Rabu, 13 Mac 2013

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Zombi bercinta dengan manusia

Posted:

Zombi bercinta dengan manusia

Zombi bercinta dengan manusia

Oleh KHAIRUL AMRI HASSAN
amri.hassan@kosmo.com.my

DJANGO UNCHAINED mengubat kerinduan penonton terhadap sentuhan sutradara Quentin Tarantino.


MINGGU yang sarat dengan filem seram, maka Layar Perak kali ini memulakan penceritaan dengan filem seram romantik berjudul Warm Bodies yang mengisahkan percintaan zombi dan seorang manusia.

Dalam filem ini, kisah zombi yang bernama R digarap dalam gabungan rasa seram, komedi dan romantik. Bertemu dengan seorang gadis, Julie, R merasakan dirinya semakin terasing dalam kelompok zombi sendiri.

Selain itu, sebuah kisah ngeri lakonan mantap Halle Berry berjudul The Call menemui kaki wayang minggu ini. Filem ini menceritakan kejadian penculikan seorang gadis remaja yang telah membuat panggilan telefon dalam keadaan cemas sehingga memaksa operator yang bertugas mengambil tindakan sendiri untuk membantunya.

Sementara itu, sebuah filem komedi romantik arahan Rashid Sibir akan menemui peminat setia drama bersiri Awan Dania menerusi Awan Dania The Movie.

Sebuah filem Mandarin, Finding Mr. Right juga dihidangkan pada minggu ini. Ikuti kisah Jia Jia yang sedang hamil menempuh pelbagai dugaan dalam usaha mencari teman lelakinya.

Turut menjenguk pawagam ialah filem yang berlatarbelakangkan perang saudara berjudul Django Unchained lakonan Leonardo DiCaprio dan Jamie Foxx. Menerima banyak ulasan bagus daripada pengkritik filem, penonton bakal dihiburkan dengan kisah perhambaan kulit hitam dan aksi ala wild west berlatarkan tahun 1858.

Selain itu, filem komedi bahasa Mandarin, Ah Boys To Men: Part 2 dan sebuah filem berbahasa Tamil, Onbathula Guru.

WARM BODIES


Warm Bodies

Tarikh tayangan: 14 Mac 2013

Durasi: 1 jam 50 minit

Genre: Drama, Seram, Romantik

Pengarah: Jonathan Levine

Pelakon: Nicholas Hoult, Teresa Palmer, John Malkovich

Sinopsis: R (Nicholas Hoult) telah bertukar menjadi zombi selepas dunia diserang sekumpulan makhluk berupa mayat hidup itu. Dia tinggal di dalam sebuah bangkai jet pejuang yang tersadai di sebuah kawasan lapang. R memburu otak manusia untuk menikmati memori yang disimpan di dalamnya. Apabila memakan otak manusia seorang remaja yang ingin membunuh diri, R tiba-tiba dipenuhi rasa cinta terhadap teman wanita remaja tersebut, Julie Grigio (Teresa Palmer). R juga menyelamatkan gadis itu daripada sekumpulan zombi yang menyerangnya. Apabila Julie ingin pulang, R masih mahu menemani demi memastikan keselamatan Julie. Adakah perhubungan antara manusia dan zombi berakhir dengan sebuah khabar gembira?

The Call

Tarikh tayangan: 14 Mac 2013

Durasi: 1 jam 50 minit

Genre: Ngeri

Pengarah: Brad Anderson

Pelakon: Halle Berry dan Abigail Breslin

Sinopsis: Seorang operator telefon 911, Jordan (Halle Berry) telah menjawab panggilan daripada seorang gadis remaja yang diculik. Tanpa dirancang, Jordan rasa terpanggil untuk mengambil tindakan sendiri menyelamatkan gadis tersebut. Keputusan itu membuatkannya perlu berdepan dengan seorang pembunuh dari masa silamnya.

AWAN DANIA


Awan Dania The Movie

Tarikh tayangan: 14 Mac 2013

Durasi: 1 jam 40 minit

Genre: Romantik, Komedi

Pengarah: Rashid Sibir

Pelakon: Scha Alyahya, Elly Mazlein, Rusdi Ramli dan Jehan Miskin

Sinopsis: Pencarian kru kapal terbang terbaik telah bermula. Pramugara dan pramugari mula cemas menjelang pertandingan itu. Sebanyak 12 orang finalis telah dipilih termasuk Dania dan Tania, bekas

pemenang tahun lalu yang kemungkinan besar akan sekali lagi ditabalkan sebagai juara tahun ini. Dania bagaimanapun ingin menyiasat kehidupan Tania lalu menyelinap masuk ke salah satu penerbangan

Tania dan melihat caranya menjalankan tugas.

Finding Mr Right

Tarikh tayangan: 14 Mac 2013

Durasi: 1 jam 30 minit

Genre: Komedi, Romantik

Pengarah: Xue Xiaolu

Pelakon: Tang Wei dan Wu Xiu Bo

Sinopsis: Seorang gadis dari kawasan bandar, Jia Jia bertekad untuk mengembara ke Seattle untuk melahirkan anak lelakinya sekali gus menambat hati teman lelakinya yang kaya.

Malang tidak berbau, semua yang dirancang tidak menjadi dan dia terkandas di sebuah rumah kecil bersama dua orang wanita yang sedang mengandung malah, dia juga gagal menghubungi teman lelakinya. Dapatkah Jia Jia bertemu semula dengan teman lelakinya?

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved