Jumaat, 27 Disember 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Fikir luar kotak

Posted:

Fikir luar kotak

Fikir luar kotak

KEBERANIAN memperanakkan kepercayaan diri. Kepercayaan memperanakkan enthusiasm (semangat) buat pelakon dan juga pengarah, Jehan Miskin.

Tidak kecewa jika menjadi mangsa suntingan Lembaga Penapis Filem (LPF), Jehan nekad menghasilkan drama bersiri What If musim kedua dengan lebih brutal pada bulan Ogos tahun depan.

"Saya tidak risau buat sesuatu yang mencabar diri. Saya lebih risau tidak dapat beri apa yang penonton mahukan.

"Apa yang saya peroleh menerusi Twitter, rata-rata ramai penonton What If tertarik dengan kisah brutal yang dipaparkan di setiap episod siri What If.

"Dari situ saya dapat tahu penonton suka pada sesuatu yang gila," ungkap Jehan mengenai drama seram dan suspen 13 episod, What If yang mengisahkan beberapa cerita berlainan pada setiap episod.

Kemahuan penonton itu membuatkan Jehan ingin hasilkan What If musim kedua dengan lebih ganas dan gila.

Jelas, musim pertama What If banyak babak yang dipotong LPF. Sebagai pembikin karya, Jehan akui tugasnya adalah memberikan apa yang penonton mahukan.

Malah, pelakon dan pengarah berusia 34 tahun itu juga tidak menghalang LPF memotong babak-babak dalam dramanya kerana itu adalah tugas mereka.

"Saya jumpa ramai pengkarya yang sudah malas hendak menghasilkan filem brutal sebab sudah melabur beribu ringgit tetapi babak tersebut akhirnya dipotong.

"Saya cuma fikir positif sahaja. Mana tahu ada babak-babak yang kita buat tidak dipotong. Saya akan buat selagi ia tidak melanggar nilai-nilai agama," luahnya ketika ditemui pada sesi temu bual secara eksklusif pelantikannya sebagai jurucakap produk minyak wangi, jenama Romano.

Musim kedua What If yang akan memulakan penggambaran sekitar bulan Mac 2014, masih mengekalkan Josiah Hogan sebagai watak utama manakala watak pelakon Tony Yusoff dikembalikan dalam What If 2 dengan watak lebih besar.

JEHAN bakal muncul menerusi filem Apokalips


Isu besar

Jehan yang pernah mengarah untuk telefilem, dokumentari dan video korporat juga bakal menghasilkan satu lagi drama siri selepas What If 2.

Bukan cinta, aksi atau seram, drama Jehan itu akan memaparkan isu besar yang berlaku di Malaysia.

"Selepas What If, saya akan buat satu lagi siri mengenai masalah yang berlaku sekarang. Mungkin saya nampak itu sebagai masalah tetapi orang lain nampak perkara itu biasa," jelasnya yang akui sentiasa melakukan nashkah luar dari kotak pemikiran manusia.

Siri yang masih belum mempunyai tajuk itu akan dilakonkan oleh satu nama besar dalam industri lakonan tempatan.

Terikat dengan pembikinan drama bersiri juga menjadikan Jehan tidak lagi muncul di kaca TV.

Kali terakhir muncul menerusi drama bersiri Awan Dania, bagaimanapun Jehan tidak menolak jika ada watak dan jalan cerita drama bersiri yang bagus untuknya.

"Ramai peminat di Twitter yang bertanya bila saya mahu berlakon drama semula. Bukan saya tidak mahu berlakon.

"Sebenarnya, berlakon dalam sebuah drama siri memerlukan masa penggambaran selama tiga bulan. Jika saya terima tawaran berlakon bagaimana dengan syarikat saya, Mastermind Group?

"Disebabkan itu saya cuma ambil tawaran berlakon telefilem, filem dan program seperti Fear factor Selebriti sahaja tetapi jika ada watak menarik, saya akan buat," katanya yang bakal muncul menerusi filem arahan Mamat Khalid iaitu Apokalips X.

Mengulas mengenai wataknya dalam Apokalips X pula, pelakon berasal dari Pulau Pinang itu memberitahu, dalam filem tersebut dia membawa watak Kala Jengking .

Jelas Jehan lagi, filem yang memaparkan kehancuran Kuala Lumpur itu banyak memaparkan babak berlawan. Begitupun, Mamat Khalid juga ada menyelitkan nilai-nilai murni dalam filem itu.

JEHAN di samping Jade bersama produk Romano.


Anak

Antara berlakon dan mengarah, Jehan bagaimanapun memilih yang kedua.

"Lain kepuasannya bila kita jadi pengarah berbanding berlakon. Kepuasannya macam dapat anak," kongsi Jehan lagi.

Terlanjur bercerita tentang anak pula, Jehan yang bernikah dengan wanita Korea iaitu Julie Camelia Rhee pada 4 Mei lalu juga mengakui masih merancang untuk mempunyai cahaya mata.

"Kami baru berkahwin enam bulan. Tidak merancang untuk dapatkan anak dalam masa terdekat. Kami gembira hidup berdua buat masa ini," ujarnya yang bakal pergi berbulan madu kali kedua selepas ke pulau Maldives pada bulan Ogos lalu.

Sunyi seketika tanpa sebarang kontroversi selepas berkahwin, bagaimanapun sekitar bulan Ogos lalu, Jehan berdepan dengan dugaan apabila memuat naik sekeping gambar memakai rantai di laman sosial Instagramnya.

Ramai pengikut Instagramnya menuduh Jehan memakai rantai berlambang salib, sedangkan kata Jehan, loket itu adalah lambang pengakap.

Bagaimanapun, selepas Jehan menjelaskan mengenai loket tersebut, masih ramai pengikut yang tidak berpuas hati. Lantaran itu, dia mengambil keputusan akan memadam komen tersebut atau menghalang pengikut tersebut terus akses dalam Instgramnya.

"Saya jawab pasal isu rantai itu secara berhemah tetapi ada segelintir yang masih tidak puas hati. Saya anggap mereka itu haters saya. Paling saya tidak suka apabila peminat dan haters saling bergaduh dalam Instgram saya.

"Disebabkan itu, saya ambil keputusan block mereka (haters) daripada IG saya," luahnya yang akan berhati-hati selepas ini dalam memuat naik gambar di IG.

Meadow sepi tanpa Paul

Posted:

Meadow sepi tanpa Paul

Meadow sepi tanpa Paul


MEADOW pertama kali meraikan Krismas tahun ini tanpa bapanya, Paul.


KEMATIAN mengejut aktor Paul Walker sememangnya memberi kesan mendalam terhadap anak perempuannya, Meadow Walker.

Ini kerana buat pertama kalinya, Meadow, 15, telah meraikan Krismas tanpa bapa tersayang.

Menurut sumber, Meadow berasa sedih dan kesunyian yang teramat sangat sejak pemergian bapanya itu.

Justeru, dia merasakan sambutan Krismas selepas ini tidak akan sama tanpa kehadiran Paul.

"Meadow memang sudah mula rapat dengan bapanya. Krismas tidak akan sama selepas ini. Dia benar-benar kelihatan sedih," ungkap sumber tersebut.

Meadow bahkan tidak mengharapkan apa-apa pun pada sambutan Krismas tahun ini.

Jika ada yang ingin memberikannya hadiah, dia memilih untuk menyumbangkan hadiah tersebut kepada projek amal bapanya iaitu Reach Out Worldwide.

Paul bersama rakannya, Roger Rodas telah menemui ajal pada 30 November lepas akibat kemalangan jalan raya tragis di California.

Awie mahu buka restoran

Posted:

Awie mahu buka restoran

Awie mahu buka restoran

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN
roni.ridwan@kosmo.com.my

AWIE bakal terbabit dengan beberapa projek seni mega sepanjang tahun 2014.


DI SEBALIK kerjaya seninya yang terus berkembang sepanjang tahun 2013, terdapat beberapa isu sensasi yang turut membelenggu penyanyi dan pelakon Ahmad Azhar Othman atau Awie.

Jika awal tahun ini ramai yang mengecam tindakannya membuka kelab malam, Malai Rock Station di Ipoh, Perak baru-baru ini dia terpalit pula dengan kontroversi yang membabitkan dirinya sudah jatuh muflis.

Awie yang ditemui semasa majlis pelancaran KL Bike Week 2013 berkata, dia tidak mahu melayan sebarang cerita yang tersebar. Sebaliknya, tumpuannya sekarang ini lebih terarah kepada karier memandangkan dia akan terbabit dengan beberapa projek besar pada tahun hadapan.

Kosmo!: Apakah perkembangan terbaharu anda sekarang?

AWIE: Sejurus habis pementasan teater Supermokh di Istana Budaya pada bulan lepas, saya meneruskan kerja-kerja rakaman untuk album baharu saya bersama kumpulan Wings yang akan dilancarkan pada bulan Februari tahun depan.

Album tersebut diberi judul, Penakluk Kosmos dan terdapat sebanyak 11 buah lagu baharu. Proses rakaman di lakukan di Pulau Langkawi, Kedah dan saya bersama ahli Wings yang lain berada di sana selama dua minggu.

Apakah yang membuatkan Wings secara tiba-tiba menghasilkan album baharu?

Salah satu sebabnya kami sudah lama tidak muncul dengan album yang terakhir kira-kira 11 tahun lalu menerusi Naga Keramat. Selain itu, kami percaya Wings masih lagi mempunyai ramai peminat termasuk generasi sekarang.

Mengikut perancangan awal, album ini sepatutnya dihasilkan pada tahun lalu. Bagaimanapun, ketika itu saya masih belum ada mood untuk menyanyi semula serta terbabit dengan banyak projek lain.

AWIE tenang memberikan jawapan terhadap beberapa isu kontroversi yang pernah melanda dirinya.


Selain album baharu, apakah projek lain pada tahun depan?

Pada bulan Mac 2014, saya bakal mengadakan sebuah konsert solo di Istana Budaya dan dua bulan selepas itu berkemungkinan besar saya akan membintangi sebuah filem. Kemudian pada bulan September pula, saya akan kembali menjayakan pementasan teater.

Baru-baru ini anda telah dikaitkan dengan isu muflis. Adakah isu berkenaan memberi impak terhadap kerjaya seni anda?

Kalau boleh saya tidak mahu ulas apa-apa mengenai isu ini. Sekalipun benar saya muflis atau tidak, saya rasa perkara tersebut bukanlah satu dosa besar atau menjadi najis kepada sesiapa yang mengalaminya.

Selain isu muflis, ada yang mengatakan operasi kelab malam Malai Rock Station yang anda buka kini sudah ditutup. Adakah perkara itu benar?

Malai Rock Station masih lagi beroperasi seperti biasa sehingga sekarang. Sebenarnya, saya sudah merancang untuk membuka sebuah restoran yang menghidangkan masakan dari Indonesia kerana menggemari beberapa jenis masakan dari negara tersebut.

Setakat ini, saya masih lagi mencari lokasi yang sesuai, sama ada di Kuala Lumpur atau Ipoh. Namun begitu, restoran saya itu akan menggunakan nama yang sama iaitu Malai Rock Station.

Anda dikenali seorang penggemar motosikal berkuasa tinggi seperti Harley Davidson. Adakah anda tidak pernah merancang untuk membuka kedai yang menjual aksesori motosikal berkuasa tinggi?

Sekitar tahun 90-an dahulu saya pernah membuka sebuah kedai aksesori yang diberi nama Highway Hawk dan diuruskan oleh seorang rakan memandangkan saya sangat sibuk berlakon dan menyanyi. Akhirnya, saya telah ditipu dan mengalami kerugian yang sangat besar iaitu sebanyak RM100,000.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved