Khamis, 12 September 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Bekalan gula, tepung cukup

Posted:

Bekalan gula, tepung cukup

Bekalan gula, tepung cukup

Oleh SYED AHMAD
ZULKARNAIN SYED ALI
zulkarnain.ali@kosmo.com.my

HASAN Malek (tengah) beramah mesra dengan penghulu dan penggawa yang menyertai bengkel perundangan di Seremban semalam.


SEREMBAN – Kerajaan memberi jaminan harga barangan terkawal iaitu tepung dan gula tidak akan naik walaupun berlaku pengurangan subsidi petrol RON95 dan diesel sebanyak 20 sen baru-baru ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Hasan Malek berkata, jaminan itu berdasarkan persetujuan antara kementerian dengan beberapa pengeluar dan pengilang utama dua bahan makanan itu dalam pertemuan pada Selasa lalu.

"Dalam pertemuan tersebut yang diadakan dua hari lalu, mereka bersetuju dan berjanji untuk tidak menaikkan harga bahan makanan ini.

"Pengguna tidak perlu risau kerana pengeluar turut memaklumkan bekalan tepung dan gula berada pada kadar mencukupi bagi menampung keperluan orang ramai," katanya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Bapa tinggalkan kereta dalam gear undur

Posted:

Bapa tinggalkan kereta dalam gear undur

Bapa tinggalkan kereta dalam gear undur

Oleh AHMAD SYAKIR SAZILI
syakir.sazili@kosmo.com.my

IPOH - Polis percaya tragedi yang meragut nyawa seorang kanak-kanak berusia dua tahun di Taman Kerian, Parit Buntar kelmarin berpunca daripada kegagalan bapa mangsa menetapkan gear keretanya pada kedudukan neutral semasa memakir kenderaan tersebut.

Ketua Polis Daerah Kerian, Superitendan Mat Fauzi Nayan berkata, siasatan mendapati gear kereta Mazda berkenaan berada dalam keadaan undur semasa enjin dimatikan.

"Keadaan itu menyebabkan kereta transmisi manual itu mengundur ke belakang secara mendadak sebaik sahaja enjin dihidupkan oleh abang mangsa yang berusia empat tahun.

"Buat masa sekarang, kita belum memanggil bapa mangsa untuk diambil keterangan. Kita beri dia masa untuk bertenang dan menyelesaikan beberapa perkara terlebih dahulu sebelum memanggil lelaki itu dalam masa terdekat," katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Adik hilang dirayu pulang

Posted:

Adik hilang dirayu pulang

Adik hilang dirayu pulang

Oleh YATIMIN ABDULLAH
berita@kosmo.com.my

NOR HASLINDA


TUMPAT - Seorang wanita di Kampung Kutan, Pasir Pekan dekat sini bimbang terhadap keselamatan adiknya berusia 15 tahun yang hilang sejak seminggu lalu.

Gadis berkenaan, Nor Haslinda Ismail yang bekerja sebagai tukang jahit dilaporkan hilang selepas menghadiri sambutan Aidilfitri di tempat kerjanya yang terletak hanya satu kilometer dari rumah kakaknya, Yusnilawati Ibrahim, 34.

Menurut suami Yusnilawati, Wan Abdullah Wan Ayob, dia menyedari kehilangan adik iparnya pada pukul 1.30 pagi selepas dimaklumkan oleh anaknya, Nor Syazwani Izzati, 16, yang dihubungi pemilik kedai tempat Nor Haslinda bekerja.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved