Jumaat, 26 Julai 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


20 barang terkawal dikuat kuasa

Posted:

20 barang terkawal dikuat kuasa

20 barang terkawal dikuat kuasa

Oleh MEGAT RAMLI MEGAT RAOF
megat@kosmo.com.my

HASAN (tengah) menunjukkan tanda harga warna merah jambu yang disarankan kerajaan bagi barangan harga kawalan di Pasar Besar Jalan Meru, Klang semalam.


KLANG – Skim Kawalan Harga Musim Perayaan Hari Raya Puasa 2013 bagi 20 jenis barangan harga terkawal mula dikuatkuasakan selama 17 hari bermula hari ini hingga 11 Ogos ini.

Ia bagi menyekat kenaikan harga pada musim perayaan dan mengurangkan bebanan kos sara hidup rakyat.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Hasan Malek berkata, sepanjang tempoh itu, peniaga dan pemborong perlu memastikan kesemua barangan harga terkawal dijual tidak melebihi harga maksimum atau paras siling yang ditetapkan di bawah skim tersebut.

Katanya, peniaga juga wajib meletakkan tanda harga khas berwarna merah jambu dengan jelas bagi membezakan barangan harga terkawal dan menggunakan alat timbang dan sukat yang sah.

Jika ada yang berdegil, tegas beliau, mereka tidak akan terlepas daripada dikenakan tindakan undang-undang termasuk dikompaun mengikut Akta Kawalan Harga dan Antipencatutan 2011.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Perhimpunan Agung UMNO 2-7 Dis.

Posted:

Perhimpunan Agung UMNO 2-7 Dis.

Perhimpunan Agung UMNO 2-7 Dis.


NAJIB (kanan) dan Muhyiddin menyampaikan duit raya kepada anak-anak yatim Rumah Nur Hikmah, Kajang dan Darul Kifayah Taman Koperasi Polis pada majlis berbuka puasa MT UMNO di Kuala Lumpur malam tadi.


KUALA LUMPUR - Pemilihan jawatan Majlis Tertinggi (MT) UMNO akan diadakan serentak dengan mesyuarat perwakilan bahagian pada 5 Oktober ini.

Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pemilihan jawatan tertinggi sayap Wanita, Pemuda dan Puteri akan diadakan secara berasingan pada 28 September ini.

Beliau yang juga Perdana Menteri turut mengumumkan Perhimpunan Agung UMNO akan diadakan pada 2 hingga 7 Disember ini.

"Mereka yang berminat bertanding jawatan MT, bahagian dan sayap pergerakan parti boleh mendaftar sebagai calon di Badan Perhubungan UMNO negeri pada 7 September ini," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat MT UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

2 pengemis raih RM9,000 sebulan

Posted:

2 pengemis raih RM9,000 sebulan

2 pengemis raih RM9,000 sebulan

Oleh SYED AHMAD ZULKARNAIN SYED ALI
zulkarnain.ali@kosmo.com.my

ANGGOTA penguat kuasa imigresen menangkap seorang pengemis warga Pakistan di persimpangan lampu isyarat di Jalan Sungai Ujong berhampiran Taman AST, Seremban kelmarin.


SEREMBAN - Dengan hanya bermodal wajah sedih sambil menghulurkan tisu di persimpangan lampu isyarat, dua pengemis warga Pakistan mampu meraih pendapatan mencecah RM9,000 sebulan.

Kegiatan kedua-dua wanita berusia 50-an itu dikatakan sudah berlarutan beberapa bulan lalu dengan menjadikan persimpangan lampu isyarat di Jalan Sungai Ujong berhampiran Taman AST di sini sebagai lubuk rezeki.

Bagaimanapun, kehadiran mereka yang gemar mengetuk pintu cermin kenderaan bagi mendapat simpati berakhir dengan kedua-duanya ditangkap pada pukul 12 tengah hari di persimpangan lampu isyarat itu kelmarin.

Pengarah Jabatan Imigresen negeri, Faizal Fazri Othman berkata, pemeriksaan terhadap kedua-dua wanita itu mendapati mereka sudahpun memiliki tiket penerbangan untuk balik ke negara asal dipercayai hasil kegiatan meminta sedekah sambil menjual tisu.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

1 ulasan:

akar rustika on 22 Mei 2017 pada 9:33 PTG berkata...

Sila lihat rekabentuk dan binaan rumah kucing di
http://bina-rumah-kucing.blogspot.my/p/produk-kami.html

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved