Sabtu, 4 Januari 2014

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Mati bogel bersama wanita lain

Posted:

Mati bogel bersama wanita lain

Mati bogel bersama wanita lain

Oleh SAHLIZAH MOHAMED
dan MOHD. FIRDAUS HASSAN
berita@kosmo.com.my

Anggota polis membawa keluar mayat Loke Yoke Kim yang ditemui mati di premisnya di Bandar Cyber, Ipoh semalam.


IPOH - Kerisauan seorang isteri terhadap suaminya yang tidak pulang-pulang ke rumah sejak kelmarin berakhir dengan kedukaan apabila lelaki itu ditemui mati bersama seorang wanita di dalam sebuah kereta di Bandar Cyber di sini kira-kira pukul 9 malam kelmarin.

Lebih tragis, mayat suami wanita itu, Loke Yoke Kim, 58, yang merupakan tauke kedai perkakasan logam ditemui mati di tempat duduk pemandu manakala di sebelahnya merupakan wanita yang juga dipercayai kekasihnya, Yan Wai Leng, 51.

Kedua-duanya mati dalam keadaan berbogel di dalam kereta Proton Wira berwarna biru yang diletakkan di garaj premis perniagaan milik lelaki itu.

Timbalan Ketua Polis Perak, Datuk A. Paramasivam menjelaskan, isteri mangsa yang risau mengenai suaminya itu yang tidak pulang sejak keluar dari rumah pada Khamis lalu telah membuat laporan polis pada pukul 7.55 petang kelmarin.

Beliau berkata, selepas membuat laporan polis, wanita berkenaan terus mencari suaminya itu di sekitar bandar raya ini dan di premis perniagaan suaminya itu yang terletak di belakang sebuah hotel bajet di Banday Cyber.

"Sebaik tiba di lokasi kejadian, isteri mangsa melihat kepulan asap yang keluar dari premis berkenaan sebelum dia bertindak mengumpil pintu.

"Dia kemudian terkejut kerana menemui mayat suaminya bersama seorang wanita dalam keadaan bogel dalam kereta jenis Proton Wira dengan enjin dan pendingin hawa masih terpasang," katanya kepada pemberita di lokasi kejadian di sini malam kelmarin.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Dua pengawal keselamatan rumah Wan Junaidi ditahan

Posted:

Dua pengawal keselamatan rumah Wan Junaidi ditahan

Dua pengawal keselamatan rumah Wan Junaidi ditahan

KUCHING – Dua anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) merupakan antara tiga suspek yang ditahan polis petang semalam berhubung kes cubaan memecah masuk rumah Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar baru-baru ini.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kuching, Deputi Superintendan Amihizam Abd. Shukor berkata, ketiga-tiga lelaki berusia antara 30 hingga 36 tahun itu diberkas kira-kira pukul 2 petang.

Menurutnya, kesemua suspek telah dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuching untuk diambil keterangan sementara menunggu proses permohonan perintah tahanan reman.

"Siasatan awal mendapati suspek pertama berusia 34 tahun mempunyai 12 rekod jenayah lampau manakala suspek kedua memiliki dua rekod jenayah.

"Kedua-dua suspek ini juga merupakan anggota Rela yang ditugaskan untuk mengawal keselamatan di kediaman tersebut," katanya ketika dihubungi Kosmo Ahad! di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Dapat 5 menantu serentak pada tahun baru

Posted:

Dapat 5 menantu serentak pada tahun baru

Dapat 5 menantu serentak pada tahun baru

Oleh AMMAR JAZLAN MAD LELA
ammar.jazlan@kosmo.com.my


CHE ARIFFIN dan isteri, Sharifah Fatimah menunjukkan tanda bagus serta simbol lima jari bergambar bersama lima anak dan menantu mereka yang bernikah serentak di Alor Setar, Kedah semalam.


ALOR SETAR - Tahun baru 2014 yang memulakan tirai beberapa hari lalu ternyata amat bermakna kepada sepasang suami isteri dari Seri Aman, Jalan Langgar di sini apabila menyambut bukan sahaja seorang, tetapi lima menantu serentak.

Peniaga daging di Pasar Besar Alor Setar, Che Ariffin Abd. Manaf, 54, dan isteri, Sharifah Fatimah Syed Hussain, 52, mengambil keputusan untuk mengadakan majlis pernikahan serentak kelima-lima anak mereka, empat lelaki dan seorang perempuan di kediaman mereka di sini semalam.

Farhana, 28; Mohd. Farhan, 26; Mohd. Syafiq, 25; Mohd. Anis, 22 dan Mohd. Anas, 20, bersanding bersama pasangan masing-masing iaitu Mohd. Shafarin Mansor, 29; Fatin Fadlilah Mohd. Salleh, 26; Syazwani Ghazali, 25; Siti Aishah Mohd. Noor, 21, dan Nadjua Izda Mohd. Izham, 19, dalam suasana meriah dengan dihadiri kira-kira 6,000 tetamu.

Che Ariffin ketika ditemui berkata, dia bersyukur kerana majlis yang dirancang dalam tempoh hanya beberapa bulan itu akhirnya berlangsung seperti yang diharapkan.

Katanya, persandingan serentak itu merupakan idea anak keempatnya, Mohd. Syafiq dan turut dipersetujui oleh ahli keluargan lain.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved