Rabu, 31 Julai 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Nelydia gembira dengan pengakuan Qi

Posted:

Nelydia gembira dengan pengakuan Qi

Nelydia gembira dengan pengakuan Qi

SEBELUM ini pasangan pelakon Qi Razali dan Nelydia Senrose selalu berteka-teki mengenai status hubungan mereka, biarpun ramai yang sudah tahu tentang keakraban kedua-duanya.

Apabila ditanya tentang sejauh mana hubungan yang terjalin antara mereka, baik Qi mahupun Nelydia lebih suka memberi jawapan selamat dengan mengatakan hubungan mereka tidak lebih daripada sekadar teman rapat.

Bagaimanapun, akhirnya Qi yang terkenal dengan program Jalan-Jalan Cari Makan itu telah mendedahkan bahawa dia kini merupakan kekasih kepada Nelydia.

Ia sekali gus menepati tanggapan ramai yang menganggap mereka sememangnya menjalinkan hubungan cinta.

Nelydia yang ditemui semasa penggambaran telemovie khas Setia Hujung Nyawa Raya terbitan Suhan Movies & Trading Sdn. Bhd. baru-baru ini berkata, pada mulanya dia agak terkejut dengan pendedahan tersebut, tetapi tidak kisah apabila hubungan mereka kini diketahui ramai.

"Saya cuma dapat tahu tentang pengakuan Qi menerusi laporan media, jadi pastinya ia satu kejutan.

"Namun begitu, saya tidak menyalahkan dia kerana hakikatnya kami kini pasangan kekasih.

"Qi tidak pernah berbincang dengan saya sebelum dia membuat kenyataan itu, tetapi saya lega kerana akhirnya dia yang membuka mulut.

"Lagipun saya rasa sudah tiba masanya untuk kami bersikap lebih terbuka dan peminat perlu tahu tentang hubungan kami sekarang," ujarnya.

Ketika ditanya mengenai tindakan mereka yang berahsia tentang hubungan yang terjalin sebelum ini, Nelydia menjelaskan, dia dan Qi tidak berniat untuk merahsiakannya.


KARYAWAN produksi telemovie Setia Hujung Nyawa Raya sempat bergambar merakam kenangan.


Pelakon itu turut menyangkal dakwaan yang mengatakan populariti mereka yang sedang meningkat akan merudum sekiranya perkara itu diketahui oleh peminat.

"Saya akui sebelum ini kami belum bersedia untuk memberikan jawapan sebenar mengenai hubungan kami. Sebenarnya perasaan risau pun ada jika hubungan kami ini tidak menjadi.

"Mengenai populariti pula saya percaya peminat sekarang lebih bijak menilai seseorang artis itu. Malah saya gembira kerana mereka juga banyak memberikan sokongan terhadap hubungan kami," ujar pelakon yang baru mencecah usia 19 tahun itu.

Sementara itu, memandangkan kedua-duanya kini sudah mengaku sebagai pasangan kekasih, pelakon yang mula dikenali menerusi drama bersiri Spa Q itu turut ditanya kalau dia dan Qi pernah berbincang tentang perkahwinan mereka.

Berjauhan

Menurut Nelydia, setakat ini mereka belum berbincang mengenainya meskipun Nelydia sedar usia kekasihnya itu sudah menjangkau 35 tahun.

Ujarnya, buat masa ini dia lebih selesa untuk menjalinkan hubungan cinta dengan Qi sebelum merancang untuk berkahwin.

"Ketika ini saya dan Qi sibuk dengan kerjaya masing-masing dengan tawaran yang semakin mencurah-curah.

"Mungkin itu salah satu faktor yang membuatkan kami tidak sempat untuk membawa hubungan ini ke fasa yang lebih serius.

"Pada masa yang sama, dengan usia saya sekarang perkahwinan bukanlah keutamaan kerana fokus saya sudah tentu kepada bidang lakonan dan pelajaran," jelas penuntut dalam bidang Psikologi di Kolej SEGi, Subang Jaya, Selangor itu.

Bagaimanapun, pelakon itu mendedahkan, dia tidak mampu menolak sekiranya ditakdirkan mendirikan rumah tangga pada usia muda.

Setelah hampir sebulan menjalani ibadah puasa, umat Islam di Malaysia bakal menyambut Hari Raya Aidilfitri pada 8 Ogos ini.

Namun begitu, Nelydia menyatakan sambutan Aidilfitri tahun ini kurang berseri kerana dia tidak dapat meraikannya bersama kekasih hatinya yang kini berada jauh di perantauan.

"Ketika ini Qi sedang berada di Buenos Aires, Argentina untuk menjalani program kanak-kanak Art Attack. Dia berada di sana selama dua bulan dan dijangka pulang pada bulan September ini.

"Sepanjang tempoh tersebut kami terpaksa berjauhan dan tidak dapat beraya buat kali pertama sebagai pasangan kekasih.

"Apa yang mampu saya lakukan sekadar berdoa agar dia selamat dan sihat sepanjang berada di sana," ujarnya yang mengakui sedikit sedih kerana hasrat untuk beraya bersama-sama tidak tercapai.

NELYDIA bercuti sempena Aidilfitri selama seminggu di kampung halamannya di Bachok, Kelantan.


Cuti seminggu

Mengakui memendam perasaan rindu yang mendalam terhadap kekasihnya itu, Nelydia berkata, kerinduannya itu dapat diisi dengan memberi sepenuh tumpuan terhadap kerjaya lakonannya.

"Secara kebetulan jadual lakonan saya sekarang agak padat, jadi tidaklah terasa terlalu rindu. Kalau ada masa terluang kami akan saling berhubung antara satu sama lain menerusi panggilan telefon," ujarnya.

Bercerita tentang aktivitinya sepanjang bulan puasa, Nelydia memberitahu pada tahun ini dia lebih sibuk berbanding tahun-tahun sebelumnya kerana terbabit dengan penggambaran dua telemovie iaitu Setia Hujung Nyawa Raya dan Syurga Tanpa Bidadari.

"Tahun ini memberikan cabaran yang cukup besar kerana saya banyak terbabit dengan penggambaran di kawasan terbuka pada waktu siang sehingga membuatkan badan cepat letih.

"Bagaimanapun, saya mengharungi segala cabaran itu dengan kudrat yang ada. Pernah juga terfikir untuk tolak berlakon pada bulan puasa, tetapi rasa sayang pula kerana tawaran yang diterima memang menarik," ujarnya.

Ujarnya, kesibukan di lokasi penggambaran membuatkan persiapan untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri tidak dapat dilakukan.

"Sehingga kini baju raya pun saya tak sempat nak beli, malah jadual lakonan saya hanya akan tamat pada hari terakhir umat Islam berpuasa.

"Selepas itu barulah saya akan pulang menyambut hari raya ke kampung halaman di Bachok, Kelantan selama seminggu sebelum kembali ke Kuala Lumpur untuk kembali menjalani penggambaran," ujarnya.

Pertempuran 'jantan' De Niro, Travolta

Posted:

Pertempuran 'jantan' De Niro, Travolta

Pertempuran 'jantan' De Niro, Travolta


JOHN TRAVOLTA merealisasikan watak bekas tentera Serbia, Emil Kovac.


BERKONGSI layar perak buat kali pertama kali dalam sejarah perfileman, pemenang anugerah Oscar, Robert De Niro dan penerima dua kali pencalonan Oscar, John Travolta merupakan daya tarikan utama Killing Season yang bakal ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia bermula esok, 1 Ogos.

Ia mengisahkan tentang dua orang tentera veteran Perang Bosnia iaitu seorang rakyat Amerika Syarikat (AS), Benjamin Ford (lakonan De Niro) dan seorang bekas tentera Serbia, Emil Kovac (Travolta).

Kedua-dua karakter itu bergabung dalam satu filem yang padat dengan aksi hebat berlatarbelakangkan landskap terpencil AS di hutan belantara pergunungan Appalachian.

Mereka sebenarnya dua orang musuh lama yang berhasrat melunaskan dendam yang terpendam sekian lama. Mereka bertarung secara fizikal dan psikologi dalam bentuk pertempuran paling 'jantan' - seorang lawan seorang!

Pertempuran mereka berlanjutan sehingga ke perut Appalachian, membuatkan parut lama berdarah kembali.

Mark Steven Johnson diberi tanggungjawab sebagai pengarah filem ini dengan garapan bijak menerusi lakon layar oleh Evan Daugherty (Snow White and the Huntsmen).

"Saya jatuh hati dengan projek ini sejak pertama kali membaca skrip hebat hasil tulisan Evan Daugherty," ujar penerbit, Paul Breuls.

John McTiernan

"Ia mendebarkan, bermain dengan imaginasi, luar jangkaan dan layar didominasi oleh pertembungan dua watak utama yang cukup luar biasa.


KILLING SEASON merupakan filem pertama yang menggandingkan tenaga lakonan De Niro dan Travolta.


"Satu penghormatan kepada saya kerana dapat bekerjasama dengan Robert De Niro dan John Travolta, mendapat pengajaran tentang betapa signifikannya sifat merendah diri, pertemuan dengan bakat yang cukup mengagumkan dan keseronokan buat semua yang terlibat," ujarnya lagi.

Johnson mencelah: "Seumur hidup, anda mengimpikan untuk bekerjasama dengan Robert De Niro dan John Travolta. Mereka berdua merupakan antara aktor paling berpengaruh dalam sejarah perfileman.

"Namun, belum pernah sekali pun kita dapat menyaksikan kedua-duanya digandingkan bersama. Jadi, sudah tentu mengujakan memikirkan betapa bertuahnya dapat menjadi dalam kalangan mereka yang berjaya menyatukan De Niro dan Travolta dalam filem yang sama."

Sementara itu, ujar Travolta, dia terpanggil untuk membintangi Killing Season disebabkan pengarah John McTiernan.

"Saya pernah bekerjasama dengan McTiernan sebelum ini menerusi filem Basic (2003). Pada suatu hari, dia menemui saya lalu menyuarakan hasratnya untuk berkolaborasi dalam Killing Season. Saya lantas membaca skripnya dan terus terpaut," katanya.

Malangnya, visi McTiernan terhadap projek Killing Season tidak dapat diteruskan atas sebab-sebab tertentu, lantas dia dengan rela hati mengundurkan diri daripada projek filem ini.

De Niro dan Travolta sudah menyatakan persetujuan, maka penerbit filem ini memerlukan seorang pengarah yang mampu menyajikan hasil kerja terbaik dengan mengekalkan nada daripada lakon layar asalnya.

Ujar De Niro: "Tanpa disangka-sangka kerusi pengarah Killing Season beralih kepada Johnson, yang membuatkan Travolta dan saya cukup gembira. Filem yang kami lakonkan ini hampir seratus peratus menepati skrip asal yang ditulis."

Kata Travolta pula: "Visi Johnson terhadap projek filem ini benar-benar seiring dengan apa yang dibayangkan oleh saya dan De Niro. Jadi, kami berdua terus bersetuju memilihnya selaku pengarah untuk filem ini."

Realiti dan penyelidikan

De Niro dan Travolta sememangnya terkenal dengan kesediaan mereka melabur menerusi penyelidikan mendalam terhadap watak yang diberikan kepada mereka sebelum memulakan penggambaran, sama seperti projek Killing Season.

Menurut Johnson: "Setiap kali anda melihat De Niro memainkan watak yang diberikan kepadanya, anda tahu yang dia sudah pun terlebih dahulu bersedia dengan melakukan kajian.


ROBERT DE NIRO melakukan kajian terperinci terhadap karakter lakonannya sebagai bekas tentera Amerika, Benjamin Ford.


Komen De Niro pula: "Situasi perang yang berlaku Yugoslavia sebelum ini cukup sukar. Johnson melakukan kajian mendalam yang mana sedikit sebanyak ia membantu saya untuk lebih memahaminya.

"Perang tersebut dijadikan latar belakang serta apa yang berlaku semasa peperangan."

Travolta menceritakan mengenai pengalamannya terbang ke Bosnia untuk menyediakan bahan bagi watak yang dibawakannya iaitu Emil Kovac.

"Saya melakukan lebih banyak kajian untuk filem ini berbanding filem-filem lain sebelum ini kerana saya perlukan lebih banyak pendedahan mengenai peperangan tersebut.

"Jadi saya terbang ke Bosnia dan Croatia untuk menemu bual orang ramai yang berbangsa Serbia, Croatia dan juga Bosnia demi memahami perang itu daripada perspektif mereka," jelasnya.

Tambah Travolta: "Saya mula faham bahawa setiap orang sebenarnya menyalahkan antara satu sama lain atas peperangan yang berkemungkinan dicetuskan oleh faktor luaran yang tidak begitu jelas.

"Akhirnya, sekembali dari Bosnia, saya dapat juga maklumat yang diperlukan dan rasa gembira selain berasa pentingnya untuk tidak menghukum dan berpihak kepada sesiapa.

"Saya hanya mahu jadi neutral tanpa melibatkan politik dan berbangga mengatakan, 'Tengoklah, inilah fakta-fakta yang telah berjaya saya kumpulkan'."

Dia mendedahkan: "Saya mempunyai rakan Serbia dan juga rakan Bosnia yang cukup baik hati. Mereka membantu saya memahami konsep keagamaan, politik dan etnik di sebalik watak-watak ini.

"Menerusi perbincangan dan perbualan yang mendalam bersama mereka, saya mula sedar dan memahami aspek kebarangkalian watak ini.

"Saya rasa kedua-dua watak yang dibawakan oleh De Niro dan juga saya merupakan mangsa keadaan yang akhirnya mencetuskan perlakuan setiap daripada watak tersebut."

Nubhan tempat Siti Nordiana meluah perasaan

Posted:

Nubhan tempat Siti Nordiana meluah perasaan

Nubhan tempat Siti Nordiana meluah perasaan

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN

SELEPAS bergelar ibu tunggal selama empat tahun, Siti Nordiana mengakui dia kini sudah bersedia untuk kembali bergelar isteri.


SETELAH bercerai dengan pelakon drama Allahyarham Mohd. Faizal Yusop pada tahun 2009, sehingga kini penyanyi Siti Nordiana atau Nana belum menemui pengganti.

Sepanjang tempoh empat tahun bergelar ibu tunggal, penyanyi yang popular dengan lagu Cinta Hanya Sandaran itu agak jarang dikaitkan dengan mana-mana lelaki.

Bagaimanapun, baru-baru ini Nana, 29, digosipkan dengan penyanyi kelahiran Akademi Fantasia 6, Nubhan atau nama sebenarnya, Ahmad Nubahan Ahamad, 27.

Hubungan mereka dikatakan agak rapat sekarang. Gosip berkenaan tercetus apabila kedua-duanya dikatakan bercuti bersama-sama di Pulau Perhentian, Terengganu bulan lalu bersama lapan orang rakan yang lain.

Ibu kepada Muhamad Rayyan Nakhaie, 5, yang ditemui pada majlis bersempena program Melodi Raya anjuran TV3 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur baru-baru ini, menjawab spekulasi tersebut secara terbuka.

Kosmo!: Sepanjang bergelar janda, anda jarang dikaitkan dengan mana-mana lelaki. Boleh jelaskan hubungan anda dengan Nubhan yang kini hangat diperkatakan?

SITI NORDIANA: Apa yang boleh saya katakan, memang kami berkawan rapat sejak setahun yang lalu. Antara punca saya dan Nubhan rapat kerana masing-masing berasal dari Negeri Sembilan dan status kami sebagai artis.

Sepanjang berkenalan dan berkawan rapat, saya lihat dia seorang lelaki yang baik dan selalu mengambil berat. Sejujurnya dia menjadi tempat untuk saya meluahkan perasaan sekiranya ada sebarang masalah.

Kenyataan anda ini seolah-olah menandakan ada satu ikatan istimewa antara anda dan Nubhan. Apa status sebenar hubungan kalian berdua sekarang?

Seperti yang pernah dijelaskan sebelum ini hubungan kami tidak lebih daripada sekadar teman rapat, malah saya menganggap dia seperti seorang adik memandangkan usianya yang lebih muda dua tahun daripada saya.

Misalnya, kalau dia ada melakukan sebarang kesalahan yang kecil saya akan terus tegur dia, seolah-olah teguran daripada seorang kakak kepada adiknya. Jika ada yang kata kami bercinta, ia tidak benar sama sekali.

Adakah anda dan Nubhan selalu keluar bersama-sama?

Tidaklah selalu sangat kerana masing-masing ada kerja dan komitmen sendiri. Lagipun kini kami agak jarang berjumpa kerana Nubhan sedang sibuk menjalani penggambaran sebuah drama bersiri.

Anda sudah bergelar ibu tunggal selama empat tahun. Adakah anda telah bersedia untuk mencari pengganti?

Kalau bercerita tentang jodoh, wanita mana yang tidak mahu berkahwin. Malah, saya sendiri sudah bersedia untuk kembali bergelar isteri. Cuma sehingga kini saya belum bertemu dengan lelaki yang sesuai.

Apakah ciri-ciri lelaki calon suami anda itu nanti?

Tentang pemilihan calon suami pula saya bukanlah jenis yang terlalu memilih. Namun sudah tentu saya mahu mencari lelaki yang kuat pegangan agama serta boleh menerima dan menyayangi anak saya dengan sepenuh hati.

Sebenarnya bukan mudah untuk mencari lelaki yang boleh dijadikan calon suami. Saya akui pernah didekati beberapa orang lelaki, namun mereka seperti tidak betul-betul serius. Kini soal jodoh saya serahkan kepada Allah.

Ceritakan sedikit tentang perkembangan kerjaya nyanyian anda?

Saya masih aktif menyanyi dan banyak buat persembahan di merata-rata tempat.

Tak lama lagi, saya akan keluar dengan single terbaharu dan berduet bersama Syura setelah kali terakhir berkolaborasi dengannya pada tahun 2003 menerusi lagu Bakawali.

Proses rakaman untuk lagu baharu kami itu masih lagi pada peringkat pemilihan lagu yang sesuai. Kami mengekalkan genre etnik kreatif, tetapi ada sedikit elemen rap dalam lagu tersebut.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved