Selasa, 5 November 2013

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Jurujual cemas diacu pisau di perut

Posted:

Jurujual cemas diacu pisau di perut

Jurujual cemas diacu pisau di perut

05/11/2013 9:54pm

GEORGE TOWN - Seorang jurujual kedai serbaneka di Bandar Perda, Bukit Mertajam dekat sini berdepan detik cemas hampir 20 minit apabila diacu sebilah pisau di perut oleh dua lelaki dalam kejadian samun hari ini.

Mangsa yang berusia 22 tahun yang bertugas seorang diri didatangi dua lelaki yang memakai jaket hitam dan bertopi keledar berpenutup muka penuh yang berlagak seolah-olah ingin membeli barang.

Sebaik memasuki premis itu, salah seorang daripada lelaki itu bertindak mengacu parang di perut mangsa lalu me ngarahnya menyerahkan semua wang yang disimpan di dalam mesin juruwang di kaunter.

Sumber polis memberitahu, pada masa sama rakan suspek pula meluru masuk ke bahagian kaunter dan mengambil 20 kotak rokok dan sebuah komputer riba juruwang itu yang diletakkan di atas meja kaunter.

Menurut sumber itu lagi, kedua-dua suspek bagaimanapun bertindak melarikan diri apabila terlihat cahaya lampu kereta pelanggan di luar perkarangan kedai.

"Mangsa yang ketakutan kemudian lari ke bahagian belakang kedai dan memanggil rakannya yang semasa kejadian berada di dalam tandas premis berkenaan.

"Dia dan rakannya cuba mengejar suspek tetapi tidak berjaya sebelum menghubungi majikannya yang kemudian membuat laporan polis," ujar sumber tersebut.

Difahamkan kedua-dua suspek melarikan diri dengan menunggang sebuah motosikal Yamaha 125 warna biru dan tiada nombor pendaftaran depan dan belakang.

Sementara itu, Timbalan Ketua Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Nasir Salleh turut mengesahkan ke jadian tersebut dan memberitahu kes akan disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan. - KOSMO!

Juruteknik maut ketika pulang bercuti

Posted:

Juruteknik maut ketika pulang bercuti

Juruteknik maut ketika pulang bercuti

05/11/2013 9:52pm

KOTA MARUDU - Hasrat seorang lelaki untuk pulang bercuti di rumah adiknya tidak kesampaian selepas dia maut dalam kemalangan membabitkan dua buah motosikal ber hampiran Kampung Mempakad di Jalan Kota Marudu-Pitas di sini hari ini.

Mangsa, Joseph Sipain, 37 meninggal dunia di Hospital Pitas ketika mendapatkan rawatan akibat kecederaan parah di bahagian kepala.

Dalam kejadian kira-kira pukul 11 pagi itu, mangsa yang bertugas sebagai juruteknik bangunan di Kota Kinabalu sedang dalam perjalanan pulang ke rumah adiknya di Estet Hibumas Paitan, Beluran dengan menunggang motosikal secara bersendirian.

Difahamkan, kejadian berlaku apabila motosikal dinaiki mangsa merempuh sebuah lagi motosikal di hadapannya yang secara tiba-tiba membelok ke simpang menuju ke sebuah ladang kelapa berdekatan.

Ketua Polis Daerah Kota Marudu, Deputi Superitenden Mohd. Isa Yusof berkata, pelanggaran itu menyebabkan mangsa tercampak beberapa meter di atas jalan dan mengalami kecederaan serius di bahagian kepala.

"Mangsa dikejarkan ke hospital berdekatan oleh orang awam sebelum disahkan meninggal dunia ketika sedang dirawat," katanya.

Tambahnya, penunggang sebuah lagi motosikal berusia 31 tahun turut mengalami kecederaan di bahagian kepala dan kini dirawat di Hospital Queen Elizabeth. - KOSMO!

India lancar roket pertama ke Marikh

Posted:

India lancar roket pertama ke Marikh

India lancar roket pertama ke Marikh

05/11/2013 8:59pm

NEW DELHI - India hari ini berjaya melancarkan roket pertamanya ke Marikh dengan sasaran meletakkan sebuah satelit di orbit planet itu pada kos terendah dalam usaha menjadi negara Asia pertama berbuat demikian.

Misi ke Marikh itu dilancarkan dari Pusat Angkasa Dhawan Satish di Sriharikota dijadual mengelilingi planet tersebut selewat-lewatnya pada September ini bagi mencari gas metana dan mineral.

"Ini adalah permulaan bagi misi menjelajah antara planet," kata jurucakap Pertubuhan Penyelidikan Angkasa India, Deviprasad Karnik.

Satelit itu menelan belanja AS$73 juta (RM231.7 juta).

Program angkasa lepas India bermula sejak 50 tahun lalu dan lima tahun lalu, satelit Chandrayaan mendarat di bulan dan menemui bukti kewujudan air. - REUTERS

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved