Sabtu, 11 Mei 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Episod cinta, kontroversi dan kemasyhuran

Posted:

Episod cinta, kontroversi dan kemasyhuran

Episod cinta, kontroversi dan kemasyhuran

BINTANG remaja sensasi Hollywood, Selena Gomez pernah dikecam hebat gara-gara mengecat seekor kuda dengan warna merah jambu untuk penggambaran klip video single, Love You Like A Love Song dua tahun lalu.

Kemudian, kisah cintanya dengan ikon global kelahiran Kanada, Justin Bieber memonopoli keseluruhan kariernya dan menutup segala khilaf terdahulu.

Tahun ini, menerusi single terbaharunya yang berjudul Come & Get It, Selena, 20, memberikan tamparan hebat kepada masyarakat beragama Hindu. Semuanya gara-gara dia memakai bindi sebagai aksesori pada dahinya ketika membuat persembahan.

Situasi yang mencetuskan kemarahan itu disuarakan oleh wakil Persatuan Vedanta (kuil Hindu) California Selatan, Douglas Overton Blue yang menyifatkan tindakan Selena itu sebagai tidak sopan dan tidak menghormati agama tersebut.

Biarpun pemakaian bindi melambangkan metafora dan makna yang mendalam, kata Douglas , bindi sebenarnya dipakai oleh wanita yang telah berkahwin sebagai simbol mengagungkan suaminya seumpama dewa.

Selena bagaimanapun tidak mengendahkan teguran itu dan telah memakai aksesori itu sebanyak empat kali iaitu ketika membuat persembahan iaitu di pentas MTV Movie Awards 2013 dan Dancing with the Stars selain ketika muncul dalam program bual bicara Late Show with David Letterman dan Ellen DeGeneres Show hujung bulan April lalu.

Dia bagaimanapun ada pandangan tersendiri tentang isu tersebut.

"Saya fikir lagu ini mempunyai elemen Hindu, sangat etnik dan saya mahu menterjemahkannya dengan cara saya sendiri. Saya turut belajar mengenai cakra, bindi dan budaya masyarakat tersebut. Ia adalah menakjubkan!" tegas Selena.

Drama cinta

Berbanding kontroversi tersebut yang dianggap Selena sekadar rencah dunia seni dan hanya dipandang sebelah mata, episod cintanya bersama pelantun lagu As Long As You Love Me, Justin Bieber menjadi fokus umum.

SELENA mengakui dia bukan pelajar popular ketika di zaman persekolahan.


Bibit cinta antara Selena dan Justin bermula awal tahun 2011 apabila kedua-duanya hadir bersama ketika parti Vanity Fair Oscar.

Cukup dua tahun bersama, mereka putus dan membawa haluan masing-masing. Belum pun cukup sebulan berpisah, ikon pasangan remaja itu kembali bersatu menerusi pertemuan romantik di Los Angeles memutuskan kembali hubungan cinta mereka pada bulan Januari.

Pada penghujung April lalu Selena dan Justin dilaporkan kembali bersatu menerusi bantuan seorang paderi merangkap teman rapat Justin iaitu Judah Smith di Oslo, Norway.

Terlampau banyak drama dan gelora luar biasa yang melanda hubungan Selena dan Justin dalam usia yang masih muda adalah satu petanda bahawa mereka tidak sepatutnya ditakdirkan bersama.

Menyentuh tentang sejauh manakah perasaan dirinya terhadap Justin, ujar Selena, ia tiada bandingan.

"Saya cintakan Justin. Apabila kali pertama bertemunya saya merasakan dia seorang jejaka yang baik. Dia juga seorang yang romantik!" jelas Selena.

Pelbagai perspektif timbul rentetan daripada jalinan semula cinta Selena dan Justin.

Ada yang menyifatkan Selena kesunyian selepas perpisahannya dengan Justin. Malah, terdapat juga spekulasi ia adalah hasil nasihat daripada Judah Smith.

Tak popular

Berkongsi cerita mengenai populariti yang diraih sejak pertama kali membintangi siri kanak-kanak Barnie & Friends pada tahun 2001, kata Selena dia asalnya bukan seorang pelajar yang popular di sekolah.

BERCINTA, putus dan kini cinta kembali bertaut. Perjalanan cinta Selena dan Justin meraih perhatian dunia.


"Saya tidak pernah merasai erti populariti ketika di sekolah. Saya ada dua orang kawan baik tapi masa saya kebanyakannya dihabiskan dengan membuat kerja sekolah.

"Zaman persekolahan adalah waktu paling aneh dalam hidup saya. Tidak pernah sekali pun saya merasa yakin apabila menjejakkan kaki ke sekolah.

"Bagaimanapun, tiada seorang pun yang berani membuli saya kerana sepupu saya merupakan ketua pasukan sorak," katanya yang pernah menyimpan perasaan cinta terhadap seorang pelajar lelaki di sekolahnya.

Menyentuh tentang dirinya yang berkecimpung dalam industri hiburan di Hollywood, ternyata tidak mudah buat dirinya untuk berhadapan dengan pancaroba dunia penuh glamor itu.

Bagi dirinya, walau ramai individu sekeliling yang cuba menjatuhkannya, pengalaman mengajar erti hidup.

"Banyak penolakan dalam industri ini dan ia sangat sukar. Kadangkala rasa sangat penat melawan halangan tapi apabila kita melakukan perkara yang disukai, semuanya menjadi senang.

"Saya bernasib baik kerana mendapat banyak sokongan daripada keluarga dan kawan-kawan. Saya dikurniakan kesihatan, keluarga penyayang dan peminat yang menyokong saya.

"Pastinya saya akan terus positif," tambah anak kepada pasangan Amanda Cornett dan Ricardo Gomez itu.

Emma nafi rampas kekasih Uqasha

Posted:

Emma nafi rampas kekasih Uqasha

Emma nafi rampas kekasih Uqasha

Oleh KHAIRUL AMRI HASSAN dan IZRINDA BADROLHISHAM

UQASHA mengakui pernah rapat dengan Emma ketika zaman kanak-kanak.


EKORAN gosip yang diterbitkan oleh sebuah akhbar tempatan pada hujung minggu lalu yang mendakwa pelakon muda Emma Maembong dan Uqasha Senrose tidak bertegur sapa, kedua-dua pelakon itu tampil memberikan respons.

Emma turut menjawab dakwaan dia dikatakan dia merampas kekasih Uqasha.

Sementara itu, Uqasha turut tampil memberikan penjelasan berhubung isu tersebut.

Ikuti temu bual Kosmo! bersama Emma Maembong dan Uqasha Senrose yang dihubungi menerusi telefon baru-baru ini.

Kosmo!: Emma dikatakan bermasam muka dengan pelakon Uqasha Senrose gara-gara Emma didakwa telah merampas teman lelaki Uqasha? Benarkah dakwaan itu?

EMMA: Saya tidak tahu bagaimana kisah itu boleh timbul kerana kami berkawan sejak saya belum bergelar artis lagi. Kalau berjumpa pun, kami akan bertegur sapa tetapi sejak kebelakangan ini masing-masing sibuk jadi tidak sempat untuk berhubung. Kami baik-baik saja.

Benarkah Emma merampas kekasih Uqasha?

Tidak benar sama sekali. Saya berkenalan dengan lelaki itu (dikenali dengan nama Ally) selepas Uqasha dan Ally berpisah selama empat bulan. Apabila saya mendapat tahu bahawa Ally pernah bercinta dengan Uqasha, saya memberikan peluang kepada Ally untuk kembali kepada Uqasha tetapi dia sendiri yang pilih saya. Saya tidak pasti kenapa Ally dan Uqasha putus cinta.

EMMA mengakui pernah menjalinkan hubungan cinta dengan bekas kekasih Uqasha yang dikenali dengan nama Ally.


Adakah benar Emma mengelak daripada berjumpa dengan Uqasha?

Tidak. Sebaliknya, saya cuba mengelak daripada berjumpa Ally apabila mendapat tahu bahawa mereka pernah bercinta.

Adakah Emma dan Uqasha merupakan sepupu?

Sudah terang lagi bersuluh, tidak (ketawa). Kami tiada pertalian darah dan tiada kena-mengena. Uqasha dari Kelantan dan saya pula keturunan dari Terengganu. Saya tergelak setiap kali orang cakap kami adalah sepupu.

Bagaimanakah pula dengan kehidupan Emma sekarang?

Buat masa sekarang saya hanya fokuskan kerjaya saja, tidak mahu ambil tahu soal cinta. Saya ingin berehat daripada memikirkan tentang komitmen.

Apakah perkembangan terkini karier Emma pula?

Saya baru selesai penggambaran filem Werewolf dari Bangladesh arahan Mamat Khalid dan akan membintangi beberapa buah drama. Selain itu, drama 13 episod saya berjudul Kampung Girl dan Tiga Nenek Tiga Dara masih menantikan untuk disiarkan di televisyen.

Lia enggan jadi DJ bogel

Posted:

Lia enggan jadi DJ bogel

Lia enggan jadi DJ bogel

LIA sudah lima kali ditawarkan berbogel.


MENCEBURKAN diri sebagai deejay (DJ) merupakan sesuatu lumrah bagi artis Indonesia seperti yang telah dilakukan oleh Maia Estianty, Julia Perez, dan Jenny Cortez.

Mengikuti jejak langkah mereka ialah model seksi terkenal, Apriliana atau nama ringkasnya, Lia

Namun kebelakangan ini, profesion DJ di Indonesia telah dicemari budaya porno apabila ada sesetengah daripada mereka tampil mendedahkan bahagian atas tubuh, malah ada yang bogel demi bayaran lumayan.

Lia yang sudah dua tahun ternyata memprotes budaya tersebut. Katanya: "Bagi saya, budaya bogel dan separuh bogel itu mencemari profesion DJ di Indonesia. Kalau sudah berbakat sebagai DJ, kenapa sampai harus berbogel?"

Model berketinggian 173 sentimeter (cm) itu turut mengakui dia sudah menolak lima tawaran untuk melakukan tugasan DJ sambil berbogel.

Tambah Lia: "Saya pernah lima kali ditawarkan jadi DJ bogel di parti-parti persendirian. Bayarannya memang sangat lumayan. Namun, aku tolak kesemua tawaran itu sebab aku DJ profesional."

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved