Sabtu, 13 Julai 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Elecoldxhot mahu ke Las Vegas

Posted:

Elecoldxhot mahu ke Las Vegas

Elecoldxhot mahu ke Las Vegas

SETELAH muncul buat kali pertama kira-kira dua tahun lalu, kumpulan Elecoldxhot sekali lagi menakluk pentas tarian program realiti Showdown apabila menjadi pilihan penonton untuk muncul sebagai pemenang Showdown 2013.

Kejayaan tersebut diraih selepas mereka menewaskan sebuah lagi kumpulan iaitu Katoon Network dalam satu persaingan battle yang cukup sengit dalam perebutan gelaran juara kategori All Star.

Sebelum itu, untuk kategori Terbuka, kumpulan 5=1 muncul juara apabila menewaskan Inversion dalam saingan battle, manakala dalam kategori Junior, Walawei menyingkirkan Fresh Unity Crew.

Pengurus Besar Kumpulan 8TV dan ntv7, Airin Zainul berkata, pihaknya gembira apabila pembaharuan yang dilakukan pada musim ini diterima oleh peminat setia rancangan ini.

"Showdown 2013 merupakan Showdown musim yang keempat. Kami telah mengambil keputusan untuk melakukan pembaharuanseperti memperkenalkan tiga kategori iaitu All Star, Terbuka dan Junior.

"Ternyata dengan penampilan tiga kategori ini, penyertaan yang diterima semakin meningkat berbanding tiga musim lepas. Ramai yang suka dengan konsep sebegini," ujarnya pada satu sidang akhbar selepas acara berakhir.

Menurut Airin, pihaknya turut berbangga dengan 10 kumpulan yang bertanding pada saingan akhir kerana telah mereka menunjukkan kesungguhan dan prestasi yang sangat membanggakan.

"Saya percaya dengan kebolehan para peserta. Ini menunjukkan mereka mampu bersaing sekiranya berpeluang bertanding di peringkat antarabangsa pula," ujarnya.

Sementara itu, Ooi Kok Wei selaku wakil Elecoldxhot meluahkan kegembiraan atas kemenangan yang diraih dan merasakan penyertaan mereka dalam program tersebut buat kali kedua sangat berbaloi.


DALAM emosi. Elecoldxhot berasa cukup terharu dengan kemenangan mereka dalam Showdown 2013 menerusi kategori All Star.


Menurut Kok Wei, kejayaan itu bakal merealisasikan impian mereka untuk menyertai pertandingan World Hip Hop Dance Championship 2013 yang akan berlangsung di Las Vegas, Amerika Syarikat (AS) pada bulan hadapan.

"Untuk menyertai sesebuah pertandingan di luar negara, sudah tentu ia memerlukan kos yang sangat besar. Namun begitu, kemenangan kami ini telah membuka peluang untuk beraksi di pentas antarabangsa.

"Memandangkan pertandingan itu akan berlangsung dalam tempoh sebulan lagi, kami perlu berlatih dari sekarang. Kami berharap dapat mengharumkan nama Malaysia di luar negara," jelasnya.

Elecoldxhot yang muncul sebagai juara membawa pulang hadiah wang tunai RM75,000 serta tambahan RM125,000 untuk perbelanjaan menjalani latihan atau menyertai pertandingan tarian di luar negara.

Bagi Katoon Network yang sekadar berpuas hati sebagai naib juara, tidak pulang dengan tangan kosong apabila membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM30,000.

Barisan juri yang mengadili pertandingan tersebut ialah Maple Loo dan Joe Flizzow dari Malaysia serta empat juri antarabangsa iaitu Ynot, Junior Boogaloo, Bboy Full Deck, Jay Smooth (AS), Sheena Vera Cruz (Filipina) dan Prepix Haw (Korea Selatan).

Kali pertama

Dalam kategori Terbuka pula, 5=1 yang dinobatkan sebagai juara mengakui mereka langsung tidak menyangka akan menang pertandingan itu berdasarkan persaingat yang sangat sengit.

Ketua 5 =1, Jakson Yap Tak mengakui mereka terpaksa berusaha lebih keras memandangkan perlu bersaing dengan tiga buah kumpulan lagi yang turut menampilkan persembahan yang mengagumkan.

"Ini merupakan kali pertama kami menyertai pertandingan tarian seperti Showdown 2013. Jadi, pengalaman itu pastinya agak kurang dan itu yang membuatkan kami lebih gigih semasa berlatih.

"Lagipun matlamat utama kami menyertai pertandingan ini bukanlah semata-mata mahu menang, sebaliknya kami ingin menimba lebih banyak pengalaman. Komen-komen juri juga banyak membantu kami untuk memperbaiki lagi teknik tarian," jelasnya.

5=1 berentap dengan kumpulan Inversion dalam saingan battle kategori Terbuka.

Tidak dinafikan kedua-dua kumpulan tersebut menampilkan persembahan yang cukup bertenaga, tetapi undian daripada para penonton lebih memihak kepada 5=1.

Dengan kemenangan tersebut, 5=1 berjaya meraih hadiah wang tunai sebanyak RM50,000 serta tambahan RM50,000 untuk perbelanjaan kumpulan tersebut menyertai pertandingan atau latihan tarian di luar negara, manakal Inversion sekadar meraih hadiah wang tunai RM20,000.


AKSI hebat Katoon Network yang merupakan pesaing terdekat Elecoldxhot.


Masa terhad

Persaingan untuk kategori Junior pula ternyata tidak kurang hebatnya apabila tiga kumpulan iaitu Walawei, Fresh Unity Crew dan Stay Cool berentap merebut gelaran juara.

Menariknya, rata-rata peserta yang bersaing dalam kategori ini terdiri daripada pelajar sekolah, tetapi aksi yang ditampilkan cukup menarik dan menghiburkan penonton.

Sebaik sahaja persaingan berakhir, Walawei muncul pemenang dan berhasil membawa pulang hadiah berupa wang tunai sebanyak RM10,000, manakala Fresh Unity Crew memenangi RM5,000 selaku naib juara.

Muhammad Nabil D'Zulkefli yang mewakili kumpulan Walawei berkata, kemenangan yang diraih mereka ternyata sangat berbaloi dengan usaha yang dilakukan sepanjang menyertai Showdown 2013.

"Antara cabaran getir yang terpaksa kami harungi adalah masa yang terhad untuk menjalani latihan memandangkan kami masih bersekolah. Biasanya kami cuma sempat berlatih selama beberapa jam selepas sesi persekolahan.

"Namun begitu, penyertaan kali kedua dalam pertandingan ini selepas mencubanya tahun lalu tidak sia-sia. Sebenarnya kami agak gementar kerana Fresh Unity Crew memberikan saingan yang begitu sengit," jelasnya.

Sementara itu, Maple Loo yang mewakili barisan juri pada malam tersebut mengakui agak sukar membuat pilihan kumpulan yang layak beraksi pada saingan battle.

Menurutnya, bermula dari peringkat awal lagi semua peserta telah menunjukkan aksi tarian yang memukau dan juri terpaksa membuat pilihan tepat dengan hanya memilih yang terbaik.

"Apabila menyaksikan aksi tarian yang dipersembahkan saingan terakhir ini, kami boleh katakan bahawa penari di Malaysia mampu memberi saingan di peringkat antarabangsa," ujarnya.

Minta penyebar fitnah buat amal sempena Ramadan

Posted:

Minta penyebar fitnah buat amal sempena Ramadan

Minta penyebar fitnah buat amal sempena Ramadan

Oleh SITI AISYAH IBRAHIM

EIRA Syazira hanya ketawa selepas membaca dakwaan tentang dirinya tidak berdisiplin.


NAMA Eira Syazira tidak asing lagi dalam persada seni tanah air apabila dia sering muncul di kaca televisyen dengan watak air mata.

Pelakon kelahiran Kuala Lumpur ini muncul kembali setelah menyepi seketika selepas melahirkan puteri sulungnya, Amarra Sofea Rose, beberapa bulan lalu, hasil perkongsian hidup dengan pelakon Azad atau nama sebenarnya Azad Jazmin.

Bagaimanapun, dia yang kini aktif berlakon semula termasuk membintangi drama rantaian yang sedang hangat ditayangkan dalam slot Samarinda di TV3 iaitu Ramadan Yang Hilang tiba-tiba dilanda kontroversi.

Eira didakwa sudah tidak seperti dahulu. Dia dituduh tidak berdisiplin, datang lambat ke lokasi penggambaran dan dilabelkan sebagai artis yang tidak pernah menghormati masa orang lain.

Sikapnya yang kurang sensitif itu hanya menyusahkan orang sekeliling sehingga ada yang angkat bendera putih gara-gara serik untuk bekerjasama dengan Eira.

Kosmo! menghubungi Eira untuk mendapatkan penjelasan lanjut mengenai spekulasi tersebut.

Kosmo!: Apakah reaksi anda apabila ada spekulasi yang mengatakan anda seorang artis yang tidak berdisiplin?

EIRA SYAZIRA: Sebenarnya saya tergelak apabila membaca berita yang dikeluarkan oleh pihak akhbar tersebut. Timbul pertanyaan, mengapakah ada sesetengah pihak yang melulu menuduh saya sebegitu tanpa bertanyakan saya dahulu. Saya dapat katakan, semua itu adalah fitnah yang hendak menjatuhkan saya semata-mata. Perkara itu tidak pernah terjadi.

Apakah impak terhadap karier anda selepas gosip tersebut tersebar?

Alhamdulillah, sekarang saya mendapat banyak tawaran berlakon. Mungkin ini merupakan rezeki anak saya. Saya tidak kisah apa orang ingin kata tentang saya, atau mungkin si pengadu tersebut ada mempunyai niat dan agenda tersendiri. Dalam dunia seni, saya sedar bahawa kita selalu tidak terlepas daripada fitnah orang. Ada yang suka dan tidak suka kita.


BAHAGIA. Eira dan suaminya, Azad, bergilir-gilir menjaga anak sulung mereka, Amarra Sofea Rose.


Mungkin anda ada nasihat untuk pengadu yang sengaja mereka cerita itu?

Saya harap dalam bulan Ramadan yang mulia ini, berhentilah daripada membuat cerita yang tidak elok tentang orang lain dan banyak-banyak membuat amal ibadah sahaja. Tidak ada hasil jika hanya membuat fitnah.

Menyentuh mengenai kerjaya pula, apakah perkembangan terkini anda selepas melahirkan anak?

Selepas berehat kerana melahirkan anak, sekarang saya kembali bergiat aktif dalam dunia lakonan selepas berpantang selama dua bulan. Alhamdulillah, rezeki saya dalam bidang lakonan masih banyak seperti sebelum ini. Malah, sekarang saya sedang melakukan tiga penggambaran yang akan bersiaran sepanjang bulan Ramadan ini.

Siapakah akan jaga anak apabila anda keluar bekerja?

Jika saya ada penggambaran, suami saya akan jaga anak, jika kami berdua bekerja pada waktu yang sama, mak mertua saya akan membantu menjaga anak kami.

Adakah anda bakal terlibat dengan sebarang naskhah sempena Aidilfitri ini?

Ya, alhamdulillah, saya akan muncul dalam dua drama yang ditayangkan seminggu sebelum raya, antaranya Madu-Madu Raya di Astro Ria dan sebuah cerekarama untuk tayangan di TV3 berjudul Demi.

Adakah anda tidak bosan apabila hanya memegang watak berunsur sedih?

Sebenarnya sejak dari dulu, saya sering menerima watak sedih, mungkin watak sebegitu sesuai dengan saya berbanding watak lain. Namun, tidak mustahil jika satu hari nanti saya akan turut memegang watak antagonis.

Nora, Fasha hapus sengketa lama

Posted:

Nora, Fasha hapus sengketa lama

Nora, Fasha hapus sengketa lama

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA

NORA DANISH bercuti daripada penggambaran drama atau filem sepanjang Ramadan.


SIAPA sangka hubungan keruh antara aktres Nora Danish dengan Fasha Sandha selama ini kembali jernih selepas Nora melawat anak Fasha iaitu Putra Rayfal Rizal Ashram ketika pelakon tersebut sedang dalam pantang.

Atas sebab itu juga, Nora dan Fasha tiada masalah untuk sama-sama menghadirkan diri memberi sokongan ke majlis pelancaran koleksi baju pengantin milik adik kembar Rizal Ashram Ramli atau Jejai yang berlangsung di Grand Duchess, Fraser Place, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Menurut Nora yang kelihatan jelita dan seksi dengan gaun hitam belahan ke pangkal paha, dia dan aktres drama Chinta itu sudah lama berbaik.

Kenyataan yang sama dijawab oleh Fasha yang masih lagi kelihatan menawan biarpun tubuhnya agak berisi selepas melahirkan anak sulungnya itu.

"Saya dengan Nora sudah lama baik, malah kami banyak kali berjumpa setiap kali Jejai dan saya mengambil Rayqal mahupun ketika Nora menghantar anaknya ke rumah kami," ungkap Fasha mengenai anak Nora, Putra Rayqal hasil perkahwinannya bersama Jejai sebelum ini.

Tutur Fasha lagi: "Apa pun yang terjadi, anak saya adalah adik kepada anak Nora. Jadi, secara automatiknya kami sudah seperti keluarga."

Fasha pasang CCTV

Mengulas mengenai kehidupannya selepas memperoleh cahaya mata, Fasha berkata, menjadi ibu adalah pengalaman paling berharga sepanjang hidupnya.

Dedahnya, lakonan bukan lagi menjadi perkara utama, sebaliknya Rayfal kini menjadi keutamaannya.

Jawapan itu diberi tatkala dia disoal jika bidang lakonan tidak lagi memihak kepadanya disebabkan ramai muka-muka baharu yang menghiasi industri lakonan.

"Pendapatan saya bukan bertumpu pada berlakon sahaja. Saya juga mempunyai perniagaan salon rambut. Kalau tidak berlakon, saya akan lakukan perkara lain.

"InsyaAllah, saya dalam perancangan untuk menjalankan sebuah lagi perniagaan yang memfokuskan pakaian bayi dan juga pakaian lelaki," ujarnya lagi.

Sedang menjalani penggambaran drama bersiri Tentang Hati di samping aktor popular Aaron Aziz, Fasha akui, berasa rindu dengan anaknya setiap kali berjauhan dengan anak kesayangannya itu.

FASHA SANDHA dan Jejai kini bahagia bergelar ibu dan bapa kepada anak sulung mereka, Putra Rayfal.


Begitupun, kerinduannya terhadap Rayfal terubat apabila dia mengambil keputusan memasang kamera litar tertutup (CCTV) di rumahnya. Tindakannya itu juga disebabkan dia ingin menjaga keselamatan anaknya yang dijaga oleh pembantu rumah.

"Ketika menjalani penggambaran, saya akan memantau Rayfal setiap setengah jam. Saya risau keadaan anak saya selepas melihat satu klip video pembantu rumah melambung bayi dahulu," jelasnya.

Berkongsi sambutan Ramadan, tutur Fasha, dia lega kerana suaminya bukan seorang yang cerewet dari segi makanan.

Katanya, Jejai makan apa sahaja yang dimasaknya, cuma setiap hidangan perlu ada menu ikan bilis atau ikan goreng.

Nora berehat

Cerita sambutan Ramadan turut diajukan kepada Nora. Tahun ini, aktres berusia 31 tahun itu nekad untuk berehat sepanjang Ramadan.

"Bermula Ramadan tahun lepas, saya berehat daripada segala aktiviti seni selama sebulan. Begitu juga pada Ramadan tahun ini," ujarnya yang berazam mengerjakan solat tarawih sepanjang Ramadan.

Begitupun, kata Nora, dia tidak akan menolak sebarang jemputan program amal.

Disoal apakah menu wajib ketika berbuka puasa, jawab Nora, setiap kali berbuka, dia akan menikmati martabak, kuih seri muka dan ayam panggang.

Sementara itu, mengulas mengenai koleksi baju pengantin Pu3 kepunyaan dua beradik kembar iaitu Putri Azalea Ashram Ramli dan Putri Yasmin Ashram Ramli, Nora memuji bekas adik iparnya itu sebagai orang yang berbakat dalam mereka fesyen busana.

"Pujian saya bukan disebabkan kami rapat. Pencapaian kedua-dua beradik itu sangat membanggakan," ujar Nora.

Fasha turut memuji koleksi baju pengantin Pu3. Menurutnya, kesemua koleksi baju pengantin Pu3 biarpun nampak ringkas, tetapi cantik.

"Rekaan baju-baju pengantin mereka sangat berbeza dengan baju-baju pengantin yang terdapat di Malaysia," ungkapnya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved