Ahad, 26 Januari 2014

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Guru kena tukar ke sekolah lain

Posted:

Guru kena tukar ke sekolah lain

Guru kena tukar ke sekolah lain

Oleh MOHD. ZAINI SAMSU HADI
zaini.hadi@kosmo.com.my

DUA orang murid yang dihukum secara keterlaluan oleh guru Bahasa Inggeris mereka di Sungkai, Perak Khamis lalu.


KUALA LUMPUR – Guru Bahasa Inggeris Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Khai Meng, Sungkai, Perak yang didakwa memperlakukan dua orang muridnya bagaikan lembu dengan memaksa mereka memakan rumput kerana gagal menyiapkan kerja sekolah telah dikenakan tindakan tegas bertukar ke sekolah lain.

Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Dr. Khair Mohamad Yusof berkata, guru tersebut juga turut diberikan surat amaran kerana bertindak secara keterlaluan mendenda murid yang tidak menyempurnakan kerja sekolah.

Surat amaran tersebut dikeluarkan oleh Pengarah Pendidikan Perak, Muhamat Roli Hassan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

8 samseng dicekup ketika berhibur

Posted:

8 samseng dicekup ketika berhibur

8 samseng dicekup ketika berhibur

Oleh RIZAM ZAKARIYA
rizam.zakariya@kosmo.com.my


PASUKAN polis Ops Cantas Khas yang memeriksa sebuah pusat hiburan di George Town semalam.


GEORGE TOWN – Lapan lelaki yang dipercayai terlibat dalam jenayah merebut kawasan tempat letak kenderaan dan mengawal pusat-pusat hiburan di negeri ini diberkas dalam Ops Cantas Khas di sebuah pusat hiburan di sini semalam.

Serbuan oleh sepasukan polis dari Bukit Aman dibantu polis Cawangan Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pulau Pinang itu dilakukan selepas polis mendapat maklumat mengenai sekumpulan kongsi gelap berada di pusat hiburan itu.

Pegawai Turus D7 negeri, Deputi Superintendan Zailanni Amit berkata, kesemua ahli kongsi gelap berusia 20-an hingga 40-an yang ditangkap itu dipercayai terlibat dalam kegiatan merebut kawasan tempat letak kenderaan dan mengawal pusat hiburan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Salur maklumat tepat untuk belia

Posted:

Salur maklumat tepat untuk belia

Salur maklumat tepat untuk belia


NAJIB, Rosmah, Muhyiddin dan Mohamed Khaled melaungkan slogan '1Malaysia' bersama golongan belia pada majlis perasmian perhimpunan Gen-Y Fest 14 di Nusajaya semalam.


NUSAJAYA – Kerajaan akan terus berusaha menyediakan pendidikan terbaik dan maklumat tepat kepada golongan belia di negara ini bagi membantu mereka membuat keputusan berhubung pelbagai perkara, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurut Perdana Menteri, era di mana kerajaan sentiasa bijaksana dan mengetahui tentang segala-galanya telah berakhir.

"Pendekatan kerajaan perlu diubah, kerajaan perlu menyediakan maklumat tepat dan pendidikan terbaik kepada Generasi-Y (generasi belia) supaya mereka boleh membuat keputusan dengan berpengetahuan.

"Inilah pendekatan yang betul. Mereka (Generasi-Y) perlu diberikan maklumat dan pengetahuan supaya mereka boleh membuat keputusan yang betul," katanya ketika merasmikan perhimpunan Gen-Y Fest 14 di Kompleks Sukan Educity di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved