Rabu, 22 Januari 2014

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Penduduk gotong-royong bersih kediaman

Posted:

Penduduk gotong-royong bersih kediaman

Penduduk gotong-royong bersih kediaman

PENDUDUK bersama kakitangan agensi kerajaan yang menyertai aktiviti gotong-royong membersih kawasan di Blok G, Pangsapuri Sri Perantau, Pelabuhan Klang baru-baru ini.


KERJASAMA. Penduduk di Blok G, Pangsapuri Seri Perantau, Pelabuhan Klang di Selangor bekerjasama membersihkan kawasan sekitar pangsapuri itu baru-baru ini.

Aktiviti gotong-royong yang bermula seawal pukul 8 pagi dan berakhir kira-kira pukul 5 petang itu dimulai dengan bacaan doa oleh bekas Pengerusi Surau An-Nur, Awang Noh Dollah dan dirasmikan oleh Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kapar, Syuhaidi Surani.

Menurut Timbalan Penyelaras Program, Mohamad Khairi Mohd. Yunus, aktiviti tersebut turut mendapat kerjasama Jabatan Bomba dan Penyelamat Pelabuhan Klang, polis, Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor, Majlis Perbandaran Klang dan Gagasan Emas Enterprise yang bukan sahaja sama-sama menyumbang tenaga tetapi peralatan dan wang tunai.

"Kami sangat gembira dengan kerjasama yang diberikan penduduk dan berharap aktiviti ini dapat diadakan dengan lebih kerap lagi pada masa akan datang," katanya.

40 pelajar sertai program Kembara Intelektual Kreatif

Posted:

40 pelajar sertai program Kembara Intelektual Kreatif

40 pelajar sertai program Kembara Intelektual Kreatif


ROHANI (berdiri enam dari kiri) merakamkan gambar kenangan bersama peserta program Kembara Intelektual Kreatif dan kanak-kanak di Kampung Sebuyau, Batang Sadong, Sarawak baru-baru ini.


KEMBARA. Seramai 40 pelajar Ijazah Pentadbiran Perniagaan Pembangunan Insaniah, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) menganjurkan program Kembara Intelektual Kreatif (KIK) di Kampung Sebuyau, Batang Sadong, Sarawak baru-baru ini.

Ia disempurnakan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Rohani Abdul Karim.

Rohani berkata, pelbagai aktiviti seperti sukan dan persembahan kebudayaan bersama komuniti setempat diadakan selama tiga hari penganjuran program berkenaan.

"Melalui program tersebut, para pelajar dapat mempraktikkan bidang pengajian mereka dalam situasi sebenar, sekali gus berpeluang mendekati masyarakat setempat.

"Diharap aktiviti seumpama ini dapat terus diadakan bagi membolehkan hubungan antara pelajar dan penduduk setempat terjalin erat," katanya ketika ditemui selepas majlis tersebut.

1,000 sertai perarakan Maulidur Rasul

Posted:

1,000 sertai perarakan Maulidur Rasul

1,000 sertai perarakan Maulidur Rasul


CHE HUSAIN (depan, tengah) bersama ahli jawatankuasa Masjid Al-Najihin dan para penduduk pada majlis perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul di Bandar Sri Permaisuri, Cheras, Kuala Lumpur baru-baru ini.


BERARAK. Lebih 1,000 penduduk menyertai program perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul anjuran pengurusan Masjid Al-Najihin di Bandar Sri Pemaisuri, Cheras, Kuala Lumpur semalam.

Ketua Imam Masjid Al-Najihin, Mohd. Abdul Aziz Mohamed berkata, program yang bermula pada pukul 8.30 pagi itu diadakan dengan kerjasama Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi).

"Sambutan Maulidur Rasul pada kali ini disertai sebanyak 30 kontinjen unit masjid, persatuan penduduk dan badan bukan kerajaan yang menyertai perarakan seawal pukul 8.30 pagi," katanya.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah Timbalan Pengerusi Operasi (Jawi), Che Husain Isa.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved