Khamis, 25 April 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Mahu berhenti jadi Tony Stark

Posted:

Mahu berhenti jadi Tony Stark

Mahu berhenti jadi Tony Stark

PADA usia 48 tahun, Robert berharap dia dapat memenangi anugerah Oscar pada satu hari nanti.


BOLEH dikatakan peranan Tony Stark yang didukung oleh Robert Downey Jr tidak jauh terpesong dengan diri sebenarnya. Seorang yang hebat, kaya dan juga berpengaruh. Itu realiti kehidupan aktor tersebut.

Sememangnya, Robert merupakan antara pelakon yang hebat dan berpengaruh di Hollywood. Untuk peranan Robert dalam Iron Man 3 sahaja, dia telah dibayar sebanyak AS$50 juta (RM155 juta).

Ironinya, permulaan karier lakonannya tidak begitu menyerlah akibat penyalahgunaan dadah sekitar tahun 1996 hingga 2001 yang membelenggu figura berusia 48 tahun itu.

Namun, semuanya berubah apabila Robert ditawarkan peranan sebagai adi wira alaf baharu, Tony Stark atau dikenali dengan nama Iron Man.

Filem itu telah mengiktiraf Robert sebagai bintang filem pecah panggung apabila ia mengumpul kutipan di seluruh dunia mencecah AS$586 juta (RM1,789 juta).

Oscar

Disebabkan itu juga, Robert sendiri tidak segan untuk mengiktiraf dirinya sebagai seorang pelakon yang hebat dan meramalkan dia mampu memenangi anugerah Oscar satu hari nanti.

Pengakuan itu didedahkan oleh Robert ketika menjadi penghias muka depan kulit majalah GQ (majalah lelaki keluaran Amerika Syarikat) untuk keluaran Mei tahun ini.

"Setiap pelakon pasti ada perasaan untuk menjadi yang terbaik dan saya merupakan aktor terhebat pada generasi saya.

"Bukan ingin menunjuk-nunjuk, namun pengakuan itu merupakan satu motivasi buat diri saya untuk lebih maju dan berdaya saing dengan barisan pelakon baharu yang memenuhi dunia Hollywood sekarang," ungkapnya jujur.


IRON MAN 3 banyak memaparkan babak emosi antara Robert Downey Jr sebagai Iron Man dengan heroinnya, Gwyneth Paltrow.


Robert dicalonkan untuk anugerah Oscar buat pertama kalinya pada 1993 menerusi filem Chaplin dan sekali lagi pada 2009 melalui wataknya dalam filem Tropic Thunder. Begitupun, dia tidak memenangi kedua-dua pencalonan tersebut.

"Walaupun tidak menang, tetapi nama saya pernah dicalonkan dan perkara itu boleh dibanggakan. Tidak mengapa jika saya tidak menang Oscar pada hari ini, tetapi lambat-laun, saya pasti akan memegang trofi tersebut (Oscar). Mungkin ketika saya sudah tua nanti," selorohnya.

Iron Man 4

Sebelum ini, Robert pernah menyatakan dirinya sangat bertuah dan menyukai peranan Tony Stark dalam Iron Man. Begitupun, menjelang promosi filem Iron Man 3 baru-baru ini, aktor itu mendedahkan ingin berhenti membawa peranan tersebut.

Semuanya gara-gara kecederaan yang dialaminya ketika penggambaran filem tersebut.

Akui Robert, tubuhnya tidak mampu lagi bertahan untuk mengalami kecederaan semula.

Aktor filem aksi itu sudah beberapa tahun memegang peranan sebagai adi wira Komik Marvel itu dan sudah berkali-kali mengalami kecederaan ketika penggambaran.

Bagaimanapun, setelah mengalami kecederaan pada kakinya ketika penggambaran Iron Man 3 dan menyebabkan penggambaran terpaksa ditangguhkan agak lama, Robert tidak pasti berapa lama dia mampu membawa peranan sebagai Tony Stark itu lagi.

Robert memberitahu majalah GQ: "Ia memaksa saya berfikir berapa banyak genre filem yang mampu saya lakukan? Berapa banyak susulan filem yang perlu saya lakukan selepas kejayaan filem tersebut?

Robert juga tidak terkejut jika penerbit enggan memperbaharui kontrak peranan Tony Stark kepadanya yang bernilai RM155 juta itu.

"Buat masa ini, saya tidak mempunyai sebarang kontrak susulan untuk filem Iron Man," ujarnya yang mengakui sukar untuk melepaskan peranan Tony Stark yang disukainya itu.

Perkhabaran tersebut (Iron Man 4 tanpa Robert) pasti akan membuatkan ramai peminat siri tersebut kecewa untuk melihat aktor hebat itu beraksi.

ROBERT kini hampir bebas daripada masalah penagihan alkohol dan dadah yang dialaminya.


Begitupun, terbaharu, menurut pengarah filem Iron Man, Shane Black, Robert akan kembali membawakan peranan sebagai Tony Stark dalam filem Iron Man 4.

Bercakap pada tayangan perdana filem Iron Man 3 di London baru-baru ini, Black memberitahu The Evening Standard: "Saya fikir dia akan kembali untuk siri Iron Man seterusnya. Saya pasti".

Salah seorang pelakon dalam Iron Man, Sir Ben Kingsley juga mengakui, lakonan Robert yang memegang peranan Tony Stark sangat menakjubkan. Dia mampu membawa watak tersebut dengan cukup berkesan di sebalik 'baju besi' yang menjadi kostum wajibnya.

Selain Robert sebagai Tony Stark, Iron Man 3 turut dibintangi oleh tiga lagi watak utama iaitu Gwyneth Paltrow, Rebecca Hall, Ben Kingsley dan Don Cheadle.

Norman suka lihat Memey bertudung

Posted:

Norman suka lihat Memey bertudung

Norman suka lihat Memey bertudung

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN


NORMAN mahu Memey memakai tudung kerana Allah, bukan atas desakan sesiapa.


PADA hari Ahad lalu pelakon Memey Suhaiza membuat kemunculan di khalayak ramai dengan tampil bertudung litup ketika menghadiri acara hari sukan anak tirinya, Mohamed Danish Hakim.

Beberapa keping gambarnya bertudung turut dimuat naik ke laman Instagram miliknya, sehingga ramai peminat yang menyangka bahawa isteri kepada pelakon Norman Hakim itu sudah mengikut jejak langkah beberapa artis yang kini sudah bertudung.

Bagaimanapun, Memey yang dihubungi Kosmo! baru-baru ini memberitahu, dia tidak mahu peminat salah sangka apabila menganggap dirinya kini sudah bertudung.

Sebaliknya, pelakon yang baru dikurniakan cahaya mata, Mohamed Darwisz Hakim itu menyatakan sehingga kini dia masih lagi belum bertudung sepenuhnya, tetapi masih dalam proses percubaan untuk memakai tudung.

Kosmo!: Bagaimanakah kehidupan Memey selepas bergelar ibu?

MEMEY: Ia merupakan satu perasaan yang sukar untuk diperkatakan, tetapi apabila dikurniakan cahaya mata sudah tentu ia menjadi pelengkap kepada kehidupan saya sebagai seorang isteri.

Setelah tamat berpantang pada awal April lalu, adakah anda sudah kembali berlakon?

Buat masa ini saya sedang menjalani penggambaran drama bersiri Roda-Roda KL. Namun begitu, setiap kali ke lokasi penggambaran, saya selalu berasa berat hati untuk berpisah seketika dengan anak kerana terlalu rindu. Sebenarnya, selepas melahirkan anak sudah banyak tawaran berlakon yang diterima, tetapi dalam tempoh sekarang ini saya terima tawaran yang memerlukan saya berlakon di sekitar Kuala Lumpur sahaja.

Bagaimanakah pula dengan anak apabila anda menjalani penggambaran?

Tanggungjawab menjaga anak saya serahkan segalanya kepada adik saya yang selama ini memang bekerja dengan saya. Cuma, saya telah memintanya supaya menjaga Darwisz di rumah sahaja.

Adakah suami tidak kisah apabila anda kembali aktif berlakon setelah memiliki cahaya mata?

Saya sangat beruntung kerana suami tidak pernah menghalang saya aktif berlakon semula. Dia cukup memahami minat saya yang mendalam terhadap dunia lakonan, namun dia tetap meletakkan syarat supaya kepentingan keluarga perlu lebih diutamakan berbanding kerjaya.

Baru-baru ini terdapat beberapa keping gambar yang memaparkan anda bertudung sewaktu muncul di khalayak ramai. Adakah sekarang ini anda sudah bertudung sepenuhnya?

Ketika ini saya masih lagi belum bertudung dan lakonan saya dalam Roda-Roda KL juga tidak menampilkan saya memakai tudung. Apa yang boleh dikatakan, saya masih lagi dalam proses belajar lagi. Kalau boleh saya tidak mahu peminat keliru dengan penampilan saya itu dan begitu mengharapkan doa daripada peminat agar pintu hati saya terbuka sepenuhnya untuk bertudung.

Apakah pandangan suami apabila melihat anda sudah mula berjinak-jinak untuk memakai tudung?

Sudah tentu suami merupakan orang yang paling gembira dan memberitahu dia memang suka lihat saya bertudung. Bagaimanapun, dia tidak memaksa saya dan berpesan supaya setiap perubahan yang dilakukannya itu mestilah niat kerana Allah tanpa paksaan daripada sesiapa.

Lynn Hung, Aaron Kwok berpisah

Posted:

Lynn Hung, Aaron Kwok berpisah

Lynn Hung, Aaron Kwok berpisah

AARON KWOK


SELEPAS minggu lalu kecoh tentang spekulasi hubungan cinta Aaron Kwok dengan Lynn Hung dikatakan berantakan kerana orang ketiga iaitu Christine Kuo, minggu ini, Hung membuat pengesahan bahawa hubungannya dengan Kwok telah berakhir.

Lynn bagaimanapun menafikan mereka berpisah kerana orang ketiga.

Pasangan tersebut bertemu pada tahun 2006 dan percintaan mereka selama tujuh tahun sering dilanda gosip negatif.

Mereka juga hampir berkahwin pada tahun ini, namun hasrat tersebut tidak kesampaian selepas bapa Lynn meninggal dunia pada Januari lalu.

Hubungan cinta mereka kemudian dilihat kembali goyah sehingga Lynn baru-baru ini mengaku mereka telah berpisah.

Perpisahan mereka juga mengheret spekulasi kononnya Lynn kini menjalin hubungan dengan seorang taikun selepas dia dilihat berpindah ke rumah baharu yang mencecah nilai RM10 juta selain memandu pacuan empat roda Range Rover.

Lynn bagaimanapun menafikan dakwaan tersebut.

Dia menjawab: "Saya tak ada masa untuk melayan cerita mengarut seperti ini. Sila tunjukkan bukti jika ia benar."

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved