Jumaat, 22 Februari 2013

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Pelajar UiTM P. Pinang tunjuk kreativiti pelancongan

Posted:

Pelajar UiTM P. Pinang tunjuk kreativiti pelancongan

Pelajar UiTM P. Pinang tunjuk kreativiti pelancongan


SEBAHAGIAN daripada ahli-ahli Pyota kampus UiTM Pulau Pinang yang menjayakan Tourism in Wonderland di kampus itu di Pulau Pinang baru-baru ini.


ACARA. Padang utama kampus Universiti Teknologi Mara (UiTM) Pulau Pinang bertukar menjadi taman tema hasil kreativiti para pelajar program pelancongan bertemakan Tourism in Wonderland baru-baru ini.

Program anjuran Penang Youth Tourism Association (Pyota) dari Fakulti Pengurusan Perhotelan UiTM Pulau Pinang itu bertujuan mendedahkan pelajarnya aspek pengurusan acara pelancongan.

Menurut penasihat kelab, Ezwani Azmi, aktiviti tersebut melatih para pelajar menghasilkan produk berbentuk pelancongan yang turut berjaya menarik penglibatan masyarakat di sekitar kampus tersebut.

"Program ini juga dapat melahirkan para pelajar yang kreatif dan inovatif dan memperkenalkan bidang pelancongan dan menggalakkan gerakan kelab yang aktif," katanya.

Majlis perasmian program disempurnakan oleh Timbalan Rektor, Bahagian Hal Ehwal Pelajar, UiTM Cawangan Pulau Pinang, Prof. Madya Noor Awang Hamat.

Kasih beri sumbangan kepada Orang Asli

Posted:

Kasih beri sumbangan kepada Orang Asli

Kasih beri sumbangan kepada Orang Asli


AISHAH (berdiri, sembilan dari kiri) dan Ketua UMNO Bahagian Shah Alam, Datuk Ahmad Nawawi Md. Zin (berdiri, lapan dari kiri) bersama sebahagian pelajar Orang Asli di Shah Alam baru-baru ini.


SUMBANGAN. Seramai 50 keluarga masyarakat Orang Asli Bukit Bandaraya, Seksyen 8, Shah Alam gembira menerima sumbangan barangan keperluan dapur daripada Badan Amal dan Kasih Selangor (Kasih) sempena Program Sentuhan Kasih bersama masyarakat Orang Asli Parlimen Shah Alam, Selangor baru-baru ini.

Tok Batin Orang Asli di kawasan berkenaan, Kamal Bapak berkata, pihaknya gembira dengan keprihatinan yang ditunjukkan oleh badan amal itu yang bukan sahaja menghulurkan bantuan wang tunai dan barangan keperluan tetapi turut sama-sama beramah mesra dengan penduduk.

"Pada program ini, Kasih turut memberikan sumbangan peralatan sekolah kepada 80 anak-anak Orang Asli yang belajar di sekolah rendah dan menengah sekitar kawasan Shah Alam," katanya.

Naib Yang Dipertua Kasih, Prof. Datin Seri Aishah Salleh memberitahu, selain menjaga kebajikan, Kasih juga bertanggungjawab memastikan nasib golongan kurang berkemampuan seperti Orang Asli sentiasa terbela.

UMNO Jerantut lancar laman web Kas Sayang Jerantut

Posted:

UMNO Jerantut lancar laman web Kas Sayang Jerantut

UMNO Jerantut lancar laman web Kas Sayang Jerantut


WAN AMIZAN (duduk, dua dari kanan) bersama jawatankuasa media baharu UMNO Bahagian Jerantut dan maskot Pahang, Tok Gajah (kanan) selepas pelancaran laman web Kas Sayang Jerantut di Pahang baru-baru ini.


BAHARU. UMNO Bahagian Jerantut melancarkan laman sosial Kas Sayang Jerantut bagi memudahkan penyaluran maklumat dan aktiviti pemimpin bersama rakyat di Parlimen Jerantut, Pahang baru-baru ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri Tahan, Datuk Wan Amizan Wan Abdul Razak berkata, kas yang digunakan bermaksud saya dalam loghat daerah itu.

"Laman sosial tersebut ditubuhkan bertujuan menyalurkan maklumat mengenai dasar kerajaan kepada rakyat," ujarnya baru-baru ini.

Pada masa yang sama, katanya, ia menjadi medium untuk menangkis segala fitnah dan tohmahan yang dilemparkan oleh pembangkang kepada kerajaan.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved