Khamis, 30 Januari 2014

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Kelar anak sendiri sampai mati

Posted:

Kelar anak sendiri sampai mati

Kelar anak sendiri sampai mati

Oleh NUR AISHAH AMIN dan WAN NOR ZURAIHAH WAN ALI
berita@kosmo.com.my

SALAH seorang mangsa yang cedera dibawa ke Hospital Kajang, Selangor untuk dibedah siasat.


BANGI - Seorang bapa tergamak mengelar hingga mati anak perempuan bongsunya yang berusia tujuh tahun dengan sebilah parang dalam tragedi menyayat hati di sebuah rumah teres dua tingkat di Seksyen 4, Bandar Baru Bangi di sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 4.15 petang itu, suspek, 44, yang menganggur sejak dua tahun lalu turut mengelar dua lagi anak perempuannya berusia 10 dan 12 tahun di tengkuk dan tangan.

Akibatnya, jari tangan anak mangsa yang berusia 10 tahun terputus. Semasa kejadian isteri mangsa tiada di rumah kerana bekerja di Cyberjaya.

Timbalan Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Rahim Jaafar (gambar kecil) berkata, kejadian itu disedari anak perempuan suspek berusia 15 tahun yang baru pulang dari sekolah menengah agama berdekatan.

Katanya, ketika tiba di rumah, anak perempuan suspek amat terkejut apabila melihat bapanya sedang berdiri dengan sebilah parang di tangannya di dalam rumah.

"Anak suspek itu kemudian bergegas masuk ke rumah dan terkejut mendapati dua adik perempuannya yang berusia 10 dan 12 tahun terlentang berlumuran darah di ruang tamu.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Pasukan khas kekang edar dadah

Posted:

Pasukan khas kekang edar dadah

Pasukan khas kekang edar dadah


AHMAD ZAHID bersalaman dengan anggota Sting pada majlis pelancaran Pasukan Khas Taktikal dan Perisikan Narkotik PDRM di Pusat Latihan Polis Jalan Semarak, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Pasukan khas antinarkotik polis, Pasukan Khas Taktikal Perisikan Narkotik (Sting) diwujudkan bagi mengekang pengedaran dan penyeludupan dadah ke dalam negara, kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata, pasukan itu akan mengenal pasti 'kawasan hitam' pengedaran dadah termasuk melibatkan kongsi gelap untuk 'diputihkan' selain mengambil tindakan ke atas pengedar dadah dan kongsi gelap mengikut undang-undang iaitu Akta Dadah Berbahaya (ADB) dan Akta Dadah Berbahaya (Langkah-Langkah Pencegahan Khas) (LLPK).

"Pasukan itu juga akan mengesan dan menangkap anggota geng kongsi gelap yang menyeludup dadah dan senjata api ke Malaysia dan akan bertindak membanteras pengedaran dadah di setiap peringkat iaitu negeri dan daerah," katanya semasa melancarkan pasukan elit khas Sting di Pusat Latihan Polis (Pulapol) di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Rakyat perlu tolak ugutan, keganasan, sikap ekstrem

Posted:

Rakyat perlu tolak ugutan, keganasan, sikap ekstrem

Rakyat perlu tolak ugutan, keganasan, sikap ekstrem


NAJIB (tengah) mendapat sokongan daripada 40 NGO Melayu dan Islam pada majlis perjumpaan dengan NGO itu di Putrajaya semalam.


KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak menyeru rakyat Malaysia supaya menolak sebarang bentuk ugutan, keganasan atau tindakan ekstrem yang boleh menggugat keharmonian yang dikongsi dan dinikmati pelbagai kaum di negara ini.

Perdana Menteri dalam perutusan Tahun Baru Cina berkata, ketika rakyat bergembira menyambut ketibaan Tahun Kuda, mereka juga haruslah mendukung perpaduan dan keharmonian antara kaum yang telah dinikmati sejak sekian lama.

"Saya pasti kita sepatutnya percaya kepada suara kebenaran. Tergalas di bahu kita untuk bertindak dengan wajar dan sentiasa mendengar pandangan satu sama lain.

"Dalam rumpun kebudayaan Malaysia, kita mestilah menjunjung kedaulatan undang-undang dan sentiasa menghormati sensitiviti anutan lain," katanya dalam blog www.1Malaysia.com.my.

Beliau menarik perhatian bahawa walaupun banyak kemajuan dicapai dalam program transformasi, perjalanannya masih jauh dan banyak lagi yang perlu dicapai.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved