Jumaat, 8 Februari 2013

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Isu pertuduhan FAM: Shahidan serah kepada peguam

Posted:

Isu pertuduhan FAM: Shahidan serah kepada peguam

Isu pertuduhan FAM: Shahidan serah kepada peguam

08/02/2013 7:15pm

KUALA LUMPUR — Presiden Persatuan Bola Sepak Perlis (PFA), Datuk Seri Shahidan Kassim menyerahkan kepada peguam bagi menyelesaikan isu tiga pertuduhan yang dikenakan terhadapnya oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Bekas Menteri Besar Perlis itu berkata, urusan tersebut diserahkan kepada peguam kerana beliau perlu menyelesaikan perkara yang lebih penting membabitkan pembayaran gaji pemain singa utara itu.

"Saya sibuk cari duit bagi membayar gaji pemain dan saya tidak ada masa untuk melayan FAM sebab gaji pemain, mereka (FAM) tak tolong bayar," katanya menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) hari ini.

Sebelum ini, Jawatankuasa Tatatertib FAM memberi tempoh sehingga tengah hari ini untuk Shahidan menyerahkan surat tunjuk sebab berhubung tiga pertuduhan terhadapnya.

Pada 1 Februari lepas, FAM menghantar surat mengandungi tiga pertuduhan terhadap Shahidan mengikut Artikel 88 Statut FAM yang ditandatangani Setiausaha Agung FAM Datuk Azzuddin Ahmad.

Bagi pertuduhan pertama, Shahidan berdepan tindakan amaran keras, denda maksimum RM50,000 serta hukuman lain ditentukan Jawatankuasa Tatatertib mengikut Kod Tatatertib FAM kerana membuat kenyataan kepada media berkaitan hal ehwal pentadbiran FAM tanpa kebenaran mengikut Artikel 88 Status FAM.

Untuk pertuduhan kedua, beliau berdepan tindakan gantung keahlian minimum dua tahun dan denda maksimum RM10,000 susulan penyiaran artikel sama dengan mempunyai niat menghina atau mengaibkan, menjatuhkan atau mencemar imej mana-mana pegawai FAM.

Manakala bagi pertuduhan ketiga, Shahidan melalui artikel sama dituduh membuat kenyataan bercanggah, mempertikai, mempersoal atau fakta yang diberikan tidak tepat atau bercanggah atau salah dengan mana-mana keputusan badan persatuan mengikut Artikel 20 Statut FAM 2010-2014.

Bagi pertuduhan itu, beliau berdepan hukuman gantung keahlian enam bulan dan denda RM8,000.— BERNAMA

Zarina Anjoulie dan rakan didakwa positif dadah

Posted:

Zarina Anjoulie dan rakan didakwa positif dadah

Zarina Anjoulie dan rakan didakwa positif dadah

08/02/2013 7:09pm

PETALING JAYA — Pelakon dan model, Zarina Anjoulie dan rakan lelakinya sekali lagi dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini, atas pertuduhan positif dadah jenis Methamphetamine Disember tahun lalu.

Zarina Anjoulie Mohamad Fahizul, 27, dan Mohamad Fakhruzaim Mohamad Fawzi, 27, yang sebelum ini didakwa memiliki dadah mengaku tidak bersalah atas pertuduhan itu yang dibacakan berasingan di hadapan Majistret Nazri Omran.

Kandungan dadah tersebut didakwa terkandung di dalam air kencing Zarina Anjoulie dan Mohamad Fakhruzaim dan mereka didakwa melakukan perbuatan itu di Pejabat Narkotik Damansara, dekat sini, antara 8 malam hingga 8.10 malam, 30 Disember tahun lalu.

Bagi pertuduhan tersebut, mereka didakwa mengikut Seksyen 15 (1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang memperuntukkan hukuman maksimum penjara dua tahun atau denda hingga RM5,000 jika sabit kesalahan.

Mahkamah membenarkan mereka diikat jamin RM2,000 setiap seorang dan menetapkan 14 Mac untuk sebutan kes.

Selain itu mereka juga mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan pindaan, memiliki dua biji pil eramin 5 setiap satu seberat 0.38 gram, di sebuah kediaman di Jalan PJU 10/1C Damansara Damai, di sini pada 5.30 petang, 30 Disember tahun lalu.— BERNAMA

132 pelumba dari 30 negara sertai LTdL

Posted:

132 pelumba dari 30 negara sertai LTdL

132 pelumba dari 30 negara sertai LTdL

08/02/2013 6:40pm

KUALA LUMPUR — Pierre Rolland dan Andrea Guardini merupakan antara 132 pelumba dari 30 negara yang akan memulakan saingan perlumbaan Le Tour de Langkawi (LTdL) 2013.

Ketua Pegawai Operasi LTdL 2013, Emir Abdul Jalal berkata, kesemua pelumba tersebut telah mengesahkan penyertaan pada edisi ke-18 LTdL yang bermula di Kangar, Perlis, 21 Februari ini.

"Dunia akan mengenali Malaysia secara lebih dekat dengan kehadiran pelumba antarabangsa mewakili lima benua...ini ekoran liputan media yang meluas di luar negara," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Antara pelumba hebat bakal menjadi perhatian ialah Rolland, penunggang Perancis berusia 26, yang memenangi salah satu peringkat pendakian Tour de France pada dua edisi lepas.

Guardini, dari Itali, pula merupakan penunggang pertama merangkul kemenangan dalam enam peringkat pada edisi tahun lepas dan penunggang paling banyak meraih kemenangan dalam sejarah LTdL iaitu 11 peringkat.— BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved