Sabtu, 2 November 2013

Kosmo Online - Dunia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Dunia


Regim Zionis bom terowong Hamas di Gaza

Posted:

Regim Zionis bom terowong Hamas di Gaza

Regim Zionis bom terowong Hamas di Gaza

SEKUMPULAN penduduk mengusung mayat salah seorang anggota Hamas yang terbunuh akibat serangan jet pejuang Israel di Khan Younis, selatan Gaza semalam.


BAITULMUQADDIS - Sebuah jet pejuang Israel mengebom terowong yang digunakan anggota-anggota pergerakan Hamas di Gaza, Palestin semalam.

Dalam serangan itu, tiga anggota pergerakan tersebut terbunuh selepas jet tentera Israel tersebut melancarkan serangan balas.

Serangan itu dilancarkan selepas lima askar Israel cedera ketika mereka cuba memusnahkan sebuah lagi terowong yang digunakan para pejuang Palestin daripada pergerakan Hamas.

Menurut Hamas, tiga anggotanya berada di dalam terowong tersebut semasa serangan itu berlaku.

Keganasan terbaharu itu mencatatkan angka kematian yang terbanyak selepas tentera Israel melancarkan kempen ketenteraan di Gaza pada November tahun lalu.

Pada tahun 2006, para pejuang Hamas menggunakan sebuah terowong untuk memasuki Israel dan membunuh dua askar regim Zionis.

Hamas memerintah Gaza sejak tahun 2007 dengan menyingkirkan pergerakan Fatah yang diketuai Presiden Palestin, Mahmoud Abbas dalam satu pertempuran. - Agensi

Terjun guna sut terbang

Posted:

Terjun guna sut terbang

Terjun guna sut terbang


FLOREZ meluncur di udara dengan menggunakan sut terjun khas itu.


BOGOTA, Colombia - Seorang penerjun profesional, Jhonathan Florez terjun dari sebuah helikopter dengan menggunakan sut terbang di sini kelmarin.

Dia terjun bersama seorang jurukamera dari helikopter tersebut pada ketinggian lebih 4,000 meter.

Florez terbang mencapai kelajuan lebih 160 kilometer sejam ketika meluncur di udara di kawasan yang pergunungan Monserrate.

"Ada ketikanya, saya terfikir betapa cantiknya kawasan pergunungan itu," katanya yang merupakan warga Colombia.

Sut terbang khas itu telah diperkenalkan untuk sukan terjun dari udara sejak tahun 1990-an.

Mereka yang memakai sut tersebut akan kelihatan seolah-olah mempunyai sayap semasa meluncur di udara sebelum mendarat dengan menggunakan payung terjun.

Sejumlah orang menyaksikan aksi Florez dan rakannya itu dalam satu demonstrasi terjun dengan menggunakan sut tersebut.

Florez pernah memenangi Kejohanan Dunia Sut Terbang di China pada bulan lalu. - Agensi

2,000 pengantin lelaki hunus pedang

Posted:

2,000 pengantin lelaki hunus pedang

2,000 pengantin lelaki hunus pedang


SEBAHAGIAN pengantin lelaki menghunus pedang yang juga adat perkahwinan tradisional di Yemen.


SANAA - Seramai 2,000 orang pengantin lelaki membawa sebilah pedang tetapi tidak isteri mereka dalam majlis perkahwinan besar-besaran yang diadakan di sebuah dewan di sini kelmarin.

Majlis perkahwinan dengan penuh adat tradisional Yemen itu dianjurkan Yayasan Pembangunan Anak Yatim dengan mendapat bantuan kewangan daripada bekas Amir Qatar, Sheikh Hamad Khalifa Thani.

Yayasan itu bertujuan membantu pasangan muda yang mengalami masalah kewangan akibat kos hidup tinggi untuk melangsungkan perkahwinan.

Pengantin-pengantin lelaki yang memakai pakaian tradisional itu akan berjumpa dengan pasangan mereka selepas majlis tersebut berlangsung.

Beberapa lelaki turut menari dalam majlis tersebut.

Majlis perkahwinan itu dijangka disenaraikan dalam buku Guinness World Records bagi kategori perkahwinan melibatkan bilangan pengantin lelaki paling ramai. - Agensi

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved