Khamis, 6 Februari 2014

Kosmo Online - Dunia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Dunia


Jutaan pengguna tren di London terjejas

Posted:

Jutaan pengguna tren di London terjejas

Jutaan pengguna tren di London terjejas

SEJUMLAH pengguna yang terjejas akibat mogok para pekerja berjalan kaki untuk meninggalkan stesen tren bawah tanah di Waterloo, London semalam.- REUTERS


LONDON - Mogok pekerja-pekerja stesen tren bawah tanah selama 24 jam di sini telah menjejaskan berjuta-juta pengguna perkhidmatan pengangkutan awam itu semalam.

Para pekerja itu memulakan mogok pada pukul 9 malam kelmarin selepas sebuah kesatuan sekerja yang mewakili mereka gagal untuk mencapai persefahaman dengan sebuah agensi kerajaan iaitu Pengangkutan Untuk London berhubung rancangan untuk mengurangkan pekerja dan penutupan pondok menjual tiket.

Agensi kerajaan itu bertanggungjawab berhubung perkhidmatan pengangkutan awam di sini.

Ribuan orang terperangkap di stesen-stesen tren bawah tanah ekoran mogok tersebut.

Ekoran mogok itu, ribuan orang berbaris untuk menggunakan bas dan bot untuk pergi ke pejabat.

Perkhidmatan tren bawah tanah itu membawa kira-kira 4.5 juta penumpang pada setiap hari.

Seorang penumpang, Rubie Johal yang berusia 18 tahun berkata, dia menunggu selama sejam sebelum menyedari mogok tersebut telah dilancarkan oleh para pekerja.

Perdana Menteri, David Cameron turut menggunakan Twitter bagi mengkritik mogok tersebut. - Agensi

Aktres Bollywood pakai pakaian daging kambing

Posted:

Aktres Bollywood pakai pakaian daging kambing

Aktres Bollywood pakai pakaian daging kambing

TANISHA memakai pakaian yang diperbuat daripada daging kambing di Mumbai semalam.- AFP


MUMBAI - Seorang pelakon filem Bollywood, Tanisha Singh memakai pakaian yang diperbuat daripada daging kambing di sini semalam.

Dia yang pernah berlakon dalam filem Sarker Raj memakai pakaian itu semasa sesi fotografi untuk kempen menyelamatkan haiwan.

Pada tahun 2010, seorang penyanyi terkenal, Lady Gaga pernah memakai pakaian yang diperbuat daripada daging pada Anugerah Video Muzik di Los Angeles pada tahun 2010. - AFP

Bot nelayan hanyut lebih setahun

Posted:

Bot nelayan hanyut lebih setahun

Bot nelayan hanyut lebih setahun


GAMBAR menunjukkan bot yang dinaiki Albarengo yang terdampar di Kepulauan Ebon Atoll pada 30 Januari lalu.- AGENSI


MAJURO, Kepulauan Marshall - Beberapa keping gambar menunjukkan sebuah bot yang dinaiki seorang nelayan, Jose Salvador Albarengo yang hanyut selama 14 bulan di lautan Pasifik rosak teruk dan berlumut, lapor akhbar Daily Mail semalam.

Beberapa pegawai memberitahu, bot gentian kaca berkenaan sudah rosak dan dipenuhi teritip serta lumut sekali gus menunjukkan ia berada di dalam air laut untuk jangka masa yang lama.

Turut berada di atas bot berkenaan sebuah kotak berwarna biru yang digunakan Albarengo, 37, untuk berlindung dari panas matahari tetapi tiada peralatan menangkap ikan ditemui.

Botnya sepanjang 7.3 meter tersebut hanyut sejauh 12,874 kilometer dari Mexico.

Dia yang berasal dari El Salvador hanyut selama 14 bulan sebelum dia dijumpai terdampar oleh dua orang penduduk tempatan di Kepulauan Ebon Atoll dekat Kepulauan Marshall pada 30 Januari lalu.

Ketika ditemui, wajahnya berjambang, bermisai dan badannya kurus.

Dia yang mendakwa hanyut selepas enjin botnya rosak sebelum ditiup angin dan hilang arah kemudian dihantar ke sini dengan menaiki sebuah bot polis.

Albarengo yang kini menetap di sebuah hotel di Majuro mengejutkan para pegawai semalam apabila dia meminta untuk bersiar-siar di tepi pantai kerana terlalu bosan tinggal di dalam bilik.

Ibu dan bapanya bersyukur kepada Tuhan selepas pihak media menyiarkan kisah anaknya mereka yang berumur 37 tahun itu masih hidup.

Menurut Albarengo, seorang rakan nelayannya yang berusia di antara 15 hingga 18 tahun telah meninggal dunia sebulan selepas dia menempuh pelayaran yang gentir itu.

Dia turut memotong rambut dan mencukur jambangnya di sebuah kedai gunting di sini baru-baru ini. - Agensi

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved