Khamis, 23 Januari 2014

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Tiada kesan penderaan seksual pada mayat kanak-kanak

Posted:

Tiada kesan penderaan seksual pada mayat kanak-kanak

Tiada kesan penderaan seksual pada mayat kanak-kanak

23/01/2014 10:50pm

KUALA TERENGGANU - Laporan awal bedah siasat ke atas mayat kanak-kanak berusia dua tahun yang ditemui mati dibunuh di sebuah rumah kosong di Taman Permint, Seberang Paka Dungun tidak menunjukkan kesan penderaan seksual pada mangsa.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K.Manoharan berkata, hasil laporan awal bedah siasat yang dijalankan tidak menunjukkan mangsa dirogol mahupun diliwat.

Bagaimanapun laporan itu belum muktamad dan polis masih menunggu laporan lanjut daripada bahagian Toksikologi bagi mengetahui punca sebenar kematian kanak-kanak itu, katanya pada sidang media di sini hari ini.

Selasa lepas mayat kanak-kanak perempuan itu ditemui seorang pengawal keselamatan yang melakukan rondaan di kawasan perumahan baharu itu kira-kira 3.30 petang selepas terlihat pintu utama rumah berkenaan terbuka serta terhidu bau busuk.

Curiga dengan bau itu pengawal keselamatan itu masuk ke dalam rumah berkenaan dan menemui mayat kanak-kanak itu dalam keadaan terbaring di bilik air. - Bernama

Mercedes hangus dijilat api

Posted:

Mercedes hangus dijilat api

Mercedes hangus dijilat api

23/01/2014 10:47pm



KERETA Mercedes Benz terbakar berhampiran pusat membeli-belah Mid Valley di Jalan Lingkaran Syed Putra petang tadi. - KOSMO!/DJOHAN SHAHRIN SHAH


KUALA LUMPUR - Seorang pemandu kereta mewah milik seorang ahli perniagaan cemas apabila mendapati kenderaan dipandu berasap sebelum terbakar di sini petang tadi.

Kejadian di Lingkaran Syed Putra dekat pusat beli belah Mid Valley Megamall di sini pukul 4.45 petang itu menyebabkan kenderaan jenis Mercedes Benz tersebut terbakar keseluruhan.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Lembah Pantai, Salmi Abdul Mufti berkata, pemandu berumur 28 tahun tersebut menyedari enjin kenderaan itu mengeluarkan asap selepas diberitahu oleh pengguna jalan raya yang lain.

Ujar beliau, pihaknya berjaya memadam kebakaran ki ra-kira 20 minit selepas tiba ke tempat kejadian.

Tambah beliau, punca kejadian masih dalam siasatan dan pemandu kereta tersebut membuat laporan di Balai Polis Pantai.

"Tiada kecederaan daripada kejadian tersebut dan mang sa membuat laporan kepada polis selepas kejadian," kata beliau. - KOSMO!

Tidak sedar diri selepas terjatuh tren

Posted:

Tidak sedar diri selepas terjatuh tren

Tidak sedar diri selepas terjatuh tren

23/01/2014 10:36pm

SEREMBAN - Seorang pemuda dilaporkan cedera selepas dipercayai terjatuh dari sebuah tren Komuter Tanah Melayu Berhad (KTMB) berdekatan Stesen Batang Benar, Nilai di sini awal pagi tadi.

Kejadian pada pukul 8.30 pagi itu berlaku ketika Mohd Faizal Zakaria, 33, dalam perjalanan dari Tumpat, Kelantan ke ibu negara.

Difahamkan, mangsa yang berasal dari Tumpat itu ter jatuh ketika tren tersebut menghampiri stesen berkenaan.

Menurut jurucakap KTMB, pekerja penyelenggara stesen berkenaan yang melakukan pemeriksaan landasan menemui mangsa yang cedera dalam keadaan tidak sedarkan diri tepi landasan.

"Pemeriksaan mendapati pemuda itu merupakan penumpang dari Tumpat ke Kuala Lumpur.

"Staf KTM kemudian menghubungi polis sebelum mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS), di sini, untuk rawatan lanjut," katanya memberitahu pihaknya akan menjalankan siasatan bagi mengenal pasti punca mangsa terjatuh.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai Superintendan Mohd Yusoff Awang ketika dihubungi mengesahkan me nerima laporan berhubung kejadian tersebut. - KOSMO!

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved