Jumaat, 1 Februari 2013

Kosmo Online - Sukan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Sukan


Bukan kerana Tengku Fiella

Posted:

Bukan kerana Tengku Fiella

Bukan kerana Tengku Fiella

Oleh NAN HIDAYAT NAN AZMIE
hidayat.azmie@kosmo.com.my

NAZMI dikatakan kembali ke tanah air untuk beraksi dalam saingan Liga Super bersama Selangor PKNS.


KEPULANGAN 'arkitek' muda negara, Muhammad Nazmi Faiz Mansor ke Malaysia selepas dikhabarkan tidak lagi bersama kelab Portugal, S.C. Beira-Mar bukannya berpunca daripada masalah peribadi.

Bapa Nazmi, Mansor Mustapha memberitahu, emosi anak keempatnya daripada lima beradik itu berada dalam keadaan stabil sebaik tiba di tanah air baru-baru ini.

Enggan mendedahkan punca sebenar kepulangan semula Nazmi ke Malaysia, Mansor sebaliknya menafikan tumpuan anaknya terjejas ekoran kontroversi yang tercetus baru-baru ini.

"Buat masa ini saya tidak dapat mengulas lanjut mengenai apa sebenarnya yang berlaku kerana perlu merujuk kepada ejen Nazmi (Marco Guimaraes) dan FAM (Persatuan Bola Sepak Malaysia) terlebih dulu.

"Ketika ini, emosi Nazmi berada dalam keadaan stabil dan telah berada di Malaysia bersama keluarga.

"Insya-Allah, satu sidang akhbar akan diadakan dalam masa terdekat seawal-awalnya Isnin ini," kata Mansor semasa dihubungi Kosmo! semalam.

Baru-baru ini, Nazmi mendapat perhatian banyak pihak apabila secara terbuka mengaitkan pemain kebangsaan, Aidil Zafuan Abd. Radzak dengan bekas teman wanitanya, Tengku Norshufilla Tengku Shubli (gambar).

Nazmi menerusi Twitter peribadinya mendakwa, Tengku Norshufilla, 21, yang juga mesra dengan panggilan Tengku Fiella dikatakan mempunyai hubungan istimewa dengan Aidil yang merupakan bekas suami kepada aktres, Rita Rudaini itu.

Nazmi kemudiannya memadam semula status Twitter berkenaan manakala Tengku Fiella juga tampil menafikan memiliki hubungan istimewa dengan Aidil.

Dalam pada itu, ketika ditanya mengenai masa depan Nazmi bersama Beira-Mar yang dilihat seakan-akan ternoktah selepas dikatakan bakal beraksi dengan kelab Selangor PKNS dalam saingan Liga Malaysia selepas ini, Mansor juga enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu.

Pada masa sama, Mansor juga memberi jaminan bahawa Nazmi hanya akan tampil bertemu media apabila benar-benar sudah bersedia.

Begitupun, Nazmi dikatakan akan menandatangani kontrak dengan Selangor PKNS hari ini.

"Semuanya akan diperjelaskan pada sidang akhbar nanti," katanya ringkas sambil enggan mendedahkan lokasi sebenar Nazmi ketika ini.

Cubaan pemberita mendapatkan Nazmi di kediaman keluarganya di AU5, Lembah Keramat, Kuala Lumpur petang semalam juga menemui jalan buntu ekoran kediaman itu dilihat tidak berpenghuni.

Beberapa jiran yang enggan dikenali memberitahu, keluarga Nazmi tidak lagi menetap secara tetap di situ, sebaliknya hanya pulang sekali-sekala.

Untuk rekod, Nazmi sebelum ini menandatangani kontrak selama tiga tahun bersama Beira-Mar pada 21 Mei 2012 selepas mempamerkan aksi memberangsangkan ketika membantu Harimau Muda mengharungi kempen kelayakan Olimpik 2012 London Zon Asia.

Dalam pada itu, pegawai media Selangor PKNS, Mahfizul Rusydin Abdul Rashid mengesahkan yang Nazmi bakal menyertai kelab itu, dan satu sidang akhbar khas akan diadakan di Kompleks Sukan PKNS, Kelana Jaya hari ini.

Begitupun, segala butiran lanjut mengenai perpindahan itu katanya, akan dimaklumkan pada sidang akhbar berkenaan.

Pada masa sama, beliau membayangkan yang Nazmi bakal beraksi bersama Selangor PKNS sehingga penghujung musim dan bukannya sekadar pemain pinjaman semata-mata.

Nazmi sertai PKNS

Posted:

Nazmi sertai PKNS

Nazmi sertai PKNS

MISTERI yang menyelubungi Muhammad Nazmi Faiz Mansor dilihat terus menimbulkan tanda tanya apabila perancang muda itu mengambil sikap 'mengunci mulut' semalam.

Selepas mencetuskan kontroversi berhubung kenyataan sensasi di Twitter tempoh hari, kepulangan perancang berusia 19 tahun itu ke tanah air tanpa pengetahuan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) selepas dilaporkan mendapat pelepasan kelab Portugal, S.C. Beira-Mar selama enam bulan juga mengundang persoalan banyak pihak.

Selain gagal dihubungi, cubaan pemberita bagi mendapatkan penjelasan Nazmi secara bersemuka juga menemui jalan buntu semalam.

Ia ekoran ahli keluarga Nazmi memberitahu yang pemain itu belum bersedia untuk bertemu media.

Selain itu, pemain tersebut juga langsung tidak menyentuh mengenai kepulangannya ke Malaysia menerusi Twitter peribadinya semalam.

Sebaliknya, Nazmi sekadar membayangkan reda dengan apa yang berlaku apabila mengeluarkan tweet bahasa Inggeris yang berbunyi: "I can't change the direction of the wind, but i can adjust my sails to always reach my destination.

"In three words I can sum up everything I have learned about life: it goes on."

Pada masa sama, 'rakan seperguruan' Nazmi di Portugal, Ahmad Fakri Saarani juga membayangkan tonggak Harimau Muda itu telah kembali di tanah air apabila mengeluarkan tweet yang berbunyi "Sampaikan salamku pada Kuala Lumpur."

Semalam, akhbar melaporkan, Nazmi telah mendapat pelepasan daripada S.C. Beira-Mar selama enam bulan untuk pulang semula ke Malaysia.

Selain itu, sumber juga mendedahkan bahawa kontrak selama tiga tahun Nazmi bersama kelab Portugal itu telah ditebus oleh Selangor PKNS supaya pemain kelahiran Lembah Keramat itu dapat beraksi semula dalam saingan Liga Malaysia ketika pendaftaran pemain dibuka semula April depan.

Nazmi dikatakan akan menandatangani kontrak dengan PKNS hari ini.

Satu sidang akhbar khas dijangka diadakan pasukan tersebut di Kompleks Sukan PKNS, Kelana Jaya hari ini.

'Kami hantar dengan cara baik'

Posted:

'Kami hantar dengan cara baik'

'Kami hantar dengan cara baik'

PERSATUAN Bola Sepak Malaysia (FAM) ternyata kecewa dengan cara kelab Portugal, S.C. Beira-Mar mengendalikan situasi tonggak muda negara, Muhammad Nazmi Faiz Mansor yang dikatakan telah mendapat pelepasan kelab itu untuk pulang semula ke Malaysia baru-baru ini.

Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad (gambar) berkata, sehingga semalam, pihaknya masih belum menerima sebarang maklum balas daripada kelab itu berhubung perkara tersebut.

"Kami hantar dia (Nazmi) dengan cara baik, sepatutnya pulang juga perlu dengan cara baik.

"Sudah tentu perkara ini mengejutkan kami kerana langsung tidak dimaklumkan.

"Setakat ini, kami tidak mengetahui sebarang perkembangan dan belum menerima apa-apa maklum balas daripada mereka," katanya kepada Kosmo! semalam.

Azzuddin memberitahu, berdasarkan kontrak, Nazmi sepatutnya bersama S.C. Beira-Mar selama tiga tahun.

Pada masa sama, Azzuddin juga tidak dapat memberikan sebarang butiran terperinci sama ada Nazmi akan kembali semula ke Portugal ataupun tidak selepas ini

"Buat masa ini, kami masih menunggu maklumat daripada pihak Nazmi.

"Selagi belum mendapat penjelasan daripada ejen dan keluarga Nazmi, saya tidak dapat komen apa- apa," jelas beliau.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved