Selasa, 10 September 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Dua anggota APMM selamat

Posted:

Dua anggota APMM selamat

Dua anggota APMM selamat

Oleh KUMARA SABAPATTY
kumara.sabapatty@kosmo.com.my

SHAHIDAN menunjukkan peta lokasi dua anggota APMM yang ditemui semula selepas hilang di perairan Kelantan pada sidang akhbar di Putrajaya semalam sambil diperhatikan Ahmad Puzi.


PUTRAJAYA - Dua anggota Maritim Malaysia (APMM) yang hilang di perairan Kelantan ketika berada di atas bot nelayan bersama dua warga Vietnam yang ditahan pada Sabtu lalu ditemui selamat di kedudukan 95 batu nautika dari Tok Bali, Pasir Puteh, semalam.

Turut ditemui bersama Laskar Kelas II Mohd. Ramadhan Hizam, 22, berasal dari Johor dan Laskar Kelas II Mohamad Sabrie Sahibul, 24, dari Sabah ialah dua nelayan Vietnam yang sebelum itu diperiksa oleh anggota APMM terbabit.



Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata, bot nelayan tersebut didapati hilang daripada kawasan operasi selepas hanyut kerana kehabisan minyak dan bukan disebabkan dua anggota APMM terbabit dilarikan oleh nelayan Vietnam.

"Semasa ditemui, dua anggota APMM masih bersenjata dan mengawal dua nelayan Vietnam di atas bot yang hanyut," jelas beliau pada sidang akhbar di sebuah hotel di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Adi Putra nafi gambar lucah miliknya

Posted:

Adi Putra nafi gambar lucah miliknya

Adi Putra nafi gambar lucah miliknya

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA
saphilla.isa@kosmo.com.my


ADI PUTRA


KUALA LUMPUR - Selepas hampir seminggu berdolak-dalik berhubung dakwaan skandal dengan isteri orang, pelakon terkenal Adi Putra (gambar) semalam menegaskan dia langsung tidak mengenali wanita bernama Aida dari Johor yang dikaitkan dengannya.

Kenyataan itu sekali gus menafikan mesej dan gambar-gambar lucah yang dikatakan dihantar menerusi aplikasi WhatsApp Messenger pada awal Ogos lalu lalu kepada Aida adalah miliknya.

Menurut Adi Putra, 32, pada awal Ogos lalu dia masih berada di Mekah kerana menunaikan umrah dan tidak mungkin dia boleh melakukan perbuatan tersebut.

"Secara jujurnya saya tidak mengenali wanita itu dan mana mungkin saya melakukan perbuatan itu di Tanah Suci," ujarnya pada majlis sidang akhbar pelantikannya sebagai duta produk kecantikan Fereena Beauty Care di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Harga ayam, ikan lebih mahal

Posted:

Harga ayam, ikan lebih mahal

Harga ayam, ikan lebih mahal

Oleh NOR IDAYU BOSRO
idayu.bosro@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR - Kenaikan harga petrol dan diesel baru-baru ini mula mendatangkan kesan apabila barangan basah terutama ayam dan ikan segar mengalami kenaikan harga sekitar 10 peratus berbanding sebelum ini.

Tinjauan Kosmo!di beberapa buah pasar borong di sekitar Lembah Klang mendapati, rata-rata peruncit memberikan alasan bahawa mereka terpaksa menaikkan harga jualan disebabkan tindakan pembekal mengenakan harga lebih berbanding sebelumnya.

Menurut mereka, rata-rata pembekal pula memaklumkan, mereka terpaksa berbuat demikian kerana terpaksa menanggung kos pengangkutan yang tinggi berpunca daripada kenaikan petrol RON95 dan diesel.

Harga petrol RON95 dan diesel naik 20 sen baru-baru ini menjadikan harga terkini bahan bakar tersebut masing-masing RM2.10 dan RM2 seliter.

Tinjauan di pasar Jalan Klang Lama di sini mendapati, peniaga menaikkan harga jualan ayam antara 30 sen hingga 80 sen sekilogram sejak Selasa lalu.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved