Selasa, 10 Disember 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Fattah jawab komen negatif

Posted:

Fattah jawab komen negatif

Fattah jawab komen negatif

SEKALI imbas air muka pelakon drama rantaian Playboy Itu Suami Aku, Fattah Amin saling tak tumpah seperti pelakon muda yang sedang meniti hari menuju gerbang perkahwinan bersama Rozita Che Wan iaitu Zain Saidin.

Sambil berseloroh ketika sesi fotografi berlangsung di kondominium PV 13 Setapak, Kuala Lumpur minggu lalu, Fattah atau empunya nama sebenar Abdul Fattah Mohd. Amin, 23, mengakui akan hakikat itu.

"Sudah ramai yang terkeliru antara saya dan Zain malah ada yang bertanya adakah saya mempunyai pertalian darah dengannya? Jawab saya mudah, saya tiada darah kacukan, kedua-dua ibu bapa saya Melayu tulen," jelasnya bersulam tawa.

Fotografi bersama pemenang pertandingan Hero Remaja 2012 itu berlangsung dalam suasana beriring hujan lebat di luar premis tempat lokasi penggambaran sebenar drama rantaian yang sedang hangat ditayangkan di slot Akasia TV3, Playboy Itu Suami Aku.

Penatkah soal penulis? Kerana hampir setiap syot Fattah gagal memberikan aura yang dikehendaki jurufoto Nooradzrene Mohd. Noor.

"Kalau ikutkan memang penat sebab hari-hari ada penggambaran, tambahan watak utama lagi. Sepanjang tempoh dua bulan saya tidak mendapat rehat secukupnya.

"Tapi selagi ada masa dan diberikan peluang, waktu ini saya anggap rezeki," jawabnya.

FATTAH pernah disalah anggap sebagai Zain Saidin ekoran muka hampir seiras.


Kayu

Ujar Fattah, tidak mudah berdepan kritikan dan komen negatif sepanjang menjalani penggambaran drama pada ketika drama itu sendiri sedang ditayangkan di kaca televisyen.

Tapi, pelakon kelahiran Kuala Lumpur itu mengambil cas-cas negatif dan tohmahan yang dilemparkan terhadapnya sebagai satu cabaran serta motivasi untuk memperbaiki bahagian yang terkurang.

"Pada awal episod, saya akui saya tidak mampu menjayakan karakter lelaki playboy, tapi saya mengambil kegagalan itu sebagai satu cabaran kerana itu lahir daripada diri saya sendiri.

"Saya tidak membiarkan perkara itu tapi cuba memperbaiki berdasarkan kritikan penonton dan maklum balas orang ramai.

"Walaupun lakonan saya diistilahkan kayu atau tidak bagus oleh sesetengah pihak, saya masih ada pengarah untuk memandu dan mencorakkan karakter Adrian.

"Saya hanya boleh komen lakonan saya saja, kalau ada kekurangan saya mengaku memang kelemahan itu datang daripada diri saya sendiri," ujarnya yang membuat rujukan karakter daripada bacaan novel asal itu sendiri.

Mengulas faktor kegagalan menjayakan watak yang kemungkinan besar puncanya akibat kurangnya kajian terhadap watak, jelas Fattah, kurangnya pengalaman dalam bidang lakonan adalah alasan utamanya.

"Saya ada membuat homework untuk watak itu dan tahu jalan ceritanya menghala ke arah mana tapi apabila masuk ke set penggambaran semuanya berubah.

"Perlu jaga karakter, pergerakan, dialog dan suara serentak dalam satu masa. Jadi saya menjadi gugup! Mungkin kerana saya masih baharu dalam bidang ini dan kurang pengalaman untuk mengatasi perasaan itu.

"Bagaimanapun, saya enggan menjadikan perkara itu alasan. Saya anggap itu sebagai satu cabaran untuk buat lebih baik pada masa akan datang," tambahnya.

Pertama kali berlakon bersama Nur Risteena yang mendukung peranan Afina dalam drama itu, kata Fattah perbincangan bersama pengarah sebelum memulakan setiap babak penting untuk membina hubungan kimia bersama.


LANGKAH Fattah bermula selepas dinobatkan sebagai pemenang Hero Remaja 2012.


Playboy

Ditanya adakah Fattah seorang jejaka playboy, jawabnya karakter itu cuma dimainkan dalam filem. Hakikatnya, Fattah seorang romantik dan akan setia bersama seorang gadis pada satu-satu masa.

"Definisi playboy adalah seorang lelaki yang ada stail dan gaya, kaki perempuan dan sering melontarkan ayat-ayat manis untuk memikat hati wanita.

"Saya sendiri bukan playboy! Saya tiada komitmen dengan sesiapa pun buat masa sekarang dan tidak akan menjalinkan hubungan dengan ramai perempuan serentak.

"Kalau betul-betul serius saya akan terus melamar, memang sekarang ada berkawan dengan seseorang tapi belum sampai ke tahap untuk berkahwin lagi. Saya masih muda dan perlu membina kerjaya sebelum serius dalam perhubungan," katanya.

Qi akui sudah tengok foto Sharnaaz dukung Nelydia

Posted:

Qi akui sudah tengok foto Sharnaaz dukung Nelydia

Qi akui sudah tengok foto Sharnaaz dukung Nelydia

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA

QI mengakui tidak cemburu dengan gosip hubungan antara Nelydia dan Sharnaaz.


BARU-BARU ini timbul lagi konflik yang melibatkan pelakon Sharnaaz Ahmad. Kali ini, pelakon watak Lan Todak itu memuat naik gambar-gambar kemesraannya dengan pelakon jelita, Nelydia Senrose di Instagramnya @sharnaazahmad.

Salah satu gambar ada tertera kapsyen seperti #jebatfoo #hannamastura #bukankeranaakutakcinta tak payah pening pening, dah depan mata :) @nelydiasenrose

Tindakan Sharnaaz itu telah menimbulkan rasa cemburu kekasih Nelydia iaitu pengacara popular Qi Razali tanpa menyedari maksud Sharnaaz itu merujuk pada drama terbaharu lakonan Sharnaaz bersama Nelydia yang berjudul Bukan Kerana Aku Tak Cinta.

Selepas itu Qi telah menulis di Twitter yang seolah-olah dituju kepada Sharnaaz dan Nelydia: "Good Luck to both of you dan menerima hakikat dengan reda".

Sebelum itu, Qi juga menulis: "Because a picture and a caption can kill you sometimes."

Kosmo! cuba menghubungi Qi. Pengacara dan juga pelakon itu telah membalas kiriman WhatsApp di telefon bimbitnya dengan cara berhemah sekali.

Kosmo!: Boleh komen mengenai status Twitter Qi yang dikatakan berbaur cemburu melihat gambar-gambar kemesraan Sharnaaz dengan kekasih anda?

QI: Ia cuma salah faham dan saya cepat memberi tindak balas selepas melihat gambar-gambar tersebut. Saya salah tetapi biasalah kalau sudah sayang mesti ada rasa cemburu. Perkara macam ini tidak pernah terjadi sebelum ini. Terus terang saya cakap semua sudah selesai.

Adakah anda seorang yang mudah cemburu?

Tidak langsung. Cuma terkejutlah sedikit. Tetapi bila sudah jelas semuanya okay.

Hubungan anda dengan kekasih (Nelydia) sekarang macam mana?

Macam biasa. Merancang untuk hadapan.

FOTO Sharnaaz mendukung Nelydia yang mengundang kontroversi.


Hubungan dengan Sharnaaz pula?

Biasa saja. Tidak berubah atau dingin.

Ada media yang merungut sejak Nelydia popular sukar hendak buat sesi fotografi dengannya. Mereka menganggap Nelydia sudah sombong. Komen anda?

Saya tidak rasa dia berubah. Cuma, masa dia sekarang sudah kurang dan telefon tidak selalu dengan dia. Saya juga selalu nasihatkan, kalau masa kerja tidak elok main telefon. Tetapi kalau tinggalkan mesej saya yakin dia akan balas. Jadi, kita juga kena saling memahami.

Sebagai orang lama dalam industri, adakah anda beri nasihat kepada dia. Bagaimana berurusan dengan media dan juga orang dalam industri hiburan?

Setakat ini saya rasa dia okay dan pandai melayan sesiapapun. Tidak kira media atau sesiapa. Dia seorang yang sangat merendah diri sebenarnya. Kalau tidak dapat hubungi, dia memang tengah kerja.

Qi, anda sudah tengok gambar terbaharu di IG Sharnaaz yang dia mendukung Nelydia itu? Anda rasa Sharnaaz cuba buat provokasi dengan memuat naik gambar tersebut?

Saya tidak rasa macam itu. Semua itukan berlakon. Saya juga pernah singgah ke set penggambaran drama itu dan berjumpa dengan semua. Semua pelakon seperti kawan.

Maaf, Qi boleh bertanya lagi mengenai Nelydia. Kenapa Kosmo! tidak dapat menghubunginya?

Oh, telefon yang lama itu rosak.

Tindakan Sharnaaz bersebab – Nelydia

Posted:

Tindakan Sharnaaz bersebab – Nelydia

Tindakan Sharnaaz bersebab – Nelydia

NELYDIA menafikan tohmahan yang mendakwa dirinya kini bersikap sombong.


Kosmo!: Patutlah tidak dapat hubungi anda. Qi beritahu telefon anda rosak?

NELYDIA: Ya. Telefon lama saya memang ada masalah sedikit. Saya rasa ia berpunca daripada bateri. Sebab bila cas telefon okay. Tetapi kemudian telefon saya akan mati semula. Sudah dua minggu jadi macam itu.

Boleh anda komen mengenai berita yang mengatakan anda kini sudah sombong selepas nama semakin popular?

Saya tidak salahkan mereka yang menulis. Sebab mungkin mereka tidak dapat hubungi saya. Terus terang, saya tidak pernah terdetik mahu buat hal. Sebabnya, dalam industri kita kena bekerjasama dan saya gembira sangat kalau dapat bekerjasama dan menjayakan sesi fotografi dengan media. Mungkin sekarang susah sikit sebab saya kena fokus penggambaran drama Bukan Kerana Aku Tak Cinta. Pihak produksi kena habiskan penggambaran kerana mengejar waktu tayangan. Saya minta maaf sangat-sangat bagi yang terasa.

Bilakah anda menerima tawaran membintangi drama tersebut?

Sebelum ini saya lapang sahaja menerima mana-mana sesi fotografi. Namun sejak sebulan yang lepas iaitu pada 1 November lalu saya mula sibuk menjalani penggambaran drama itu.

HUBUNGAN cinta Qi dan Nelydia masih tetap utuh meskipun dilanda kontroversi.


Bagaimana pula dengan isu Qi tulis di Twitter yang seolah-olah merujuk kepada anda dan Sharnaaz?

Semuanya sudah selesai. Ia cuma salah faham sebab Qi tidak bertanya saya terlebih dulu. Dia terus memberi reaksi di Twitter. Tindakan Sharnaaz itu semuanya disebabkan drama terbaharu lakonan kami. Kapsyen yang ditulispun merujuk pada dialog yang digunakan dalam drama tersebut.

Bagaimana pula pandangan anda terhadap reaksi Qi itu?

Sejujurnya Qi seorang kekasih yang sangat terbuka. Dia sangat menyokong dan mahu saya buat yang terbaik dalam lakonan. Mungkin dia terkena tempias orang dan terus memberi reaksi.

Apakah pandangan anda mengenai tindakan Sharnaaz yang memuat naik gambar-gambar termasuk yang memaparkan Sharnaaz mendukung anda?

Sharnaaz sekadar ingin mempromosikan drama tersebut. Saya tidak salah dan marahkan Sharnaaz sebab dia menjalankan kerja yang betul.

Apakah nasihat Qi terhadap anda memandangkan dia orang lama dalam industri?

Dia sentiasa menasihati saya. Dia beritahu kena hormat orang dan sentiasa jaga hati orang. Dia tahu saya darah muda, jadi dia selalu minta saya bertolak ansur. Dia banyak meredakan saya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved