Selasa, 19 Mac 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Nasha, cinta dan karier

Posted:

Nasha, cinta dan karier

Nasha, cinta dan karier

JIWA yang sentiasa muda, Nasha Aziz mewakili interpretasi seorang supermodel Melayu yang mengabdikan pemikirannya untuk melihat individu sekelilingnya ceria, gembira dan bahagia.

Hal itu diakui sendiri oleh pemilik nama sebenar Noraishah Abdul Aziz yang akan melewati angka usia 42 tahun pada bulan Mei nanti.

Katanya, ketika dia membuat pilihan untuk melangkah ke dunia lakonan dan bergelar aktres, dia menilai bukan glamor yang dikejarnya.

"Kalau ditanya tentang karier saya masih sama seperti dulu - selektif kerana mahu merasakan sesuatu yang memberikan kepuasan.

"Apabila memilih untuk menjadi aktres, dunia ini berbeza daripada menjadi selebriti yang ternyata lebih glamor. Kalau mahu jadi aktres, jadi aktres sahaja dan syukur saya telah mencapai kepuasan untuk berlakon.

"Tapi saya tidak akan berhenti untuk memberikan sumbangan saya kepada peminat dan masyarakat. Lakonan adalah pemikiran jiwa saya kepada orang sekeliling dan fungsi saya memberikan kebahagiaan buat mereka," jelas Nasha yang akan muncul dalam sebuah drama komedi bersiri, Maskara.

Supermodel terkenal itu yang ditemui ketika sidang akhbar pelancaran drama Maskara di Redbox Plus, Pavilion, Kuala Lumpur baru-baru ini mengakui, dia tidak meletakkan sebarang sempadan atau batasan untuk bergaul dan berlakon bersama pelakon-pelakon muda seperti Anzalna, Lisa Surihani dan Andrea Abdullah dalam drama itu.

"Tiada apa-apa kelebihan pun kalau saya lebih senior daripada mereka kerana berada di set penggambaran drama ini saya tidak boleh meletakkan sebarang jangkaan tapi sebaliknya hari-hari saya dipenuhi keseronokan.

"Personaliti mereka menghiburkan mata dan hati saya selain dapat menambahkan ilmu saya dalam bidang lakonan," katanya yang memilih untuk berlakon drama ini kerana isi cerita yang santai serta berbeza daripada lakonannya sebelum ini.

Nasha melakonkan watak Liza iaitu seorang ibu tunggal berusia 30-an dan berjuang mempertahankan hak wanita untuk membesarkan anak, antipoligami dan mencari sesuatu yang lebih harmoni dalam kehidupan.

NASHA memohon supaya tiada sebarang spekulasi negatif dibuat terhadap kisah cintanya bersama Nur Iman Tang.


Selain Nasha, Maskara yang menampilkan perjalanan hidup empat wanita dalam mengharungi kehidupan di kota metropolitan menyaksikan Lisa Surihani sebagai Lynn, Anzalna Nasir untuk karakter Hani dan Andrea Abdullah merealisasikan watak Sue.

America's Next Top Model

Tambah Nasha , kekuatan Maskara terletak pada watak yang telah dibentuk dan pemilihannya kali ini demi memenuhi selera penonton yang mahukan kelainan daripadanya.

"Saya mahu peminat terhibur dan mahu menjamu masyarakat yang mengenali saya dengan makanan yang sihat. Orang tidak tahu strategi saya tapi saya yakin mereka tertanya-tanya apakah yang model ini boleh buat.

"Saya tidak mahu mengambil watak yang berat atau perlu sentiasa menangis kerana saya sudah merasakannya melalui filem Trauma sebelum ini, sekarang biar saya pula yang pilih," tegasnya.

Selain itu, Nasha memberitahu dia turut disunting oleh sebuah stesen televisyen swasta tempatan untuk mengendalikan sebuah program mirip America's Next Top Model versi Malaysia, namun belum memberikan kata putus.

"Program itu agak menarik tapi saya rasa berdebar-debar untuk menerima tawaran tersebut kerana tidak biasa untuk menghakimi orang lain. Siapalah saya untuk memberikan nasihat?

DUNIA lakonan merupakan pemikiran jiwa Nasha buat penonton.


"Namun saya ada terfikir untuk mengajak teman baik saya, Richie Rachman yang mempunyai pengalaman cukup meluas dalam dunia fesyen dan peragaan untuk menjadi juri bersama. Insya-Allah kalau bersesuaian saya akan menerima tawaran ini," ungkap pemegang trofi Pelakon Wanita Terbaik Festival Filem Malaysia ke-17 itu.

Kisah cinta

Diajukan soalan mengenai perkembangan hubungannya dengan seorang jejaka berketurunan Cina bernama Nur Iman Tang yang pernah dikaitkan dengan dirinya suatu ketika dulu, tegas Nasha dalam jawapan yang diplomatik: "Jangan membuat spekulasi awal. Selagi tiada sebarang ikatan, tiada apa yang istimewa. Kenapa saya tidak boleh ada teman atau kawan sedangkan orang lain boleh?

"Kami masih berkawan dan setiap teman harus keluar bersama atau bersembang. Tidak elok untuk kita bermusuhan dan saya rasa saya perlu menjaga hubungan atau persahabatan ini," ulasnya mengenai hubungan dengan promoter konsert terkenal itu.

Sebelum ini, Nasha pernah membuka mulut mengenai hubungannya dengan Nur Iman Tang dan telah membawa kekasihnya itu ke kota Mekah untuk mendekatkan diri dengan kehidupan masyarakat Islam.

Malah, khabar angin mengenai perancangan mereka untuk berkahwin pada tahun 2010 selepas pulang dari Mekah belum bertemu titik noktah hingga kini.

Mira gugurkan nama Ranbir

Posted:

Mira gugurkan nama Ranbir

Mira gugurkan nama Ranbir


RANBIR KAPOOR


PENGARAH terkenal kelahiran India yang berkarya di Amerika Syarikat (AS), Mira Nair sebelum ini mahukan aktor muda tersohor di Bollywood, Ranbir Kapoor untuk membintangi filem terbaharu arahannya, The Reluctant Fundamentalist.

Filem itu ditayangkan buat julung-julung kali pada Festival Filem Antarabangsa Venice ke-39 di Itali, Ogos, tahun lepas.

Namun baru-baru ini pada satu acara forum filem, FCCI Frames 2013 di Mumbai, India, Mira telah mendedahkan dia terpaksa menggugurkan nama Ranbir daripada membintangi filem tersebut selepas mereka membuat pertemuan dan perbincangan.

Filem yang diadaptasi daripada novel dengan judul sama terbitan tahun 2007 karya novelis terkenal Pakistan, Mohsin Ahmed itu turut menampilkan lakonan beberapa pelakon terkenal Hollywood seperti Kate Hudson, Keifer Sutherland dan Liev Schreiber.

Berlatarkan bandar New Delhi (India), Lahore (Pakistan) dan New York (AS), ia berkisar tentang seorang pemuda Pakistan, Changez yang pada mulanya hidup di jalanan di Lahore sebelum melanjutkan pelajaran di sebuah universiti di AS dan kemudian sukses dalam kerjayanya di Wall Street, New York.

Namun segala yang diusahakannya itu hancur hanya kerana sebuah cinta.

Mira yang pernah mengarah filem-filem seperti Salaam Bombay!, Monsoon Wedding dan The Namesake itu kemudian memilih aktor kelahiran Pakistan, Riz Ahmed yang menetap di London dan merupakan seorang penyanyi rap untuk menghidupkan karakter Changez.

MIRA NAIR (dua dari kanan) bersama (dari kiri) Kate Hudson, Riz Ahmed dan Liev Schreiber pada Festival Filem Antarabangsa Venice ke-39 di Itali.


Katanya kepada The Indian Express: "Saya ada berbincang dengan Ranbir Kapoor untuk dia memegang watak utama filem, The Reluctant Fundamentalist. Dia seorang pemuda yang baik dan aktor yang hebat.

Dia boleh buat apa sahaja, namun, bukan dia yang saya cari untuk filem ini. Saya perlukan seorang aktor yang pernah secara realitinya mengharungi kehidupan dalam pelbagai tempat yang berlainan dalam dunia ini. Sebab itu saya akhirnya memilih Riz Ahmed."

Apa yang menarik, Mira telah mengeluarkan kenyataan yang agak pedas apabila memperkatakan tentang pelakon di India atau lebih tepat Bollywood dalam melakonkan karakter bukan warga negara tersebut.

"Saya fikir setiap kali melakonkan karakter yang bukan dalam kalangan warga negara mereka, pelakon-pelakon di India melakukannya dengan janggal dan ia kelihatan palsu. Mereka tidak boleh melakukannya dengan betul," tegas Mira yang turut mendedahkan bahawa seorang lagi aktor muda terkenal Bollywood iaitu Imran Khan turut datang untuk uji bakat bagi karakter Changez tetapi juga gagal.

Bola Kampung The Movie jual suara artis

Posted:

Bola Kampung The Movie jual suara artis

Bola Kampung The Movie jual suara artis


FILEM Bola Kampung The Movie membariskan banyak pelakon popular yang menyumbangkan suara mereka dalam setiap karakter yang diwujudkan pengarahnya.


MENELAN belanja mencecah RM6 juta, filem Bola Kampung The Movie terbitan Animasia Studio Sdn. Bhd. dengan kerjasama Young Jump Animation mempertaruhkan suara artis sebagai pelaris untuk menarik lebih ramai penonton ke pawagam.

Filem animasi stereoskopik tiga dimensi (3D) pertama di Malaysia itu membabitkan beberapa artis terkenal tanah air sebagai juru alih suara antaranya Ezlynn, Afdlin Shauki, Marsha Milan, Aznil Nawawi, Noh Salleh, Harun Salim Bachik, Aizat Amdan dan Deanna Yusoff.

Menurut pengarah animasinya, Ah Loong dan Chua Chong Tee, filem tersebut memakan masa selama empat tahun untuk proses praproduksi dan meletakkan harapan tinggi untuk meraih penonton sempena cuti persekolahan ini.

"Kebetulan filem ini ditayangkan pada musim cuti sekolah dan pastinya sasaran kami adalah tontonan keluarga. Filem ini menghiburkan, tiada aksi ganas dan mempunyai jalan cerita yang menarik.

"Setiap karakter diberikan nyawa melalui suara-suara yang dipinjamkan oleh pelakon, penyanyi dan komposer tempatan. Ia dibentukkan dengan kreativiti tempatan yang bermutu tinggi. Secara tidak langsung pembabitan artis akan melariskan filem ini sebenarnya," kata Ah Loong ketika tayangan perdana Bola Kampung The Movie di GSC Signature, The Gardens, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Animasi pengembaraan

Filem Bola Kampung The Movie yang akan ditayangkan pada 21 Mac ini memaparkan elemen bersatu-padu dan keharmonian kaum di Malaysia, selain mesej persahabatan dan budaya yang kuat untuk disampaikan kepada penonton.

"Filem ini boleh berdiri sendiri kerana jalan ceritanya tidak bersangkut-paut dengan siri animasi. Cuma karakter saja yang dibawa ke versi filem," celah Chua Chong Tee.


BAKAL berada di pawagam pada 21 Mac ini, filem animasi tersebut turut 'dibintangi' Marsha.


Bola Kampung The Movie bermula sebagai siri televisyen animasi oleh Animasia Studio Sdn. Bhd. yang disiarkan melalui saluran RTM1, TV9 dan kemudiannya dialih ke bahasa Inggeris menggunakan tajuk Football Kids untuk ditayangkan di Disney Channel sejak tahun 2007.

Filem ini mengisahkan pengembaraan Puteri Amanda dari dunia permainan maya Kingdom Hill yang telah dihantar ke Kampung Gong Lechar untuk mencari Perwira Suria demi menyelamatkan kerajaannya yang diserang virus.

Puteri Amanda bertemu dengan Iwan, Azizul, Sabok, Kumar dan kawan-kawan baharu di kampung tersebut ketika hilang ingatan. Malang tidak berbau apabila Puteri Amanda ditangkap oleh seorang penjahat dan dilarikan ke Kingdom Hill.

Atas nama persahabatan dan kemanusiaan, Iwan dan kawan-kawannya membantu menyelamatkan Puteri Amanda dan kerajaannya dengan memasuki dunia maya sekali gus menghancurkan niat jahat Lord Vilus untuk menakluki Kingdom Hill.

Suara lelaki Ezlynn

Sementara itu, Noh Salleh yang baru pertama kali terlibat dengan pembikinan filem alih suara mengakui teruja melakonkan watak Dino dalam filem itu.

"Saya tiada latar belakang berlakon sebelum ini dan proses rakaman suara filem ini melalui proses pembelajaran yang menyeronokkan.

"Saya peminat tegar filem animasi dan peluang untuk terlibat dalam projek ini sukar untuk dilepaskan," katanya.

Dalam pada itu, Ezlynn yang ditawarkan watak utama iaitu seorang budak lelaki bernama Iwan tidak menyangka mampu menggalas tanggungjawab yang diamanahkan kepadanya.

"Saya ke studio Francis Cobb untuk merakamkan single tapi secara tidak sengaja mereka meminta saya untuk mencuba uji bakat suara budak lelaki.

"Selang beberapa minggu mereka menelefon saya dan menawarkan watak itu. Teruja kerana ini pertama kali saya melakukan alih suara budak lelaki walaupun kadang-kadang terkeluar 'Ezlynn' dalam watak Iwan," ujarnya yang biasanya perlu berlari terlebih dahulu untuk mendapatkan situasi sebenar dalam filem itu. - KHAIRUL AMRI HASSAN

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved