Ahad, 19 Mei 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Luna Maya gemar berimaginasi

Posted:

Luna Maya gemar berimaginasi

Luna Maya gemar berimaginasi

SUKAR untuk membersihkan nama Luna Maya yang teruk dinodai sensasi. Wanita genit itu terpaksa berhadapan hakikat bahawa dia adalah bekas kekasih penyanyi Ariel daripada kumpulan Peterpan.

Sejak tiga tahun lepas, namanya bagai pelaris industri hiburan tetapi itu semua banyak dipanaskan oleh satu klip video seks yang didakwa dilakonkan oleh Luna dan Ariel.

Acap kali kisah kehidupan peribadinya disuluh tanpa belas kasihan. Mungkin dia sudah lali melaluinya, Luna sahih menjadi simbol sensasi tahun 2008.

Namun kedatangan Luna di Kuala Lumpur kali ini bukanlah untuk mengusung sensasi. Lebih daripada itu, wanita dengan nama penuh Luna Maya Sugeng itu membawa sesuatu yang lebih besar. Dia duduk di kerusi sutradara, sesuatu yang sudah lama diimpikan berada dalam portfolio kerjaya seninya.

Mata pengarah

"Saya jenis orang yang gemar berimaginasi. Suka bermimpi. Saya memang penggemar filem sejak kecil. Namun sejak lima tahun lalu saya sudah melihat filem dari kaca mata pengarah. Sebelum ini hanya sekadar hiburan dan sebuah sekolah. Filem buat saya adalah sebuah wawasan. Melihat bahawa di sebalik dunia lain di luar sana ada cerita-cerita yang pelbagai," ujar pengarah filem Pintu Harmonika yang bakal disiarkan secara eksklusif serentak di Indonesia dan saluran Astro First pada 23 Mei ini.

Bukan hanya menjadi tukang arah (seperti kata Luna) namun wanita berusia 29 tahun ini juga menjadi produser bersama untuk filem yang menghimpun Fauzan Nasrul, Barry Prima, Jenny Chang dan Karina Salim sebagai pelakon.

Filem Pintu Harmonika adunan Luna Maya, Sigi Wimala dan Ilya Sigma itu berkisar tiga kisah yang dialami oleh individu berbeza dalam menghadapi konflik hidup. Berlatarbelakangkan kawasan kejiranan rumah kedai yang serba sederhana, watak-watak ini berkongsi pengalaman dalam tiga genre berbeza. Ada drama, komedi romantik dan seram.

Bukan baharu bersekolah sebagai seorang sutradara, namun aktiviti ini sudah dimulakan Luna dengan mengarah klip video beberapa penyanyi Indonesia dan filem pendek. Namun untuk sebuah filem berskala besar, Luna mengaku dihujani serba serbi rasa, gembira dan gemuruh.

"Dulu sebagai pelakon tidak banyak yang boleh saya suarakan. Berbeza dengan sekarang, saya boleh keluarkan apa yang berada dalam fikiran," ketawanya yang mengaku lebih sukakan visual berbanding pembacaan.

Dia nyata berani keluar dengan sebuah produk yang besar. Dibantu pihak Malka Pictures selaku penerbit, Luna akur dengan industri perfileman Indonesia yang lebih banyak mendukung filem luar negara berbanding produk tanah air. Namun dia keluar dengan sebuah produk yang diyakininya.

Pintu Luna Maya

Di sebalik mempromosikan filem Pintu Harmonika yang membawakan tema kekeluargaan dan mengangkat ayat 'di balik setiap pintu selalu ada cerita,' Luna juga sedar dia turut bakal diajukan soalan-soalan bersifat peribadi.

Sewaktu ditanyakan berapa banyak pintu yang dilalui dalam cerita sebagai selebriti, dia ketawa, mengangguk dan menjawab:

"Terlalu banyak. Saya tidak mencuba untuk kedengaran sebagai Muslim yang warak tetapi benar bahawa semua kekuatan datang daripada Allah."

Tambah Luna, dia percaya bahawa walaupun berada di kedudukan paling buruk namun Tuhan tidak akan meninggalkan hambanya terkapai-kapai.

Sering diasak dengan kisah peribadi yang mengoyak tirai privasi, Luna mengaku pernah menutup sekejap kehidupannya dengan lebih memberi fokus kepada perkara yang perlu.

BEKAS kekasih Ariel Noah ini mengaku kehadiran lelaki penting dalam hidupnya. Dia mengimpikan seorang lelaki yang mampu menjadi imam buat keluarga.


"Saya fikir kehidupan ini tidak akan terus dihambat rasa tidak gembira. Jika tidak merasa kesulitan, kita tidak akan belajar tentang sukses dan sebaliknya. Itu manusiawi. Semua kehidupan ada masalah sama ada skala kecil atau besar. Yang penting ialah bagaimana cara kita mengendalikannya. Kalau kita lari daripada masalah, ia tidak akan selesai," ulas Luna tentang pasang surut menjadi selebriti yang menjadikannya lebih matang kini.

Dia turut mengaku menjalani peningkatan kehidupan apabila berdepan dengan masalah. Namun dahulu, dia mengaku tidak pandai menyatakan perkataan 'tidak' semata-mata untuk menjaga hati orang di sekelilingnya.

Kini dia belajar mengendalikan hidup dengan lebih santai dalam menghadapi kerja kerana kerja baginya tidak akan pernah selesai. Dia juga belajar bahawa rezeki tidak akan dapat diputuskan oleh manusia.

"Saya muhasabah diri. Buat filem dan menjalani proses itu. Saya juga tidak takut gagal kerana tanpa kegagalan kita tidak akan belajar erti kejayaan. Saya tidak risau kalau tidak berlakon lagi kerana tubuh dan panca indera saya masih berfungsi. Masalah bukanlah penghujung dunia," ulas Luna dalam bahasa tersirat tentang dirinya yang sering diusik kontroversi dan sensasi hidup.

Cari imam

"Di Indonesia, pihak media selalu membesarkan sesuatu. Awalnya saya tidak dapat menerima kerana saya hadir dalam bidang ini bukan kerana mahu popular. Saya mahu berseni. Dunia ini terlalu besar untuk dijelajahi.

"Yang penting harus belajar dan bukan pura-pura tahu," ujarnya sambil memberitahu bahawa ayahnya seorang pelukis dan pemuzik manakala ibunya pula pengusaha fesyen.

Dalam rancak Luna membicarakan tentang skop pandangannya terhadap dunia seni, sepatah perkataan membuatkan dia terdiam sebentar.

Dia diajukan soal cinta. Khalayak tahu dia dahulu pernah mengikat cinta dengan penyanyi terkenal yang kini muka depan bagi kumpulan Noah. Siapa lagi kalau bukan Ariel.

"Cinta? Tidak perlu terburu-buru. Saya sekarang sedang seronok menjalani hidup dengan rakan-rakan dan famili," senyumnya cantik tidak menjawab secara tepat.

Diajukan lagi tentang keperluan seorang lelaki dalam hidupnya, dia senyum lagi sebelum menyambung bicara akhir.

"Lelaki penting. Satu hari nanti saya pasti mahu bersama seorang lelaki yang menjadi imam buat keluarga saya. Tetapi kalau ditanya bila, saya juga belum tahu," ujarnya menutup perbualan dengan topik yang mungkin mengusik hati wanitanya.

Afiq biarkan kekasih selar ibu

Posted:

Afiq biarkan kekasih selar ibu

Afiq biarkan kekasih selar ibu


EINA AZMAN (kanan) mahu ibu Afiq memohon maaf kepadanya.


DRAMA Melayu tanah air sudah terlalu kerap memaparkan pergaduhan di antara anak dengan ibu bapa ataupun dalam kalangan ahli keluarga yang lain. Di luar tabir drama mahupun filem fiksyen itu, para artis tanah air sendiri tidak kurang hebatnya mempamerkan episod pergaduhan mereka bersama ahli keluarga termasuklah bersama ibu bapa sendiri.

Sekitar tahun 1980-an dahulu, Biduanita Negara, Datuk Sharifah Aini sendiri mempunyai rekod bergaduh dengan ibu kandungnya sendiri sehingga berlaku kes saman-menyaman di mahkamah. Persada hiburan tanah air juga pernah dihebohkan dengan kes saman yang difailkan oleh bapa kandung Nasha Aziz kepada pelakon serta peragawati popular itu pada tahun 2004. Kes pergaduhan antara Nasha bersama bapa kandungnya, Abdul Aziz Mohd. Ali berlanjutan sehingga tahun 2009.

Seorang lagi pelakon tanah air yang terjebak dengan pergaduhan dengan bapa sendiri ialah Wan Nor Azlin yang disaman oleh bapanya Wan Mohd. Husain Wan Ibrahim, 76. Dramatis itu disaman oleh bapa sendiri pada 5 Februari lalu kerana didakwa menghalang bapanya daripada menjual hartanah dan enggan keluar dari sebuah rumah milik bapanya di Taman Sri Keramat.

Pada 20 Mac lalu, pelakon yang pernah menggondol trofi Pelakon Wanita Terbaik dalam Anugerah Sri Angkasa 2001 menerusi itu pula memfailkan permohonan untuk mengetepikan saman berkenaan.

Tidak hanya Wan Nor Azlin dan Nasha, tidak lama dahulu penyanyi popular Ning Baizura juga pernah berdepan episod perang dingin selama 10 tahun dengan bapanya sendiri, Sheikh Hamzah Sheikh Muhammed, namun semua itu pulih apabila Ning sendiri sudah berubah dan menyesali peristiwa lalu.

Sebelum ini, peminat industri hiburan juga sedia maklum dengan pergaduhan antara pengarah muda, Syamsul Yusof dengan bapanya, Datuk Yusof Haslam manakala Siti Fazurina berperang dingin dengan ibu kandungnya. Itu antara sedutan kepada beberapa kes pergaduhan di antara artis bersama ibu atau bapa yang sampai ke pengetahuan semua.

Terbaharu, pelakon yang sedang meningkat naik Afiq Muiz, 21, memasuki senarai panas gara-gara pengakuan ibu kandungnya, Hasliza Mohd., 48, membuka pekung yang tersimpan di dada. Luahan Hasliza bersulam kekecewaan yang sudah tidak mampu ditahan lantaran memikirkan anak yang selama ini mendengar kata, tiba-tiba berubah sikap.

IBU Afiq Muiz, Hasliza Mohd.


Di mata ibunya, Afiq bukan lagi Afiq yang pernah hidup susah dan ringan tulang membantu ibunya berniaga burger demi sesuap nasi. Malangnya, rayuan seorang ibu dibalas si anak dengan sebuah penafian secara terbuka.

Dia memanggil sebuah sidang media tergempar untuk membersihkan nama. Tidak cukup seorang diri, pelakon baru naik yang dikaitkan sebagai kekasihnya, Eina Azman, 18, turut berkompromi memulangkan paku buah keras kepada si ibu yang sedang berdukacita.

"Saya tidak keluar rumah dan tidak pernah buang keluarga tetapi Umi (ibu) yang halau saya keluar dari rumah.

"Saya juga tidak tahu apa motif Umi cakap saya anak derhaka, apa salah saya? Umi (ibu) sudah tidak sayangkan saya lagi," jelas Afiq menafikan kata-kata ibunya yang menyifatkan Afiq sudah membuang keluarga.

Terdahulu ibu Afiq, Hasliza mendakwa Afiq sudah berubah menjadi panas baran, biadap dan hilang perasaan sayang kepada adik-adiknya.

"Saya tidak tahu adakah tindakan membuat kenyataan kepada media itu akan memulihkan kami sekeluarga atau menjauhkan lagi hubungan saya dan Afiq.

"Tetapi rasanya inilah saja cara untuk Afiq membuka mata dan hati bahawa apa yang dilakukannya sekarang adalah salah. Dia menderhaka terhadap ibunya. Afiq cukup penyayang orangnya tetapi sejak dia mempunyai kekasih kelakuannya tidak lagi seperti dulu," demikian kata Hasliza dalam satu portal berita.

Seperti kata ibunya, sama ada tindakan bertemu media itu akan memulihkan hubungan mereka sekeluarga atau menjarakkan lagi jurang kasih sayang mereka, semua tahu bahawa Afiq tetap dengan pendiriannya. Ditambah pula dengan sokongan yang ditunjukkan oleh wanita yang paling baik dengannya iaitu Eina Azman, bara antara Afiq dan ibu nampak kian marak.

Afiq turut menggunakan saluran media meminta ibunya supaya berhenti memburuk-burukkan namanya dan Eina. Begitu juga dengan Eina yang memberi amaran agar ibu kandung Afiq itu memohon maaf daripadanya dalam tempoh tujuh hari selepas Isnin lalu.

Sidang media yang sepatutnya menjadi medan hebahan acara seni itu bertukar menjadi mahkamah kepada pertelingkahan anak beranak.

Seperti hukum di antara peniaga dengan pembeli, pembeli tetap raja. Kisah Afiq dan ibunya juga begitu, anak tetap anak dan syurga seorang anak itu di bawah telapak kaki ibunya.

Shahrizal Jaszle zip mulut

Posted:

Shahrizal Jaszle zip mulut

Shahrizal Jaszle zip mulut

REDZWANI PUTERI (kiri) bukan wanita yang ditangkap bersama Shahrizal.


SAAT berita pelakon popular Shahrizal Jaszle ditangkap khalwat pagi Khamis lalu tersebar dalam blog-blog dan media cetak, tunangnya, Redzwani Puteri masih mampu tenang tanpa reaksi gundah.

Tiada resah yang melingkar di jiwa, sebaliknya Redzwani Puteri yang lebih mesra dibahasakan Wani itu hanya meluahkan rasa terkejut. Katanya, dia masih sangsi terhadap kesahihan khabar yang diterimanya walaupun perkara itu sudah pun disahkan sendiri oleh Bahagian Penguatkuasaan, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dalam satu kenyataan yang dihantar kepada pihak media pada petang Khamis lalu.

"Saya sendiri tidak mengetahui apa-apa tentang berita itu. Rasa seperti tidak percaya pun ada kerana pada petang Rabu iaitu sebelum dia ditangkap khalwat, ayahnya ada menelefon saya bertanya khabar dan dia beritahu ketika itu Shah ada di rumah.

"Sebenarnya saya pun tak sempat lagi berjumpa apatah lagi bercakap dengannya. Cuma saya sempat telefon dia malam semalam ketika dia sedang tidur dan dia hanya beritahu berita itu tidak benar," kata Redzwani kepada sebuah portal hiburan pagi Jumaat lalu.

Redzwani turut mengesahkan bahawa dia bukanlah wanita yang ditangkap bersama Shahrizal di Apartmen Taman Sri Subang pada pukul 3.30 pagi, Khamis lalu. Pada waktu kejadian Wani yang bekerja sebagai doktor pelatih itu berada di kediamannya di Klang berdekatan dengan tempat dia bertugas di Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang, Selangor.

Mengikut perancangan asal, Redzwani dan Shahrizal yang mengikat tali pertunangan pada 8 Disember lalu berhasrat untuk bernikah menjelang hujung tahun nanti.

Pengarah JAIS, Datuk Marzuki Hussin dalam kenyataan menyebut, serbuan dilakukan di apartmen tersebut setelah mendapat aduan daripada orang awam. Shahrizal ditahan berdasarkan Syeksen 29(1) A dan B, Enakmen Jenayah Syariah Negeri Selangor 1995 iaitu lelaki yang didapati berada bersama dengan seorang atau lebih daripada seorang perempuan yang bukan isteri atau mahramnya dan sebaliknya.

Jika disabitkan bersalah, Shahrizal boleh didenda sehingga RM3,000 atau dipenjarakan tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Sensasi Bintang cuba mendapatkan penjelasan lanjut daripada Shahrizal berhubung kenyataan akhbar JAIS bagaimanapun dia tidak memberi sebarang respons.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved