Rabu, 4 September 2013

Kosmo Online - Dunia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Dunia


Resolusi serang Syria mungkin diluluskan

Posted:

Resolusi serang Syria mungkin diluluskan

Resolusi serang Syria mungkin diluluskan

SENATOR Robert Menendez membincangkan mengenai krisis di Syria ketika ditemu ramah di Capitol Hill di Washington, Amerika Syarikat semalam.


WASHINGTON - Resolusi untuk membenarkan penggunaan tindakan ketenteraan ke atas Syria dikatakan mungkin dipersetujui oleh Senat Amerika Syarikat (AS) dengan beberapa peru- bahan khusus.

"Saya percaya kami akan mencapai persetujuan tetapi resolusi ini perlu diubah suai berbanding apa yang diusulkan oleh pentadbiran Presiden Barack Obama," kata Pengerusi Jawatankuasa Senator Demokratik, Senator Robert Menendez.

Menendez berkata demikian apabila ditanya adakah Senat akan menerima 60 undi yang diperlukan untuk meluluskan resolusi berkenaan.

Setiausaha Negara AS, John Kerry dan Setiausaha Pertahanan, Chuck Hagel dikatakan akan membuat pembentangan mengenai tindakan ketenteraan di hadapan Jawatankuasa Hubungan Luar Senat AS.

Langkah itu hadir selepas Obama pada Sabtu lalu menyatakan beliau akan meminta persetujuan Senat untuk menyerang Syria.

Washington menyatakan, serangan itu adalah sebagai maklum balas ke atas kera- jaan Syria pimpinan Presiden Bashar Al-Assad yang didakwa menggunakan gas sarin dan membunuh lebih 1,400 orang mangsa, kebanyakannya kanak-kanak di Damsyik pada 21 Ogos lalu.

Ketika ditemu ramah oleh agensi berita CBS News, Menendez memberitahu, Kerry dan Hagel perlu mengusulkan kes yang kukuh untuk mengambil langkah ketenteraan, di samping perincian mengenai kempen tersebut terutama hasil akhirnya.

Jawatankuasa itu juga akan mengadakan satu sesi tertutup pada hari ini untuk membincangkan maklumat perisikan mengenai Syria.

Perdebatan di Senat mengenai reolusi itu akan diadakan pada minggu depan. - Reuters

Niki jadi kucing selebriti di Rusia

Posted:

Niki jadi kucing selebriti di Rusia

Niki jadi kucing selebriti di Rusia


NIKI duduk bergaya di atas kerusi dengan memakai baju dan topi.


MOSCOW - Seekor kucing menjadi terkenal selepas tuannya memuat naik gambar posisi duduk dan gaya seperti manusia di laman web, lapor akhbar Daily Mail semalam.

Kini, kucing yang diberi nama Niki itu menjadi kucing paling popular di Rusia apabila gambarnya dicetak di baju dan muncul dalam beberapa program televisyen di sini.

Pemiliknya, Virta mula memuat naik gambar Niki apabila mendapati haiwan kesayangannya itu boleh duduk dan berdiri dengan kedua belah kakinya seperti manusia ketika ia berusia dua tahun.

"Niki boleh duduk sejak dia dilahirkan. Pada mulanya, ia jarang berlaku, kemudian Niki mula duduk seperti manusia pada setiap hari.

"Niki suka duduk di mana-mana sahaja, di atas lantai, bilik air, meja, kabinet dan sofa," jelasnya.

Populariti Niki yang semakin meningkat di Rusia membolehkannya menjana sumbangan untuk mangsa serangan bom maraton di Boston, Amerika Syarikat pada April lalu.

Virta memuat naik gambar-gambar Niki di laman sosial Twitter @FamousNiki untuk memuaskan hati peminat kucingnya.

Tahun lalu, seekor kucing bernama Tadar Sauce telah menjadi kucing selebriti di internet selepas mencatat jumlah 'Like' sebanyak 1.2 juta di laman sosial Facebook. - Agensi

Peniru Lady Gaga sanggup berbelanja besar

Posted:

Peniru Lady Gaga sanggup berbelanja besar

Peniru Lady Gaga sanggup berbelanja besar


TREGO kini mempunyai lebih 40 kostume unik yang direkannya sendiri hasil cetusan idea daripada Lady Gaga.


CARDIFF - Seorang peminat fanatik penyanyi terkenal, Lady Gaga mendakwa telah membelanjakan £60,000 (RM305,113) semata-mata untuk meniru gaya idolanya itu, lapor akhbar Daily Mail kelmarin.

Donna Marie Trego, 37, memulakan kerjaya sebagai peniru Gaga sejak 2010 dan telah membelanjakan ribuan pound untuk membeli kostum, rambut palsu serta sebuah kumpulan penari.

Kini Trego mempunyai lebih 40 kostum yang diinspirasikan oleh penyanyi lagu Poker Face itu.

Trego turut membuat persembahan di seluruh dunia, malah Gaga juga dikata- kan pernah keliru dengan persamaan mereka.

"Saya tidak sedar masa dan usaha yang perlu saya korbankan untuk memastikan ia berjaya. Saya sepatutnya menggunakan wang untuk membeli rumah yang cantik tetapi saya menggunakan semua wang untuk kerjaya ini," katanya.

"Kerjaya ini bukan seperti menjadi seorang peniru Elvis. Ia berbeza kerana Gaga selalu berubah. Saya hanya seorang yang menyerupai Gaga. Saya hanya peniru," jelas- nya.

Trego sebelum ini pernah membuat persembahan di Jerman, Bahrain, Gran Canaria dan telah memenangi beberapa anugerah termasuk Goscar. - Agensi

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved