Jumaat, 15 Februari 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Anuar tak mencari cinta

Posted:

Anuar tak mencari cinta

Anuar tak mencari cinta

SESI fotografi pada lewat petang Rabu beberapa minggu lalu berlangsung jaya dalam suasana yang santai. Imej Anuar Zain yang selama ini cukup sinonim dilihat serius dikuis ke tepi dan dibiarkan penyanyi bersuara lunak itu bermain dengan karakter keanak-anakan pula.

Kata Anuar sebelum perbualan dilanjutkan, fotografi santai yang membongkar sifat nakal dan manja sebegini merupakan pengalaman pertamanya sejak menjadi penyanyi selama lebih 30 tahun.

Satu kelana yang panjang bagi seorang penghibur sejati untuk mengabadikan diri kepada kerjayanya namun bagi Anuar kecintaannya dalam muzik ibarat sebuah perkahwinan yang menuntut kesetiaan.

"Saya sudah berkahwin dengan karier saya selama 30 tahun, ada bahagia ada gundah. Hakikatnya kemanisan itu tidak datang tanpa bersakit-sakit dulu," luah butir katanya bersimpul senyum.

Menjawab soalan nakal yang ditanyakan berkenaan cinta jawab Anuar dia masih solo. Katanya: "Buat masa sekarang saya masih bersendirian, biar ditemukan cinta jangan kita mencari cinta."

Jawapan diplomasi yang sering dilontarkan Anuar apabila ditanya mengenai cinta itu dibiarkan seketika kerana ciri-ciri itu sebenarnya melengkapkan diri seorang Anuar.

Pastinya dia mempunyai percaturan tersendiri.

Menjaga nilai eksklusif dan dilihat seorang yang mahukan kesempurnaan dalam setiap tingkah, Anuar menegaskan prinsipnya bekerja barangkali berbeza dengan penyanyi lain.

"Saya tidak membuat kerja sembarangan apatah kalau kerja itu tidak sesuai dengan saya. Harus ada rasa keselesaan dengan situasi baru yang diambil terutama apabila ia melibatkan imej dan usia saya.

"Saya memilih sesuatu bukan untuk karier semata-mata bahkan lebih kepada kehidupan. Terlebih publisiti bisa membunuh karier sendiri," jelas Anuar.

Privasi

ANUAR reda dengan perubahan lokasi konsertnya saat akhir dari Stadium Putra Bukit Jalil ke Stadium Malawati Shah Alam.


Tidak seperti penyanyi lain, Anuar memiliki pendirian sendiri untuk tidak terlalu terbuka membicarakan soal peribadi dan memperuntukkan sedikit ruang privasi buat dirinya.

"Material itu tidak penting, yang penting adalah kerja dan nyanyian saya. Saya takut dikategorikan sebagai seorang yang menunjuk-nunjuk dan kerana itu saya meletakkan batas-batas tertentu untuk dikongsikan mengenai diri saya.

"Kalau dikatakan saya seorang yang introvert, rasanya tidak kerana saya juga sering keluar dan melepak bersama kawan-kawan saya," kata pelantun lagu Ajari Aku itu.

Anuar juga mengajar dirinya untuk tidak menjadikan laman sosial sebagai medium berinteraksi dengan peminat, kerana baginya laman sosial bersifat kasar, tajam dan kejam.

"Tidak dinafikan Twitter, Facebook dan Instagram itu penting tapi ia menjadikan komunikasi dengan peminat itu nampak negatif.

"Saya melihat internet antaranya boleh menjatuhkan orang jika tidak dimanfaatkan sebaik mungkin. Saya lebih selesa berinteraksi secara terus dengan peminat maka orang tidak akan manipulasi perkara yang positif," ujar Anuar yang kini baru membuka laman sosial Twitter, Anuar Zain Network.

Nilai bintang

KOMITMEN dan komited terhadap kerjaya, Anuar mendedikasikan konsert mega pertamanya kepada peminat yang sentiasa menyokongnya selama ini.


Anuar turut berkongsi rahsia mengekalkan aura dan popularitinya selama lebih tiga dekad. Dia berpegang kepada empat prinsip dalam kerjayanya.

"Pertama, hubungan kita dengan kerjaya, membahagiakan orang sekeliling dan peminat yang saya lihat paling penting, kemudiannya berkerja dengan ikhlas dan akhir sekali menjaga hubungan dengan media.

"Selain itu perlu ringan mulut dan rajin sedikit untuk bertegur sapa biar dengan orang yang tidak dikenali. Orang pasti akan lebih menghargai kita," ungkapnya.

Melihat kekuatan seseorang artis adalah sokongan peminatnya, Anuar juga percaya akan kuasa keikhlasan. Ujarnya: "Insya-Allah rezeki akan datang kalau kita melakukan sesuatu perkara dengan ikhlas."

Selena temui pengganti Bieber

Posted:

Selena temui pengganti Bieber

Selena temui pengganti Bieber


KEMESRAAN yang ditunjukkan oleh Selena dan Alfredo menerusi foto-foto yang dirakam secara curi oleh paparazi ini seolah-olah mahu menunjukkan mereka kini merupakan pasangan kekasih.


SELEPAS putus cinta dengan bintang remaja, Justin Bieber, Selena Gomez tidak perlu menunggu tempoh yang panjang untuk mencari pengganti.

Baru-baru ini, Selena sering dilihat bersama seorang jejaka bernama Alfredo Flores yang dikatakan bertugas sebagai seorang pengarah video muzik.

Menurut sumber kepada akhbar Daily Mail, tugas Alfredo sepanjang berada dengan Selena adalah menghantar dan menjemput bekas bintang Disney itu ke acara Warner Music Group/In Style 2013.

"Kedua-dua Selena dan Alfredo bukan kali pertama muncul bersama dalam khalayak ramai kerana mereka juga pernah dilihat bersama ketika majlis sambutan ulang tahun seorang lagi bekas bintang Disney, Ashley Tisdale di Malibu, California baru-baru ini," tambah sumber tersebut.

Selena menjalinkan hubungan dengan Justin pada penghujung tahun 201, namun hubungan mereka tidak kesampaian dan putus pada Januari tahun ini.

Reen Rahim tidak serik

Posted:

Reen Rahim tidak serik

Reen Rahim tidak serik

Oleh NOOR ASHREEN ISMAIL


REEN RAHIM akui masih baharu dan segala yang terjadi akan diambil sebagai iktibar dan pengajaran.


MUNGKIN ramai yang tidak mengenali Reen Rahim, gadis yang telah muncul juara dalam program realiti Pilih Kasih musim ketiga. Namun namanya meniti di bibir peminat setelah dia dihimpit kontroversi tentang lakonannya dengan memakai purdah purdah menerusi drama Sahara baru-baru ini.

Walaupun mengakui terkejut dengan kontroversi yang melanda, namun ia tidak membuatkan Reen Rahim atau nama sebenarnya, Noreen Ashikin Rahim untuk terus menerima tawaran berlakon dengan memakai tudung.

Ketika ditemui pada majlis pra-tonton filem pertama lakonannya, Gangster Celop, yang bertempat di E @ Curve, Damansara, Kuala Lumpur, Reen dilihat boleh menerima segala yang telah berlaku terhadap dirinya.

Kosmo!: Bagaimanakah perasaan berlakon pertama kali dalam filem?

REEN: Pada mulanya memang saya agak terkejut dengan suasana penggambaran filem dan drama kerana ia memang berlainan. Lagipun, ketika itu, saya baru keluar dari program Pilih Kasih. Jadi ketika itu, saya masih hijau dan agak takut juga.

Tapi saya banyak belajar dengan melihat cara pelakon senior yang lain berlakon dan sebagainya walaupun watak saya kecil. Ahmad Idham juga banyak mengajar saya tentang lakonan dan informasi lain yang perlu saya pelajari.

Anda pernah dilanda kontroversi dengan lakonan bertudung dalam drama Sahara dan kini masih lagi mengambil watak bertudung. Tidakkah anda takut dilanda kontroversi lagi?

Watak kali ini saya sebagai seorang gadis kampung biasa yang bertudung. Tapi, watak dalam drama sebelum ini pegang dan berpeluk. Namun, watak kedua ini berbeza sama sekali. Tiada pegang-pegang namun ada juga babak saya lentokkan kepala ke bahu Kamal, itu sahaja.

Selepas kontroversi itu, bagaimanakah penerimaan dan komen orang terhadap anda?

Jika diikutkan, dalam seratus peratus, lebih kurang 40 peratus sahaja yang mengkritik hebat tetapi yang lain banyak beri respons yang membina memandangkan saya masih baharu.

Semasa anda melakukan babak tersebut, adakah anda terfikir akan keburukan membawa babak demikian? Adakah anda pernah menyuarakan pendapat ketika melakonkan babak itu?

Agak sukar untuk saya komen perkara tersebut. Apa yang dilakukan itu adalah kehendak pengarah. Memang ramai yang komen, kenapa saya tidak bersuara namun mungkin disebabkan saya masih baharu lagi dalam industri membuatkan saya tidak begitu berani untuk mempersoalkannya.

Tapi, sebenarnya dalam babak tersebut, ada mesej yang hendak disampaikan. Saya tersadung dan aktor pula membantu dengan menangkap saya. Tapi, mungkin dari angle yang cantik dan ia diambil sebagai promosi drama. Mungkin sesetengah orang yang tidak melihat apa sebenarnya yang berlaku dalam babak tersebut kerana itu mereka marah. Tapi saya juga akui jika saya individu yang bertudung melihat babak itu, pasti saya akan marah.

Mungkin selepas itu anda akan lebih berhati-hati dan mungkin bersuara atau berbincang dengan pengarah?

Memang saya akui perkara ini mengajar dan mematangkan diri saya. Tapi, saya tidak mungkin takut untuk lakukan apa yang saya minat iaitu lakonan. Sebenarnya, pihak produksi Pilih Kasih pernah menasihati saya di mana saya punyai hak untuk bersuara, tapi dengan cara baik dan dari situ saya banyak belajar.

Adakah publisiti seperti itu sedikit sebanyak membantu populariti anda?

Saya tidak juga rasa begitu tapi pada masa yang sama, saya nampak ramai yang sokong saya walaupun ada yang tidak kenal lagi siapa saya. Ada golongan yang pakai purdah itu wujudkan laman sosial untuk haramkan saya. Apabila jadi begini, semua beri sokongan terutama keluarga. Jika tidak, memang terduduk juga saya.

Adakah ia memberi impak yang besar dalam hidup anda?

Memang besar, kerana ia melibatkan agama. Ada yang menuduh saya tiada pegangan agama. Itu yang membuatkan saya terasa dengan komen tersebut. Tapi kini saya sudah baik dan tidak pernah saya terfikir untuk berhenti berlakon. Saya minta maaf kepada semua yang tersinggung dengan babak tersebut.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved