Sabtu, 28 Disember 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Pelajar bakar Universiti Al-Azhar

Posted:

Pelajar bakar Universiti Al-Azhar

Pelajar bakar Universiti Al-Azhar

API membakar bangunan Fakulti Perdagangan Universiti Al-Azhar di Kaherah semalam.


KAHERAH - Imej Universiti Al-Azhar, Mesir yang berusia lebih 1,000 tahun sebagai gedung keilmuan Islam terulung dunia tercemar apabila sekumpulan penyokong pergerakan Ikhwanul Muslimin bertindak membakar sebuah bangunan fakulti universiti itu semalam, kata beberapa pegawai keselamatan.

Menurut mereka, penyokong pergerakan itu melakukan serbuan di bangunan tersebut ketika sejumlah pelajar sedang menduduki peperiksaan.

Kumpulan penyokong pergerakan itu bertindak membakar bangunan tersebut sebelum anggota polis dan pasukan keselamatan tiba dan melepaskan gas pemedih mata untuk menyuraikan mereka.

Dalam kejadian itu, seorang pelajar yang merupakan penyokong pergerakan berkenaan, Khaled El-Haddad mati ditembak ketika bertempur dengan anggota polis.

Pelajar berusia 19 tahun itu terbunuh ketika anggota-anggota polis memasuki kampus universiti tersebut.

Menurut beberapa pegawai keselamatan, empat orang turut cedera dalam kejadian itu.

Para penunjuk perasaan membaling batu ke arah polis dan membakar tayar bagi mengelak pasukan keselamatan melepaskan gas pemedih mata.

Stesen televisyen tempatan menyiarkan gambar-gambar asap yang kelihatan di Fakulti Perdagangan Universiti Al-Azhar.

Seorang pegawai polis berkata, 60 pelajar ditangkap selepas kebakaran di tingkat pertama bangunan tersebut berjaya dikawal oleh anggota bomba.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Resepsi perkahwinan Fizo, Mawar meriah

Posted:

Resepsi perkahwinan Fizo, Mawar meriah

Resepsi perkahwinan Fizo, Mawar meriah


FIZO (dua dari kanan) dan Mawar (kanan) beramah mesra dengan tetamu pada majlis resepsi perkahwinan mereka di Pasir Puteh, Kelantan semalam.


PASIR PUTEH - Majlis resepsi perkahwinan pelakon Wan Hafizol Wan Omar atau Fizo, 28, dan Mawar Abdul Karim yang diadakan di kediaman keluarga Fizo di Taman Sri Jawa, Selising di sini semalam meriah apabila dibanjiri lebih 15,000 jemputan dengan diserikan konsep taman bunga.

Mawar, 24, bersama ibu bapa serta 40 anggota keluarganya dari Bukit Mertajam, Pulau Pinang diiringi 100 penunggang motosikal berkuasa besar tiba di pekarangan rumah keluarga pelakon drama bersiri Cinderella itu pada pukul 12 tengah hari.

Kedua-dua mempelai itu kemudiannya disajikan muzik gamelan Orkestra Seni Warisan Pauh Lima, Bachok, persembahan seni silat dan dikir barat sebelum disandingkan di pelamin.

Fizo ketika ditemui pada majlis itu berkata, sebanyak 10 ekor lembu dikorbankan untuk dimasak dengan resipi khas gulai kawah Kelantan sebelum disajikan kepada tetamu.

"Kenduri kesyukuran ini adalah sebahagian simbolik rasa kasih dan penghormatan saya kepada peminat yang banyak memberi sokongan," katanya.

Pasangan tersebut bernikah pada 10 November lalu di kediaman pengantin perempuan di Kajang, Selangor.

Neelofa anggap tidak masuk akal

Posted:

Neelofa anggap tidak masuk akal

Neelofa anggap tidak masuk akal

Oleh RONI HIDAYAT dan NOR IDAYU BOSRO
berita@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR - Pelakon popular, Noor Neelofa Mohd. Noor menganggap khabar angin dia ditangkap khalwat bersama seorang tokoh korporat sebagai tidak masuk akal dan boleh menjatuhkan imej serta kredibilitinya sebagai artis.

Neelofa, 24, yang dihubungi menerusi aplikasi WhatsApp semalam berkata, dia tidak menolak kemungkinan fitnah yang disebarkan itu bertujuan untuk memalukannya.

Katanya, secara jujurnya dia sendiri tidak tahu-menahu tentang perkara berkenaan sehingga ia tersebar.

"Sekiranya perkara tersebut benar, pastinya saya masih berada di Malaysia untuk menyelesaikan kes yang didakwa itu.

"Kalau benar ia berlaku, dakwaan tersebut haruslah mempunyai laporan polis dan surat Jabatan Agama Islam serta saksi-saksi," katanya yang ketika ini sedang melancong di London, England.

Semalam Kosmo! melaporkan penafian pengurus Neelofa, Mohd. Amer Syafiq Khalip mengenai berita pelakon berkenaan ditangkap khalwat malam Khamis lalu bersama lelaki yang dipercayai suami seorang selebriti.

Menurut Amir, pada malam Neelofa dikatakan ditangkap khalwat, dia menemani pengacara program MeleTop itu ke majlis pelancaran Galaxy Mobile App di sebuah restoran terkemuka di ibu negara.

Dalam perkembangan sama, Neelofa turut mengharapkan pihak terlibat berhenti menyebarkan berita tidak benar mengenai dirinya.

"Saya harap orang yang berkenaan bertanggungjawab ke atas fitnah yang disebarkan," ujarnya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved