Sabtu, 21 Disember 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Jackie Chan tiada tandingan

Posted:

Jackie Chan tiada tandingan

Jackie Chan tiada tandingan

PADA usianya yang bakal menjengah 60 tahun menjelang 2014 kelak, stamina yang dipaparkan dalam setiap filem aksi lakonannya sangat mengujakan. Itulah kehebatan Jackie Chan yang memang tidak dapat dinafikan lagi walaupun kini ramai pelakon baharu yang muncul.

Berpeluang bertemu aktor tersohor Hong Kong yang berjaya mencipta nama di Hollywood itu merupakan saat yang begitu bermakna.

Ini kerana bukan mudah untuk meraih peluang bertentang mata dengan Jackie. Bakal tampil dalam filem terbaharu Police Story 2013, baru-baru ini Jackie turun ke Malaysia bagi mempromosi filem tersebut di Hotel Ritz Carlton, Kuala Lumpur.

Berbicara terus mengenai watak yang dilakonkannya dalam filem itu iaitu sebagai seorang anggota polis yang bernama Zhong Weng, tutur Jackie, karakter lakonannya itu menuntut dirinya menghidupkan watak seorang ayah kepada anak yang sedang memberontak dari segi emosi.

"Perbezaan Police Story kali ini ialah ia kurang dengan aksi dan banyak drama. Ia memang lain daripada filem Police Story yang pertama kali dihasilkan pada tahun 1985. Kali ini, saya memegang watak ayah kepada seorang anak perempuan.

"Sejujurnya, jalan cerita filem ini memang sangat releven dengan kehidupan sebenar saya. Suatu ketika dahulu, saya seorang yang sangat sibuk sehingga mengabaikan keluarga. Walaupun begitu, saya amat menyayangi anak-anak saya," akuinya.

Lebih drama, kurang aksi

Bicara lanjut mengenai Police Story 2013, kali ini Jackie banyak bermain dengan emosi yang padat dengan elemen penuh drama.

Akui Jackie, kini dia mahu memberi tumpuan kepada filem yang mengandungi lebih banyak elemen drama berbanding aksi.


MESRA. Jackie menjawab soalan-soalan yang diajukan media Malaysia pada sidang akhbar di Kuala Lumpur baru-baru ini.


"Saya rasa, mulai sekarang tidak semestinya semua filem yang saya lakonkan seperti CZ12. Jadi, kali ini saya mahu lebih fokus terhadap watak saya dan bukan aksi.

"Apabila menonton Police Story 2013, anda pasti dapat lihat elemen aksinya juga tidak sarat sepertimana dalam CZ12," jelasnya yang bakal tampil dalam filem berjudul Dragon Blade pada tahun 2015.

Memberi pendapat peribadi, tutur Jackie, filem aksi kini sudah kurang unsur keseniannya apabila ia terlalu banyak menggunakan efek khas atau imej penjanaan komputer(CGI).

Tambahnya, jika mahu hasilkan filem penuh aksi seperti CZ12, maka filem tersebut harus digarap oleh dirinya sendiri.

"Masalahnya, jika berikan kerja ini kepada pengarah lain, maka mereka terpaksa mengikut bajet dan masa yang diberikan oleh penerbit.

"Untuk CZ12 , saya ambil masa selama setahun setengah dan bagi adegan aksi sahaja ambil masa tiga bulan. Tiada mana-mana produksi yang mahukan perkara tersebut.

"Jadi, saya perlu arahkan filem saya sendiri bagi memastikan semua perkara yang saya mahukan terlaksana," bicara Jackie.

Menari dan cinta

Walau apapun filem yang menampilkan Jackie Chan, penonton sudah pastinya menjangkakan penceritaan yang penuh aksi.

Cinta mahupun romantik memang satu genre yang sudah pasti tidak dijangka daripada filem lakonan lelaki ini.

Bagaimanapun, jawab Jackie ketika ditebak soalan tentang adakah dia teringin untuk bersara daripada berlakon dalam filem genre aksi, jawabnya: "Saya memang letih kerana asyik berlawan sahaja.

FILEM Police Story 2013 menampilkan Jackie Chan menerusi watak yang turut bergelut dengan emosi.


"Pernah juga saya terfikir mahu berubah angin untuk berlakon dalam filem cinta, romantik serta penuh dengan drama. Malangnya, tiada siapa mahu berikan tawaran seumpama itu kepada saya," tuturnya.

Tambah Jackie: "Saya rasa satu hari nanti, saya perlu belajar menari. Siapa tahu, satu hari kelak, saya akan diberi tawaran watak yang memerlukan saya menari.

"Mengambil contoh yang pernah saya alami ketika Steven Spielberg beri tawaran watak dalam filem The Tuxedo. Saya perlu menyanyi dan menari! Oleh itu, bagi saya, sebagai seorang pelakon, mereka perlu punya versatiliti dalam diri."

Bersara

Menyingkap kenyataan yang pernah dikeluarkannya pada tahun lepas ketika mempromosi filem CZ12, kata aktor ini, dia mahu bersara dari dunia filem aksi. Ketika diajukan tentang soalan tersebut, Jackie tersenyum sebelum memberi jawapan.

"Saya memang pernah berniat begitu, namun, keadaan memang tidak mengizinkan saya berbuat demikian.

"Bagaimanapun, apa yang saya ingin katakan, CZ12 merupakan filem yang penuh aksi terakhir saya.

"Mengapa saya keluarkan kenyataan seperti itu ialah kerana saya rasa serik dengan kecederaan yang saya alami selama ini. Tapi, sejurus saya pulih, saya lakukan lagi. Tapi mungkin selepas sebuah lagi filem yang ingin saya garap ini saya akan buat keputusan," jelasnya tentang persaraan tersebut.

Rossa kekok bergelar datuk

Posted:

Rossa kekok bergelar datuk

Rossa kekok bergelar datuk

FIGURA popular Indonesia ini mengakui pernah bercinta dengan lelaki Malaysia.


SELEPAS dianugerahkan darjat kebesaran yang membawa gelaran Datuk sempena ulang tahun keputeraan ke-83 Sultan Pahang pada 24 Oktober lalu, Rossa atau nama sebenarnya Sri Rossa Roslaina Handiyani masih kekok menggalas tanggungjawab itu.

Ujar Rossa, gelaran yang dianugerahkan kepadanya membuktikan persaudaraan antara kerajaan Malaysia dan Indonesia masih utuh.

"Memang ada kontroversi selepas saya dianugerahkan gelaran ini, ada yang tidak berpuas hati kerana saya bukan warganegara Malaysia tapi saya tidak boleh menolak rezeki Allah dan Alhamdulillah saya bersyukur.

"Dengan amanah ini saya boleh memperkuatkan persaudaraan Malaysia dan Indonesia dan sejujurnya tanggungjawab ini sangat berat.

"Layak atau tidak saya tidak tahu kerana gelaran itu diberi bukan sebab saya yang minta dan saya menghargai anugerah yang diberikan. Mudah-mudahan suatu hari nanti pihak terbabit nampak siapa yang layak di mata mereka," ujarnya yang ditemui pada majlis pelancaran drama Bukan Kerana Aku Tak Cinta di Best Western Premier Dua Sentral, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Jelas Rossa, dia masih belum terbiasa untuk menerima panggilan Datuk apabila berada dalam khalayak ramai.

"Pertama kali dipanggil Datuk ketika berjalan saya buat tidak tahu kerana belum biasa lagi. Kemudiannya, saya mengadakan sidang akhbar di Indonesia untuk menjelaskan gelaran yang dianugerahkan untuk mengelakkan salah faham," tambahnya.

Menerangkan lebih lanjut ekoran anugerah itu yang diberikan memungkinkan ibu kepada seorang cahaya mata itu bakal lebih kerap bertandang ke Malaysia, Rossa mengakui akan perkembangan itu.

Dua tahun lalu, Rossa pernah dianugerahkan gelaran Kanjeng Mas Ayu Tumenggung (K.M.Ay.T) oleh kerajaan Solo yang terlebih dahulu melatihnya bersikap adil dan liberal.

Ditanya pula tentang khabar angin yang mengatakan Rossa sedang menjalinkan hubungan cinta dengan seorang jejaka di Malaysia, penyanyi lagu Pudar itu enggan mengulas lanjut.

ROSSA dan Hafiz berkolaborasi menerusi single berjudul, Salahkah.


"Memang saya ada pacar (kekasih) tapi saya tidak mahu mendedahkan identitinya buat masa sekarang kerana takut menjadi fitnah.

"Saya ada ramai sahabat di Malaysia dan pernah bercinta dengan orang dari sini tapi sekarang saya lebih berhati-hati.

"Kami masih dalam proses mengenali satu sama lain dan sudah pasti dia lebih pintar daripada saya dan lebih berusia," katanya mengenai lelaki yang bergelar usahawan itu.

Sementara itu, Rossa berkongsi keterujaan merakamkan sebuah single terbaharu bersama juara Akademi Fantasia musim ke-7, Hafiz Suip berjudul, Salahkah.

Single yang dicipta oleh Moh Charly Van Houtten itu menjadi runut bunyi drama bersiri terbaharu, Bukan Kerana Aku Tak Cinta yang disiarkan di saluran 134 Mustika HD.

"Ini kali pertama saya mempunyai sebuah single khusus di Malaysia, tambah menarik single ini menjadi lagu tema untuk sebuah drama bersiri di sini.

"Sebelum ini saya pernah mendengar suara Hafiz berduet bersama Datuk Siti Nurhaliza, kebetulan saya mempunyai sebuah lagu yang telah lama saya simpan jadi apa salahnya untuk saya menjadikan lagu itu sebagai lagu duet bersama Hafiz.

"Hafiz seorang penyanyi yang lucu, merendah diri dan terbuka untuk menerima idea baharu serta boleh memberikan kerjasama dengan baik," puji Rossa. - KHAIRUL AMRI HASSAN

Pekin, Uqasha rahsia tarikh akad nikah atas permintaan keluarga

Posted:

Pekin, Uqasha rahsia tarikh akad nikah atas permintaan keluarga

Pekin, Uqasha rahsia tarikh akad nikah atas permintaan keluarga

Oleh IZWAN MOHD. ISA
izwan.mohdisa@kosmo.com.my


PEKIN dan Uqasha sudah sepakat memilih tarikh perkahwinan mereka.


GELORA cinta antara Pekin Ibrahim dan pasangannya, Uqasha Senrose boleh diibaratkan seperti pasang surutnya air laut. Lebih mudah jika disimpulkan hubungan kedua-dua pelakon ini seolah-olah tidak pernah berhenti dibadai kontroversi.

Bulan lalu, Pekin mengambil keputusan untuk memutuskan pertunangannya dengan Uqasha kerana mendakwa kakak kepada pelakon Nelydia Senrose itu berlaku curang dengan pelakon popular, Sharnaaz Ahmad.

Tidak sampai beberapa hari, hubungan yang kononnya terputus itu kembali terjalin setelah dakwaan curang tersebut hanyalah pakatan Sharnaaz dan Uqasha untuk mengenakan Pekin sempena hari lahirnya yang ke-32.

Pekin atau nama sebenarnya Mohd. Iznan Ibrahim berkata, dia dan Uqasha bakal mendirikan rumah tangga pada tahun hadapan. Bagaimanapun, tarikh hari bahagianya dengan Uqasha itu masih dirahsiakan atas permintaan keluarga.

Ikuti temu bual Kosmo! bersama Pekin yang ditemui pada majlis pratonton filem Tokan yang diadakan di Cathay Cineplexes, e-Curve Damansara, Kuala Lumpur kelmarin.

Kosmo!: Benarkah Pekin dan Uqasha akan mendirikan rumah tangga pada masa terdekat ini?

PEKIN: Saya dan Uqasha akan berkahwin pada tahun hadapan. Kami telah pun memilih tarikh untuk melangsungkan majlis pernikahan. Tetapi, atas permintaan pihak keluarga terdekat, kami terpaksa merahsiakan tarikh tersebut daripada pengetahuan umum. Apabila telah tiba masa yang sesuai, kami pasti akan mengumumkannya kepada pihak media dan para peminat.


PEKIN (depan, kanan) bersama barisan karyawan filem Tokan pada majlis pratonton filem itu di Kuala Lumpur baru-baru ini.


Adakah keputusan untuk mengahwini Uqasha diambil selepas kontroversi demi kontroversi melanda hubungan percintaan anda berdua?

Saya memutuskan untuk mengahwini Uqasha bukan sebab kontroversi yang terjadi beberapa bulan lalu. Saya memang begitu menyayanginya dan mahu dia menjadi teman hidup saya selamanya. Jika ikutkan hati, saya mahu mengahwininya pada hari pertama saya dan dia bertemu.

Bagaimana dengan persiapan perkahwinan?

Alhamdulillah, selepas mendapat tarikh untuk melangsungkan majlis, persiapan perkahwinan kini berjalan lancar.

Apakah perkembangan terbaharu Pekin?

Saya bakal muncul dengan sebuah filem aksi berjudul Tokan arahan Ghaz Abu Bakar pada 26 Disember ini. Filem ini sedikit lain berbanding filem-filem yang telah saya lakonkan. Dari segi arahan, ia merupakan kali pertama saya bekerja dengan Ghaz.

Bagaimana bekerja dengan Ghaz?

Seperti yang kita tahu, Ghaz begitu terkenal dengan penghasilan muzik videonya yang sangat unik. Jadi, pertama kali bekerja dengannya sedikit sebanyak memberikan pengalaman baharu buat saya.

Boleh ceritakan peranan anda dalam filem tersebut?

Dalam filem ini, saya memegang watak sebagai Yusof, seorang pengawal peribadi yang begitu setia kepada majikannya, tokan dadah terbesar di Malaysia. Konflik mula tercetus apabila kawan baik kepada majikan Yusof mati dibunuh dan tokan-tokan lain berasa terancam dengan tragedi itu.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved