Isnin, 28 Oktober 2013

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Nikmat kepingan piza berkualiti

Posted:

Nikmat kepingan piza berkualiti

Nikmat kepingan piza berkualiti

ERIC (tiga dari kiri) bergambar pada majlis perasmian cawangan Papa John's Pizza ke-23 di Jalil Link, Bukit Jalil, Kuala Lumpur.


RAKYAT Malaysia kini disajikan dengan pelbagai pilihan piza daripada seleksi jenama terkenal. Antaranya, Papa John's Pizza yang mula bertapak di negara ini sejak tahun 2008.

Prinsip perniagaan yang dibawa masuk Berjaya Corporation melalui perjanjian pembangunan francais bersama Papa John's Pizza International Inc. iaitu, Better Ingredients, Better Pizza jelas menggambarkan kualiti terbaik yang ditawarkan variasi piza tersebut.

Diperbuat daripada adunan tepung (doh) asli tanpa melibatkan proses pembekuan, piza-piza Papa John's ditabur sekata dengan sos tomato dan dilengkapi 100 peratus daging tulen serta hirisan sayur-sayuran segar.

"Keistimewaan Papa John's terletak pada pemilihan dan penggunaan ramuannya. Kami menggunakan bahan yang bermutu tinggi dan formula ini menjadi keutamaan di Papa John's.

"Setiap bahan yang digunakan bagi menghasilkan sekeping piza Papa John's mesti dibasuh sebanyak dua kali dengan penuh teliti. Bagi kami, kualiti mesti ditekankan bagi memberikan produk yang terbaik kepada pelanggan," jelas Ketua Pembangunan Perniagaan Papa John's dan Wendy's Berjaya, Eric Leong.

Selain menghidangkan piza-piza istimewa, berteraskan kulit yang lembut dan ringan, Papa John's turut mengubah perisa pada piza signatur mereka menerusi penambahan bahan-bahan baharu.

Antara pilihan baharu di Papa John's ialah piza spicy Italian yang menggabungkan peperoni dan sosej pedas Itali bagi memberikan kepedasan berganda kepada tunas rasa. Hawai bbq beef pula dihasilkan dengan campuran ayam panggang, hirisan daging lembu, bawang, nenas dan disempurnakan dengan sos barbeku istimewa.

Kombinasi unik ketulan tuna, bawang, sos thousand island dan keju mozarela dalam adunan tepung segar menjanjikan nikmat keenakan tidak terhingga pada tuna meltz roll.

Lengkapi pengalaman gastronomi anda di Papa John's dengan merasai menu wajib untuk dicuba iaitu piza super papa's. Sajian signatur klasik tersebut mengadunkan peperoni, sosej Itali, gulungan ayam, cendawan, bawang, lada benggala hijau dan buah zaitun hitam.

"Tujuan kami membawa masuk Papa John's ke Malaysia adalah kerana kami tahu bahawa rakyat Malaysia mudah mengadaptasi makanan sebegini dan sangat bijak dalam menilai kualiti pada sejenis makanan," tambah Eric pada majlis perasmian cawangan Papa John's Pizza ke-23 di Jalil Link, Bukit Jalil, Kuala Lumpur.

Rekaan terkini buatan Itali di Habib

Posted:

Rekaan terkini buatan Itali di Habib

Rekaan terkini buatan Itali di Habib

Oleh NADIA SHAIFUL BAHARI
nadia.bahari@kosmo.com.my


KILAUAN emas daripada koleksi Oro Italia Deepavali dengan rekaan terkini kelihatan persis kerdipan berlian.


EMAS bukan lagi dilihat sebagai aksesori perhiasan wanita semata-mata. Hari ini semakin ramai golongan lelaki turut menggilai emas untuk dijadikan pelaburan.

Tiada istilah rugi dalam konteks urusan jual beli emas biarpun harganya jatuh bergantung pada faktor harga pasaran semasa. Ini kerana, pelanggan yang bijak pasti cepat merebut peluang untuk membeli seberapa banyak emas yang mampu ketika harganya turun.

Apabila harganya meningkat, pemiliknya boleh mengaut keuntungan dengan menjualnya kembali.

Syarikat barangan kemas tempatan terulung, Habib kembali dengan rekaan terkini daripada koleksi Oro Italia yang mendapat sentuhan tukang emas berkemahiran tinggi dari negara tersebut.

Pengurus Perhubungan Awam Habib, Yasheedah Yashaiya berkata, permintaan pelanggan yang tinggi terhadap koleksi tersebut membuatkan pihaknya tampil dengan pelbagai rekaan terkini yang berbeza daripada rekaan yang ada di pasaran.

"Rekaan planet manik (beads planet) merupakan koleksi yang paling popular dalam kalangan pelanggan setia Habib.

"Mereka amat menyukai kehalusan pada setiap rekaan yang dihasilkan mengikut nama-nama planet. Setiap planet mewakili rekaan signaturnya yang tersendiri," katanya ketika ditemui di bilik pameran Habib di Ampang, Selangor.


SAMBUTAN Deepavali lebih meriah dengan padanan barangan kemas Habib.


Tambahnya, koleksi Oro Italia Deepavali pula direka khas sempena perayaan berganda iaitu Deepavali dan Pesta Emas Habib yang berlangsung sejak 11 Oktober lalu hingga 3 November ini.

Terdapat kira-kira 200 rekaan unik Oro Italia antaranya, gelang tangan, bangle dan rantai leher menanti para pelanggan pada harga istimewa.

Koleksi yang laris bak pisang goreng panas itu dijual pada harga permulaan RM2,500 hingga RM18,000. Biarpun harga setiap rekaan Oro Italia adalah 12 peratus lebih tinggi daripada koleksi lain, ia tetap menjadi pilihan utama penggemar barangan emas kerana keunikan kilauan yang ada pada kalungan berkenaan.

Sebanyak 5,000 unit rekaan Oro Italia berjaya dijual pada musim perayaan lalu berbanding 2,000 unit pada bulan lain.

Koleksi terhad

Dalam pada itu, pelanggan di sekitar Lembah Klang bolehlah berkunjung ke bilik pameran dan jualan Habib yang terletak di The Curve, Damansara bagi mendapatkan koleksi terhad barangan kemas sempena sambutan praulang tahun Habib yang ke-55.

Promosi tersebut berlangsung selama 11 hari dan bakal berakhir pada 3 November ini. Pelanggan berpeluang menikmati potongan harga emas sehingga RM20 segram manakala potongan sehingga 80 peratus ke atas barangan berlian dan permata.

Difahamkan, Habib turut mengeksport rekaan eksklusifnya ke luar negara seperti ke Amerika Syarikat, Dubai, Korea dan beberapa negara Asia Barat.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved