Jumaat, 22 Februari 2013

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Serbuan zombi di Kuala Lumpur

Posted:

Serbuan zombi di Kuala Lumpur

Serbuan zombi di Kuala Lumpur

Oleh NIZHA PERIASWAMY

SEORANG gadis sengaja membuat mimik muka ketakutan didekati zombi untuk dirakamkan dalam kamera.


GARA-GARA sambutan hangat drama popular The Walking Dead, Fox International Channels menghidupkan sebahagian daripada siri itu ke alam realiti melalui kemunculan zombi-zombi di sekitar kawasan bandar raya Kuala Lumpur dan Lembah Klang.

Kemunculan makhluk yang berkeliaran itu telah menarik perhatian bukan sahaja dalam kalangan warga kota dan pelancong, malah menjadi hype dalam laman media sosial.

Dengan rupa yang cukup mengerikan, orang ramai tetap beratur untuk bergambar bersama zombi-zombi tersebut. Semuanya sempena kedatangan bahagian kedua bagi musim ketiga siri berkenaan.

Antara lokasi utama di Kuala Lumpur yang menampilkan penyamaran zombi-zombi tersebut ialah di sekitar Plaza Sungei Wang, Lot 10 dan Pavilion. Ramai warga kota ternyata terkejut pada awalnya dan kemudian amat teruja untuk bersama-sama mengambil gambar dalam gaya masing-masing.

Zombi-zombi tersebut turut membuat kemunculan di ruang legar KL Sentral, Kuala Lumpur pada pukul 5 petang pada 30 Januari 2013. Cenderamata The Walking Dead edisi terhad diberikan kepada mereka yang cukup berani untuk mendekati zombi-zombi tersebut.


SEKUMPULAN remaja berlari meninggalkan zombi yang cuba mendekati mereka di jalanan.


Ketua Wilayah Fox International Channels Malaysia, Anthony Yeap, berkata: "The Walking Dead telah menjadi ikutan ramai dalam kalangan penonton negara ini dan musim ketiga sudah semestinya menjanjikan pengalaman luar biasa. Kami mahu mempromosikannya dalam cara yang unik."

Zombi-zombi tersebut juga 'dilepaskan' di Petaling Jaya dan Subang Jaya, Selangor untuk memberi kejutan kepada pelajar-pelajar kolej.

Tambah Anthony, pelajar-pelajar kolej merupakan peminat yang paling besar dalam mengikuti siri The Walking Dead dan disebabkan itulah pihaknya memutuskan untuk membawa zombi kepada mereka.

"Kami berbangga kerana dapat menyiarkan salah sebuah rancangan televisyen yang menjadi ikutan ramai pada tahun ini, terutama sekali selepas seminggu ia ditayangkan di Amerika. Ini adalah sebahagian daripada komitmen kami untuk meningkatkan pengalaman menonton di saluran Fox Movie Premium dan Fox Movies Premium HD," tambahnya.

Sedutan kisah

The Walking Dead kembali untuk musim yang lebih mendebarkan. Dalam keadaan dunia yang tidak menentu, Rick Grimes (lakonan Andrew Lincoln) bersama kumpulannya yang terselamat bukan sahaja perlu menentang zombi, malah berdepan dengan cabaran baharu daripada manusia yang masih hidup.


KUMPULAN zombi dengan solekan mengerikan ini menjadi gimik yang cukup mengejutkan orang ramai.


Musim ketiga yang mempunyai 16 episod itu turut menampilkan watak-watak baharu seperti Governor (David Morriessey) dan watak yang diminati ramai Michonne (Danai Gurira), bersama-sama zombi peliharaannya.

Siri musim ketiga itu ditayangkan dalam dua bahagian. Bahagian pertama telah tamat pada 9 Disember 2012 lalu sementara bahagian kedua dengan lapan episod ditayangkan buat kali pertama pada 17 Februari lalu.

Sejak penerbitannya, siri tersebut telah merangkul anugerah Emmy untuk kategori Solekan Prostetik Paling Menyerlah, meraih pencalonan Anugerah Golden Globe untuk kategori Siri Televisyen Terbaik - Drama dan beberapa anugerah lain.

Bahagian kedua The Walking Dead musim ketiga ditayangkan setiap hari Ahad, jam 11 malam secara eksklusif di Fox Movies Premium (Astro saluran 413) dan FOX Movies Premium HD (Astro saluran 433).

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved