgium, England dan Hong Kong," jelasnya.

Ujarnya, sepanjang menuntut di sana banyak perkara baharu yang dapat dipelajarinya mengenai bidang lakonan, misalnya teknik berlakon yang baik dan pengetahuan lebih mendalam tentang filem.

Jelas Neelofa, mempunyai rakan sekelas yang terdiri daripada pelbagai negara juga memberi kelebihan dan keunikan tersendiri, terutamanya dapat melihat perbezaan cara lakonan masing-masing.

"Apabila dapat belajar dan bergaul dengan mereka barulah saya dapat mengetahui dan merasai sendiri pengalaman tentang perbezaan budaya serta teknik lakonan yang ditampilkan," ujarnya.

Filem muzikal

Berkongsi tentang karier seninya pula, artis cantik kelahiran Pasir Mas, Kelantan itu berkata, selepas menjadi pengacara Anugerah MeleTOP yang berlangsung pada minggu lalu, dia bakal terbabit dengan filem berjudul Sinaran.

Ujarnya, ia merupakan sebuah filem berbentuk muzikal arahan Osman Ali dan dia akan bertolak ke Singapura pada awal bulan Mac ini untuk menjalani latihan di sana.

"Saya menerima tawaran berlakon filem Sinaran kerana ini kali pertama saya berlakon dalam sebuah filem muzikal dan saya tertarik kerana ia akan memuatkan lagu-lagu popular nyanyian Datuk Sheila Majid.

"Buat masa ini, saya tidak dapat menjelaskan lebih lanjut tentang jalan ceritanya, tetapi saya agak teruja kerana dapat bekerjasama sekali lagi dengan pengarah hebat seperti Osman," jelasnya yang sebelum ini pernah berlakon dalam Pilot Cafe arahan pengarah berkenaan.

Akui Neelofa, sesuatu yang menarik tentang filem berkenaan juga kerana ia akan membabitkan gabungan pelakon dari tiga buah negara iaitu Malaysia, Singapura dan Indonesia.

Adira akui buang gambar Shahrul

Posted:

Adira akui buang gambar Shahrul

Adira akui buang gambar Shahrul

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA
saphilla.isa@kosmo.com.my

ADIRA bakal muncul dengan album sulungnya pada hujung bulan ini.


SEBELUM ini, penyanyi Adira hangat digosipkan bercinta dengan Presiden Gerakan Belia Gagasan 1Malaysia, Shahrul Nasrun Kamarudin.

Biarpun Adira dan Shahrul tidak pernah berterus terang mengenai status hubungan mereka, tetapi gambar-gambar mesra yang dimuat naik di laman sosial Instagram (IG) kedua-duanya mengukuhkan lagi gosip yang mereka sedang bercinta.

Bagaimanapun, pada 7 Februari lalu, sebuah portal hiburan menulis bahawa Adira kini tidak lagi bersama Shahrul. Ia berikutan gambar-gambar Shahrul yang telah dipadamkan dalam IG Adira.

Portal tersebut juga mendakwa, hubungan mereka dikatakan putus disebabkan orang ketiga iaitu pelakon sensasi, Lana Nodin.

Ikuti temu bual Kosmo! bersama penyanyi berasal dari Ranau, Sabah itu mengenai hubungannya bersama Shahrul.

Kosmo!: Ada sebuah portal hiburan yang mendakwa Adira dan Shahrul kini tidak lagi bersama kerana orang ketiga iaitu Lana Nodin. Boleh Adira komen tentang perkara itu?

ADIRA: Berita tersebut tidak betul. Hubungan kami masih baik. Mungkin orang salah sangka.

Jika begitu, kenapakah gambar-gambar Shahrul di IG Adira dipadamkan?

Saya buang gambar dia sebab komen-komen negatif daripada golongan pembenci (haters). Saya mahu mengelak daripada ia menjadi lebih buruk. Disebabkan itu, saya terpaksa memadam gambar tersebut. Bagaimanapun, masih terdapat beberapa gambar Shahrul yang tidak dipadamkan.


ADIRA akui banyak pihak salah sangka tentang hubungannya dengan Shahrul.


Ada sebarang perancangan ke arah perkahwinan?

Insya-Allah, kalau ada rezeki.

Beralih pada soalan lain, bagaimanakah sambutan produk kecantikan Adira Beauty Signature yang merupakan sabun pemutih kulit itu?

Selama hampir dua bulan sabun itu di pasaran, sambutannya Alhamdulillah, baik.

Ada sebarang perancangan untuk menghasilkan produk lain selain sabun?

Ada. Dalam tahun ini juga saya akan mengeluarkan produk penjagaan kulit sendiri.

Bagaimana pula dengan perkembangan kerjaya nyanyian anda pula?

Saya bakal mengeluarkan album pertama hujung bulan Februari ini. Terdapat lima lagu baharu dan lima lagu lama dimuatkan dalam album saya. Antara lagu baharu yang ada dalam album itu merupakan ciptaan komposer terkenal seperti Ajai, AG Coco dan Aubrey Suwito manakala, lagu lama pula terdiri daripada Ombak Rindu dan Ku Ada Kamu.

Berapa lamakah masa yang diambil untuk menghasilkan album pertama Adira?

Saya ambil masa selama setahun untuk kumpulkan lagu manakala proses keseluruhan memakan masa selama dua tahun.

Difitnah berstatus janda, bekas isteri ketiga

Posted:

Difitnah berstatus janda, bekas isteri ketiga

Difitnah berstatus janda, bekas isteri ketiga

MISHA OMAR memohon agar fitnah tentang dirinya pernah berkahwin sebagai isteri ketiga dihentikan demi meghormati perasaan ibu, bakal suami serta keluarganya.


ASSALAMMULAIKUM pembaca budiman. Saya, Misha Omar meminta maaf andainya surat terbuka ini mengganggu hari kalian. Ada sesuatu yang ingin saya sampaikan buat semua kalian yang budiman. Sebagai anak seni yang telah lebih 12 tahun berkecimpung dalam dunia hiburan, dilempar nista dan dihina atau diserang gosip itu lumrah buat saya. Selalunya, saya menghalalkan semua yang datang kepada saya dengan pemikiran ia peluru permainan padang kerja yang sedang saya lalui.

Namun, saya minta maaf kerana kali ini saya tidak dapat bertahan dengan tohmahan yang saya anggap satu fitnah besar buat saya dan keluarga yang datang daripada status Facebook seorang individu wanita hujung minggu lalu.

Benar, ini bukan pertama kali isu kononnya saya pernah berkahwin dan menjadi isteri ketiga seorang usahawan ditumbulkan. Malah, ia juga bukan pertama kali saya jelaskan dengan sebaik mungkin bahawa ia hanya satu gosip tidak berasas.

Bagaimanapun, pada saat saya baru mengumumkan berita baik tentang niat mendirikan rumah tangga, nampaknya masih ada pihak yang berasa saya sedang menipu umum.

Saya menjadi sangat terkesan kerana status tersebut secara terang-terangan memfitnah saya.

Demi Allah, entah buat berapa kali perlu saya menafikan hal yang serupa iaitu saya tidak pernah bernikah. Saya tidak pernah menjadi isteri ketiga seorang jutawan. Maka dengan rasmi saya juga tidak pernah memegang status janda!

Apa dosa saya apabila saya ingin mendirikan rumah tangga dengan tunangan saya, Firos pada bulan Mei ini, saya dihukum dengan fitnah seperti ini?

Puan, anda pasti tersenyum bangga sekarang ini apabila status puan menjadi bualan hangat dan saya berharap agar tercapailah keinginan puan untuk menjatuhkan maruah diri saya dan keluarga saya.

Mana mungkin puan tidak pernah terfikir apakah kemungkinan yang akan terjadi kepada saya apabila puan dan rakan-rakan puan dengan sewenang-wenangnya menyebarkan fitnah terhadap diri saya tanpa mengambil kira tentang kebenaran sesuatu fakta yang puan dengar mahu pun terima daripada sumber-sumber yang puan percayai itu.

Dengan ini, saya mencabar pihak puan jika masih mahu mempertahankan apa yang puan dakwa, saya mohon puan kemukakan bukti yang menunjukkan saya ini pernah berkahwin.

Jika permintaan ini terlalu berat bagi pihak puan maka puan boleh membawa kedua-dua saksi yang ada ketika saya diijabkabul. Ini kerana wali saya baru saja dijemput Ilahi.

Juga, jika sesiapa di luar sana masih meragui status saya, saya juga mahu kalian tampil bersama bukti.

Sejujurnya, surat ini dilayangkan bukanlah bertujuan untuk memalukan puan atau sesiapa yang terlibat memberi pandangan tidak bertanggungjawab terhadap fitnah yang disebarkan.

Sebaliknya, saya terpanggil untuk mempertahankan hak saya dan rakan-rakan artis yang lain. Masyarakat hari ini dengan mudah melemparkan fitnah terhadap kami. Kemudahan teknologi disalah guna tanpa menyedari pernyataan-pernyataan yang dikeluarkan merosakkan reputasi kerja dan maruah kami

Jika hal sebegini terus didiamkan, saya kira maka akan menularlah penyakit fitnah siber dalam kalangan masyarakat kita. Bagaimana kita mahu menanganinya nanti? Sihatkah aktiviti ini untuk generasi yang akan datang? Pernahkah kita terfikir bahawasanya suatu hari nanti anak-anak kita akan terbaca apa yang kita tulis pada hari ini?

Hormatkah lagi mereka kepada kita bila mereka mengetahui apa yang pernah kita lakukan? Dan pernah kita terfikir, apakah impaknya kepada anak-anak kita bila rakan-rakan mereka bertanyakan apa yang telah kita tulis atau lakukan?

Akhir sekali saya mohon agar kita semua mengambil iktibar daripada kejadian ini. Adakalanya sebelum kita memperkatakan tentang sesuatu perkara berkenaan dengan seseorang individu itu, ada baiknya kita cuba meletakkan diri kita di tempatnya dan apakah impak yang bakal diterimanya nanti.

Betul pepatah orang tua-tua, 'cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar'.

Sebelum saya akhiri surat ini, saya ingin tegaskan sekali lagi saya memang belum pernah berkahwin. Juga, ingin saya tegaskan tentang permintaan bukan wang ringgit untuk mas kahwin atau hantaran pada majlis saya nanti, bukan bermakna saya jahil atau membelakangkan adat yang selalunya menggunakan wang ringgit, namun ia lebih kepada menyerahkan seberapa ikhlas bakal keluarga lelaki saya mahu memberi kepada saya.

Wallahulam,

Misha Omar

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved